Xzebetz vej til 80 kg.


Xzebetz
 Share

Recommended Posts

Tja, så forsøger jeg mig med en ny logbog. Jeg forsøgte tilbage i 2004 at føre logbog over mit vægttab, hvilket desværre ikke var en succes. Jeg måtte erkende at jeg lagde alt for hårdt ud og kørte sur i træningen. Mit mål var den gang at forsøge at komme fra en vægt på 94 kg til 75 kg, men kan i bagklogskabens lys se at jeg nok greb det forkert an.. Efter 3 måneder med spinning 3-4 gange i ugen samtidig med min vægttræning blev det for surt og jeg mistede motivationen. Det gik i den rigtige retning og tabte omkring de 10 kg. Derudover fik jeg mindre og mindre tid så fik aldrig gang i logbogen..

Så nu forsøger jeg igen, efter et noget uheldigt år.. Efter en uheldig episode med min comp skærm fik jeg et lændehold der har holdt mig mere eller mindre ude at vægttræning i næsten et år og hvad lægerne troede var en diskus viste sig heldigvis at være en form for facetleds skade(hvis man kan kalde det det). Så har ændret lidt i min træningsform og er begyndt at løbe lidt og vil gerne kunne øge intensiteten og længden på mit løb. Mit mål pt. er:

At ramme de 80 kg inden juni måned(og holde den der :tongue: )

Pga. min skade i lænden er jeg kommet op på de 94 kg igen hvilket jeg kan mærke når jeg løber, mine ankler "dunker" efter mine løbe ture. Jeg kæmper for tiden at komme op over de 30 minutters ren løb, hvilket virkelig er en kamp. Jeg er vant til at cykle 60-80-100 km, men syntes virkelig der er mærkbar forskel på at gå over til løb. Jeg har nu løbet i et par gange i ugen ture af 3 km og de sidste uger har jeg på mine "hviledage" fra løb forsøgt at løbe 1-1½ km for at vænne benene til at kunne løbe.

Jeg følger egentlig et almindeligt styrketræningsprogram hvor jeg træner bryst/bicep-ryg/triceps-skulder/ben og så spinner jeg fast hver torsdag. Derudover løber jeg 3km et par gange i ugen og forsøger så vidt muligt at løbe 1-1½ km efter endt træning.. Kæmper som sagt med at komme op på længere distancer men det går langsomt da jeg ikke vil presse for meget på.. Sidst jeg forsøgte at løbe endte det med at jeg fik skinnebens betændelse.. Og det er, for mig, meget svært at komme af med. Så tager det forholdsvist roligt indtil jeg føler at benene er klar..

Jeg går et hektisk 2006 i møde da jeg ihvertfald skal igennem en operation, og i forbindelse med denne er jeg i gang med tandregulering, hvilket har været i gang i et år nu. På onsdag skal jeg have bøjle på i overmunden. :unhappy:

Træning efter arbejde står idag på skulder/ben samt en løbetur..

Edited by Xzebetz
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så nu forsøger jeg igen, efter et noget uheldigt år.. Efter en uheldig episode med min comp skærm fik jeg et lændehold der har holdt mig mere eller mindre ude at vægttræning i næsten et år og hvad lægerne troede var en diskus viste sig heldigvis at være en form for facetleds skade(hvis man kan kalde det det). Så har ændret lidt i min træningsform og er begyndt at løbe lidt og vil gerne kunne øge intensiteten og længden på mit løb. Mit mål pt. er:

At ramme de 80 kg inden juni måned(og holde den der :tongue: )

Pga. min skade i lænden er jeg kommet op på de 94 kg igen hvilket jeg kan mærke når jeg løber, mine ankler "dunker" efter mine løbe ture. Jeg kæmper for tiden at komme op over de 30 minutters ren løb, hvilket virkelig er en kamp. Jeg er vant til at cykle 60-80-100 km, men syntes virkelig der er mærkbar forskel på at gå over til løb. Jeg har nu løbet i et par gange i ugen ture af 3 km og de sidste uger har jeg på mine "hviledage" fra løb forsøgt at løbe 1-1½ km for at vænne benene til at kunne løbe.

Jeg går et hektisk 2006 i møde da jeg ihvertfald skal igennem en operation, og i forbindelse med denne er jeg i gang med tandregulering, hvilket har været i gang i et år nu. På onsdag skal jeg have bøjle på i overmunden. :unhappy:

Har du fået behandling for dine lænderygproblemer?

Held og lykke med vægttabet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har du fået behandling for dine lænderygproblemer?

Held og lykke med vægttabet

Takker, nej ikke endnu. Jeg var til undersøgelse ved en speciallæge d. 11. oktober og han konstaterede at der ikke var tale om en diskus. Han henviste mig så til fysio og jeg fik en indkaldelse til hospitalets fysio d. 3. november. Uheldig som jeg er så melder fysio'en afbud pga. sygdom så nu venter jeg på en ny indkaldelse. Men har fået ok for at træne igen.. Ikke at jeg har fået forbud, men tog selv den forholdsregel da der var usikkerhed på hvad skaden var.. Men speciallægen opfordrede mig til at træne, undtaget øvelser der fremprovokerede smerterne igen..

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Trænede 5 skulder øvelser og måtte hoppe bentræningen over pga. sent fri fra arbejde. Pga. min lænd har været skadet og jeg stadig er ved at "genoptræne" den så var hovedparten af øvelserne i maskiner.. Brugte kabler til 2 af øvelserne og hver øvelse var 3x8 + en til opvarmning..

For at kompensere at jeg ikke trænede ben ville jeg løbe lidt.. Og det resulterede i at jeg endte med at løbe 4½ km på løbebånd hvilket faktisk er lidt af en rekord for mig i år.. Er startet for 2-2½ måned siden og har ikke løbet længere end 3.1 km så det føltes rigtig godt da tælleren ramte de 20 minutter og jeg kunne mærke at jeg følte mig flyvende.. Men de sidste 2 minutter var til gengæld halv hårde.. Så har overvejet at øge mængde og løbe 4½ km 2 gange i ugen..

Dagens food:

Morgenmad:

½l matilde + en chokolade bolle

Middagsmad:

½ rugbrødsskive m. æg samt en grovbolle med salat og æg

Aftensmad:

Pasta og kødsovs.

Edited by Xzebetz
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 15/11-2005.

Mine ben, læg og hofter var mærket efter løbeturen igår, det lyder som om det er et maraton løb jeg har været igennem, men af underlige årsager har jeg svært ved at løbe over længere tid.. Prøvede at slutte af med 1.5 km løb men måtte stoppe efter det halve da jeg havde sindssyg ondt i min venstre lægmuskel.. Det var som om det hele tiden var på grænsen til krampe.

Dagens træning bestod af Bryst/Biceps.

Bryst:

Bænk:

8x85 kg

7x90 kg

5x90 kg

Skrå bænk med vægte:

8x22 kg

8x24 kg

8x24 kg

Flyers m. kabel.

10x25 kg

8x25 kg

6x30 kg

Og så en anden øvelser med Cablecross:

8x20 kg

8x20 kg

6x25 kg

Biceps:

Preacher curl:

8x20 kg

8x25 kg

6x25 kg

Biceps siddende med dumbells:

8x14 kg

8x14 kg

8x14 kg

Kable med tov:

8x45 kg

7x50 kg

6x55 kg

Og irriterende nok så vågnede jeg op med en øm lænd hvilket bekymrer mig lidt.. Kan ikke helt se hvilke øvelser der skulle kunne "trigger" denne smerte.. Måske bicebs træning med kabel og tov da jeg står skrå for at modvirke vægten. Det kan måske ligge et pres på lænden. Derudover trænede jeg også bryst med kabel hvor jeg hiver armene op, dette kan også presse lænden. Men er ikke sikker da jeg er meget opmærksom på ikke at træne øvelser der går i lænden.

Jeg har fået en ny tid til fysio d. 29. hvilket jeg ser frem til. Vil gerne have fjernet min skade så hurtigt som muligt og finde ud af hvilke øvelser der skal undgåes.

Var sygemeldt fra job pga. store smerter i lænden, men tog alligevel ind at træne om aftenen.. Så stod op kl 10.30 for at spise morgen mad.

Morgenmad:

Yoghurt+Guldkorn :blush:

Mellemmad:

2 skiver rugbrød med røget filet og agurker.

Aftensmad:

Pasta og kødsovs

Dagens træning står på ryg og triceps.

Edited by Xzebetz
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 16/11-2005.

Ryg:

Cable rear pulldown

8x60 kg

7x65 kg

6x70 kg

Front pulldown(med stang m. håndtag)

8x60 kg

7x65 kg

6x65 kg

Closegrip pulldown:

8x60 kg

7x65 kg

6x70 kg

Seated row i maskine:

8x35 kg

7x40 kg

6x45 kg

Og så tog jeg en pulldown i maskine også:

8x75 kg

7x80 kg

6x85 kg

Triceps:

Pushdown:

8x25 kg

8x30 kg

6x35 kg

Push down one arm:

8x20 kg

8x20 kg

6x25 kg

Push down seated med tov:

8x20 kg

8x20 kg

6x25 kg

Kilo'ene svinger en del alt efter hvilket tårn jeg træner ved hvilket kan komme til at se underligt ud..

Sluttede af med at gå/løbe 1.5 km hvilket jeg fortrød lidt da jeg var færdig, da mine ben gjorde meget ondt.. Hvilket også var hvorfor jeg måtte stoppe op og gå en gang imellem.. Derudover har jeg store smerter i lænden igen, hvilket jeg ikke kan forstå da jeg ikke føler jeg træner nogle øvelser der belaster lænden. Så glæder mig til at jeg skal til fysio...

Den stod på flydende kost da jeg har fået bøjle på hvilket ikke er sjovt.. Det samme gør sig gældende idag, ingen fast føde kun ymer. :dry:

Morgenmad:

½ liter appelsin yoghurt med Guldkorn ovenpå :blush:

middagsmad på job:

3 tartelletter

Aftensmad:

0.70L ymer med ymerdrys

Edited by Xzebetz
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 17/11-2005:

Dagens træning stod på en spinning time som det eneste. Inden jeg tog ind på holdet trænede jeg lige en maskine for at få tiden til at gå.. Det var super hårdt til spinning og min form er ikke hvad den har været.. Men det går den rigtige vej..

Dagens food:

Morgenmad:

½L Matilde Kakaoskummetmælk

Middagsmad:

½-0.70L appelsin yoghurt

Mellemmad:

2 portioner Guldkorn :blush:

Aftensmad:

Pasta med kødsovs(første fast føde i 1½ dag)

Grunden til at jeg spiste guldkorn til mellemmad var simpelthen at jeg har fri kl 16 og skal cykle hjem og nå at pakke inden jeg skal være til spinning omkring kl 17, det vil sige et kvarter før 16.45. Så da jeg stadig har problemer med at tygge noget der bare tilnærmelsesvis er lidt hårdt og var tidspresset så snuppede jeg mig en hurtig omgang guldkorn.. Om aftenen fandt jeg ud af at pasta ikke var så smertefuld at spise så lavede en omgang pasta med kødsovs..

Desværre går det den helt forkerte vej mht. min lænd. Efter jeg er startet ordentligt op med træning er min lænd VIRKELIG begyndt at give store smerter. Ja, jeg kan faktisk ikke en gang stå med samlede fødder og bøje mig fremover længere. Og er totalt på bar bund hvad årsagen til dette er.. Så går og overvejer enten at holde, igen, en pause fra vægte og så udelukkende løbe og spinne eller også at droppe frie vægte og så udelukkende træne i maskiner og cabler hvor lænden er stabiliseret og ikke bliver presset. Det er virkelig belastende, men må forsøge mig med nogle andre øvelser.. Så har overvejet følgende:

Biceps: Dette kan ikke være problemet for sidder hovedsagelig ned ved de fleste øvelser undtaget øvelsen hvor jeg træner med tov.. Så denne vil jeg ikke træne længere..

Triceps: Det burde heller ikke være et problem men dropper cable push down da dette også kan have en negativ effekt. Jeg træner dog 2 typer af push downs. En hvor jeg stor med ryggen op af en støttepude på "tårnet" og denne tror jeg godt at jeg kan fortsætte med. For her virker det som om at lænden er stabil og ikke bliver udsat for pres. Må så for "one arm push down" siddende for at se om dette kan hjælpe..

Bryst: Vil nok droppe cable cross flyers da jeg står op og presser ned.. Dette tror jeg giver et stort pres i lænden der sikkert sidder der dagen efter.. Så kan lave den omvendt siddende.. Bænkpres kan det heller ikke være da jeg jo ligger ned.. Dog vil jeg prøve at bænke med benene oppe istedet for..

Ryg: Umiddelbart vil jeg ikke mene at det er i disse øvelser problemet er.. Alle øvelser går jo ud på at "hive sig op" så der burde ikke være noget pres på lænden. Cable rear pulldown er ihvertfald ikke et problem.. Dog kan Front pull down og close grip pull down være et problem hvis jeg kører for tungt da jeg har tendens til at bruge lænden hvis kræfterne løber op..

Skulder: Her er der en del øvelser jeg må droppe, da jeg har erfaret at en del af dem presser min lænd.. Så vil fremover udelukkende træne skulder i maskiner eller siddende..

Pga. lænden overvejer jeg at holde pause idag og weekenden over for at se om det kan få min lænd i en nogenlunde tilstand igen. Der er stadig over en uge til jeg skal til fysio :dry:

Link to comment
Share on other sites

Pga. af vedvarende smerter i lænden valgte jeg at holde pause fra træningen både fredag og lørdag hvilket har hjulpet en smule. Lændesmerterne er aftagende og jeg valgte at tage ud at træne idag. Jeg trænede skulder og undlod at træne stående øvelser.

Søndag d. 20/11-2005

Skulder:

Shoulder press(maskine)

10x45 kg

8x50 kg

6x55 kg

Lateral raise(maskine)

10x40 kg

8x45 kg

6x50 kg

Cable one arm lateral raise

10x10 kg

8x15 kg

6x20 kg

Dumbbell front raise siddende:

10x10 kg

8x12 kg

8x12 kg

Trænede kort skulder idag og forventer en løbetur senere på aftenen.

Edited by Xzebetz
Link to comment
Share on other sites

Det gik rigtig godt idag og mine lændesmerter er stadig aftagende.. Det har hjulpet meget at sidde ned i de fleste øvelser.

Mandag d. 21/11-2005:

Bryst:

Bænkpres:

6x85 kg(Tog kun 6 stk da det følte som om jeg havde puttet for meget på den ene side)

7x90 kg

4x95 kg

3x95 kg

Skråbryst pres med dumbbells:

7x24 kg

7x26 kg

6x28 kg

Siddende cable cross:

8x50 kg

8x50 kg

7x50 kg

Cable cross løftende i front

8x40 kg

7x45 Kg

6x45 kg

Biceps:

Preacher curl:

8x30 kg

8x30 kg

6x30 kg

Biceps siddende med dumbells:

8x14 kg

8x14 kg

8x16 kg

Efter træning løb jeg 4.48 km på løbebånd hvilket tog mig 30 min.. Det var hårdt men dejligt.

Dagens food:

Morgenmad: ½L Matilde kakao

middagsmad: Kartoffelmos med oksekødsgryde halløj. Spise ikke så meget da jeg stadig har ømme tænder..

aftensmad: 280g kylling filet med ris og sovs..

Desværre har jeg altid en sindssyg trang til slik så kværnede desværre en chokolade julemand til aftenens film...

Edited by Xzebetz
Link to comment
Share on other sites

Ser godt ud, movie-freak. Keep up the good work, and keep them heavy-ass weights pumpin'! :dumbbell_lift:

Takker.. Det er også endelig begyndt at køre nogenlunde igen og går roligt fremad.. Som perfekt afslutning på aftenen smed jeg HEAT på dvd'en og slappede af til de Niro og Pacino.. Klasse film :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 22/11-2005:

Dagens træning stod på ryg og triceps og har fra denne uge valgt at prøve at køre tungere og dermed mindre gentagelser.. Før forsøgte jeg altid at ramme de 8 gentagelser + - 1-2 stk, men føler jeg over alle de små skavanker som seneskedehindebetændelse i underarmen osv. Så føler at det ville kunne gå.. Dog kører jeg ikke tungt i Biceps da jeg har utroligt let ved at få seneskindehalløj og jeg har super svært ved at komme af med det igen..

Ryg:

Ryg:

Cable rear pulldown

8x65 kg

6x70 kg

4x75 kg

3x75 kg

Closegrip pulldown:

8x65 kg

6x70 kg

3x75 kg

3x75 kg

Seated row i maskine:

8x40 kg

7x45 kg

5x50 kg

Og så tog jeg en pulldown i maskine også:

8x75 kg

7x80 kg

6x85 kg

Droppede Front pulldown(med stang m. håndtag) øvelsen da jeg har tendens til at bruge lænden når det bliver for hårdt.. Så før min lænd er helt kureret så kommer den ikke ind igen..

Triceps:

Triceps:

Pushdown:

8x25 kg

8x30 kg

6x35 kg

Push down one arm:

8x20 kg

8x20 kg

6x25 kg

Push down seated med tov:

8x20 kg

6x25 kg

4x25 kg

Droppede løbeturen pga. 2 ting:

Kom mega sent igang da jeg lige efter job endte med at sidde ved en kammi og spille xbox indtil kl 18.10 :devil: , så skulle nå at handle OG lave mad efter træningen.

Mine ben er stadig mærkede efter den ½ time på løbebånd i mandags.

Dangens dinner:

Morgenmad:

En portion ymer med ymerdrys

Middagsmad:

Kartofler, 2 frikadeller med lidt sovs.

Aftensmad:

ca. 250-300g kylling fillet med 125 gram ris og lidt sovs..

Indtil videre går det rigtig godt med træningen, er så småt ved at være oppe på samme niveau som før min skade og mine lænder smerter har aftaget til det niveau som de var før træningsstart. Altså de er der men er ikke tiltagende længere, så det har hjulpet at sidde ned i største delen af øvelserne..

Er så småt begyndt at tænke på at sætte nogle styrkemål i nogle af de store øvelser.. Vil gerne ramme de magsiske 100 kg i bænk, hvilket ikke er væsentligt mere end det jeg kører med nu, men har bare stået stille på de 90-95 kg i laaang tid så det er en hård process. Derudover vil jeg gerne op på de 85-90 kg i ryg(hvilket altid har været min svage side). Kører 75 i 4 øvelser nu så det er 10-15 kg i forøgelse så der går nok en rum tid..

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 23/11-2005.

Skulder:

Shoulder press(maskine)

10x45 kg

8x50 kg

6x55 kg

Lateral raise(maskine)

10x40 kg

8x45 kg

6x50 kg

Cable one arm lateral raise

10x10 kg

8x15 kg

6x20 kg

Ben:

Leg extensions(maskine)

8x45 kg

7x50 kg

6x55 kg

5x60 kg

Ben pres(Maskine)

10x110 kg

8x130 kg

8x140 kg

7x150 kg

Trænede ben for første gang i laaaang tid.. Trænede kun 2 øvelser, var i gang med en tredje, baglår i maskine, men knæet føltes underligt så stoppede..

Dagens dinner:

Morgenmad:

½L mathilde kakao

Middagsmad:

Kyllinglår med ris

Aftensmad:

Lasagnette 2 portioner.

Edited by Xzebetz
Link to comment
Share on other sites

Mine ben er overraskende nok ikke specielt ømme, selvom det var første gang jeg trænede dem igår.. Trænede godt også kun 2 øvelser da den 3. havde en negativ effekt på mit venstre knæ.. Så må vel øge vægten samt tilføje lidt flere sæt i de forskellige øvelser. Ben pres i maskine var på 4 sæt, men kunne sagtens tage mere.. Vil nok ikke kunne være istand til at squatte da jeg er bange for at skade min lænd igen.. Trænede ikke min lægmuskler da de pt. er vildt ømme efter jeg løber.. Efter jeg har øget distancen til 4-5km så løber jeg kun 2-3 gange i ugen indtil min form er til mere..

I dag står den kun på 1 times spinning..

Edited by Xzebetz
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 24/11-2005

Spinningtimen gik super godt og min form er så småt ved at komme tilbage igen.. Dog må jeg spise mine ord igen mht. mine bens ømhed efter jeg trænede dem.. Da jeg cyklede hjem fra job rendte jeg ind i noget seriøst blæst og det stod ned i stænger, det blæste så meget at jeg til tider næsten stod stille. Og min cykeltur hjem er nok en 5 km.. Så jeg kunne pludselig mærke i, specielt, mine balder at jeg havde trænet ben pres..

Dinner of the day:

Morgenmad:

½L mathilde(Jeg er udpræget B-menneske så står altid så sent op, at jeg må fise ud af døren og kun lige nå at børste tænder, sætte hår osv.. Derudover har jeg bare ingen appetit om morgenen)

Middagsmad:

Burger fra jobbets kantine

Aftensmad:

Lasagnette fra dagen før..

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 25/11-2005.

Jeg tog en hviledag fra træning da jeg alligevel havde svært ved at nå ned at træne..

Lørdag d. 26/11-2005.

Dagens træning stod på bryst og biceps.

Skråbryst med dumbbells:

8x26 kg

6x28 kg

4x30 kg

4x30 kg

Bænkpress:

7x90 kg

5x95 kg

5x95 kg

Cablecross flies:

8x50 kg

6x60 kg

5x70 kg

Cable cross løftende i front:

8x40 kg

8x40 kg

8x40 kg

Biceps:

Preacher curl:

8x30 kg

8x30 kg

6x30 kg

Biceps siddende med dumbells:

8x14 kg

7x16 kg

6x16 kg

Det var en hurtig omgang idag da jeg kom sent ud i centeret. Jeg vil nok købe en vægt her en af dagene så jeg kan begynde at veje mig selv så jeg også kan skrive vægt ind.. Og overvejer også at købe en fedt tang så jeg kan måle fedtprocenten..

Det går rigtig hurtigt fremad i bryst øvelserne og ville nok godt kunne have løftet 100 kg idag, men mine håndled og underarmen kan ikke helt følge med.. Det giver et lille jag i det område når jeg slipper stangen efter de 95 kg.. Det sker dog ikke ved 90 kg.. Så måske skal de lige tilvænnes..

Søndagens træning står på ryg og triceps.

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 27/11-2005.

Ryg:

Cable rear pulldown

8x65 kg

6x70 kg

4x75 kg

3x75 kg

Closegrip pulldown:

8x65 kg

6x70 kg

5x75 kg

3x80 kg

Seated row i maskine:

8x40 kg

7x45 kg

5x50 kg

Triceps:

Pushdown:

8x25 kg

8x30 kg

6x35 kg

Push down one arm:

8x20 kg

8x20 kg

6x25 kg

Push down seated med tov:

8x20 kg

6x25 kg

4x25 kg

Triceps træningen foregik ved 3 forskellige trænings "tårne" så vægtene svinger meget alt efter hvilket tårn man træner ved..

Var ikke overdrevet motiveret så trænede hurtigt..

Idag står den på skulder og ben og vil forsøge at løbe.. Så tror at jeg træner skulder først, dernæst løber jeg og slutter af med at træne ben. Er bange for at jeg ikke for løbet hvis jeg træner ben inden..

Link to comment
Share on other sites

Har idag bestilt en fedttang og vil i nærmeste fremtid begynde at anvende kropkost programmet samt naturligvis tangen. Så mangler jeg egentlig bare det sidste stykke værktøj i form af en bade vægt. Når det hele er på plads vil jeg poste min, forhåbentlige fremgang, imod en flad mave og en led form.. Faktisk er jeg positivt overrasket over min styrke pt. På trods af at det er længe siden jeg har trænet regelmæssivt er min styrke på ingen tid ramt mit tidligere niveau..

Mit kalorieindtag vil jeg skyde på ligger på 1600-1800 om dagen.. Ved ikke om dette er for lidt i forholdt til det energi jeg brænder af til træningen og via mit løb.. Sidst jeg regnede mit ligevægts indtag ud, mener jeg det var på ca. 2500..

Hvis der er nogen der ligger inde med en ligevægtsformel må i meget gerne smide den indover.

Link to comment
Share on other sites

Hep, vil lige ønske dig alt muligt held og lykke med vægttabsprojektet.

Jeg er igang med noget der ligger meget tæt op af det og er meget snart færdig (med første del).

Krop&kost+køkkenvægt+badevægt+fedttang har været uundværligt for mig, men det har holdt min motivation oppe at køre det stramt, for så ser man nemlig forskellen på badevægten oftere end man regner med.

Jeg synes du skal passe på med ikke at ligge for lavt i dit daglige indtag, for så bliver det nemt surt efter en måned og så er det også, at man falder i med en snack om aftenen. Skyd hellere efter at ligge omkring 500kcal under dit ligevægtsindtag, det giver plads til en lillebitte smule luksus om aftenen, hvis du planlægger din kost før du laver maden og det giver virkelig resultater hvis du ellers holder linien.

Der ligger et link på forsiden af motion-online.dk til en formel, hvor du kan estimere dit ligevægtsindtag, men tag det med et gran salt. Den kan sagtens være 500+/- ved siden af dit egentlige ligevægtsindtag. Brug et par uger på at skyde dig ind på det ved at bruge morgenvægten. Der vil være udsving fra dag til dag, men ca. efter en uge, vil du se det egentlig resultat af den foregående uge.

Jeg har selv fået målt fedtprocent med tang ca. hver 14. dag igennem de sidste par måneder og der har været en lille fremgang hver gang. Det sætter virkelig også gang i motivationen.

Igen, super meget held og lykke! :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Hep, vil lige ønske dig alt muligt held og lykke med vægttabsprojektet.

Jeg er igang med noget der ligger meget tæt op af det og er meget snart færdig (med første del).

Krop&kost+køkkenvægt+badevægt+fedttang har været uundværligt for mig, men det har holdt min motivation oppe at køre det stramt, for så ser man nemlig forskellen på badevægten oftere end man regner med.

Jeg synes du skal passe på med ikke at ligge for lavt i dit daglige indtag, for så bliver det nemt surt efter en måned og så er det også, at man falder i med en snack om aftenen. Skyd hellere efter at ligge omkring 500kcal under dit ligevægtsindtag, det giver plads til en lillebitte smule luksus om aftenen, hvis du planlægger din kost før du laver maden og det giver virkelig resultater hvis du ellers holder linien.

Der ligger et link på forsiden af motion-online.dk til en formel, hvor du kan estimere dit ligevægtsindtag, men tag det med et gran salt. Den kan sagtens være 500+/- ved siden af dit egentlige ligevægtsindtag. Brug et par uger på at skyde dig ind på det ved at bruge morgenvægten. Der vil være udsving fra dag til dag, men ca. efter en uge, vil du se det egentlig resultat af den foregående uge.

Jeg har selv fået målt fedtprocent med tang ca. hver 14. dag igennem de sidste par måneder og der har været en lille fremgang hver gang. Det sætter virkelig også gang i motivationen.

Igen, super meget held og lykke! :cooldance:

Cool, vil tjekke din log ud for inspiration.. Og mht. til motivationen så er forskellige gadgets også med til at motivere mig.. Har fået anskaffet mig en madvægt også. Vil forsøge at planlægge min kost mandag - fredag så der er købt ind til de dage.. Har fundet ud af at jeg er mega dårlig til at købe ind. Står jeg i fakta eller føtex aner jeg ikke hvad jeg skal købe og det ender med at jeg kun køber ind til en dag, og så står jeg der dagen efter igen. :dry:

Så overvejer at tage den trivielle diæt og så leve af kylling og ris.. Det er så dejligt let at lave og hurtigt.. Eneste problem er mad på jobbet.. Jeg er super dårlig til at tage mad med, så spiser for det meste en grovbolle med æg fra kantinen.. På min "to do" liste er der også protein pulver jeg skal have indkøbt, kan jeg eventuelt supplere min middagsmad på jobbet..

Men vil forsøge at finde mit nøjagtige ligevægtsindtag når jeg får anskaffet mig en badevægt.. Men har via 2 beregninger fundet fra til følgende som guideline:

Men: BMR = 66 + (13.7 X wt in kg) + (5 X ht in cm) - (6.8 X age in years)

Hvor jeg bruger følgende "Activity Multiplier" = Very active = BMR X 1.725 (hard exercise/sports 6-7 days/wk)

Den er følgende: 3608,7 kalorier om dagen.

Uden "Activity Multiplier" er den på 2092 kalorier om dagen.

MOL's forside beregner kommer frem til følgende

Jeg kan vinge af 2 steder:

Hårdt kropsarbejde eller meget høj fritidsaktivitet.

Sport eller anden hård fysisk aktivitet i fritiden. (30-60 min. 4-5 gange/uge)

Jeg har vinget begge 2 af da det jo passer på mig.. Men jeg kan ikke kun vinge den nederste af. Men resultatet er følgende:

Med min aktivitet: 5297 eller 4661 hvis jeg nøjes med at vinge af i hårdt kropsarbejde eller meget høj fritidsaktivitet.

Basale forbrug: 2119

Men så skal jeg da vidst have hævet mit madindtag, da jeg pt. ligger meget under 3608,7(Jeg tager udgangspunkt i den laveste til at starte med). For jeg er næsten 100% sikker på at jeg ikke indtager over 2000 kcal om dagen, jo måske i weekenden.. Spiste en pizza igår :blush: .. Men mandag til fredag ligger jeg nok omkring de 1800-2000 kcal.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Mandag d. 28/11-2005.

Skulder:

Shoulder press(maskine)

8x50 kg

8x55 kg

6x60 kg

4x65 kg

Kørte en øvelse mere lignende skulder pres. Hænder er bare placeret længere i front og istedet for at flukte med kroppen peger de fremad:

8x80 kg

6x85 kg

4x90 kg

4x95 kg

Lateral raise(maskine)

8x40 kg

8x45 kg

6x50 kg

Cable one arm lateral raise

10x10 kg

8x15 kg

6x20 kg

Efter skulder træningen løb jeg 4.7 km på løbebånd hvilket tog 30 minutter.. Det var sindssygt hårdt og de sidste 10 min døjede jeg med temmelig vilde sidestik i begge sider... Efter løbeturen tog jeg sidste del af trænignen hvilket var ben.

Ben:

Leg extensions(maskine)

8x60 kg

7x60 kg

6x70 kg

5x70 kg

Ben pres(Maskine)

10x110 kg

8x130 kg

8x140 kg

7x150 kg

Har vedlagt min kost for i dag i et jpg fra kropkost programmet.

post-3853-1133207451_thumb.jpg

Edited by Xzebetz
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning står "måske" til bryst og biceps.. Ved ikke om jeg hviler idag for er godt nok smadret efter gårsdagens træning.. Mine ben er fuldstændig ømme efter løbeturen samt den efterfølgende ben træning.. Ja, hele kroppen er øm.. Så vil bruge dagen til at se om jeg bliver klar til workout idag.

Link to comment
Share on other sites

Tog ind at træne idag alligevel.. Var til fysioterapeut i eftermiddags og fik nogle øvelser at arbejde med.. Hun sagde det var en udbredt skade jeg døjede med og at hun var sikker på at de øvelser ville kunne hjælpe..

Dagens træning:

Tirsdag d. 29/11-2005.

Bryst:

8x90 kg

6x95 kg

4x 95 kg

1x100 kg

Skrå brystpres med dumbbells:

8x26kg

8x28 kg

5x30 kg

3x30 kg

Cable cross flyes:

8x25 kg

8x25 kg

6x30 kg

Cable cross løftende i front:

8x40 kg

8x40 kg

8x40 kg

Preacher curl:

8x35 kg

8x35 kg

6x35 kg

Biceps siddende med dumbells:

8x14 kg

7x16 kg

6x16 kg

Biceps siddende med tov fra kabel:

8x45 kg

8x50 kg

8x55 kg

Sluttede af med at løbe 12 min med 10km/t..

Dagens kost:

post-3853-1133295838_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 30/11-2005.

Dagens træning bestod af ryg.

Ryg:

Cable rear pulldown

8x70 kg

6x75 kg

4x80 kg

3x80 kg

Closegrip pulldown:

8x70 kg

6x75 kg

5x80 kg

3x80 kg

Seated row i maskine:

8x40 kg

7x45 kg

5x50 kg

Var til fysio og fik at vide at jeg skulle træne min lænd, så trænede og lænd 3 sets af 9 gentagelser..

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 1/12-2005.

Skulder:

Shoulder press(maskine)

8x50 kg

8x55 kg

6x60 kg

4x65 kg

Lateral raise(maskine)

8x40 kg

8x45 kg

6x50 kg

Cable one arm lateral raise

10x10 kg

8x15 kg

6x20 kg

Ben:

Leg extensions(maskine)

8x60 kg

7x60 kg

6x70 kg

5x70 kg

Ben pres(Maskine)

10x110 kg

8x130 kg

8x140 kg

7x150 kg

Trænede også lænd 3x10 gentagelser.

Fredag d. 2/12-2005.

Slappede af fredag..

Lørdag d. 03/12-2005.

Løb 3.1 km om morgenen og får ikke trænet mere idag.. Skal i byen i aften og tvivler på at jeg kommer ned at træne imorgen..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share