Extra krops hårvækst efter at have tager extra b-vitamin?


Supreme
 Share

Recommended Posts

Jeg har i en periode taget en extra pille udover min multi-vitamin pille. Denne extra pille indeholder 25% (tror jeg nok) af anbefalet daglig tilskud. Og jeg har lagt mærke til at jeg er begyndt at få mere krops behåring. Bla. er jeg begyndt at få lidt hår på ryggen, samt mere hår på brystkassen samt arme. Kan det passe eller det bare mig der forestiller mig at det er pga. b-vitaminet?

Link to comment
Share on other sites

vitamintilskud, (eller forøget vitamintilskud).

Vil ikke kunne øge hårvæksten på en sådan måde som du beskriver.

Det vil aller højest kunne stimulere den en lille smule, i en periode...

Jeg tror det er meget almindeligt at mænd oplever øget kropsbehåring, efter de 20+...

Edited by pioneer
Link to comment
Share on other sites

Vitaminer kan IKKE give ekstra kropsbehåring ... højst kraftigere hår af en bedre kvalitet såfremt man har en ringe hårkvalitet ...

Giver pioneer ret... tror blot det skyldes din alder at du nu begynder at få hår andre steder - bare tænk på gamle mænd med lange sorte hår på næsen og ikke mindst i næsen og ørene :wink:

Link to comment
Share on other sites

RDA er jo blot et udtryk for minimumsgrænsen for mangelsymptomer!!

Derfor sker der heller ikke noget ved at indtage mere end RDA foreskriver så længe det ikke drejer sig om doser på flere 1000 procent!

Dog skal man være varsom med visse mineraler og de fedtopløselige vitaminer da disse i for store doser kan skabe en del ravage i kroppen :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Okay har jo nok altid haft de hår der, de har sikkert bare været mindre og så har jeg ikke set dem.

Så b-vitamin har altså intet med hårvækst at gøre? :-)

Jo det har!! Men ikke mht. at du pludselig gror flere hår!

som skrevet tidligere... højst kraftigere hår af en bedre kvalitet såfremt man har en ringe hårkvalitet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share