Dragon flags


Yetti
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg de sidste dage haft en heftig diskussion med en kammerat omkring disse dragonflags.... Han mener, det er en gude-øvelse!! Hvad jeg tvivler lidt på, fordi den video jeg har set af øvelsen, virker den meget statisk i sin udførsel... og har altså ingen eller næsten ingen rom...

Det. mener jeg ikke, er hensigtmæssigt, hvis det er hypertrofi, der er målet...

Men hva siger i??

dynamisk eller statisk?

Og er det en konge øvelse, god eller bare totalt tam....?

Hygge, Jac

Link to comment
Share on other sites

Mange vil mene at øvelsen er en kun træner maven statisk, men det er dem som ikke træner den korrekt.

I et korrekt dragon flag vil der ske en god dynamisk bevægelse imellem udspring og hæfte på M.Rectus abdominis.

I bunden vil afstanden mellem udspring og hæfte være størst og i toppen mindst. Så det er i højeste grad en dynamisk maveøvelse

Derudover så stiller den selvfølgelig også en del krav til den passive stabilitet omkring ryg og mave, hvilket gør det til en komplet maveøvelse i min verden.

Dog er den så hård at mange ikke kan lave den rigtigt.

Jeg træner den ikke selv pt. da jeg altid øm i op til en uge bagefter og det skader min anden træning, derfor træner jeg andre og lettere maveøvelser.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke noget man "skal", men derimod en masse ting man "kan" gøre. Din metode virker sikkert fint og den kan evt. krydres med langsomme negatives - dvs. sænk dig helt ned så langsomt du kan.

Har selv kørt den et par gange og kunne kun tage 6x3 rep, og med ondt i sækken en hel uge efter, jeg syntes at den er god, men træner den ikke kun den øverste del af maven.

Link to comment
Share on other sites

Har selv kørt den et par gange og kunne kun tage 6x3 rep, og med ondt i sækken en hel uge efter, jeg syntes at den er god, men træner den ikke kun den øverste del af maven.

Mavemusklen er en sammenhængende muskel, bortset fra oblipue. Så burde træne det hele..

SimonHP: Har prøvet negatives - gav mig også røv ondt i maven engang, men stoppede med at lave dem, for fik af vide, at det var bedre bare at komme så langt ned som muligt, også selv kunne løfte sig op igen....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share