Av mit knæ


allerup
 Share

Recommended Posts

Jeg har pludseligt over natten fået smerter i det ene knæ. Det virker som om det sidder på ydersiden af knæskallen, den er i hvert fald meget øm når man trykker på selve knæet... Jeg kan også knap nok bøje benet, pga. smerter...

Det er som om knæet er hævet lidt op, men det sidder også uden på knæskallen

Nogen bud på det? Går det i sig selv igen, eller skal der lægebesøg til?

Min træningsintensitet er meget lav for tiden, så det er ikke noget overbelastning eller den slags (tror jeg da)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har pludseligt over natten fået smerter i det ene knæ. Det virker som om det sidder på ydersiden af knæskallen, den er i hvert fald meget øm når man trykker på selve knæet... Jeg kan også knap nok bøje benet, pga. smerter...

Det er som om knæet er hævet lidt op, men det sidder også uden på knæskallen

Nogen bud på det? Går det i sig selv igen, eller skal der lægebesøg til?

Min træningsintensitet er meget lav for tiden, så det er ikke noget overbelastning eller den slags (tror jeg da)

Det er umuligt at give et fornuftigt bud på en diagnose ud fra ovenstående. Det kan være overbelastning, vrid, irritation af slimsække, bruskskade, luxation, jumpers knee m.m.. Du kan have påført dit knæ et traume i går, måske før, uden at du har været bevidst omkring det (i.e. smerter mm). Nogen gange kan reaktionen (i.e. hævelse, immobilitet, smerter osv) være forsinket.

Sørg for at RICE med det samme og ring til lægen i morgen og bliv undersøgt (-> bliv henvist til ortopæd). Pludseligt opståede traumer skal altid undersøges - helst hurtigst muligt - og specielt når det er knæleddet, da du belaster det konstant ved bevægelse. Og især fordi du efter hvile har smerter og hævelse i knæet.

God bedring.

Kig evt her mht skadetyper: http://www.helse.dk/artikler/detail.asp?id=936

eller her: http://www.sportnetdoc.dk/links-knee.htm

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share