Jeg har lavet en Roethlis-burger og er stolt af den....


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Inspireret af tråden "Roethlis-burgeren" og det foreståede slutspil i NFL, skal vi ha en billede-tråd med denne fantastiske burger! Dette er rigtig mande-mad, så stik ned i døgn-netto imorgen, køb noget hakket oksekød, løg, æg, cheddar, fløde, brød og ketchup og biks en burger sammen til i morgen aften, (eller en af de kommende søndage)!

Upload et billede og smid stats'ne på den! Hvem laver den lækreste Roethlis-burger? :4mewantfood:

Snuppet fra Loggen:

Stats: prots 121 kul 87 fedt 70 Kcal 1461

post-5949-1137569855_thumb.jpg

Edited by LaMotta
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Inspireret af tråden "Roethlis-burgeren" og det foreståede slutspil i NFL, skal vi ha en billede-tråd med denne fantastiske burger! Dette er rigtig mande-mad, så stik ned i døgn-netto imorgen, køb noget hakket oksekød, løg, æg, cheddar, fløde, brød og ketchup og biks en burger sammen til i morgen aften, (eller en af de kommende søndage)!

Upload et billede og smid stats'ne på den! Hvem laver den lækreste Roethlis-burger? :4mewantfood:

Snuppet fra Loggen:

Stats: prots 121 kul 87 fedt 70 Kcal 1461

Tillykke med din flotte burger :cool: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Så lad gå da :bigsmile:

Roethlis ala MaxP

150 Ciabattabolle

250g oksekød 12%

75g bacon

1 løg

100g ost (dog ikke cheddar, men en riberhus mellemlagret)

2 æg

en sjat mælk

115g protein

80g kulhydrat

100g fedt

1650kcal i alt (plus eventuelt stegefedt :w00t: )

Modsat hvad mange tror, så gør det bestemt ingen skade med røræggen i bunden, smager faktisk ganske glimrende, og den bliver nok endnu bedre i dag med ketchup også :4mewantfood:

Billedet er lille, men burgeren stor :devil:

post-1845-1137350751_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det frister så meget, men jeg er lud-doven i et køkken. Hvis der skal bruges mere end et skærebrædt og 1 pande/gryde, så står jeg af.

Heldigvis kan man få nogle andre store XXL sataner her i byen og dem er jeg helt forelsket i. :wub:

post-9199-1137426082_thumb.jpg

Jeg var nysgerrig sidste gang jeg bestilte en, så vejede den og tog dette billede. Den vejer iøvrigt 750g og jeg kan ikke reppe dem. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Var nærmest ved at gå til, da jeg læste om den her syge burger i går. Så efter arbejdet i dag blev der handlet ind og den blev lavet lige efter bogen. Det kostede en del mere end de sædvanlige rugbrødsmadder, samt et totalt bombet køkken - men hold kæft hvor var den god! :4mewantfood: :w00t:

Har ikke regnet noget ud eller nowt, men den brændte fandeme godt i skidesækken :crazy::laugh:

post-1043-1137447875_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeres burgere ser søreme godt ud - her kan jeg ikke være med.

Istedet får I et billede af en Triple Buggi Burger :devil:

NB: Burgeren er stor - den ser ikke stor ud på billedet, men det er fordi jeg bruger serveringsfade som tallerkener, da den ikke kan være på en almindelig tallerken :smile:

Super arbejde med Roethlisburgeren - ser sgu godt ud drenge!!!

post-1882-1137534433_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeres burgere ser søreme godt ud - her kan jeg ikke være med.

Istedet får I et billede af en Triple Buggi Burger :devil:

NB: Burgeren er stor - den ser ikke stor ud på billedet, men det er fordi jeg bruger serveringsfade som tallerkener, da den ikke kan være på en almindelig tallerken :smile:

Super arbejde med Roethlisburgeren - ser sgu godt ud drenge!!!

Jeg kender godt dine tallerkener :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :devil:

Jeg vil umiddelbart vurdere sådan en trippel boogie til at være mindst 50% større end en "standard" Roethlis, muligvis mere.

MaxP's Roethlis: ca 750g

Dobbelt boogie: ca 1200g

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Skal holde Super Bowl-party for nogle studiekammerater og min træningsmakker. Roethlisburgers til alle - uanset om Pittsburgh når finalen eller ej!

Planen var at lave den på denne måde:

130g Hjemmebagt Ciabattabrød med kerner.

4 æg - Uden fløde! Hardcore scrambled style!

350g hakket oksekød 10%

½ løg!

50g ost - cheddar eller noget andet - det er skide ligemeget!

4 stykker bacon!

Ketchup!

Skylles ned med en ISkold BUD!

Det bliver en bekostelig affære, men FUCK det! Det er kun Super Bowl én gang om året - og resten af tiden kan man jo nøjes med 325 g kød... :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Så har Birch og jeg lavet Roethlis-burgeren, og den var så gigantisk stor, at vi simpelthen ikke kunne spise den færdig. Jeg sidder her foran computeren med en fuldstændig fuld mave og ligeledes gør Birch :devil:

Her er vidunderet/vidunderne:

DSC00137.JPG

(Den/de ligger på serveringstallerkner (det giver et indtryk af hvor stor den/de egentligt er))

DSC00138.JPG

Og efter:

DSC00139.JPG

Enjoy! :w00t:

Edited by Morten B.
Link to comment
Share on other sites

Så har Birch og jeg lavet Roethlis-burgeren, og den var så gigantisk stor, at vi simpelthen ikke kunne spise den færdig. Jeg sidder her foran computeren med en fuldstændig fuld mave og ligeledes gør Birch :devil:

Jeg tror vi slog MaxPowers Roethlis-burger angående kcal? :tongue: Hvordan vil I andre vurdere det? Vores opskrift var som følger:

200 grams ciabattabolle

310 gram bøf

50 gram bacon

1 løg

150 g cheddarost

2 æg (+mælk)

Diverse salat

... det er jo selvfølgelig pr. bolle.

:4mewantfood:

Edited by Birch
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi slog MaxPowers Roethlis-burger angående kcal? :tongue: Hvordan vil I andre vurdere det? Vores opskrift var som følger:

200 grams ciabattabolle

310 gram bøf

50 gram bacon

1 løg

150 g cheddarost

2 æg (+mælk)

Diverse salat

... det er jo selvfølgelig pr. bolle.

:4mewantfood:

Men hvad hjælper det, når man er en tøs og ikke kan spise op :tongue:

Og hvad laver det salat overhovedet på menuen? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share