Hvor meget synedrin er der i bitter Orange?


per_folmann
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg ved at sammensætte et kosttilskud som skal bruges i forbindelse med vægttab.

Det skal blandt andet indeholde Bitter Orange, grundet indholdet af synedrin,

Er der nogen der ved hvor mage % synedrin Bitter Orange indeholder….?

Og hvor stor bør en dagsdosis være, for at få en god effekt?

Venligst Per :bigsmile:

Hvad er synedrin lige? Har sku aldrig hørt det før.... Hvis du lige vil forklare :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hvad er synedrin lige? Har sku aldrig hørt det før.... Hvis du lige vil forklare :4thumbup:

ved ikke så forbandet meget men har dette omkring det,

Ephedrin er blevet erstatet af Bitter Orange

i flere fatburners, nok grundet de bivirkninger ephedrin har, og at det er ulovligt i flere lande.

"Skalden fra appelsinfrugten kaldes populært Bitter orange og indeholder stoffet synedrin, der på samme måde som ephedrin øger forbrændingen og sænker appetiten, dog påvirker synedrin ikke centralnervesystemet på samme måde som ephedrin."

Venligst

Per

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jeg ved at sammensætte et kosttilskud som skal bruges i forbindelse med vægttab.

Det skal blandt andet indeholde Bitter Orange, grundet indholdet af synedrin,

Er der nogen der ved hvor mage % synedrin Bitter Orange indeholder….?

Og hvor stor bør en dagsdosis være, for at få en god effekt?

Venligst Per :bigsmile:

Betryggende at vide at en amatør går med tanker om at sammensætte sine egne produkter når han ikke aner en skid om hvad Bitter Orange er.....amatør!

Link to comment
Share on other sites

Tak for det!

Jeg troede at dette forum var et hvor at meningen var at man skulle hjælpe hinanden, og ikke svine andre til!!!!

Dansk stål:

Ja jeg er amatør, og det er jo derfor at jeg spørger ind til Bitter Orange, ellers bliver jeg jo ikke klogere, men det er da dejligt at der er professionelle intelligente individer som dig der kan hjælpe her!

Er du lægeudannet, ernæringsekspert eller har en anden videregående udannelse siden at det er mig der er amatøren her?

Crawdaddy:

Tak for svaret, dejligt at der er nogle der tager dette seriøst, jeg kan godt se at hvis bivirkningerne er de samme som Ephedra, men effekten mindre, så er fordelene røget sig en tur.

Jeg har fundet lidt mere info omkring emnet, hvis der er flere der vil vide noget mere,

beskrevet på en hjemmeside, der forhandler kosttilskud:

Bitter Orange, also known as Bigarade Orange or Neroli, has served many ancient cultures for its medicine effects in treating a large variety of health disorders. Today bitter orange teas, tinctures, and extracts are still used to treat gastrointestinal disorders, insomnia, head aches, and obesity.

Bitter Orange for Better Health

Bitter orange has a complex chemical makeup specifically in the oil that is extracted from the peel. This oil produced gives bitter orange a strong odor and flavor and is used to treat a variety of health problems. The peel contains flavones, the alkaloids synephrine, octopamine, and N-methyltyramine, and carotenoids.

Only the peel of bitter orange has proven medicinal value, mainly for digestive problems and health concerns. However, in folk medicine the flower of bitter orange is also used. Folk medicine uses the flower not only to treat gastrointestinal disorders, but to also treat a myriad of health problems ranging from nervousness and insomnia, to gout and sore throat, and even for obesity. In oriental medicine, the flower of the bitter orange is used for poor appetite, chest and stomach pain, and vomiting. Homeopathic practitioners use both the peel and the flower to remedy both headaches and pain.

Today bitter orange continues to be employed in a wide variety of traditions. In Latin America, the leaf of the bitter orange plant is prepared as a tonic and used as a laxative, a sedative for insomnia, and to calm anxiety. The peel of the fruit is used to treat stomach aches and high blood pressure. Some cultures use bitter orange peel as an anti-spasmodic. In traditional oriental medicine, the bitter orange peal is used to treat indigestion, abdominal pain, constipation, and dysenteric diarrhea. Bitter orange is still used throughout the world as a possible cure for insomnia and indigestion.

Bitter Orange for Weight Loss

Bitter orange contains several chemical compounds believed to stimulate metabolic rate, which may increase calorie burning in the body. While no clinical trails have substantiated the effectiveness of bitter orange as weight loss supplement, it appears to be effective in combination with St. John’s wort and caffeine.

Dosage and Administration

Many health professionals recommend 1 to 2 grams of dried bitter orange peel simmered for 10 to 15 minutes in a cup of water. Three cups are usually recommended as a daily dosage. As a tincture, 2 to 3 ml is usually recommended, also to be taken three times a day. Supplementing with pure bitter orange oil is usually avoided.

Supporting Literature

Martinez M. Las Plantas Medicinales de Mexico. Mexico City: Libreria y Ediciones Botas, 1991.

Bejar E, Bussmann R, Roa C, Sharon D. Herbs of Southern Ecuador: A Field Guide to the Medicinal Plants of Vilcabamba. Spring Valley, CA: LH Press, 2001.

Blumenthal M, Goldberg A, Brinckmann J, eds. Herbal Medicine: Expanded Commission E Monographs. 1999.

Gonzalez-Ferrara MM. Plantas medicinales del noreste de Mexico. Monterey, Mexico: Grupo Vitro, 1998.

Link to comment
Share on other sites

Dansk Stål> Ærgelig og unødvendig tone.

Folmann> Godt at du vil sætte dig ind i ting du ikke ved noget om. Omvendt er det nok en uheldig formulering du lægger ud med; "Jeg er ved at sammensætte et kosttilskud...". Det lyder næsten som om du sidder med pilletrillebrættet og er igang med at sælge et heksebryg du ikke ved noget om.

I øvrigt er det ingen garanti for ekspertviden at man er uddannet. Selv er jeg feks læge, men i vores uddannelse er stort set intet (0 = nul) om kost, ernæring og intetsomhelst om kosttilskud. Vi har typisk kun den viden vi suger op via lidt biokemi, omkring makronutrienter og vitaminer, og det vi selv sætter os ind i.

Jeg ville umiddelbart ikke tro på det, nårsynedrin omtales positivt på et site der sælger kosttilskud, jeg mener, self virker deres produkter (ifølge dem selv, i hvert fald). Desuden er deres referencer ikke det vi normalt forstår ved videnskabelige. Ikke at det er bevis for at det ikke virker - det er bare heller ikke bevis for at det gør.

Prøv helre at søge noget viden på pubmed: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi

Edited by Dochylle
Link to comment
Share on other sites

det er bare noget til mig selv, i forbindelse med at komme ned i vægt, der er nu ikke så meget hokopokus i det, jeg forestiller mig en kombination af, Bitter Orange, Guarana, og eventuelt Hoodia kaktus!

det er planen at det skal give noget mere energi, og samtidig sænke appetitten.

Jeg har prøvet Hoodia, og det virker ok, det indeholder et monokyle der hedder P57, som virker dæmpende på trangen til kulhydrater!

Min appetit blev markant mindre, og jeg havde mere energi.

Men det er lidt svært, for godt nok kan jeg finde noget info omkring de forskellige produkter, men hvad er ”salgsgas” og hvad er reel viden, hvordan virker de sammen, er det skadeligt…?

De 3 forskellige produkter skulle hvad jeg kan læse mig til, være uden de store bivirkninger ved man indtil nu!

Jeg forventer ikke mirakler, men bare som lidt ekstra hjælp, og det er der jo mange der bruger i forbindelse med træning!

Venligst

Per

Link to comment
Share on other sites

Det der bitter orange lyder virkeligt som et super produkt. Ifølge salgstalen er det både godt imod overvægt og dårlig appetit... Tja jeg ville nu nok holde mig til en god spandfuld motion og så spise sundt, istedet for et eller andet hokus pokus.

Link to comment
Share on other sites

Dansk Stål> Ærgelig og unødvendig tone.

Slet ikke.

Som det umiddelbart fremgik af hans første indlæg så var han igang med at formulere en slankepille ud fra den viden han kunne samle ind hist og her.

1) Slankepiller der falder ind under kosttilskudslovgivningen virker ikke.

2) Vil nogen formulere og sælge sådan et produkt er man ikke alene en amatør man er også et fjols der bare er ude på at tjene en hurtig skilling.

Link to comment
Share on other sites

Hey mester Dansk stål!!!

Jeg har ikke på noget tidspunkt overhovedet, nævnt at jeg ville produksene og sælge noget som helst!

Muligvis...men sådan lød det unægteligt på dit første indlæg.

"Jeg ved at sammensætte et kosttilskud som skal bruges i forbindelse med vægttab."

Vil du måske købe en sæk bitter orange hjem + diverse andre ingredienser og blande dem til eget forbrug?

Link to comment
Share on other sites

Angående de der forbande tilskud, så var det planen at prøve med lidt Bitter Orange, og noget guarana, men man jo bare drikke noget kaffe, og æde nogle appelsiner!

Jeg kan huske at den gang jeg trænede mere intenst, var der flere der tog flere forskellige tilskud, og man kan jo købe så meget, det er en jungle at finde rundt i, men så var det også en stor fyr der sagde, i stedet for at købe en "Arnold energibar"

til 17 kr. er det sku bedre at spise en banan til 3 kr.

Og det kan jeg egentlig godt se det rigtige i

Per

Link to comment
Share on other sites

1) Slankepiller der falder ind under kosttilskudslovgivningen virker ikke.

Det var da en hurtig slutning. Er det noget du kan dokumentere?

2) Vil nogen formulere og sælge sådan et produkt er man ikke alene en amatør man er også et fjols der bare er ude på at tjene en hurtig skilling.

Enig. Men derfor kan man godt tale pænt til hinanden - specielt når man ikke kender hinanden i forvejen. Almindelig høflig tiltale er alt jeg efterspurgte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg læste forleden at danskere at var de mest mistænksomme i Europa når det kom til medicin... og her taler vi om rigtig medicin. Når det så kommer til kosttilskud knækker filmen..

Det er lidt det samme jeg ser her; den fuldstændige afvisning af at diverse kosttilskud virker slankende er jo tåbelig, præcis ligeså tåbelig om det modsatte synspunkt ville være.

Så klap hesten, selvfølgelig er der slankepiller der virker. Men ja, en militaristisk holdning til motion og kost, samt en masse selvdisciplin virker KLART bedre...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share