Bodyfitness Herrer SM 2005


angel
 Share

Recommended Posts

Rolig nu, jeg har skrevet "haha" og vist et billede. Du får det til at lyde som om jeg har skrevet et brev til alle deltagerne, hvor i jeg giver dem min uforbeholdne mening om deres sport.

Du skal ikke komme og sige, at du f.eks. aldrig har set en totalt kikset Brian-bil og så sagt noget grimt om den til én du gik sammen med eller noget i den dur. I princippet er det da fuldstændig det samme, du kunne jo bare tie stille og tænke dit.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke se grunden til at lvl cappen skal op dry.gif Socketed items lyder også ret lamt samt bloodelves?? wtf laugh.gif

Hov hov, sviner du blizzard til? De bruger jo en masse tid på at lave en expansion som folk vil blive glade for, og så er det eneste du gør at svine dem til?

Link to comment
Share on other sites

Hov hov, sviner du blizzard til? De bruger jo en masse tid på at lave en expansion som folk vil blive glade for, og så er det eneste du gør at svine dem til?

Jeg sviner da ikke Blizzard et eneste sted :wink: Jeg synes bare, udfra nogle begrundelser, at deres expansion sutter røv.

Når standarden for non-ærgelig er Mr Olympia, så er alle udover 15-20 mennesker på jorden sørgelige eller? :laugh:

Det er lige så lamt som kommentarer om at prof BB'ere er ulækre, ikke kan score fisse eller andet lamt. Rimelig uinteressant ift. en given tråd og ret meget OT.

Link to comment
Share on other sites

Ok, så når folk ikke er i Olympia kaliber, så har man ret til at pege fingre og gøre nar? :blink:

Jeg synes det er relevant at holde sig for øje at det her er BODYFITNESS, hvor der er vægtbegrænsninger ift. ens højde, hvorfor man ALDRIG vil se atleter der er voldsomt meget større end de der linkes til.

Men det er da en fed hodning at man ikke ser sig for god til at håne folk, der har taget en hård diæt og trænet hårdt længe fordi de ikke, jævnfør konkurrencens præmisser ser kæmpestore ud :4thumbup: :blink: Underlig holdning at have, at fordi man ikke er "imponeret" så skal man absolut ind og grine, håne eller pege fingre???

Nej, jeg mener ikke at man skal have Olympiakaliber for at se anstændig ud. Igennem tiderne har der været masser af gode danske bodybuildere.

Jeg er udemærket bekendt med bodyfitnessbegrebet. Men det ændrer ikke på det faktum, at det kræver en vis mængde masse, samt ikke mindst en temlig komplet fysik, for at man har noget seværdigt at vise frem. Netop det med den komplete fysik er Sune her inde fra et godt eksempel på. Han formåede jo, at fremstå rimligt imponerende på trods af ikke, at bærer specielt meget masse i forhold til sin højde.

Men jeg kan nu ikke se, at jeg håner folk. Jeg skriver jo netop, at jeg har fuld respekt for deres indsats. Det er blot resultatet af anstrengelserne jeg ikke finder står mål med indsatsen. I mine øjne er diverse fitnessklasser en total devaluering af begrebet bodybuilding. Det er da fint, at der er nogle der syntes om det look. Men for mig er det lige så uforståeligt som voksne mænd der kører road racing på pocketbikes.

Igen en underlig holdning at have og slet ikke noget der bidrager positivt til at flere stiller op eller bidrager positivt til noget som helst.

Jeg har mere end svært ved, at se det positive i at flere stiller op såfremt disse ikke har den nødvendige standard.

Link to comment
Share on other sites

Nej, jeg mener ikke at man skal have Olympiakaliber for at se anstændig ud. Igennem tiderne har der været masser af gode danske bodybuildere.

Jeg er udemærket bekendt med bodyfitnessbegrebet. Men det ændrer ikke på det faktum, at det kræver en vis mængde masse, samt ikke mindst en temlig komplet fysik, for at man har noget seværdigt at vise frem. Netop det med den komplete fysik er Sune her inde fra et godt eksempel på. Han formåede jo, at fremstå rimligt imponerende på trods af ikke, at bærer specielt meget masse i forhold til sin højde.

Men jeg kan nu ikke se, at jeg håner folk. Jeg skriver jo netop, at jeg har fuld respekt for deres indsats. Det er blot resultatet af anstrengelserne jeg ikke finder står mål med indsatsen. I mine øjne er diverse fitnessklasser en total devaluering af begrebet bodybuilding. Det er da fint, at der er nogle der syntes om det look. Men for mig er det lige så uforståeligt som voksne mænd der kører road racing på pocketbikes.

Jeg har mere end svært ved, at se det positive i at flere stiller op såfremt disse ikke har den nødvendige standard.

Nu er forskellen så at de tidligere har krudtet den max, hvilket ikke længere er muligt. Derfor vil standarden være en anden og det mener jeg ikke er skidt på nogen måde, mm man gerne ser at BB er en total og absolut dopingsport.

BF er udover vægtbegrænsningerne også en mulighed for nye atleter at stille op, uden at skulle stille op imod dværge på krudt, der måske har krudtet den i adskillige år og derfor har langt større masse end nybegyndere eller folk der har trænet længe uden at krudte den. En som er ny indenfor konkurrence, får således mere lige vilkår at konkurrere under end det ellers ville være tilfældet og det synes jeg er ganske fint.

Så kan de komme igen næste gang i bedre udgave osv osv. Hvor skal man ellers finde en hæderlig elite, hvis ingen i bredden gider at stille op, fordi de synes det alligevel er håbløst grundet den masse, som "gamle" atleter besidder?

Skulle der, som du foreslår, være standardkrav, så ville du have en tom scene i løbet af meget kort tid, da ingen vil kunne leve op til dem om en kort årrække :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er sådan man skal se ud for at være i form, så må jeg indrømme, at jeg vil droppe enhver tanke om at stille op til fitness-konkurrence :blink: Han er da i fin form, hvis man udelukkende ser på fedtprocenten. Jeg er klar over, at det kræver en del arbejder at få den så lav, men størrelsesmæssigt er det jo ikke det vilde. Er der nogle af bodybuilderne, der kan forklare mig forskellen på BB og fitness? Må indrømme at BB begynde at trække mere en fitness, og er det overhovedet muligt at klare sig godt uden krudt?

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Nu er forskellen så at de tidligere har krudtet den max, hvilket ikke længere er muligt. Derfor vil standarden være en anden og det mener jeg ikke er skidt på nogen måde, mm man gerne ser at BB er en total og absolut dopingsport.

BF er udover vægtbegrænsningerne også en mulighed for nye atleter at stille op, uden at skulle stille op imod dværge på krudt, der måske har krudtet den i adskillige år og derfor har langt større masse end nybegyndere eller folk der har trænet længe uden at krudte den. En som er ny indenfor konkurrence, får således mere lige vilkår at konkurrere under end det ellers ville være tilfældet og det synes jeg er ganske fint.

Så kan de komme igen næste gang i bedre udgave osv osv. Hvor skal man ellers finde en hæderlig elite, hvis ingen i bredden gider at stille op, fordi de synes det alligevel er håbløst grundet den masse, som "gamle" atleter besidder?

Skulle der, som du foreslår, være standardkrav, så ville du have en tom scene i løbet af meget kort tid, da ingen vil kunne leve op til dem om en kort årrække :laugh:

Nu vil sporten jo nok næppe kunne betegnes som ren, blot fordi man tester ved stævnerne. Det kræver ikke den store viden omkring sporingstider at snyde testen, når man på forhånd ved hvornår der testes. :wink:

Jeg syntes det er helt fint med en begynderklasse. Men hvorfor så oprette en ny klasse for begynderne? De burde da konkurrere under de samme vilkår som de senere ville stød på. Nemlig med inddeling i vægtklasser istedet for højde.

Desuden er det da klart, at standarden vil falde såfremt sporten bliver ren. Men standarden kan jo også blive så lav, at der ikke er nogen der gider se på det. Jeg har da hørt fra flere der var i Herning i år, at de ihvertfald ikke gad bruge penge på at se DM igen før standarden blev højere. Det er da muligt, at standardkrav ikke er den rette løsning såfremt man vil have atleter på scenen. Men der skulle jo også gerne være publikum i salen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Til enhver fodboldkamp er 90% af tilskuerne kvalificeret til at være landstræner (suk).

Hvis man vil vinde konkurrencer, må man øve sig i konkurrere. Det gøre selvfølgelig bedst ved at stille op. De færreste ville kunne følge med i superligaen, selv om de har spillet mur i 10 år. Det bliver selfølgelig lettere, hvis man vælger en marginalsport, men alligevel.

Glem så ikke underholdnigsværdien for deltagerne. Det antagelig en form for hobby. Det kunne jo tænkes at de synes det var sjovt.

Jeg har tit læst opfordringer om at stille op til SL stævner her på boarded. Det siges, at ingen griner selv om der maxes med andres opvarmningsvægte. Tænk lidt over det.

Link to comment
Share on other sites

Nu vil sporten jo nok næppe kunne betegnes som ren, blot fordi man tester ved stævnerne. Det kræver ikke den store viden omkring sporingstider at snyde testen, når man på forhånd ved hvornår der testes. :wink:

Næh, men sporten er nu stadig mere ren end den ellers ville være :wink: Og med BF er det rent faktisk ikke nødvendigt at være dopet, da man kan risikere at være for tung. Ergo er det den perfekte løsning til folk som vil konkurrere på lige vilkår med folk der måske er dopede, da det ikke nødvendigvis er en fordel i BF.

Jeg syntes det er helt fint med en begynderklasse. Men hvorfor så oprette en ny klasse for begynderne? De burde da konkurrere under de samme vilkår som de senere ville stød på. Nemlig med inddeling i vægtklasser istedet for højde.
Det er ganske enkelt fordi der ikke var nogen begyndere overhovedet, måske fordi alle havde en ide om at man skal være +90kg hakket for ikke at blive grinet ud af scenen. Nu er BF indført fra IFBB, så det er ikke noget Danmark er alene om.

Men folk herhjemme stiller simpelthen for høje krav til hvad der kan lade sig gøre og stiller derfor først op efter alt for lang tids venten, fordi de ikke mener de er gode nok. Igen er det vigtgt at man IBF rent faktisk ikke behøver at krudte den for at stille op, hvis man ellers har massen til det og at vægtbegrænsningen sætter en naturlig grænse for hvor stor man kan være.

Desuden er det da klart, at standarden vil falde såfremt sporten bliver ren. Men standarden kan jo også blive så lav, at der ikke er nogen der gider se på det. Jeg har da hørt fra flere der var i Herning i år, at de ihvertfald ikke gad bruge penge på at se DM igen før standarden blev højere. Det er da muligt, at standardkrav ikke er den rette løsning såfremt man vil have atleter på scenen. Men der skulle jo også gerne være publikum i salen. :wink:

Nu er det faktisk således at hver deltager i gennemsnit trækker 4 tilskuere med sig, så din logik holder ikke. Er der flere deltagere, pga standarden fx er sænket, kommer der ganske enkelt flere tilskuere. I år var der også rigtig mange, men der var så også en del flere deltagere end tidligere. At nogle folk hellere vil se på folk der er max krudtede er deres sag, men at de folk ikke er på scenen betyder intet for billetindtægterne.

I det store billede er BB allerede halvdødt og det der er fremtiden er ikke BB. Tiderne skifter og uret kan ikke sættes tilbage :wink:

Link to comment
Share on other sites

Til enhver fodboldkamp er 90% af tilskuerne kvalificeret til at være landstræner (suk).

Hvis man vil vinde konkurrencer, må man øve sig i konkurrere. Det gøre selvfølgelig bedst ved at stille op. De færreste ville kunne følge med i superligaen, selv om de har spillet mur i 10 år. Det bliver selfølgelig lettere, hvis man vælger en marginalsport, men alligevel.

Glem så ikke underholdnigsværdien for deltagerne. Det antagelig en form for hobby. Det kunne jo tænkes at de synes det var sjovt.

Jeg har tit læst opfordringer om at stille op til SL stævner her på boarded. Det siges, at ingen griner selv om der maxes med andres opvarmningsvægte. Tænk lidt over det.

Spot on!

Jeg kunne forestille mig, at man fik nogen over nakken, hvis man hev resultaterne fra et SL-stævne frem og grinede af det, bare fordi de ikke alle laver +1000 kg totaler...

Link to comment
Share on other sites

I det store billede er BB allerede halvdødt og det der er fremtiden er ikke BB. Tiderne skifter og uret kan ikke sættes tilbage :wink:

Her må jeg gi' Kragen helt ret, fremtiden ligger mere i Body Fitness end i BB. At alle atleter så måske ikke er helt på niveau de første par gange er en mindre detalje, de får stævne/diæt erfaring til at gøre det bedre næste gang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share