(fedt)Forbrænding ved sex


Twisttmann
 Share

Recommended Posts

Hehe - jeg og min (daværende) kæreste lavede engang et forsøg, hvor vi havde sex mens vi begge havde et pulsur på.

Var ret interessant at studere pulskurverne bagefter - også for at se om de toppede på samme tider osv osv.. ganske morsomt..

Har desværre ikke kurverne mere :unhappy:

Nørdet - ja!

Sjovt? bestemt!

Man skal bare huske at fjerne lyden på pulsuret, hvis man har indsat max- og min-grænser for pulsen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Kvantitet af det cardiovaskulære arbejde ved sex er selvfølgelig en faktor (tid), mæææn.. lad os ikke glemme kvaliteten (intensitet).

Et højintensitets knald på 30 min i duracel-kanin stil giver selvfølgelig betydelig mere end en alm. gennemsnits stød-rytme i sækken. :cool:

Og hvis kvinderne vil forbrænde mere, ja så er det bare om at komme op i sadlen og sætte ild i lagnerne...

just sayin' :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skal prøve at tage det seriøst :tongue: så vil jeg sige at man med rimelig stor sikkerhed kan måle det med en RQ måling (måling af udåndingsluftens indhold af kuldioxid etc og på den måde slå fast hvad der bliver forbrændt mest af under arbejdet, Fedt/kulhydrat) Normalvis så forbrænder man mest fedt ved en puls på 130-140 efter sådan en måling, bliver den højere er det mere kulhydrater der bliver forbrændt og ved maxpuls er det mest kulhydrater og nærmest ingen fedt. Så hvis du måler pulsen under jeg sex, tiden, og udåndingsluften kan du få en præcis måling af hvor meget fedt du forbrænder af fedt... Men de færreste har sådan et monstrum derhjemme, og har lyst til at dyrke sex med en slang i munden og en klemme for næsen :laugh: ...

Link to comment
Share on other sites

Der må jo være flere faktorer der spiller ind.

1) Hvor høj intensiteten er.

2) Hvem der gør hovedparten af arbejdet. Hvis tøsen blot ligger og tager imod bruger hun næppe lige så meget energi som hvis hun sidder ovenpå og hopper som en vanvittig, imens hun svinger cowboyhatten og råber Yippee-ki-yay, motherfucker.

3) Størrelsen af partneren. Der er sgu en verden til forskel om det er Roseanne Barr eller Eva Longoria man skal smide rundt med under akten.

4) Endeligt spiller modstanden ind for mandens vedkommende. Ikke alle huller yder jo den samme modstand. Nogle kvinder er jo udstyret med et sumphul, hvor selv den største nathammer vil føles som et kosteskaft der blev smidt ind i K.B. hallen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

4) Endeligt spiller modstanden ind for mandens vedkommende. Ikke alle huller yder jo den samme modstand. Nogle kvinder er jo udstyret med et sumphul, hvor selv den største nathammer vil føles som et kosteskaft der blev smidt ind i K.B. hallen. :wink:

:lolabove::wink:

Det er sgu en observation der vil noget..! Klasse humor..! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Der må jo være flere faktorer der spiller ind.

1) Hvor høj intensiteten er.

2) Hvem der gør hovedparten af arbejdet. Hvis tøsen blot ligger og tager imod bruger hun næppe lige så meget energi som hvis hun sidder ovenpå og hopper som en vanvittig, imens hun svinger cowboyhatten og råber Yippee-ki-yay, motherfucker.

3) Størrelsen af partneren. Der er sgu en verden til forskel om det er Roseanne Barr eller Eva Longoria man skal smide rundt med under akten.

4) Endeligt spiller modstanden ind for mandens vedkommende. Ikke alle huller yder jo den samme modstand. Nogle kvinder er jo udstyret med et sumphul, hvor selv den største nathammer vil føles som et kosteskaft der blev smidt ind i K.B. hallen.

Rigtig godt svaret :4thumbup: :laugh::laugh: og ganske morsomt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skal prøve at tage det seriøst :tongue: så vil jeg sige at man med rimelig stor sikkerhed kan måle det med en RQ måling (måling af udåndingsluftens indhold af kuldioxid etc og på den måde slå fast hvad der bliver forbrændt mest af under arbejdet, Fedt/kulhydrat) Normalvis så forbrænder man mest fedt ved en puls på 130-140 efter sådan en måling, bliver den højere er det mere kulhydrater der bliver forbrændt og ved maxpuls er det mest kulhydrater og nærmest ingen fedt. Så hvis du måler pulsen under jeg sex, tiden, og udåndingsluften kan du få en præcis måling af hvor meget fedt du forbrænder af fedt... Men de færreste har sådan et monstrum derhjemme, og har lyst til at dyrke sex med en slang i munden og en klemme for næsen :laugh: ...

Et hurtigt spørgsmål, da jeg nærmest intet ved om teorien bag forbrænding. Men taler ovenstående citat ikke for max. fedt-forbrændingszoner? Er der nogen der vil uddybe det? Jeg har ladet forstå at der ikke er nogen maxforbrændingszone som sådan, bortset fra jo højere puls desto højere forbrænding. Det er måske i virkeligheden også hvad der står, men at max puls kun forbrænder kulhydrater ville da så også tale for at dyrke en lavere puls under træning hvis målet var at tabe sig... Er jeg helt ude i hampen?

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

3) Størrelsen af partneren. Der er sgu en verden til forskel om det er Roseanne Barr eller Eva Longoria man skal smide rundt med under akten.

4) Endeligt spiller modstanden ind for mandens vedkommende. Ikke alle huller yder jo den samme modstand. Nogle kvinder er jo udstyret med et sumphul, hvor selv den største nathammer vil føles som et kosteskaft der blev smidt ind i K.B. hallen. :wink:

3) longoria må vel ses som opvarmning, hvor roseanne er når man skal maxe!

4)utroligt en fra horsens ved noget om kb hallen :laugh:

men hvis man har en kæreste/kone som ovenstående er det jo muligt at bede hende om at lave bækkenøvelser for lige at "stramme sig lidt an" - med mindre i har planer om børn...

det med de 600/400 kalorier er da vist en røver!

men hvis der er nogen der forsøger sig med en RQmåling vil det være sjovt at poste et billede af kærestens første ansigtstræk når der bliver lagt op til det frække :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig forbrænder man ikke 400-600kcal ved en orgasme... i så fald burde jeg veje et godt stykke under 100kg hvilket jeg ikke gør :innocent: men igen bild endelig kranen det ind så er du sikret sex mindst 5 gange om dagen... når hun så efter 3 måneder ikke har tabt sig et eneste gram så er det på tide at leder efter en ny kran eller strikke en god fysiologisk teori sammen inden du modtager et velfortjent spark med sikkerhedsko i klokkespillet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share