24 timers Spinning Marathon


JimmyTrolle
 Share

Recommended Posts

Og blot for at svare selv om det burde være unødvendigt...Overskud kommer når mad, leje af lokaler og andre udgifter der ikke er sponseret er dækket...

det er da bestemt ikke indlysende hvad "overskud" dækker over. man kunne jo også have valgt at lade alle pengene gå ubeskåret til børnecancerfonden - men, det styrer i naturligvis selv. jeg spurgte bare af nysgerrighed. det er meget rart at vide hvis man smider 500,- kr. efter det !

man kunne spørge hvad "andre udgifter der ikke er sponseret" er for omkostninger ?

MEN, JT skal ikke trætte dig mere med relevante, konstruktive og gængse spørgsmål. vi betaler for en vare og vil gerne vide hvad vi får for den - længere er den ikke.

PS. jeg er ikke med i planlægningen af det andet københavner 24-timers event.

Edited by TimeSet
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vi har gjort hvad vi føler er rigtigt og for et år siden da vi kørte i randers var bl.a Julie jo af en helt anden mening omkring kendiser...Men det var jo nok da hun arrangerede det. Og jeg syntes det var et fedt arrangement som jeg også som instruktør støttede ved at køre hele vejen fra Malmö til Randers uden at få noget for det...

:sneaky2: Hmmden syntes jeg bestemt ikke var retfærdig. :nonono: Først og fremmest stod jeg ikke for hele eventet. Det var FitnessX. Min idé med de to sale og de fleste af de udefrakommende instruktører. Jeg havde intet at gøre med Michael Sandstød, men forsøgte primært at finde flest mulige kendte/ukendte cykel instruktører. Derfor finder jeg det urimeligt, at du påstår at jeg har ændret syn på kendte og ukendte folk. Jeg sætter også stor pris på, at I kom fra Mad Dog i sin tid såvel som jeg sætter store pris på at National Cycling Academy kom med deres crew fra Tyskland, men faktum er, at ALLE havde noget med cycling at gøre, og det kan jeg ikke se, at hverken Bubber eller Bom har. Fred være med det. Min mening er blot, at man må gøre op med sig selv om det her skal være et show for hr og fru DK eller om det primært skal henvende sig til spinning elskere.

Link to comment
Share on other sites

Der er masser af Spinning timer til vort 24 timers marathon men også noget som jeg finder sjovt og anderledes...Jeg siger ikke at det er Spinning for det er det ikke men det er sjovt og ok til et sådant event. Jeg ville aldrig påskønne den form for kørsel ude i den virkelige verden, men her kommer eventets overordnede mål så ind. Og blot for at svare selv om det burde være unødvendigt...Overskud kommer når mad, leje af lokaler og andre udgifter der ikke er sponseret er dækket... Håber I får jeres eget 24 timers indendørs cykel marathon kun med hardcore instruktører hvis det er det der trikker jer. Jeg kommer da gerne og deltager selv om jeg sikkert vil savne bubber :-)

Just for the record. Jeg ville meget gerne være med, men det er for dyrt for undertegnede. Desværre.

Og JT du er da altid velkommen til fastlandet og på den anden cph'er maraton, som jeg lige retter dig og siger IKKE kun bliver med hardcore spinninginstruktører, men der kommer forhåbentligvis ikke kendisser som Anne og Lotte og Georg :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Okay - nu har vi fået folks syn på, om kendte hører til - eller ikke hører til - på et cykelevent.

Er der en enkelt eller to, som måske kunne se bort fra personlige stridigheder og andre ting og måske kunne forklare os rookies (=mig) lidt om hvad sådan et event egentlig går ud på?

Hvor længe kører man ad gangen? Hvordan er niveauet (altså svarer timerne til en Cykling I, II eller III - og hvordan er det fordelt?)

Hvor "god" træning skal man være i, for at deltage?

Hvor ofte skifter man rytter på cyklen?

Hvor meget søvn får man? - eller får man noget??

osv osv.. Der må sidde en masse med erfaringer - måske en eller anden gad øse ud?

/B.iking :)

Link to comment
Share on other sites

Skal prøve at besvare så godt som jeg selv kan.

Hvor længe man kører adgange variere meget, nogen kører 1 time, andre som mig selv kører 2 timer adgangen. Men det er meget individuelt hvor lang tid man kører.

Timerne, er, eller var ihvertifald i horsens som var det første marathon jeg kørte, meget forskellige de varierede fra en basic til en interval time.

Hvor god form man skal være i, det er igen relativt, men man skal naturligvis være i en OK form.

I horsens sov jeg personligt ikke, men andre fik dog et par timer undervejs. Man kan dog 'slappe af' undervejs, når man ikke er på cyklen.

Et typisk hold vil nok bestå af 4 ryttere, gjorde vi ihvertifald i horsens. Hvilket betyder at hvis du kører 2 timer pr rytter, får man i snit 6timers 'pause'. Kun afbrudt af eventuelle 'support' timer, for os i horsens bestod en support time blot i at hente vand, og lign. samt evt. tage over på cyklen hvis der var en som skulle på toilet (cyklen måtte jo ik stå stille).

Hvis jeg skal øse af min relative minimale viden om 24 timer spinning, kan jeg jo naturligvis kun fortælle hvad jeg fandt ud af i horsens.

Men en ting vil jeg sige, hvis rammerne er iorden, ergo hvis der er hvad man skal have på sådan et event. Navnligt mad, drikke god humor gode instruktører osv, så vil det naturligvis gå op i en højere enhed.

Min egen form op til horsens var bestemt ikke imponerende, jeg har også kun trænet spin i ca 2år, men ca en måned før horsens fik jeg hold i lænden, og var ikke på cyklen, nævneværdigt, i de 4 uger op til horsens, men grundformen var åbenbart nok til at holde liv i kroppen.

Jeg vil sige, hvis du kan lide at spinne, og ik har noget problem med at køre 3 sammenhængende hårde timer, har man et godt fundament. Men ultimativt bør man prøve at køre en dobbelt aften time hvorefter man kører en morgen time dagen efter, det var det jeg personligt stilede efter til horsens, blev dog aldrig til noget pga ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Just for the record. Jeg ville meget gerne være med, men det er for dyrt for undertegnede. Desværre.

Og JT du er da altid velkommen til fastlandet og på den anden cph'er maraton, som jeg lige retter dig og siger IKKE kun bliver med hardcore spinninginstruktører, men der kommer forhåbentligvis ikke kendisser som Anne og Lotte og Georg :w00t:

Hej Søde Julie

Vi vil da meget gerne inviterer dig over og køre en time for os under eventen... Kunne du ikke lige overveje om det var noget for dig, måske kender du en anden kanon instruktør fra det jyske der ikke er "kendt"...

Håber vi ses

Link to comment
Share on other sites

Der er da super mange vildt gode jyske instruktører, men igen kommer det jo helt an på hvad man vil have, super hård time og / eller kombineret med lidt entertainment value.

Jeg kunne sagtens nævne i flæng, men det ville nok ikke være særligt objektivt, så det lader jeg være med.

Link to comment
Share on other sites

Hvor længe kører man ad gangen? Hvordan er niveauet (altså svarer timerne til en Cykling I, II eller III - og hvordan er det fordelt?)

Hvor "god" træning skal man være i, for at deltage?

Hvor ofte skifter man rytter på cyklen?

Hvor meget søvn får man? - eller får man noget??

osv osv.. Der må sidde en masse med erfaringer - måske en eller anden gad øse ud?

/B.iking :)

Azazu har faktisk forklaret det mest væsentlige, men med min erfaring fra 3 stks 24-timers events vil jeg lige supplere lidt. Vi oplevede nemlig, at der var mange med i Horsens, som var glade for de erfaringer os "gamle" i 24-timers faget kunne dele ud af... :smile:

Som azazu siger, varierer niveauet meget på timerne, men du skal hele tiden tænke på dig selv. Hvis en instruktør banker en Cykling III time igennem, hvor hans formål bare er at få folk ned med nakken, skal du tage hensyn til dig selv, og ikke give dig selv mere, end du kan overkomme. Det kan jo være du skal kunne holde til at køre 5 timer endnu i løbet af døgnet... :raisebrow:

Prioritér dine kræfter. Lad være med at bruge for meget energi i starten, for det vil være ris til egen røv i sidste ende - i hvert fald hvis du sætter dig som mål at gennemføre alle dine planlagte timer selv.

Vores erfaring er, at det er bedst at køre 2 timer af gangen. Hvis du kører 1 skal du i bad og skifte tøj ca. 1000 gange (sådan føles det i hvert fald) undervejs, hvis du kører 3 eller 4 timer i træk, kører du dig selv død første gang du er på cyklen og der går uendeligt lang tid før du skal på cyklen igen, med mindre I kun er 3 på holdet. :wink:

Jeg synes det passer meget godt med 4 på et hold, hvilket giver 6 timer pr. person. De 6 timers hvile mellem hver omgang på cyklen går hurtigt, og man kan så spist godt + få fordøjet maden, så den ikke ligger for tungt til næste gang man skal køre, og man kan også nå at sove lidt. Ikke alle sover under sådan et event. Jeg sov ikke til den i Randers i Januar og heller ikke i Horsens i oktober, men ved den i Randers i April faldt jeg lige omkuld en enkelt time (dér skulle vi også cykle næsten dobbelt så lang tid, fordi der var 2 cykler til hvert hold)

Tøj... Hav mange sæt cykeltøj med. Måske får du brug for nogle ekstra sæt hvis du skal køre mere end forventet. Hav et jogging/træningssæt eller lignende med, som du kan have på når du ikke cykler. Det kan være man skal ind og køre på en cykel i 2 min undervejs, hvis dén der er igang skal på toilet.

Lav på forhånd en køreplan med timefordeling, så I alle ved, hvornår I skal køre, og hvem der skal stå for at have support. Den bedste fordeling synes jeg er (hvis man er 4) at én cykler, én har support og 2 holder pause/sover/spiser eller lign. Denne ordning kører så selvfølgelig i turnus.

Hav lidt energi og mad med hjemmefra. Man kan aldrig vide, hvor meget der er at spise midt på natten. I Randers i Januar var der INTET at spise mellem midnat og kl 8 om morgenen - DET var hårdt, for vi havde regnet med at vi fik frugt undervejs. Men der var kun ét stykke frugt i vores velkomsts-pose, og det blev selvfølgelig spist nærmest inden aftensmaden. Så hav lidt nødforsyninger med. Det er bedre end at stå og mangle. Frugt, lidt brød energidrik eller chokolade er let at have med som reserve.

Det er ikke nødvendigt at være i eliteform for at deltage, men det er nok en fordel du har cyklet mindst nogle måneder og har prøvet at cykle 2-3 timer i træk - gerne, som Azazu siger: 3 timer om aftenen og på cyklen igen til en morgentime.

Du skal nok forvente du får lidt ondt bagi på et tidspunkt, hvis du ikke er vant til at køre så meget. Og slid/skrabemærker kan næsten ikke undgåes. Så nogen synes det er rart at have noget vaseline med.

Til slut: Det er en udfordring for dig, hvis du ikke har prøvet det før - og du FÅR en krise undervejs, det kan næstne ikke undgåes. Men selv når det er allermest uoverkommeligt, kan man genvinde energien ved bare at blive ved og ikke "falde hen".

Håber du kan bruge disse råd til noget.

Link to comment
Share on other sites

Hej Søde Julie

Vi vil da meget gerne inviterer dig over og køre en time for os under eventen... Kunne du ikke lige overveje om det var noget for dig, måske kender du en anden kanon instruktør fra det jyske der ikke er "kendt"...

Håber vi ses

Jeg er ikke kendt. :laugh: Jeg ælsker bare spinning og at undervise... :4thumbup: Hmmm du udfordrer mig!?? Jeg tager udfordringen op... :cooldance: Hvornår kører I noget maraton igen i det nye år??

Link to comment
Share on other sites

Og skal vi ikke allesammen shake hands her og så håber at sjællænderne får et tæske godt event med Trolle og hans crew.

Alt er jo relativt og det vides ikke, hvor mange jyder der kommer..Snif snif snif snif vi har det jo med at opsnuse diverse længerevarende events rundtomkring, og det er svært at holde os væk. Er da væsentlig mere interesseret nu, efter at jeg har erfaret, at Bubber IKKE skal køre en time :smile: , det er dog stadig p....dyrt. :nonono:

Og ja 24 timers event ER fede og forhåbentlig kommet for at blive. Mindre kan også gøre det og et 12 timers er da en blid start for et lille centers ønske om at prøve kræfter med et 24 timers.

Med ønske om en god aften til alle

Julie

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det passer meget godt med 4 på et hold, hvilket giver 6 timer pr. person. De 6 timers hvile mellem hver omgang på cyklen går hurtigt, og man kan så spist godt + få fordøjet maden, så den ikke ligger for tungt til næste gang man skal køre, og man kan også nå at sove lidt. Ikke alle sover under sådan et event. Jeg sov ikke til den i Randers i Januar og heller ikke i Horsens i oktober, men ved den i Randers i April faldt jeg lige omkuld en enkelt time (dér skulle vi også cykle næsten dobbelt så lang tid, fordi der var 2 cykler til hvert hold)

:blush: Ja det var møg hårdt men fedt. Dog skal man IHVERTFALD være mere end 5 på et hold til en '48 timers'...Puhhhh jeg gik selv kold. Indrømmer det blankt..Der var ikke mere energi.

Btw jeg sover aldrig til 24 timers :laugh: Skal have ALT med :w00t: Sæt nu man går glip af en fandenivolsk super dygtig instruktør :wub:

Gode råd ellers JS :thumb: Det dækker vist mere eller mindre, hvad der er at huske på til sådan et event... :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

TimeSet>> sorry, har mega travlt på jobbet, men det var rigtigt sjovt.

Arrangørerne gjorde et stort arbejde, de rendte rundt i døgndrift. Jeg er overrasket over at arrangementet forløb så forholdsvis smertefrit, selvom der naturligvis var nogle knaster hist og her, som det jo ikke kan undgås.

Folk var i godt humør, det var generelt venlige mennesker. Man kunne godt mærke at der køres forskelligt rundt omkring i landet, og med så mange deltagere var der også en grænse for hvor højt cykel-niveau der kunne lægges.

Et par kritikpunkter kan man altid smide ind, men dette skal ikke tages som om jeg ikke syntes arrangementet var godt - for det synes jeg bestemt det var!

Det var interessant at se hvor meget anderledes der køres rundt omkring. Dette kunne bl.a. opleves ved de instruktører der deltog i arrangmentet. Personligt er jeg vant til at cykle meget "cykel-agtigt", hvor man forsøger at køre (så godt som muligt) som man gør udendørs.. .. dvs ingen "jumps" og andre fancy spinning/aerobic-agtige ting :smile::tongue:

Jeg bemærkede også at der blev fokuseret meget lidt på intensiteten man skulle køre - og heller ikke på kørestil/teknik/kadance. Hvis der blev nævnt en intensitet, var det som pulsen i procent af maxpulsen. Men dette er jo en umulig guide, idet en person i god form kan køre med høje puls-procenter, uden nødvendigvis at være presset, mens det for andre vil være helt umuligt.

Maden var overraskende god - og der var nok af den. Lækkert! Super! Nice! Optur!

Alt i alt en stor oplevelse som klart skal gentages en anden gang.

At pengene gik til et godt formål betød også meget.

Tilsidst skal lige nævnes at der blandt hjælperne var verdens dejligste pige :wub: - hoooold da fest hun var lækker... :w00t::superman:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Hej Spock,

Fedt at du havde en god oplevelse, og kritikpunkter er faktisk velkomne tror jeg, så kan det rettes til næste år :wink:

Jeg var jo med hele weekenden, men når jeg ikke sad og dirigerede, så var jeg optaget af at hælde vand på jer deltagere, derfor har jeg ikke et eneste billede af hele weekenden, derfor er jeg ude og samle scrapbog fra andre, smider du ikke par pics ??

Hilsen Claus

PS. Tak til ALLE deltagere for en superfed weekend :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share