Vægttab kan forkorte livet...


Nobleza
 Share

Recommended Posts

Man skal nok lige tage denne undersøgelse med et gran salt..

Det virker som om der er mange ting der ikke er taget højde for.

Hvis man ser på de 2 grupper.

1. Dem der ønsker at slanke sig.

2. Dem der ikke ønsker at slanke sig.

Ja så burde man nok have kigget lidt dybere på hvordan personerne fra gruppe 2 havde slanket sig.

Jeg tænker her bla. på diverse slankeprodukter.

Samtidig har mange der slanker sig en tendens til at tage på igen, og måske derefter tabe sig igen, for atter at tage på.

En sådan livsstil kan umuligt være sund for kroppen, og jeg vil godt tro, at det da vil være sundere bare at acceptere sin størrelse.

Men jeg er overbevist om at en langsom slankning, hvor man opretholder en mere konstant slank livstil, til hver en tid vil forlænge livet, i forhold til at være overvægtig.

Dernæst er jeg også overbevist om at den mere eller mindre fanatiske holdning mange piger har til deres vægt og kropsideal, langt fra er sund for manges vedkommende.

For mange piger er det simpelthen ikke naturligt at have en så lav fedtprocen, som de stræber efter.

Edited by pioneer
Link to comment
Share on other sites

”Vægttabet vil også gå ud over det gavnlige fedt og den gavnlige, magre legemsmasse.”
Fra artiklen. Det ser de som den primære grund til at det kan være usundt at tabe sig, og det virker ganske fornuftigt. Men hvis man følger generelle fornuftige råd, som der bl.a. står overalt her på MOL, med at styrketræne sideløbende med vægttabet og huske at få nok sundt fedt, så burde det ikke være noget problem.
Link to comment
Share on other sites

Fra artiklen. Det ser de som den primære grund til at det kan være usundt at tabe sig, og det virker ganske fornuftigt. Men hvis man følger generelle fornuftige råd, som der bl.a. står overalt her på MOL, med at styrketræne sideløbende med vægttabet og huske at få nok sundt fedt, så burde det ikke være noget problem.

Hmm, ja, men jeg kommer også til at spekulere over, hvorvidt bulk/cut metoden, som så mange benytter sig af, er særlig sund...?

Men ja, uanset hvad, så er det sikkert mere fordelagtigt rent sundhedsmæssigt at tabe sig, hvis man er stærkt overvægtig, end hvis man ingenting gør ved sagen... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hmm, ja, men jeg kommer også til at spekulere over, hvorvidt bulk/cut metoden, som så mange benytter sig af, er særlig sund...?

Det har jeg også spekuleret på!

Og er overbevist om at det ikke er sundt. Faktisk temmeligt usundt og belastende for kroppen.

Derfor syntes jeg også at Bodybuilding + diverse andre fitnesskonkurrencer, og det kropsideal de opstiller er helt hen i vejret.

Hvad er meningen med at opstille et kropsideal, som i sig selv slet ikke er sundt, og som er så tærrende på kroppen at man kun kan holde det i en kort periode??

Edited by pioneer
Link to comment
Share on other sites

"Alligevel vil Thorkild I. A. Sørensen ikke anbefale, at overvægtige lader være med at tabe sig. ”Vi er ikke klar til at gå ud og anbefale noget. Vores resultat er stadig umodent,” siger han. Desuden giver et vægttab et bedre liv på kort sigt.

"

det kan da være ligemeget om man dør tidligere hvis man selv føler man har haft et godt liv. verdenen ser noget lysere ud hvis man som tidligere overvægtig har tabt sig. de mangler lidt psykologisk baggrund her(har læst der står at du spurgte om folks tilfredshed med livet, men det er ikke blevet uddybet om folk der har tabt sig så også følte højere selvværd og selvtillid - men det vil jeg næsten gætte på de pågældende har/havde)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share