Hvor stort kalorieunderskud...?


per_folmann
 Share

Recommended Posts

Hej!

Nu høre jeg jo til en af dem der vil smide nogle kilo, (ca. 12-14 kg) og er ved at kikke på min kost, men hvor stort et dagligt kalorieunderskud er godt, uden at sulte alt for meget?

jeg ville meget gerne tabe 1-2 kg pr. uge

Og er det bedst at fordele kalorier Jævnt over hele dagen, eller betyder det ikke så meget, bare jeg ”får for lidt”

Venligst

Per

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Nu høre jeg jo til en af dem der vil smide nogle kilo, (ca. 12-14 kg) og er ved at kikke på min kost, men hvor stort et dagligt kalorieunderskud er godt, uden at sulte alt for meget?

jeg ville meget gerne tabe 1-2 kg pr. uge

Og er det bedst at fordele kalorier Jævnt over hele dagen, eller betyder det ikke så meget, bare jeg ”får for lidt”

Venligst

Per

Hvis du ikke vil tabe muskelmasse skal du kun ligge i et underskud på 300-500 kalorier/ugen.

Jeg tror det er ligegyldigt hvornår på dagen du indtager dine kalorier, men mht. mæthedsfornemmelse

er det vist smartest at dele det op i flere små måltider.

Link to comment
Share on other sites

Okei!

Jeg syns ikke det lyder af meget, men jeg er også ny i kostberegning, angående muskelmasse, gør det ikke noget hvis der ryger noget, for jeg er ikke uden muskelmasse, og det vigtigste er at komme ned i vægt, blandt andet på grund af at jeg har et dårligt knæ.

Men selvfølgelig er det bedst at brænde fedt af!

Per :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

jeg vil sige at et underskud på ca. 500 kcal. vil være smart.. mange spiser alt for lidt og kan ikke forstå at de ikke taber dig.. det gør de ikke fordi kroppen tror at der er sult og at den så går i dvale og bare venter på næste gang den skal have noget at spise...

Har selv gode erfaringer med at spise tilpas.. jeg ligger på ca. 1500 kcal. om dagen og det gør at jeg taber mig tilpas meget til at holde motivationen oppe...

God arbejdslyst

Tine

- nu 25 kg. lettere

Link to comment
Share on other sites

Med mindre man har en bodybuilders muskelmasse og ret lav fedtprocent, så er det næppe strengt nødvendigt at holde sig til et vægttab på ½kg pr uge.

Hvis du kan træne nok og holde styr nok på kosten til at have et underskud på 1000kcal pr dag (svarende til ca 1kg vægttab om ugen), så synes jeg du skal stile efter det.

At spise mindre uden at være sulten er i høj grad et personligt spørgsmål og i lige så høj grad et spørgsmål om at vælge de fødevarer, der fylder mest i maven ift den mængde kalorier du får ind. Sådan kan alle madvarer naturligvis ikke vælges, men for mange ting kan de. Groft sagt betyder den regel flere grøntsager, magert kød, "grove" kulhydrater og i den dur.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share