Opskrifter med proteinpulver


andersh
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Jeg har købt en ordentlig spand proteinpulver med chokoladesmag, men jeg er blevet virkelig enormt træt af smagen og får kvalme af at drikke det, medmindre det virkelig er blandet op i meget vand...Derfor vil jeg høre, om I kender nogle måder at lave protein-snacks vha. proteinpulver - jeg forestiller mig, at man kunne lave nogle kager eller barer, hvor man også kunne tilsætte sukker, så man havde den perfekte snack til efter træning. Jeg ved ikke om det er muligt at presse en scoop pulver ind i en banan-muffin, men forslag er i hvert fald meget velkomne :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa,

Jeg har købt en ordentlig spand proteinpulver med chokoladesmag, men jeg er blevet virkelig enormt træt af smagen og får kvalme af at drikke det, medmindre det virkelig er blandet op i meget vand...

Har du prøvet med mælk? Protein-pulver smager altid elendigt i vand. I mælk kan det endda smage ganske godt i visse tilfælde.

Jeg vil desuden anbefale dig at købe pulver med jordbærsmag næste gang, det smager glimrende.... ihvertfald ifølge mine smagsløg.

Peter :cool:

Link to comment
Share on other sites

I vand? :o

Jeg blander det altid med masser af mælk! En kop pulver til 3/4 liter letmælk er en sikker vinder :)

Men ellers så kan du prøve at blende det med en halv banan, nogle bær eller hvad du ellers kan lide. Hvis det er selve chokoladesmagen der ikke er så lækker, så bland det evt. op med noget vanilie.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Du kan lave havregrynskager! Udskift noget af melet med protein pulver.

Det skulle vel aldrig være viking du har købt? :-)

Det er bodylab. Synes det har en syyygt klam eftersmag :bigsmile: Hehe..

Mit "problem" er også at jeg bruger det som en del af en diet, det vil altså sige at jeg blander op med vand for at få så få kcal ind udover proteinerne. Havregrynskager lyder nu okay, protpulver, æg, havregryn, bagepulver, mel?

Link to comment
Share on other sites

Præcis. Og olie til at få det til at binde sammen. Og noget brun farin :)

Lyder godt.. Jeg må i køkkenet og få lavet nogle. De kan vel godt fryses? Tror jeg smækker et par æggehvider i, så kommer der lidt flere proteiner der :smile:

Flere ideer, gerne med lavt kcal indhold?

Link to comment
Share on other sites

Det skulle vel aldrig være viking du har købt? :-)

Er der noget galt med Viking protein ? - jeg har selv købt en ordenlig bøtte med jordbær smag og synes faktisk det smager ganske fortrinligt hvis man undgår klumper (der mest af alt smager som børnevitaminpiller med jordbærsmag :smile: )

Link to comment
Share on other sites

Er der noget galt med Viking protein ? - jeg har selv købt en ordenlig bøtte med jordbær smag og synes faktisk det smager ganske fortrinligt hvis man undgår klumper (der mest af alt smager som børnevitaminpiller med jordbærsmag :smile: )

Det ved jeg ikke, tror sgu det er udemærket.. Hvad kan jeg gøre med mine 2kg choko? Kæft det smager...... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu forsøgt mig med et par barer i dag. Her er hvad jeg kom frem til..

Jeg lavede dem her, men opskrift 2 vil jeg prøve næste gang for at få mere protein

Hvedemel 45

Cheasy Vanille 200

Havregryn 30

Proteinpulver 80% 80

Æggehvide 4 stk

Bagepulver 1 tsk

I 12 barer. Pr stk: Proteinbar 1 stk 8.0 6.5 0.3 60.7

Det lykkes mig at kvæle smagen af pulveret, nu smager det meget neutralt, faktisk bare lidt som æggekage.

Her er opskrift 2 som jeg vil prøve næste gang for at få mere protein og mindre kulhydrat.

Havregryn 60g

Cheasy Vanille 100g

Proteinpulver 80% 100g

Æggehvide 8 stk

Yoghurt - naturel 100g

Bagepulver 1 tsk

Fordeling + kcal: Protein: 123.8 - kulhydrat: 67.9 - fedt 6.5. Kcal 825.3

Jeg lavede dem ved at piske hviderne.

Det andet miksede jeg i en anden skål med håndmikser - ingen klumper.

Herefter vendte jeg hviderne i med en ske.

Ud i en bradepande med snasket til det er sådan brunt ovenpå.

Skæres ud i 12 barer, således er der i hver bar

Proteinbar 1 stk - u. hvedemel: 10.3 5.7 0.5 68.5

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

har samme problem med noget kakaopulver... dog fra loaded nutrion(pumped 80+)

jeg plejer at shake det med noget med mælk og så smide 1/1½/2 frosne bananer(afhængig af beskaffenhed samt ønske om smag og konsistens)

jeg gik lige ud i køkkenet og fandt tilfældigvis noget instant kaffe som også smager helt ad h til(jensens tror jeg mærket var) og tænkte minus minus giver i matematikens verden plus så hvorfor ikke - det eneste jeg midster er ½l mælk. jeg vil ikke sige det ligefrem var lækkert, men det var da bestem en forbedring i forhold til en ice coffe og en kakao shake hver for sig...

jeg vil se i aften om jeg kan komme af med at spilde lidt pulver i min tomatsauce til pastaen - ja, jeg er desperat!!! :tongue:

men hvis jeg lægger nok jalapenõs og hvidløg i, kan jeg vel alligevel ikke smage det - smagen af pulveret er ikke særlig kraftig(heldigvis!) til gengæld føles eftersmagen ubegribelig lang!

men kakaopulveret smager knap så delikat som jordbæren af samme mærke... [red. meget langt fra faktisk]ved næsten ikke om jeg tør købe vanilje næste gang eller om jeg bliver en vanejonkie...

- det lyder næsten som om alle er mindre begrænset glade for deres kakaopulver, men en del godt kan lide jordbær - er der nogen som har prøvet vanilje?

Link to comment
Share on other sites

Har alletiders protein kage :

600gr æggehvider

150gr musli / havregryn

100gr protein pulver ( vanille / chokolade / banan )

100gr banan ( 2 stk )

1 spsk kanel

20 dråber sødemiddel .

Blend hele molevitten godt og grundigt, find et ovnfast fad frem, smid bagepapir i så det stikker over kanten på fadet ...Hæld kagedejen i fadet og smid det i en forvarmet ( 200 grader ) ovn ca. 30 - 40mins .

Kagen løftes op af fadet i bagepapiret, ned på en stor tallerken ...Voila, og fadet behøves ikke engang at skulle vaskes af efter brug :4thumbup:

Tjek evt. med en strikkepind eller lign. om kagen er fast inde i midten, ellers er den ikke specielt hyggelig at spise .

Protein : 106.6gr

Kulhydrat : 154gr

Fedt : 12gr

Kostfibre : 19gr

Kcal : 1387

Klart anbefalelses værdig, det er 2 måtider for mig, ris og kylling ka godt blive træls 6 gange om dagen :laugh:

Ps. Smager af banankage :4eat: :4thumbup: :4mewantfood:

Pss. Lad være med at bruge penge på billigt protein pulver, smagen halter tit langt efter dyrere pulver`s smag .

Edited by NANdro
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share