Jeg har lavet en Roethlis-burger og er stolt af den....


LaMotta
 Share

Recommended Posts

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fantastisk tråd!! Mænd i et køkken.... *lol*

Hvad skal det betyde :laugh: Det er vist efterhånden mest almindeligt, at det er manden, der kan finde ud af at lave mad, i hvert fald når der skal tænkes kreativt. Kvinder har selvfølgelig stadig visse funktioner i et køkken, såsom at skrælle kartofler og vaske op, men når det seriøse kokkearbejde skal igang, så må manden træde til!

Link to comment
Share on other sites

Det er gazzz...

Lavede en idag og grundet storhedsvanvid kom den til at bestå af:

500g oksekød 12%

150g revet ost

Et løg

4 æg

en smule mælk

Næsten et helt ciabatta brød

en pakke bacon

Lidt ketchup

:devil:

ARGH! Det er jo dobbelt op på den jeg lige har fortæret :devil::devil::devil:

Gjorde du den færdig - og var du ene om den?

Link to comment
Share on other sites

ARGH! Det er jo dobbelt op på den jeg lige har fortæret :devil::devil::devil:

Gjorde du den færdig - og var du ene om den?

Der var ca en femtedel tilbage da jeg måtte give op, men drak også en liter mælk til, oplaoder et billede når jeg får tid (har ikke installeret programmet til at hive billeder ud af min tlf på den her computer).

Jeg var faktisk en smule skuffet, det kan dog muligvis skyldes mine evne i et køkken mere en burgerens ingridienser.

Link to comment
Share on other sites

Der var ca en femtedel tilbage da jeg måtte give op, men drak også en liter mælk til, oplaoder et billede når jeg får tid (har ikke installeret programmet til at hive billeder ud af min tlf på den her computer).

Jeg var faktisk en smule skuffet, det kan dog muligvis skyldes mine evne i et køkken mere en burgerens ingridienser.

Verdens største smagsoplevelse er det ikke, men jeg synes nu ikke den er så tosset.

Link to comment
Share on other sites

Lavede en Roethlis-Burger igår (fredag), men jeg glemte at tage billede af den!!! (Urutineret!!!) Skal nok tage billede af de fem jeg laver til Super Bowl!

22 cm Ciabattabrød.

526 gram hakket oksekød - efter stegning!

7 æg.

3/4 løg.

100 g CHEDDAR-ost! (Tilfreds MaxPower!?!) - Er nu ikke sikker på jeg fik brugt det hele...

7 stykker bacon...

Og den blev fortæret!!! Jeg var pænt mæt. Jeg plejer altid at spise et måltid klokken 23.30... Det sprang jeg over igår!!!

Link to comment
Share on other sites

Lavede en Roethlis-Burger igår (fredag), men jeg glemte at tage billede af den!!! (Urutineret!!!) Skal nok tage billede af de fem jeg laver til Super Bowl!

22 cm Ciabattabrød.

526 gram hakket oksekød - efter stegning!

7 æg.

3/4 løg.

100 g CHEDDAR-ost! (Tilfreds MaxPower!?!) - Er nu ikke sikker på jeg fik brugt det hele...

7 stykker bacon...

Og den blev fortæret!!! Jeg var pænt mæt. Jeg plejer altid at spise et måltid klokken 23.30... Det sprang jeg over igår!!!

Der var mere bacon og ost i min :tongue::tongue::tongue::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lavede en Roethlis-Burger igår (fredag), men jeg glemte at tage billede af den!!! (Urutineret!!!) Skal nok tage billede af de fem jeg laver til Super Bowl!

22 cm Ciabattabrød.

526 gram hakket oksekød - efter stegning!

7 æg.

3/4 løg.

100 g CHEDDAR-ost! (Tilfreds MaxPower!?!) - Er nu ikke sikker på jeg fik brugt det hele...

7 stykker bacon...

Og den blev fortæret!!! Jeg var pænt mæt. Jeg plejer altid at spise et måltid klokken 23.30... Det sprang jeg over igår!!!

Ærligt talt er det da lidt fesent med så lidt ost og jeg vil give cookie ret i at syv stykker bacon er nærmest sølle - selvom "stykke" er sådan lettere udefineret :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Er I gutter ikke igang med en gang "hvis er størst" omsat i madsvineri. Den næste fremstiller vel et monster med 750 gr. oksekød, og så er der en, der skal op på et kg. I må vel snart til at bage selv for at få en bolle der er stor nok, og har I så ovne, der er store nok. ?

Bon appetit

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

Er I gutter ikke igang med en gang "hvis er størst" omsat i madsvineri. Den næste fremstiller vel et monster med 750 gr. oksekød, og så er der en, der skal op på et kg. I må vel snart til at bage selv for at få en bolle der er stor nok, og har I så ovne, der er store nok. ?

Bon appetit

Jo selvfølgelig er vi i gang med at afgøre hvis burger er størst. Det er en slags manddomsprøve :laugh:

Man køber da bare et kæmpe ciabatta brød hos det nærmeste supermarked og smækker en masse i :smile:

Link to comment
Share on other sites

Her er Blacks Burger sammen med en litter iskold liflig Flensburg Dunkel Pils.

Ca 350 gram okse, en pakke (130 gram) kalkunbacon, 2 æg, 1 løg og 100 gram god cheddar på et durum franskbrød..skåret over på langs, og garneret med low fat dressing og liberale mængder af kette.

Ikke et "monster", men stadig stor nok til det tog LANG tid at spise den. Men den smagte overraskende godt!!!

post-566-1137960223_thumb.jpg

post-566-1137960247_thumb.jpg

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Er I gutter ikke igang med en gang "hvis er størst" omsat i madsvineri. Den næste fremstiller vel et monster med 750 gr. oksekød, og så er der en, der skal op på et kg. I må vel snart til at bage selv for at få en bolle der er stor nok, og har I så ovne, der er store nok. ?

Bon appetit

Nej og derfor må vi ty til andre tricks.

Enter the gang of four... :devil:

post-3788-1138135034_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Er I startet med forberedelserne til burgerne på søndag?

Vi skal have superbowlfest, og skal selvfølgelig have en Roethlis burger. Men så er det bare jeg tænker, hvilke ciabattabrød bruger I? Dem man kan købe for 4-5 kr,- i Netto og Aldi? Jeg har altid syntes de brød var lidt tørre i det, men det er måske mig som tilbereder dem forkert?

Hvor lang tid giver I dem? Pakker I dem ind i sølvpapir? Bliver de svøbt ind i et viskestykke efter de er varmet?

Link to comment
Share on other sites

Er I startet med forberedelserne til burgerne på søndag?

Vi skal have superbowlfest, og skal selvfølgelig have en Roethlis burger. Men så er det bare jeg tænker, hvilke ciabattabrød bruger I? Dem man kan købe for 4-5 kr,- i Netto og Aldi? Jeg har altid syntes de brød var lidt tørre i det, men det er måske mig som tilbereder dem forkert?

Hvor lang tid giver I dem? Pakker I dem ind i sølvpapir? Bliver de svøbt ind i et viskestykke efter de er varmet?

Bare sørg for at brødet ikke har for meget masse, jeg havde alt for meget brød om min burger sidste gang.

Næsten et helt ciabatta brød...

Link to comment
Share on other sites

Et lille tip til alle jer der skal lave Roetlis-burgers i fremtiden:

Skal man lave Roethlis-burgers til flere mennesker, så er det en god idé at sørge for at der er pander nok!

Vi skulle lave seks burgere i søndags og det endte med at tage 2½ time!

Vi startede med at bruge 45 minutter på at forme bøfferne. Panden kunne kun holde to bøffer af knap 200 gram ad gangen, derfor måtte hver burger bestå af to bøffer.

Det tog 35 minutter at stege bøfferne, 15 minutter at lave løgblandingen, 35 minutter at stege bacon og 20 minutter at lave røræg i en wok!

Men de blev lige præcis som de skulle være:

Ikke de største, men min så således ud:

½ ciabattabrød fra Netto.

3½ æg til røræg

400 gram bøffer (2. stk af hver 200 gram)

150 gram løg og ost (cheddar denne gang!)

5 stykker bacon.

Den var lækker og her er et billede af den:

post-9036-1139320627_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share