Kost der fremmer tynd afføring.


humseper
 Share

Recommended Posts

Tillad mig at korrigere en smule.

En hæmoroide er ikke primært en rift (men kan revne), men derimod en udposning på en vene ved endetarmen (samme som en åreknude) og skyldes dels arvelige tendenser (svage karvægge) og tendens til hård mave eller dårlige toiletvaner.

Det at presse hårdt når man går på lokum er den sikre vej til hæmoroider, ligesom det at læse (!!!) på toilettet disponerer. Både unge og gamle, mænd og kvinder, får hæmoroider.

Af og til tromboserer (størkner) blodet i hæmoroiden, og så gør det rigtig nas. :devil: Så kan en læge tømme den.

Det så'noed man går og hygger sig med i skadestuen. :blink:

Var jeg den eneste der sad og skar ansigter mens jeg læste ovenstående?

:wink::tongue:

*håber min endetarm kan være i fred!, lol*

Link to comment
Share on other sites

Den med sveskerne er helt sikkert god nok.

Jeg kendte engang en smed i Århus - lad os kalde ham John - der længe havde haft en sygelig lyst til at skide en pige i hovedet. Han var på alle måder et svin, og det her var simpelthen hans store drøm, så en dag hoppede vi i Hiace'n og kørte sydpå, for han havde hørt at på Reeperbahn lå der et sted, hvor man kunne få lov til at skide en pige i hovedet for 1800 kr. På vejen derned åd han en stor pose svesker.

Stedet lå ikke på Reeperbahn, men vi fandt det alligevel, og ganske rigtigt - bemeldte specialitet var på menukortet og kostede 1800 kr. John kom ind, pigen placerede sig under noget der kunne minde om en bækkenstol, og så kunne han ellers bare gå i gang. Pigen havde nok forventet en seriøs omgang, for John var en stor fyr på tunge side af 120 kg, men nu havde han jo spist den pose svesker...

Med hans egne ord pladrede han hende til med en syndflod af lort så uhyggelig, at hun var ved at drukne. Så havde John gjort hvad han kom for, gik ud til os andre og så kørte vi i Reeperbahn og morede os. Det var jo en meget vellykket tur.

Moralen i historien er: hvis du vil gøre noget ordentligt, så brug svesker.

Link to comment
Share on other sites

ligesom det at læse (!!!) på toilettet disponerer.
Hvorfor dog det?? :blink: Men nu ved jeg da pludselig, hvorfor jeg aldrig har været tilhænger af at have stor litteratur liggende på badeværelset :rofl2:

Men det kan vel ikke være læsningen som sådan, der disponerer? - er det ikke fordi mennesker, der læser meget på toilettet typisk opholder sig derude i meget lang tid (læs: ofte har hård mave)?

Med hans egne ord pladrede han hende til med en syndflod af lort så uhyggelig, at hun var ved at drukne.

Den beskrivelser er et rigtig godt argument for, hvorfor der er jobs, jeg bare ikke rigtig brænder efter at få :4pooh::nonono:

Link to comment
Share on other sites

Den med sveskerne er helt sikkert god nok.

Jeg kendte engang en smed i Århus - lad os kalde ham John - der længe havde haft en sygelig lyst til at skide en pige i hovedet. Han var på alle måder et svin, og det her var simpelthen hans store drøm, så en dag hoppede vi i Hiace'n og kørte sydpå, for han havde hørt at på Reeperbahn lå der et sted, hvor man kunne få lov til at skide en pige i hovedet for 1800 kr. På vejen derned åd han en stor pose svesker.

Stedet lå ikke på Reeperbahn, men vi fandt det alligevel, og ganske rigtigt - bemeldte specialitet var på menukortet og kostede 1800 kr. John kom ind, pigen placerede sig under noget der kunne minde om en bækkenstol, og så kunne han ellers bare gå i gang. Pigen havde nok forventet en seriøs omgang, for John var en stor fyr på tunge side af 120 kg, men nu havde han jo spist den pose svesker...

Med hans egne ord pladrede han hende til med en syndflod af lort så uhyggelig, at hun var ved at drukne. Så havde John gjort hvad han kom for, gik ud til os andre og så kørte vi i Reeperbahn og morede os. Det var jo en meget vellykket tur.

Moralen i historien er: hvis du vil gøre noget ordentligt, så brug svesker.

:laugh::laugh::laugh::laugh:

Jeg er flad af grin.

Link to comment
Share on other sites

Hmm tak for de mange forskellige og kreative svar :laugh:

Grunden til at jeg gerne vil have tynd afføring er at jeg har fået en rift ved endetarmen, en såkaldt hæmoride. Jeg bruger creme for at hele riften, men den bliver revet op når jeg går på toilettet. Derfor den tynde afføring.

hmm hvordan har du lige fået den rift?? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Men det kan vel ikke være læsningen som sådan, der disponerer? - er det ikke fordi mennesker, der læser meget på toilettet typisk opholder sig derude i meget lang tid (læs: ofte har hård mave)?

Naturligvis er det hyppigt. Men omvendt inviterer læsning til at sidde i lang tid, hvilket alt andet lige øger TUT for bagenden, hvilket øger risikoen for hæmorhoider :laugh:

Link to comment
Share on other sites

jeg burde aldrig have klikket ind på denne tråd...

hvor syg er ham "john"??? - fy for satan!

det med folk der læser på toilettet, hvor klamt er det ikke? kan lige se en af mine venner spørger om han må få en bog med ud? "jo, her er en af mine engelske grammatik bøger. eller hvad med erhvervsspykologi?" boøger der står på et toilet må sgu da komme til at stinke!(?). hvem har nogensinde fået den syge idé at læse på et toilet?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke har fået rigeligt med kreative råd, så er der en anden sikker vinder. I helsekostforretninger kan du få en flaske figensaft. Det smager ok, men er meget sødt, og selvom det ikke er tilsat sukker er smagen nærmest sirupsagtig. Samme ord kan bruges til at beskrive din afføring efter et par spskfulde figensaft. VUSJ.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Tja, jeg gjorde det ikke ligefrem med vilje xD men jeg prøvede faktisk at blive sund.

Så da jeg holdt mig fra sodavand og snacks men gik over til vandmelon, skummetmælk og en enkelt potion af den aftensmad der bliver serveret / lavet så erstattede snacks med vandmelon og gullerødder og al drikkelse med mælk og til aftensmaden vand så fik jeg ret hurtigt dårlig / tynd mave.

Så, ... det er vel en opskrift på tynd mave.
Nu ved jeg så bare ikke hvad jeg skal gøre for at være sundere uden at få tynd mave :crazy: især ikke når det nu bliver sommer og man vil i sommerhus med vennerne = druk + man bliver fristet til yoghurt is <.< ikke endvidere sundt -.-' :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share