jarvig13


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Lækkert bænkpres i øvrigt, nu er du blandt de stærke drenge (dem der bænker 50 eller derover) :)

Ahhhh - det er vist at gå over stregen - 50 kg i bænkpres er jo ren tøzevægt. :jehon: Men tak for opmuntringen :) :wave:

He he he, jarvig13: Opfattende side af "The Dark Side" du har gang i der!

Tjjaaa - men cardioen er ikke glemt. Som Arne påpger, så er det værre at komme igang med cardioen igen, end det er med ST'en. Så jeg forventer først at løbe igen i morgen. :)

Link to comment
Share on other sites

Frisk og nu 99 % rask :)

:pumpin:

Incline bænkpres:

1x8x30

1x8x40 (PR)

1x8x42,5 (PR) :banana:

Kommentar: Følte mig frisk og satsede på en PR på 40 kg. Til min overraskelse så var de 40 kg så lette som fjer. Gik derfor efter 42,5 kg. Ingen problemer - kun 8. rep var lidt tung, men absolut intet problem - PR igen. :) Næste gang håber jeg på 30/42,5/45

Stif-legged dødløft:

1x8x50

1x8x60

1x8x65 (PR)

Kommentar: Ingen problemer overhovedet - og dermed PR på 65 kg. Stilen? På nær de sidste to rep, så var stilen så flot som den kunne være (altså for mig). Næste gang 50/65/70

Pulldowns:

1x8x35

1x8x45

1x7x50 (PR)

Kommentar: Tja endnu en PR :D Dog lige en anelse hårdt. Derfor næste gang også 35/45/50

Military:

1x8x20

2x8x25

Kommentar: Lidt hårdt. Ikke klar til at sprige til næste stang på 30 kg. Derfor næste gang 20/25/25

Triceps:

1x8x40

2x8x60

Kommentar: Lidt hårdt. Men hvad pokker næste gang 40/60/65

Biceps:

1x8x9

1x8x12

1x7x14

Kommentar: Biceps helt klart mærkede fra sidste trænings hårde udlæg med 14 kg. Det er ærligt talt en overdrivelse at kalde sidste rep i sidste sæt for en rep - så den skulle måske havde heddet 1x6,5x14. Næste gang 10/12/14

Mave:

1x15

1x12

Kommentar: Hmmm - går lidt langsomt her. Men hvad pokker - fremad går det dog ;)

Samlet vurdering:

6 x :banana:

4 PR'ere + frisk + 99 % rask + supert træningshumør = 6 bananer :D

Link to comment
Share on other sites

Tak Watts og KJ :)

Ja, det går fint. Specielt er jeg glad for min udvikling i bænkpres - for bænkpres har altid været min "ynglings-hade-øvelse". Ynglingsagtig fordi det er en fed øvelse - hadeagtig fordi jeg altid har været latterlig svag i den.

Generelt har min svaghed altid været sidste halvdel af presset til og med lockout. Men tricepstræningen (der jo ikke kun omfatter isolerede tricepsøvelser) har virkelig ændret dette. :)

Og så er der jo også min absolutte ynglingsøvelse, nemlig dødløft. Jeg syntes 50 kg første gang føltes lidt tungt - men langt fra for tungt. Men nu 1½ måned senere. Så er 50 kg suuuuuuuuuper-lette - så lette som fjer. Det er lækkert at mærke følelsen. :D

Link to comment
Share on other sites

Hej mit navn er JRS, jeg træner i form og fitness, og træner kun i tecnogymmaskiner, men af og til også lidt med kabler.

Min ynglings øvelse er helt klart flyes, idet den isolere den midterste del af brystet rigtig godt. Derudover kører jeg altid til failure, da det lige giver det sidste.

Mit bænkpres går rigtig godt, har sat ny PR med 40 kg. Håber en dag at komme til at løfte 50 kg, det maksimale man kan uden doping.

PS. HIT styrer for vildt :devil: Nå, ja, og så kører jeg jo altid mellem 15 – 20 gentagelser.

Venlig Hilsen JRS (der træner med henblik på mister fitness)

:lol: :lol: :lol:

Edited by panser
Link to comment
Share on other sites

Jo tak Arne - og jeg skal nok hente dig :rolleyes:

:styrketræning:

CG bænkpres:

1x8x40

1x8x50 (PR)

1x8x55 (PR)

Kommentar: Tjaaa - to PR'ere. Er vd at blive en vane. Ingen problemer overhovedet. Næste gang 40/57,5/60 (forhåbentligt)

Front squat:

3x8x25

Kommentar: Teknikken i ben- og rygdelen ved at være der - kun grebet er noget rod, det gør ondt i håndryggen. Næste gang 25/30/30

Bent over rows:

1x8x30

1x8x40

1x8x45

Kommentar: Fin stil - måske dog ryggen en anelse bøjet ved de 45 kg. Næste gang 35/45/50

Benpres:

1x8x100

1x8x130

1x6x140 (semi-PR)

Kommentar: Første gang jeg tog 140 kg med mere end 3 reps = semi-PR. Meget tungt, men det er jo sådan vi kan lide det. Næste gang 100/130/140

Dips:

1x8x35

2x8x50 (PR)

Kommentar: Tjaaa - det gik fint. På 8. rep i sidste sæt var triceps færdige = kan det være mere perfekt. Næste gang 40/50/55 (forhåbentligt)

Biceps:

1x8x9

1x8x12

1x7x14

Kommentar: Biceps havde det bedre idag. Men den 8. rep ville dog ikke op. Så næste gang stadig 9/12/14

Mave:

2x15

Kommentar: Jeps - der var den. Nu kan jeg tage en gulvøvelse som er lidt sværere - dejligt.

Samlet vurdering:

5 x bananer

Dejlig træningsdag - og stadig masser af energioverskud. :)

Link to comment
Share on other sites

Første dag efter sygdommen hvor jeg ikke var direkte flyvende - men træt var jeg nu heldigvis ikke. Så dagens friske træning blev.....

:pumpin:

Dødløft:

1x8x50

1x8x75

1x8x80 (PR)

Kommentar: Tjaaa, vægtmæssigt en rimelig nem PR. Dog (som altid ved mine PR'ere i dødløft) var ryggen lidt for bøjet ved de sidste 3 reps i sidste sæt. Hvis det går som det plejer i dødløft (=lidt bøjet ryg ved de sidste to-tre reps ved PR, men hvor der ved næste dødløftssession ingen problemer er med ryggen på denne vægt), så hedder næste gang 60/80/80 - eventuelt 60/80/85

Bænkpres:

1x8x40

1x8x52,5 (PR)

1x7x52,5 (PR)

Kommentar: Kørte fint. Kæmpede i henved 5-10 sekunder med at få 7. rep op i sidste sæt - men op kom den (uden hjælp og hvor teknikken ikke "skred") :) Så næste gang 40/52,5/55

Front squat:

1x8x25

2x8x30 (PR)

Kommentar: HURRA !! Jeg tror teknikken endelig er der. Holdt en smule smallere (måske samlet 10 cm) med hænderne. Det hjalp :banana: Pludselig var det som om, jeg ikke længere havde overbalance. Det føltes bare rigtigt. Så vupsi op røg både 25 kg og 30 kg uden problemer. Det ser godt ud - men jeg må vel alligevel tage den med ro - så næste gang 30/35/35

Benpres:

1x8x100

1x8x130

1x7x140

Kommentar: Hmmm - tror den trods alt lidt højere vægt i front squatten havde trættet mig lidt. Så ingen fremgang i dag. Næste gang 100/130/140

Kommetar 2: Hvis der virkelig er kommet ordentlig gang i front squatten, ja så er benpresøvelsens dage talte. :D Holder fast i den indtil det tidspunkt, hvor det er vægten og ikke balancen/teknikken der sætter grænsen i min front squat (og det er der altså trods alt lidt tid til endnu).

Rear Laterals:

1x8x4

1x8x5

1x8x6 (PR)

Kommetar: Gik fint og ny PR. Næste gang 4/6/6

Triceps:

1x8x45

2x8x60

Kommentar: Lige tilpas. Næste gang 45/60/65

Biceps

1x8x9

1x8x12

1x8x14

Kommentar: Lige tilpas. Næste gang 10/14/14 (det bliver hårdt ;) )

Mave:

1x11

1x8

Kommentar: Ny og hårdere maveøvelse. Dejligt. Køre videre med denne maveøvelse indtil 2x15 nås

Samlet kommentar:

6 x :banana:

Tjaaaa, fire PR'ere og at der endelig kom fut under front squatten = 6 bananer. :) :D :banana:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

ADVARSEL!

Som vogter af den autoriserede MOL bananskala, til bedømmelse af egen træning (MBBT), vil jeg KRAFTIGT gøre hr. jarvig13 opmærksom på, at denne skala går til 5 bananer - ikke til 6 - vi må hver gøre vores til at undgå unødig forviring :devil::devil: :D

Link to comment
Share on other sites

Sputnik -> Tanks :) Og jeps det er skønt at frontsquatten kører. Meget mærkeligt at en så lille detalje som afstanden mellem hænderne afgører om du er ved at stå på næsen eller bare "kan det lort" :D

Arne -> Jamen hvad skal jeg gøre :confused3: PM'ere hver gang, og med følelsen af at også næste gang banker man nye op. Lover jeg går til 5-banan-skalaen, når træningen går lidt mere normalt. ;) :) :D

Link to comment
Share on other sites

Arne -> Jamen hvad skal jeg gøre  PM'ere hver gang, og med følelsen af at også næste gang banker man nye op. Lover jeg går til 5-banan-skalaen, når træningen går lidt mere normalt.    

Det er det man har 5 x banan til! At du så har ladet inflationen råde uhæmmet.... :devil: B)

Og med de små vægte du løfter er det jo let nok at sætte PR :) :rolleyes:

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Så var der MOL-træf :) :) :) :)

Cool af møde alle krykhusarene :D Pg hvor er det dog fantastisk at se mere end 150 kg blive læftet (har IRL set nogen løfte mere end 150 kg før). Hold kæ.. hvor er i bare stærke og seje :wave:

:pumpin: til MOl-træffet

Dødløft

1x8x60

1x8x70

1x8x80

1x1x90 (1rm PR)

1x1x100 (1rm PR)

1x1x110 (1rm PR)

120 kg miss

Kommentar: Første gang nogensinde jeg maxer og ligeledes første gang jeg er kommet på trecifret i en øvelse. :banana: De 110 meget lette - de 120 lige 50 g i overkanten :lol:

Bænkpres:

1x8x50

1x8x55 (PR)

1x1x60 (1rm PR)

1x1x65 (1rm PR)

1x1x67,5 1rm PR)

Kommantar: Hvor nemt kan det være :devil: PR med 8 reps og herefter tre 1rm PR'ere i rap. Hæhæhæhæhæ - det var skønt. :)

Pulldowns:

1x8x35

1x8x50

1x7x50

Kommentar: Ingen

Military:

1x8x22

1x9x25

1x8x27 (PR)

Kommentar: Hmmmmmmm - de var lette, og ny PR.

Biceps:

1x8x10

2x7x14,5 (PR)

Kommentar: Puha - de var tunge - men op kom de, og ny PR

Samlet vurdering:

7 x :banana::tongue:

Med mindre jyske kg vejer meget mindre end sjællandske, ja så var det vist en god dag :D :

(Og jeg er tilbage på 5-bananaskalaen næste gang)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share