Smerte i venstre pat


Don_B
 Share

Recommended Posts

Hi... For et år siden fik jeg pludselig sindssyg ondt i venstre bryst. Med frygten for det værste gik jeg til lægen, der fortalte, at det var en fibersprængning i brystet. Nu, et år efter, har jeg stadig jævnligt smerte. Tror selv det kan være overbelastning at vesntre bryst, eller simpelthen fordi mit venstre bryst ikk er lige så stærk som højre, som jeg bruger oftere i sport.

Nogen der kender til det, eller ved hvad jeg evt. kan gøre? Skal jeg droppe brysttræning?

Link to comment
Share on other sites

Hi... For et år siden fik jeg pludselig sindssyg ondt i venstre bryst. Med frygten for det værste gik jeg til lægen, der fortalte, at det var en fibersprængning i brystet. Nu, et år efter, har jeg stadig jævnligt smerte. Tror selv det kan være overbelastning at vesntre bryst, eller simpelthen fordi mit venstre bryst ikk er lige så stærk som højre, som jeg bruger oftere i sport.

Nogen der kender til det, eller ved hvad jeg evt. kan gøre? Skal jeg droppe brysttræning?

Jeg må indrømme at jeg ikke har hørt om lign. før, men mit umiddelbare råd er at gi dit bryst en pause fra træningen i et par måneder for at være på den sikre side, og så ta den derfra.

Link to comment
Share on other sites

Hvis smerten føles som en trykken for brystet, og hvis den kommer ved fysisk aktivitet, eventuelt stråler ud i armen er det altid et ok grundlag for at opsøge en læge. Det afhænger også meget af hvordan smerten opleves, opleves den som lokaliseret til et enkelt sted og mere skarpt og stikkende er det højest sandsynligt en muskelskade, opleves den mere som en trykken og ulokaliseret er det nok en god ide at gå til læge. Overvej også om det kan være DOMS. Det hele afhænger selvfølgelig også af din alder, hvis du er under 30-40år er chancen for det er noget andet end muskulært væsentligt mindre end hvis du er derover.

Link to comment
Share on other sites

Der er desværre det ved det, at mange læger ikk rigtig lytter, som de burde, men bare hurtigt siger, at det er en muskelskade, som nok skal gå væk. Men tror jeg vil opsøge min læge i næste uge og kræve en lidt mere avanceret test. Selvom det skulle være en muskelskade, så må der stadig være noget man kan gøre...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share