Brysttræning


kalel
 Share

Recommended Posts

Er det virkelig alle herinde som er enige i, at hvis man udelukkende træner Skrå og lige/alm. bænkpres, så vil ens bryst udvikle sig optimalt eller skulle man sige normalt.

Altså er der ikke nogen der mener, at det er nødvendigt at suplere med kabel øvelser eller flyers m.m. for at opnå et velproportioneret bryst???

Link to comment
Share on other sites

Vil ik mene du kan opnå optimal Masse/pæn chest med incline/normal bænk!

Og hvorfor er Flyers ik nævt? :bigsmile:

hvorfor ville du køre kable? Jeg ville sublere med nederståne øvelser

Decline Bænkpres

Incline Flyers

Decline Flyers

Mit Chest Workout ser sådan her ud.

Tirsdag: Benchpress 4x 6-8

Incline Benchpress 3x 8-10

PecDek Flyers 4 8-10

Incline flyers 3x 6-8

Fredag Decline Benchpress 3x10-12

Decline Flyers 3x10-12

Link to comment
Share on other sites

Det er helt klart individuelt, hvad der virker for den enkelte.. Det kommer også an på hvordan du træner (sæt og reps)

For mit vedkommende har jeg kørt med 3-4 brystøvelser 4 sæt 8-10 reps.

3 pres øvelser og evt. en flye øvelse:

Incline Dumbbell press

Dumbbell press

Decline Dumbbell press

Dumbbell flyes (incline/flad/decline)

Link to comment
Share on other sites

Er det virkelig alle herinde som er enige i, at hvis man udelukkende træner Skrå og lige/alm. bænkpres, så vil ens bryst udvikle sig optimalt eller skulle man sige normalt.

Altså er der ikke nogen der mener, at det er nødvendigt at suplere med kabel øvelser eller flyers m.m. for at opnå et velproportioneret bryst???

Ens bryst vil da altid udvikle sig normalt. Hvordan skulle det kunne udvikle sig unormalt?

Om et bryst er velproportioneret, kommer jo an på hvordan størrelsen af ens andre muskler er. Så det behøver ikke at være nødvendigt at suplere med andre øvelse

Link to comment
Share on other sites

Optimalt betyder det bedste. Der er vist aldrig ført bevis for, at man ikke godt kan nøjes med flad bænk og inkline bænk. Jeg har set nogle EMG-målinger, der såvidt jeg husker viser, at bænkpres er den bedste øvelse og andre øvelser halter langt efter, men jeg må indrømme, jeg har det fra hukommelsen. Endelig er det vist ikke sikkert, om EMG-målinger siger alt om muskeltilvæksten.

Brystmusklen er en vifteformet muskel, der fæstner 4 steder, med fibrene gående oppefra og ned. Når man træner det, kan man flytte presset op og ned og ikke i andre retninger. Det taler vel for at nøjes med skrå bænk og lige bænk. Ikke desto mindre træner mange, der træner ambitiøst med henblik på BB og Mr. fitness og body fitness flere øvelser end lige og skrå bænk men også kabel og flies og sågar peck deck maskine.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil mene at man kan lave en del flere øvelser. for mit eget velkommende laver jeg selv 7 bryst øvelser, nogen ville nok mene det er for meget, men synes man skal har flere forskellige brystvinkler trænet, som nævnt af andre bruger jeg Skrå både oppe og nede fra og lige/alm. bænkpres, samt incline Flyers, decline, Flyers og kabel..

jeg køre bænk pres 4 gange samt 2 sæt opvarmning de andre øvelser bruger jeg 3 sæt på, jeg bruger så kun 6 gentagelser men så køre jeg maks hvad jeg kan ca. ved alle sæt.. men det køre jeg en månede af gange ca. og så går jeg fra maks til mere syre træning, d.v.s. jeg gør en månede på maks og næste månede med syre træning og så skiftes det en stor del af året, det skal siges at jeg så kun træner en muskel gruppe af gangen I ved kun bryst om mandagen og tirsdag, biceps o.s.v

men sådan er min bryst træning..

Dardar

Link to comment
Share on other sites

Flad bænk og en Smolov bænkpres (evt Junior) program. Så er der ikke plads eller kræfter til de andre, nuvel, meget "sjove" øvelser, hvor man brænder unødigt krudt af :wink: Mit bryst har da ihvertfald ikke ændret "form" i negativ forstand ved at udelade fly øvelser.

Flyes kan sikkert være god hvis man savner variation i træningen. Dertil et andet bevægemønster som gør når øvelsen bliver kørt i stedet for noget andet, at man aflaster og belaster leddene anderledes end hidtil.

Men prøv evt. at tage en 3-4 måneder udelukkende med fly øvelser og se hvorledes grammene af muskelmasse rasler af når man udelader de store compound øvelser. Det har jeg set før ske ved folk som har døjet med skade og ikke har kunne køre de store flerleds brystpres øvelser for en periode ihvertfald.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share