Træner i trods sygdom?


Debil Emil
 Share

Recommended Posts

Nu er jeg ramt af noget influenza ligende noget. Måske smittet af en fugl hvem ved!

Så tænkte jeg, skal man bare lade kroppen komme sig 100% inden man kaster sig over løb/vægt osv, eller kan man med fordel fortsætte sit program?

Evt lidt nedsat når nu der ikke er det store med energi.

Og behøver man så at varme op når man nu har feber i forvejen?? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Du skal helt sikkert lade kroppen komme sig, (så godt som), 100%, inden du starter igen.

Der er ingen fordel i at sætte din krop på overarbejde, når den er igang med at bekæmpe en virus, det vil formentlig bare gøre det hele være.

Vent til du du føler dig helt rask igen, og brug min. 1 uge på at finde din gamle rytme og niveau, afhængig af sværhedsgraden af influenzaen selvfølgelig.

Link to comment
Share on other sites

NU er det sådan med f.eks. forkølelser at de tager typisk 3-4 dage at komme over og det er lige godt om du ligger i sengen eller laver det vandte man bliver ikke rask hurtigere, men man skal klart lade kroppen tale..

Men hvis du har overskudet er der ikke noget i vejen for at træne :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Gå ud og riv nogle vægte rundt - hvis du altså ikke ligefrem er døden nær. Faktisk kan du være så heldig at du kan løfte mere(no shit!)

Der var en artikel om det på t-nation for et stykke tid siden men kan lige pt. ikke finde den...

Edit: Fandt lige noget her

T-Nation forum debat

T-nation artikel

Edited by ZapZap
Link to comment
Share on other sites

Gå ud og riv nogle vægte rundt - hvis du altså ikke ligefrem er døden nær. Faktisk kan du være så heldig at du kan løfte mere(no shit!)

Der var en artikel om det på t-nation for et stykke tid siden men kan lige pt. ikke finde den...

Edit: Fandt lige noget her

T-Nation forum debat

T-nation artikel

????

Selvfølgelig skal man da ikke gå ud og træne hvis man har feber/influenza...

Man skal lytte til sin krop, der er som regel en mening med de signaler den udsender.

At man godt kan træne med en forkølelse er der vel ingen tvivl om, det har jeg da også tit selv gjort.

Men nu bruger han jo også ordet Influenza.

P.S. Og så skal man heller ikke tro på alt hvad man læser. Der er masser af artikler på nettet med provokerene overskrifter og påstande. Hvad gør man ikke for at få lidt opmærksomhed.

P.P.S.

Hvad mener du i øvrigt præcis med din "signatur" omkring økologi..?

Link to comment
Share on other sites

Det med økologi er vist lidt off-topic....

Når du har trænet hårdt, er dit immun-forsvar også svækket, så jeg ville nødig træne mens jeg var syg, men det kommer selvfølgelig også an på graden af sygdom. Men nu du nævner influenza, ville jeg da personligt blive i sengen indtil min krop selv siger god for en omgang træning.

venaN

Link to comment
Share on other sites

Nu bliver der jo sagt "influenza ligende noget" hvilket jo kan være 1000 forskellige ting. Hvis man ligger i sengen med 45 i feber siger det jo sig selv at man ikke skal/kan træne :smile:

Personligt har jeg da selv erfaret at man i nogle tilfælde kan forkorte sin sygdomsperiode vha. fysisk aktivitet(og her snakker vi altså ikke om træning til den totale udmattelse).

---> Pioneer har du læst artiklen jeg linkede til?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke været sengeliggende, men jeg har haft de symptomer man kender. Man er utilpas, lidt prikken i kroppen, og ekstra følsom. Men ikke nok til at holde mig i sengen.

Men har været sløv i en del uger.

Nu tog jeg til hockey og fik løbet en del rundt. Nu vil jeg simpelthen prøve at se hvad kroppen siger til det!

Link to comment
Share on other sites

---> Pioneer har du læst artiklen jeg linkede til?

Højst sandsynlig ikke, pioneers svar i mente ... så kan jeg da lige quote fra den opmærksomhedssøgende skribent og så kan man jo overveje igen hvor uenige pioneer og Mike Mahler egentlig er :tongue:

Mike Mahler:"While strength training can be very beneficial when you have a cold, training with some serious flu symptoms such as impaired breathing can be a mistake. If that's the case, forget about training. A few years ago, I caught the flu and made the mistake of continuing to train hard, regardless. As a result, the flu eventually became pneumonia and went on to become very serious."

Pioneer :"Selvfølgelig skal man da ikke gå ud og træne hvis man har feber/influenza...

Man skal lytte til sin krop, der er som regel en mening med de signaler den udsender.

At man godt kan træne med en forkølelse er der vel ingen tvivl om, det har jeg da også tit selv gjort.

Men nu bruger han jo også ordet Influenza."

Edited by Tind
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share