intensity og volume


David
 Share

Recommended Posts

Jeg lest med interesse diskusjon rundt "det perfekt treningsuge". Jeg begynte track sykkling i November og skal konkurrerer over 4000m som tar neppe over 5 minutter for meg. Men treneren har sagt jeg skulle bruke minst 10 timer per uke rolig langkjoring pa sykkel . Er det egentlig nodvendig? Hvis det er nodvendig, saa skal jeg gjoere det, men kan man bytte ut volumen med intensitet (f.eks 5 x 15 minutter hardt per uke). Jeg vil helst gjoere det som er best, men fra den tidligere innleggene, var ikke sikkert om kort og hard var bedre, eller like god, som langkjoring med en smaa del hardkjoring (beklager spraaket, er Skotter som bodde i Norge)

Link to comment
Share on other sites

10 timers rolig langkøring om ugen vil ikke have meget værdi for dig. Nu fremgår det dog ikke klart om din træner siger at der skal være en indlagt højintensive spurter med jævne mellemrum på turene, for så bliver det en anden historie.

Men generelt: Det skal være høj intensitet i langt det meste af din træning, evt. blandet op med en begrænset mængde med moderat intensitet ("restitutionstræning".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share