jarvig13


jarvig13
 Share

Recommended Posts

OK - så må det være tid til at støve sin logbog af - nu har den været inaktiv i næsten to måneder. :( :devil:

Nu er motivationen, tiden og kræfterne på vej tilbage - og jeg har endeligt fået taget mig sammen til at forny mit træningsabbonement. :D

Skal lige bruge en-to uger med mit gamle program til at fyre op under kedlerne - og se hvor meget jeg er gået tilbage. :angry: <_< Herefter står den på HST. :bigsmile::bigsmile:

Cutningen: Tjaaa, den er gået noget trægt. Ingen træning og en lille smule sløsning med kosten har gjort at jeg har taget 1 kg på de sidste to måneder (hvor jeg gerne skulle havde tabt 5-7 kg :huh: )

Cardioen: Begynder igen på torsdag, men onsdagens ST vil nok give noget doms, så det bliver sikkert i snegletempo.

jarvig13 er tilbage - både med ST'en, cardioen, kosten og træningsindlæggene på MOL. :) :bigsmile: :D :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Var jo første gang i nogen tid jeg havde været til træning. Derfor var jeg ikke så sikker på hvor meget jeg kunne tage, og endvidere ville jeg gerne undgå den værste doms imorgen. Resultatet var :chicken:

:pumpin:

Squat:

1x8x30

1x8x45

Kommentar: Første gang i lang tid jeg har kørt squat (har taget front squat i snart et ½ år). Skal lige vende mig til teknikken. Derfor vægten noget under, hvad jeg kan tage. Ingen problemer med vægten. Næste gang 40/50/50 (skal stadig se lidt på teknikken)

Bænkpres:

1x8x50

1x8x60

Kommentar: 1 loadsaæt med 60 kg var nemt. Næste gang 50/62,5/62,5

Dødløft:

1x8x60

1x8x95

Kommentar: Ingen problemer overhovedet. Næste gang 70/100/100

Military:

1x8x25

1x8x30

Kommentar: Ingen problemer overhovedet. Næste gang 25/30/35

Mave:

Kommentar: Eksperimeterede lidt med nogen forskellige maveøvelser (ikke gulvøvelser), således at jeg har styr på belastningen til HST'en

Pulldowns:

1x8x45

1x8x55

Kommentar: Puha - her har jeg mistet lidt. Næste gang 45/55/55

Dips:

1x8x45

1x8x55

Kommentar: Uha, en anelse tungt. Næste gang 45/55/55

Biceps:

1x8x10

1x8x14

Kommentar: Lidt tungt. Næste gang 10/14/14

Samlet vurdering:

4 x :banana:

Havde tabt overraskende lidt. Men var lidt bange for min nedgang i workcapacity = tog kun et loadsæt. Men generelt meget opløftende.

Link to comment
Share on other sites

DaDane -> Jeg bruger et dipstativ, hvor der er "kontravægte" på.

Dagens :pumpin:

Er jo ved at finde mine 8rm, således at jeg kan få det mest "rigtige" udgangspunkt for min snarlige HST (på mandag hvis centeret har åbent - ellers tirsdag)

Squat:

1x8x40

1x8x55

Kommentar: Ingen problemer - næste gang forsøges 60 eller 65 kg

Bænkpres:

1x8x50

1x8x62,5

Kommentar: Helt fint. Næste gang forsøges 65 kg (jeg nærmer mig roligt og sikkert de gamle stats ;) :rolleyes: )

Dødløft:

1x8x70

1x8x100

Kommentar: Ingen problemer. Næste gang 105.

Mave:

1x16

Kommentar: Vil finde en gulvøvelse, hvor jeg uden vægte kan tage 15 reps. Herefter vil jeg lægge ½-1 kg på af gangen i HST'en. Ser ud til at jeg er ved at være der.

Bent over rows:

1x8x50

1x7x62,5

Kommentar: Uha :w00t: Det ver sløjt. Næste gang vil jeg lige se om det ikke var en smutter - stadig 62,5 kg

Kabel laterals (presset af cilius <_< :D )

1x8x10

Kommentar: Hmmmmm, ok vægt, men syntes ikke det føltes som "min øvelse". Derfor......

Upright rows:

1x8x20

1x8x30

Kommentar: Helt fint og langt mere en øvelse for mig (stænger mellem hænderne igen :tongue::rolleyes: ). Skal se hvor meget jeg kan få med 35 næste gang.

Pulldowns:

1x8x45

1x8x55

Kommentar: Uha, endnu en øvelse, hvor jeg synes jeg har tabt en del. Som sædvanlig kom jeg ikke helt ned (minus 3-4 cm) til brystet på de sidste 2 reps (var vel minus 8-10 cm). Men det gør jo ikke så meget i pulldowns. Næste gang ser jeg om jeg ikke lige kan tæske 8x55 helt igennem.

Dips:

1x8x40

1x8x60

Kommentar: Gik særdeles (og overraskende) godt. Skal se hvor meget jeg holder til med 65 kg næste gang

Biceps:

1x8x20

1x8x30

Kommentar: Uha hårdt, men fik kæmpet igennem. Skal se hvordan det går med 32,5 næste gang.

Samlet vurdering

4 x :banana:

Stadig kun 1 sæt pr. øvelse - derfor føles træningen en smule tam. Men stats-mæssigt ser det sq helt fornuftigt ud = 4 krumme gule. :)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Ikke for at være "træls", men jeg har hørt fra flere at Upright rows kan være en "skulder killer" især når man får mere vægt på. det kan naturligvis godt være den virker for dig, men jeg ville nok hellere skifte den ud med en anden skulderøvelse.

held og lykke med HST'en, forresten :)

Link to comment
Share on other sites

Ikke for at være "træls", men jeg har hørt fra flere at Upright rows kan være en "skulder killer" især når man får mere vægt på.

Blackmoore -> Det har jeg også hørt. :(

Men for nu den lækker og god, så indtil problemer opstår så beholder jeg den. Det skal også huskes på, at jeg kun har to presseøvelser i programmet - så mon ikke det går. ;)

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres:

1x8x50

1x8x62,5

Kommentar: Helt fint. Næste gang forsøges 65 kg (jeg nærmer mig roligt og sikkert de gamle stats ;)  :rolleyes: )

Hmm :jehon:

End ikke en længere pause kunne give mig et forspring her. :sneaky:

Godt gået meister

Edited by DaDane
Link to comment
Share on other sites

OK - det var så sidste dag at finde sine x-rm's i. Dagen blev dog en skuffelse rygmæssigt. Var rimelig busted i lænden (dødløftet sidst tog hårdere på mig end forventet). Resten af øvelserne var bare helt fine. :bigsmile:

:pumpin:

Squat:

1x8x45

1x12x62,5 (PR) :devil::devil:

Kommentar: Nu måtte jeg altså se hvad det kunne bære. Valgte lidt :chicken: kun at tage 62,5 kg. Og så var det jo bare at se, hvor langt jeg kunne holde. 12 blev det til - og egentlig tror jeg der var mere i mig (kg-mæssigt - ikke rep-mæssigt).

Incline bænkpres:

1x8x40

1x9x50

Kommentar: Lækkert nok. Glæder mig allerede til de 70 kg :devil: :D

Bent over rows:

1x8x50

1x7x62,5

Kommentar: Æv, ikke som jeg ville have det. Men sådan måtte det jo være på dagen.

Mave:

+5x7

+3,75 kgx8

Kommentar: Hmmmmm, ved ikke helt hvad jeg skal lægge i det der. Tog samme (gulv-)maveøvelse som sidst, hvor jeg tog 16 reps uden vægt. Denne gang kun 7 reps med +5 kg i samme øvelse. Hmmm, den må jeg lige regne lidt på!!!

Dødløft:

1x8x70

1x8x100

Kommentar: Som sagt møgdag for ryggen, og det led DL også af. De 100 kg var laaaangt tungere end sidste gang. :retard: Vælge dog at tro på, at min 8rm i DL er 105 kg.

Upright row:

1x8x25

1x7x35 (PR) :devil:

Kommentar: Ahhhhhhhh, lækker skulderøvelse. Elsker den allerede. Håber ikke jeg får knas med skulderen med denne øvelse - for den er bare. :a-okhand:

Pulldowns:

1x8x45

1x8x55

Kommentar: Hårdere end sidst :angry: - men altså jeg må leve med, at sådan er det i mine pulldowns. De kommer til at ligge samme sted i HST'en og selvom hverken DL eller BOR går 100 % på Latissimus Dorsi, så er de dog lidt mærkede her.

Dips:

1x8x40

1x7x65 (PR)

Kommentar: Lækkert.

Curls:

1x8x20

1x9x30

Kommentar: OK - men det var sq hårdt.

Samlet vurdering:

4 x :banana:

Dårlig dag for ryggen, men godt for alt andet. Tre PR's i en testrunde :retard: :devil: , supert i squat og rimelige angivelser til at udregne HST'en efter = 4 gule. :D

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Upsssss, ved en fejl :retard: glemte jeg lægpres i gårsdagens træningsopgørelse (altså ikke i træningen - kun i nedskrivningen).

Så de skal da også lige med.

Lægpres (sammen med Pulldowns, hvor de også kommer til at ligge i HST'en):

1x9x70

1x7x85

Kommentar: Uha - sådan mellem 150-200 kg i lægene - det er sq hårdt. :chicken: Men fint nok var det. :)

Link to comment
Share on other sites

HST, Dag 1, 15 reps.

Indledende kommentar:

HST-programmet jeg bruger er ala jarvig13 :D Ikke så fanzy som det jeg præsenterede i tråden "HST - glidende overgang". ;) Men alligevel ikke helt i HST-ånd :D

Jeg kører med fast 4 % af 5rm progresision.

Uge 1 = 15 reps, 1 sæt i alle øvelser

Uge 2-3 = 10 reps, 2 sæt i små øvelser, 1 sæt i de store (store = S, I.BP, DL og B.O.R)

Uge 4-5 = 7 reps, 2 sæt i alle øvelser

Uge 6-7 = 5 reps - med excentrisk i de øvelser det er muligt. 3 sæt i de små og 2 sæt i de små (begge dele så længe det er overkommeligt)

Dagens :pumpin:

Alle øvelser er med 1 opvarmningssæt, der ikke er angivet

Spuat:

15x50

Waaaauuuuww, det gjorde nas (= brændte). <_< Vægtmæssigt var det ikke slemt.

Inc. Bænk:

15x37,5

Ingen problemer

Bent over rows:

15x40

Lidt syre ellers ingen problemer

Mave:

15x0

Fri gulvøvelse uden ekstravægt - ingen problemer

Dødløft:

15x70

:blink::unsure::w00t::devil: Hvordan kan 70 kg i dødløft føles så ufatteligt tunge. :confused2: Havde sq problemer med bare at lave lockoutet på 15. reps :angry: Og så brændte det ovenud bare i hele kroppen. <_<

Upright rows:

15x20

Fint - lidt syre ellers ingen problemer

Pulldowns:

15x35

Helt fint - gjorde lidt nas i armene til sidst - ellers ingen problemer

Lægpres:

15x30

Det var nemt - ingen problemer. Den lave vægt skyldes at jeg i progressionen har indregnet både vægten og kropsvægten. Dette er den eneste øvelse jeg har gjort det i (i DL og S kunne man argumenterer for at man skulle lægge lidt af ens vægt på i progressionen - men der har jeg trods alt været konservativ og ikke gjort dette). Men i lægpres er det helt evident at læggen skal løfte vægten + 98 % (cirka :D ) af ens kropsvægt - så her det gjort.

Dips:

15x40

Ingen problemer - dagens letteste øvelse

Curls:

15x20

Uha - det var tungt og syret. :angry: Kan slet ikke overskue at skulle sætte vægten op hele to gange inden den står på 10 reps.

Samlet vurdering:

3 x :banana:

Svingende dag. Helt sikkert at nogen vægte var lidt for tunge (tidspunktet i minicyklusen taget i betragtning). God lærdom til at vide hvordan man skal justerer tallene reps/vægt beregneren fremkommer med. På plussiden skal lægges at jeg trods kun 1 sæt pr. øvelse følte mig totalt færdig, brugt, udbrændt efter træningen - det var egentligt lækkert. På minus siden skal lægges, at jeg netop har fundetud af at 15 reps øvelser ikke er mig - de er hadeøvelser - jeg kan ikke vente med at komme ned på 10 reps :devil::devil: :D

Samlet altså 3 af de gule. :)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

HST-programmet jeg bruger er ala jarvig13  Ikke så fanzy som det jeg præsenterede i tråden "HST - glidende overgang".  Men alligevel ikke helt i HST-ånd 

Det lever da op til de grundlæggende principper, så det kan ikke gå helt galt.

Det er sørme heldigt du kun har en uges 15 reps :lol: og ikke 2 som os "ortodokse" HST'ere

Link to comment
Share on other sites

Hehe velkommen til 15 reps :devil::4whip:

Svingende dag. Helt sikkert at nogen vægte var lidt for tunge (tidspunktet i minicyklusen taget i betragtning). God lærdom til at vide hvordan man skal justerer tallene reps/vægt beregneren fremkommer med. På plussiden skal lægges at jeg trods kun 1 sæt pr. øvelse følte mig totalt færdig, brugt, udbrændt efter træningen - det var egentligt lækkert. På minus siden skal lægges, at jeg netop har fundetud af at 15 reps øvelser ikke er mig - de er hadeøvelser - jeg kan ikke vente med at komme ned på 10 reps

Du kan også bruge din krops respons til andet, end at justere vægten. Den måde som 15 reps føles på dde forskellige øvelser, vil nok tjene som en udemærket indikator for hvilke reprammer, som dine forskellige kropsdele bedst responderer på. Når der er nogle øvelser, som er meget nemmere at lave end andre, selvom de teknisk set er lige svære, og rekruterer lige mange MU, så er det en udemærket indikator for din muskelfibersammensætning. Det er noget du helt sikkert vil kunne bruge fremover, når du skal bestemme hvilke reprammer dine forskellige muskelgrupper responderer bedst på :wave:

Link to comment
Share on other sites

Derfor kan jeg ikke se at det skulle være vås, at man nogenlunde kan afgøre hvilken fibertype ens muskler primært består af, ved at se på hvor hurtigt man trættes i de forskellige muskelgrupper, såfremt de øvelser man laver er af nogenlunde ensartet sværhedsgrad.
Den er god nok (mener også Hatfield har lavet en test til det samme), men du kan ikke bruge et til noget i hypertrofi øjemed.

Det som jeg bed mærke i i dit sidste indlæg var:

Den måde som 15 reps føles på dde forskellige øvelser, vil nok tjene som en udemærket indikator for hvilke reprammer, som dine forskellige kropsdele bedst responderer på.

Hvilket en en gang vås... muskler vokser i respons på belastninger de ikke er konditioneret til. Resten er vi ganske enige i (kan bare stadig ikke se hvad det skal bruges til). Den gamle parole med at alle er forskellige er en gang ævl i mine ører, vi er alle bygget på den samme måde, og vokser på nøjagtig samme måde på baggrund af de selvsamme stimuli. Farten den enkelte udøver har på kan variere fra person til person, men som oftest er det bare fordi den langsomme person ikke forstår at spise...

Link to comment
Share on other sites

Totalt latterligt. :angry:

Dagen idag skulle havde stået på mine-MOL-træf-træning og 2. dag HST. Begge dele er røget i vasken fordi, jeg har haft totalt mega ondt i hovedet. :unsure: :angry: Sikke noget lor..! Jeg havde sådan glædet mig til MOL-sammenkomsten. Håber der kommer nye arrangementer senere - ellers føler jeg mig voldsomt snydt.

Nu håber jeg bare at hovedpinen er overstået imorgen (og det er den vel, ellers så må :4whip: på banen), så jeg kan træne HST imorgen. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

HST, Dag 2, 15 reps (lørdag d. 26.4.)

Var nede for at hente mine små 0,5 kgs vægte - men de var ikke kommet. :angry: Så nu må jeg vente 4-5 dage førend de er der. Indtil da, står den på tilnærmelse til nærmeste 2,5 kg.

Squat:

15x52,5

Stadig syre, men det gik bedre idag.

Inc. bænkpres:

15x38

Ingen problomer - coool

Bent over rows:

15x42,5

Ingen problemer for ryggen, men biceps syrede lidt til.

Mave:

15x+0,5

Fint - en hel del syre, men det er man jo vant til i mavetræningen.

Dødløft:

15x75

:w00t: :retard: :w00t: Det er jo helt vildt. Vanvittigt tungt, brænder overalt, sort for øjnene. Men jeg kon igenem det - endog uden "at hænge" på de sidste reps. B) Hvordan jeg kommer igennem 3. dagen med dødløft må guderne vide. Men jeg vil i hvert fald prøve at tage så mange som muligt - og så se hvor tæt vi kommer på 15 reps. ;)

Upright rows:

15x22,5

Ok - de sidste reps ret tunge (= lige lidt mere acceleration omkring det "døde punkt" ved vandret, end ønskeligt er - men ikke noget slemt). Ellers ingen problemer.

Pulldowns:

15x40

Kunne mærke vægten til sidst, men slet ingen problemer.

Lægpres:

15x35

Stadig let - må huske at justerer til næste HST-cyklus.

Dips:

15x42,5

En hel del hårdere end sidst - men stadig helt okay.

Biceps

15x20

Ingen mulighed for progression, eftersom 22,5 ville havde været alt for i minicyklusen. De 20 kg føltes faktisk hårdere igår end sidst. :retard: Nå, skidt jeg kan klare det! :D

Samlet vurdering:

3 x :banana:

Overall lidt håredere end sidst. Til gengæld er jeg (psykisk) ved at vende mig til den brændende følelser der intræder ved 10-12 reps og ud. Er meget skeptisk (nervøs :D ) for hvordan sidste 15 reps dagen skal gå.

Se den nye log her

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share