"Tissefornemmelse" til spinning?


Roadrunner
 Share

Recommended Posts

:blush::blush::blush: Lidt pinligt, men: Jeg er lige begyndt at spinne og får nogle gange, når jeg kommer op og stå i pedalerne, en fornemmelse af... Nå ja, at skulle tisse! :blush: Kender i det, er det normalt og mest af alt: Kan det afhjælpes? :cry:
Ja, ved at gå på toilettet :laugh:

Jeg har det også sådan når jeg træner.

Er det ikke en naturlig følge af, at vi drikker mere vand,

og træningen sætter mere gang i kroppens funktioner ?

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Ja, ved at gå på toilettet :laugh:

Jeg har det også sådan når jeg træner.

Er det ikke en naturlig følge af, at vi drikker mere vand,

og træningen sætter mere gang i kroppens funktioner ?

Henning :showoff:

Joh, det lyder meget fornuftigt det du skriver... Og så er der nok også dét, at man får lagt lidt ekstra pres på mellemkødet - dér, hvor man sidder på sadlen.. Det kan jeg da godt forestille mig, kan give noget tissetrang...

Link to comment
Share on other sites

Jo, det giver da god mening, har også læst tilsvarende i en ældre tråd. Men følelsen er ikke så meget "nu skal jeg", som "nu gør jeg det... næsten!". Jeg tænkte om det kunne have noget med saddelindstilling at gøre? Har også en tendens til at de nedre regioner begynder at sove når jeg cykler længere distancer, så jeg tænkte at det kunne være i samme kategori...?

Link to comment
Share on other sites

Jo, det giver da god mening, har også læst tilsvarende i en ældre tråd. Men følelsen er ikke så meget "nu skal jeg", som "nu gør jeg det... næsten!". Jeg tænkte om det kunne have noget med saddelindstilling at gøre? Har også en tendens til at de nedre regioner begynder at sove når jeg cykler længere distancer, så jeg tænkte at det kunne være i samme kategori...?

Har ofte oplevet at de nedre regioner sover ved længere tids indendørscykling. Det gælder om at komme op at stå mindst hvert 10. minut og helst i mere end i et øjeblik, så blodet kan komme lidt rundt til de steder hvor det er afklemt :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share