MDK goes TJ dødløft singles cyklus


mdk
 Share

Recommended Posts

Hej molboer!

Jeg påtænker at træne dødløft på en ny måde. Har hidtil kørt et 10-sæt/3-4-5 rep/1 pas program. Men det bliver efterhånden for hårdt for ryggen med den ekstreme samlede vægt løftet, det giver.

Jeg vil gerne høre fra jer, som har prøvet TJs single cyklus program, om jeres erfaringer med programmet.

Jeg har hentet xls-filen med prigrammet, men jeg undrer mig lidt over at der køres med så lav belastning. 85 pct af 1rm er vist det højeste, man kommer op på.

Er det virkelig osse nok med kun 1 ugentligt pas dødløft som i dette program?

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede TJ's fundament program i sommers, hvor jeg fulgte det til punkt og prikke. Jeg havde 1RM på 105 i DL før og 120 efter. Squat gik fra 120 til 140kg, så jeg havde rigtig god fremgang af det, men man skal jo selvfølgelig tage i betragtning, at jeg aldrig rigtig havde kørt DL før, og jeg hadede squat og undgik den.

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede TJ's fundament program i sommers, hvor jeg fulgte det til punkt og prikke. Jeg havde 1RM på 105 i DL før og 120 efter. Squat gik fra 120 til 140kg, så jeg havde rigtig god fremgang af det, men man skal jo selvfølgelig tage i betragtning, at jeg aldrig rigtig havde kørt DL før, og jeg hadede squat og undgik den.

er fundament programmet og singlecyklus programmet ikke noget helt forskelligt?

Link to comment
Share on other sites

Der er 2 pas om ugen; et dynamisk og et tungt.

Det tungeste du kommer til er køre er 85%+ 10kg, hvilket afhængigt af dit max sagtens kan komme over 90% af dit 1RM!

Jeg har prøvet det en enkelt gang, og havde faktisk et enkelt miss undervejs. Fik desværre ikke noget ud af cyklussen.

Edited by SAB
Link to comment
Share on other sites

Men hvorfor fik du ik noget ud af det, SAB?

Tja, godt spørgsmål! Programmet har åbenbart ikke lige passet til mig. Synes jeg har haft mest succes med at køre efter dagsformen (WSB, CNLA, "5x5" etc.). Men som det er nævnt er der en del der har haft succes med programmet (jeg er dog ikke den eneste der ikke fik noget ud af det), så det er da et forsøg værd :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kørt den i 2 omgange og er steget 10kg hver gang. 210=>220 kg 220 => 230 ... jeg havde ikke noget fail undervejs, og havde hele min fokus på at flytte vægen så hurtigt så muligt ved hver single .... kunne tydeligt mærke en forskel i farten da jeg kom op og løftede 5 singler med 85%+10kg i den sidste uge af programmet i begge omgange :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er det program med 15 - 10 - 5 singler med stigende intensitet, så prøvede jeg det for to år siden uden noget som helst resultat. Det betyder dog ikke nødvendigvis, at programmet er dårligt, men snarere, at et program med uendeligt mange kedelige pauser og kun ét løft pr. sæt ikke passer til mig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gik fra 170 til 180 for nogen tid siden efter at have stået stille et stykke tid. Siden er jeg ikke kommet videre og nu er heg i gang igen og er nået til uge 5 i næste uge tror jeg. Jeg håber det giver 10 kg igen :smile:

På papiret er det ret let og det er det også reelt set. "Fidusen" er at køre alle singlerne med perfekt stil og løfte dynamisk. Det er mere træning i kraftudvikling end styrke vil jeg sige.

Link to comment
Share on other sites

Sorry. Troede det var da der var single reps i det. My bad :blush:

Det går nok, mon ikke? :wink:

-------

På papiret er det ret let og det er det også reelt set. "Fidusen" er at køre alle singlerne med perfekt stil og løfte dynamisk. Det er mere træning i kraftudvikling end styrke vil jeg sige.

Værdifuld kommentar. Det er sådan nogle tips, jeg er meget interesseret i.

Link to comment
Share on other sites

Mit intryk er at folk der har problemer med netop bundstyrke og kraft udvikling får rigtig meget ud af programmet. Hvor imod folk der har problemer med lockout får knap så mange kg oven i hatten.

Rommel

Tror det er meget individuelt, jeg har fin fart fra bunden af, men er meget dårlig i lockout fasen hvor jeg begynder at blive langsom allerede ved 200kg og har alligevel haft en god fremgang de gange jeg har kørt programmet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mit intryk er at folk der har problemer med netop bundstyrke og kraft udvikling får rigtig meget ud af programmet. Hvor imod folk der har problemer med lockout får knap så mange kg oven i hatten.

Rommel

Jeg har msn-chattet med Onkel Troels om det samme, og han var vist enig med dig. Det er netop i bunden, jeg har den største udfordring. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share