Pulsur


Timmy
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Nu er jeg begyndt at løbe, og syntes derfor det kunne være meget sjovt at have et pulsur til, da jeg har læst mig frem til at det skulle forbedre en?

Men, hvordan skal man bruge det når man løber?

Derudover, hvilket pulsure skal man satse på at købe, hvad virker bare, og hvad skal man holde sig fra?

Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive af krav, men i kan da spørge hvis i vil :blush:

Skal i hvertfald bare bruge det til løbetræning :4thumbup:

PFT

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg begyndt at løbe, og syntes derfor det kunne være meget sjovt at have et pulsur til, da jeg har læst mig frem til at det skulle forbedre en?

Jeg må desværre skuffe dig - et pulsur forbedrer dig ikke - du skal selv gøre arbejdet :bigsmile:

Spøg til side - jeg sværger også til Polars pulsure. De er desværre lidt dyrere end andre mærker - til gengæld er de gode, slidstærke og præcise. Polar til seriøse folk :smile:

PS: køb for guds skyld et sort pulsur - du bliver led og ked af eet af dem i skrigende mærkelige farver :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Har fået stjålent mit Polar puls ur - og er selv på jagt efter et nyt.

Ser nu, at man kan få ure der måler direkte på håndledet, altså uden bryst bæltet, som godt kan være irriterende at skulle have på - kan disse bruges til noget ???

Ser at bla. ALDI har sådan et ur til kr. 169,- (men mangler så selvfølgelige en del funktioner som gennesnits puls, højeste/laveste puls - men ellers er det da brugbart, sånn til semi brug, hvis det da eller funker og er nogenlunde præcist !

Edited by Mr. Bond
Link to comment
Share on other sites

Har fået stjålent mit Polar puls ur - og er selv på jagt efter et nyt.

Ser nu, at man kan få ure der måler direkte på håndledet, altså uden bryst bæltet, som godt kan være irriterende at skulle have på - kan disse bruges til noget ???

Ser at bla. ALDI har sådan et ur til kr. 169,- (men mangler så selvfølgelige en del funktioner som gennesnits puls, højeste/laveste puls - men ellers er det da brugbart, sånn til semi brug, hvis det da eller funker og er nogenlunde præcist !

Hvis du selv kan mærke pulsen tydeligt i håndleddet kan det sikkert godt lade sig gøre. Men for mit vedkommende skal jeg nærmest mase fingeren ned imellem nogle sener i håndleddet før jeg kan mærke pulsen ordentligt Jeg har prøvet et der måler ved håndleddet og det gik - som ventet - ikke ret godt. Meget upræcise målinger. Så jeg sværger til de skrabede pulsure med brystrem.

Min cardiomakker har lige købt et reebok-pulsur i føtex til 399 og det er hun godt tilfreds med. Det er et godt køb i fht hvad samme ur koster på diverse hjemmesider. Reebok som producent skal jeg dog ikke kunne udtale mig om...

Link to comment
Share on other sites

Hvis du selv kan mærke pulsen tydeligt i håndleddet kan det sikkert godt lade sig gøre. Men for mit vedkommende skal jeg nærmest mase fingeren ned imellem nogle sener i håndleddet før jeg kan mærke pulsen ordentligt Jeg har prøvet et der måler ved håndleddet og det gik - som ventet - ikke ret godt. Meget upræcise målinger. Så jeg sværger til de skrabede pulsure med brystrem.

Min cardiomakker har lige købt et reebok-pulsur i føtex til 399 og det er hun godt tilfreds med. Det er et godt køb i fht hvad samme ur koster på diverse hjemmesider. Reebok som producent skal jeg dog ikke kunne udtale mig om...

Takker for svar :4thumbup: Ovvenævnte er også hvad jeg er nået frem til - så har nu bestilt et med brystrem på denne udemærket side (som er god hvis man ville sammmenlige de forskellelige modeller og funktioner - og så ser det ud til de har nogle gode priser).

http://www.sport-tiedje.dk/sportuhren.htm

Iøvrigt skulle der snart komme nogel nye ure (sæt) på markedet hvor man har integreret pulsmåleren i løbetrøjen og skridt tæller i selve skoen - Det bliver NICE :w00t:

Link to comment
Share on other sites

http://www.sport-tiedje.dk/sportuhren.htm

Iøvrigt skulle der snart komme nogel nye ure (sæt) på markedet hvor man har integreret pulsmåleren i løbetrøjen og skridt tæller i selve skoen - Det bliver NICE :w00t:

Den side har jeg tjekket, de er generelt meget prisdygtige, men kan stadig ikke konkurrere med slagtilbud i diverse supermarkeder, hvis man kan finde dem (lidt ligesom pclagersalg og så kædernes sjældne supertilbud).

Det andet lyder en tand for avanceret til mig :tongue: Skal der så også GPS (<- at stave) i trøjen, hehe ??

Link to comment
Share on other sites

Hvis du bare vil prøve et pulsur først og fremmest og se om det overhovedet er noget du kan bruge så er det her måske en mulighed: (der er mulighed for at vælge et i sort)

http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=561&a=3593

Jeg kender intet til kvaliteten eller funktionerne på det nævnte ur, men det er ikke meget du kan miste på det, jeg vil tro det er lige så godt som et standard "aldi ur": mit dyre pulsur (1700kr) brændte sammen sidste år; jeg har ikke brugt pulsur siden, og har egentligt ikke rigtigt savnet det; så jeg kunne godt finde på at prøve det nævnte bare for sjov (om end, så er det en dårlig undskyldning for at læse et par få numre af det nævnte underholdnings blad, og selv om uret ikke er en flad 10øre værd så er der jo som sagt ikke rigtig meget at miste)

M.V.H

Helio

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share