Deload vs. dekonditionering


lonelyone
 Share

Recommended Posts

Hey..

Jeg ved emnet har været oppe før, men spekulerede bare på, hvordan det kan være at dekonditionering skulle give større muskelvækst end deload??

Du kan jo køre meget højere volumen, hvis du er stærkere - det må da resultere i en højere proteinsyntese (eller hvad det nu hedder).. eller er jeg galt på den??

Og hvor stort udbytte får man af at dekonditionere, i forhold til deload?? altså muskelvækst.. Det må de værre minimalt...

Link to comment
Share on other sites

Deload er primært for folk der er interesseret i styrke og strategisk dekonditionering er for bodybuilders.

Strategisk dekonditionering (SD) er en af de centrale ting i bl.a. HST, der er med til at gøre musklen "uvant" til forholdsvis lette vægte, selvom du potentielt kan løfte tungt.

Link to comment
Share on other sites

http://www.hypertrophy-specific.com/cgi-bi...ct=ST;f=13;t=14

I have never claimed that a period of Strategic Deconditioning lasting 7-12 days would completely revert your muscles to an "untrained" state. I have spoken frequently of the rapid training effect or repeated bout effect. Some protection seems to last for a very long time. Still, 7-12 days of complete rest does appear to cause some reversal of the adaptations to training. And from the application, it appears it is sufficient to allow one to start growing again, once gains have stopped with a given weight.
Link to comment
Share on other sites

dette ved jeg godt.. ville høre den tekniske del.. Altså hvorfor respondere muskelerne mere efter en dekonditionering?

Jamen din musklen vokser når den bliver udsat for for en spænding den ikke er vant til. Og efter dekonditionering er musklen kommet helt ned og "ligge".

Jeg kan dog ikke gå helt til bunds med alt den viden, da jeg kun besidder det nogenlunde basale. Tjek HSTs hjemmeside, der kan du helt sikkert finde en masse guf om det.

EDIT: Ugh var hurtigst...

Edited by Viggo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share