Morgenmad..


Prosendal
 Share

Recommended Posts

Kunne godt tænke mig at lave om på min morgenmad..

lige nu spiser jeg 2 ristede rugbrød og 2 æbler på vej til arbejde..

Men hvad spiser i??

Jeg kunne godt tænke mig at få noget havregryn ned, men ved ikke helt hvordan.. grød er ikke lige mig.. så er da nysgerrig efter at høre hvad i spiser..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg spiser gerne all-brand med rosiner, og skummetmælk

all-brand spiser jeg for at få de kostfibre der er i, ved godt der er sukker i men det skal jeg nok nå at forbrænde. Rosinerne spiser jeg fordi der er meget sund energi i.

Jeg drikker gerne appelsin juice til samt et æble eller banan..

Så vil jeg mene at du har fået hvad du har brug for fra starten af.

Håber det var lidt inspiration du kunne bruge.

Og som jeg siger det gør ikke noget at få (lidt) sukker om morgenen:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

hvis du ikke er så meget for havregryn, er havrefras et godt alternativ ingen sukker og lige så meget fiber som all-bran...

jeg spiser selv havregryn enten som grød eller med mælk.. med drys af en blanding af hasselnødder, valnødder, mandler og solsikkekerner. for at få det gode fedt som giver en god mæthed

Link to comment
Share on other sites

hvis du ikke er så meget for havregryn, er havrefras et godt alternativ ingen sukker og lige så meget fiber som all-bran...

jeg spiser selv havregryn enten som grød eller med mælk.. med drys af en blanding af hasselnødder, valnødder, mandler og solsikkekerner. for at få det gode fedt som giver en god mæthed

Kan nu godt lide havregryn... spiste det før hen på yougurt, men den yougurt jeg spiste kan jeg ikke finde mere, har prøvet andre men er ikke så meget for dem.. så var mere intresseret i at høre hvad i andre spiste for at få inspiration..

Link to comment
Share on other sites

2,5 dl. ylette med 2 dl havregryn.

giver 24 g proteiner... så er dagen godt igang :4mewantfood: Du kan sikert spise det dobbelte.

Hvad er sundest? yougurt eller ylette?? ved godt jeg bare kunne trille ned i et supermarked, men vis du der lige var en som havde svaret er det jo nemmere :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Lige pt. - på diæt - spiser jeg 400g Ymer/Ylette, med 40g protpulver og 50g valnødder. Lige omkring 750kcal

"Normalt" spiser jeg 150g havregryn, med 40g protpulver, 40g kakaopulver, 20g sukker og 300g skummetmælk. Lige omkring 1000kcal

proteinpulver ned i yletten?? lyder sjovt...

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger protpulver med vanille smag, det smager ganske godt. :smile: Kan godt klumpe lidt, men er ikke så sart. :wink:

Det er jo faktisk det samme som jeg gør med min kvark / fromage frais

Jeg bruger blot Kragens neutrale prots som ikke klumper og tilsætter så smag efter behag... i denne periode appelsin saftevand før det var det hindbær :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

100 g havregryn med skummetmælk + enten lidt usaltede peanuts eller mandler

30 g protein + skummetmælk

3 longovital

1 spiseskefuld Udo's + lidt juice for at få skidtet ned (Udo's smager ad... :cry: )

Det mætter sgu meget godt og så ka man osse ha go samvittighed på kostsiden, da det er rimeligt nærende. :4mewantfood: :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share