er der ikke nogen der har et vægttabs program


Twistdk
 Share

Recommended Posts

Vægttab er en meget individuel størrelse, derfor findes der ikke et "vægttabsprogram" som man bare kan stikke ud, men hvis du giver nogle flere oplysninger om dig selv og kigger lidt rund i vægttabsforumet er jeg sikker på vi godt kan strikke noget sammen til dig, som du kan bruge.

Velkommen til i øvrigt :)

Link to comment
Share on other sites

:D  er der ikke nogen der har det for at kunne tabe sig i ferien

Jo da!! Du kan endda gøre det på en behagelig måde! Du tilmelder dig simpelthen alle motionsløbene, og køber desuden nogle billeter til VM-kampene og så hopper du under hele kampen, så forbrænder du nogle kalorier....

Link to comment
Share on other sites

Twist: Første fejl i vægttab = Dovenskab. Du bliver nød til at ulejlige dig selv at brygge kostplan sammen.

Du skal sørge for at være i et kalorie/energi underskud. Jeg ved ikke hvad du træner efter, men lad os sige at du bare skal være i underskud, så er det jo ikke helt svært.

Lidt retningslinier og råd:

Spis mange gange om dagen, spis sundt - frugt, grønt. Drik vand. Tæl dine kalorier! HUSK du skal have (meget) mindre en kroppen har brug for.

Hvis du har lyst - og dette er jo naturligvis ikke en opfordring - så kan du jo prøve at tilføje nogle ECA'er i din kostplan.

Sæt dig på en spinner og gå løs i 45-60min. hver anden dag. Og ellers få gang i nogle raske gåture osv. Vejret er jo godt.

Kan du holde det her i en måned, er du godt på vej.

Link to comment
Share on other sites

Som det også er blevet nævnt er det meget vigtigt at lægge et program for vægttabet. Tror man bare at man kan styre det uden et program tager man fejl.

Jeg har været på vægttabsprogrammer flere gange før men denne gang var det en ubetinget succes. Hvorfor??? Fordi jeg lagde et program:

Morgenmad (kl 9):

2 dl havregryn

3 dl skummetmælk

1 sp fedtsyrer

0,5 gl appelsinjuice

2 sp proteinpulver

Middag (kl 12):

1 ds tun

1 sp ris

Eftermiddag (kl 15):

4 sp proteinpulver

2 dl skummetmælk

1 sp ris

Aften (kl 18):

1 st kylling (normal størrelse)

2 sp bl grøntsager

1 sp hytteost

Natmad (kl 21):

4 sp proteinpulver

2 dl mælk

Ved siden af trænede jeg så vægte 3 gange om ugen hvor jeg øgede kulhydratindtaget med 4 sp ris til middag.

Desuden cyklede jeg 45 min. hver morgen, 20. min efter hver vægttræningspas og 40 min om eftermiddagen på ikke-vægttræningsdage.

Desuden er det vigtigt at undgå alkohol og være vedholdende (2-3 måneder) alt afhængigt efter hvor meget man har at tabe.

Jeg kørte selv programmet seriøst i lidt over en måned og jeg opnåede et vægttab på 12 kg uden der er røget noget muskelmasse af. Synes selv det er imponerende. Du skal bare være forberedt på at du ikke har særligt meget energi og du skal tro på det virker de dage du er nede og bare har lyst til at spise.

Sørg desuden for at drikke masser af vand

Link to comment
Share on other sites

De sidste par år, efter at stoppe med seriøs idræt, har jeg lidt lidt under. At min fedt% var en anelsehøj, ca 20%. Jeg har prøvet styrketræning, og jeg har prøvet RIGTIGMEGET styrketræning, det hjalp også men mest til at jeg fik pæne muskler, min fedt% ændrede sig IKKE!.

Jeg styrke trænede 4-5x ugen.

I efteråret fik jeg problemer med den ene skulder, og kunne ikke rigtig træne tungt. Så jeg substituerede min styrketræning (overkrop). men en kondicykel. Og i løbet af de 2mdr det tog at komme over skaden raslede min fedt% ned. Og min muskelmasse var næsten intakt.... Jeg er ikke STOR og stærk... løfter man meget, vil man jo nok miste en del i styrke.

Men min opfattelse er masser af konditionstræning....

Link to comment
Share on other sites

Jeg kørte selv programmet seriøst i lidt over en måned og jeg opnåede et vægttab på 12 kg uden der er røget noget muskelmasse af.

<_<

12 kg fedt på 1 måned uden at miste muskelmasse!!! Det er altså 3 kg ren fedt om ugen, det kan simpelthen ikke lade sig gøre... Sorry, men du må altså regne med at et vægttab tager lidt mere en 1 måned. Du har nok mistet en del væske i din vægttabsperiode, samt lidt muskelmasse, og en del fedt. Men ifølge alle videnskabelige undersøgelser (hvad jeg har læst endnu) kan et vægttab på 12 kg ren fedtmasse ik lade sig gøre på 1 mdr, eller højst sandsynligt heller ikke på 2!!! :huh:

Ret mig lige her, hvis jeg ikke giver rigtige informationer.... :deal:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share