jarvig13


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Så oprindt dagen, hvor katastrofe(selv-)hjælpen kunne blive afløst af krise(selv-)hjælpen. <_<

Mi eget bud var 7-10 dage, så jeg har været dygtig, ja jeg har ;) De sidste 6 dage er gået med at sove, arbejde, mildt sagt rigelige mængder alkohol, lange mediterende gåture og udgydelse af galde overfor ethvert menneske der gad høre på det (eller måske gad de ikke høre på det, I didn't care what so ever). Ikke videre konstruktivt, men det var det, jeg behøvede i de døgn, hvor systemet, tankerne og følelserne slet ikke fungerede.

Jeg vil i den forbindelse sige tak til mine venner, fordi de trods alt holdt ud. Ligeledes vil jeg gerne takker alle de MOLboere som har fundet tid og energi til at snakke med mig. Mange har gjort det - men specielt skal nævnes Litopsi, KJ, Fladi, Freden og Los. :) :wave: Tak til Jer for det.

Nu går jeg så over til kriseprioden. Systemer og rutiner hoster sig langsomt igang efter enten varm- og koldstarter, og snart vil disse fungere normalt. Såleder begynder det lange seje træk med at få tankerne og følelserne til glide tilbage til normaliteten. <_< Derfor krisehjælp.

Fra idag af forsvinder min :devil: i indlæggene. Og fra idag af er jeg også så småt begyndt konkret at tænke på, hvordan træningen fra på mandag skal være. :)

Jeg vil helt sikkert komme med nogen spørgsmål på styrketræningen - for denne gang skal den være seriøs og ordentlig. Løbetræningen vil blive genoptaget (efter næsten en måneds pause :o (dog med spredte løbeturer hist og her), så kondien har nok taget skade :angry: ) hvilende på de gamle planer. Ligeledes skal kosten tilbage på "sundhedssporet" og alkoholforbruget nedsættes til absolut minimum. <_<

jarvig13 is back - ikke i fulde omdrejninger, men dog i en konfiguration, hvor man kan sige "okay, det minder om ham, selvom det stadig ikke ser for godt ud" :lol: :devil: :) :wave:

Vi snakkes :wave:

Link to comment
Share on other sites

Hej allesammen :wave:

Tak for alle de pæne ord. :) Rart at vide, at så mange mennesker man ikke kender og dog kender alligevel (I ved hvad jeg mener :D ) tænker på én, og kommer med både masser af støtte og mange råd.

Meget glædeligt overrasket. :)

Tak allesammen :wave: :) :wave:

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, glæder mig til at begynde med ST i næste uge. Regner med at genoptage læbetræningen i dag eller i morgen. Men regn nu ikke med for meget. De sidste 3-4 ugers noget udsvævende liv :D har sikkert kostet meget på kondien :( Men al begyndelse er jo svær - også når det er en genstart. Regner med 4,6 km og en tid på 28-29 min. :blink: :huh: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hej Jarvig

Også herfra skal du vide at det er dejligt at se at du har kæmpet dig "på højkant" igen :banana: :thumbwink: :banana:

Jeg har lige et lille ?, ændrer du så også snart din signatur(eller hvad det hedder) med den tilhørende :devil: ?

Mange hilsener fra Tulle :wave:

Link to comment
Share on other sites

År 0, dag 4

Så begyndte træningen igen ;)

Var lidt at en tøssedreng og turde kun tage en kort rute, så selvtilliden ikke blev helt knækket hvis jeg gik ned. :huh: Dette skyldtes til dels også, at jeg - som så ofte før - havde været ude på en længere tur på 1.45 time i hårdt tempo. Skulle jo lige indsnuse årets sidste sommerdag - kunne dog mærke efterårets kolde blæst gennem solens varme.

Løb

Distance: 3,7 km

Tid: 21.54

Hastighed: 10,14 km/t (5.55 min pr. km)

Vurdering: :banana::banana::banana:

Bemærkning: På trods af manglende træning, alkohol og et generelt udsvævende liv den sidste måneds tid gik træningen faktisk ok. Kunne godt mærke jeg havde taget et par kg på i sommerens løb, og at kroppen ikke var ovenpå. Men benene var gode :) , så jeg overlever. Nu må vi se hvor galt det ser ud på onsdag ;) , når jeg skal løbe igen.

ST

Ja, så nærmer dagen sig, hvor the dark side sætter sine kolde grimme klær i mig <_< Men glæder mig faktisk til styrketræningen. Specielt fordi programmet denne gang er supert (takket være xax mf.). Tak for det. :wave: :)

Programmet ser - med få tilretninger af xax's oprindelige - således ud:

DAG 1:

Squat: 3 x 8

Dødløft: 3 x 8

Bænkpres: 3 x 8

Arme: 3 x 6-12

Crunch: 2 x 12-15

DAG 2:

Incline bænkpres: 3 x 8

Goodmornings: 3 x 8

Military: 3 x 8

Rear Laterals: 3 x 8

Pulldowns: 3 x 8

Arme: 3 x 6-12

DAG 3:

Squat: 3 x 8

Dips: 3 x 8

Close grip bænkpres 2 x 8

Bent over rows 3 x 8

Arme: 3 x 6-12

Crunch: 2 x 12-15

Måske har I nogen kommentarer :blink: :) :wave:

Bliver sjovt at træne seriøst (så kan det forresten også være man glemmer de knap så sjove ting i ens liv :tongue: :angry: :D )

Link to comment
Share on other sites

:treadmill: (i mangel af smilie for løb: :treadmill; = løbetræningskommentarer :lol: )

Ben fine :) Lækkert :D

:pumpin: (se her kører det: :pumping; = styrketræningskommentarer)

Eftersom jeg ikke har taget en del af øvelserne før, så har jeg lige talt lidt med KJ om, hvor meget det ville være fornuftigt at starte med. Her er vores bud, og så er det jo bare at se om det holder (skal lige siges jeg bevist starter med "lave" vægte, så teknik, led osv. kan følge med) :

DAG 1:

Squat: 3 x 8 x 40 kg (har jeg aldrig prøvet før)

Dødløft: 3 x 8 x 50 kg (har jeg aldrig prøvet før)

Bænkpres: 3 x 8 x 35 kg (har løftet 55 kg som maks, men det er lang tid siden, så....)

Arme: 3 x 6-12 x 9 kg (har løftet 17 kg før. begynder som regel med 10 kg, men det gør altså rigtigt avs dagen efter)

Crunch: 2 x 12-15 x ? (har ingen anelse, har jo blot lavet kropsvægtmaveøvelser før)

DAG 2:

Incline bænkpres: 3 x 8 x 25 kg (ikke min bedste øvelse)

Goodmornings: 3 x 8 x 30 kg (sikkert ikke noget problem)

Military: 3 x 8 x 25 kg (har jeg kun lavet som skulderpres, så....)

Rear Laterals: 3 x 8 x 5 kg (ikke meget, men skidt)

Pulldowns: 3 x 8 x 40 kg (regner ikke med problemer her - er normalt en af mine bedre øvelser)

Arme: 3 x 6-12 x 9 kg

DAG 3:

Squat: 3 x 8 x 50 (TJ siger denne dags squat med fordel kan køres med lavere vægte end dag 1's. Men det er jo kun når man er kommet sådan rigtigt igang)

Dips: 3 x 8 x 78 kg (min kropsvægt - håber ikke det er for meget)

Close grip bænkpres 2 x 8 x 25 kg (ikke en af mine ynglige, selvom triceps generelt ikke generer mig så meget)

Bent over rows 3 x 8 x 40 kg (en af mine bedre øvelser)

Arme: 3 x 6-12 x 9 kg

Crunch: 2 x 12-15 x ?

:)

Link to comment
Share on other sites

Hmmmmmm, ikke for at være på tværs :D , men trænes triceps ikke rigeligt i bænkpres og specielt i close bænkpres og military. :o Bare min fornemmelse. De opgivne tal for arme er naturligvis for biceps :)

Har lige meldt mig ind i dag på "form & fitness" i Kildeskovshallen (Gentofte). Godt nok mange kabelmaskiner o.l. Men heldigvis var der så ikke så megen trængsel nede ved stængerne og Smithstativet, hæhæhæhæhæhæhæhæ :lol:

:pumpin: -træning begynder imorgen

Meget underholdende. Hende der meldte mig ind spurgte om vi ikke skulle lægge et program. B) Hun kunne på mit blik vist godt se, at dét ikke lige var sagen. Så spurgte hun dristigt om vi måske kørte på et splitprogram. Måtte naturligvis sige "Nope! Varieret full body program med udgangspunkt i basisøvelser" :devil: :D . Så var hun tabt :lol: Ærgerligt, hun var ellers sød og frisk :blink:

Link to comment
Share on other sites

yep..get back on the wagon. Jarvig:)

Ellers råber jeg bare "rød front" efter dig indtil du bliver så sur du kører 1000 sæt squat :D

Seriøst..

Husk at det kun er fremtiden man kan ændre..fortiden er sgu rimelig fast!

Op med humøret og så videre..der er stadig farver, saft og kraft i efteråret!

held og lykke

venlig hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

:pumpin:

Store tider Det er jo ligefør man glemmer pigesorger, eksistentielle problemer og andet godt fra havet

Dødløft:

1 x 8 x 30 (opvarmning (PR :D ))

1 x 8 x 40 (kørte fint, men lige let nok (PR :D ))

1 x 8 x 50 (ahhhh skønt (PR :D)

Kommentar 1: :wub: Jeg har fundet en ny kæreste - hun hedder dødløft - er lidt tung at danse med, men er ellers fint i stødet (eller løftet . :lol: )

Kommentar 2: Gik ret godt (synes jeg selv). Selvom sidste sæt føltes okay tungt, så vil jeg nok mene, at der med bedre teknik, lidt øvelse og kroppens tilvæning til øvelsen burde være 20-30 kg mere i øvelsen uden problemer. :) Sidste sæt gjorde dog avs i lige der hvor balden og baglåret mødes. Men ikke noget slemt. Bare noget i retning af at kroppen sagde "hmm det her kan jeg klare, men har altså ikke været presset sådan her på de muskler i lang tid - så jeg brokker mig lige lidt" Btw - ingen problemer i lænden.

Kommentar 3: Teknik. Selvom en øvet sikkert ville sige, at det så lidt kluntet ud, så synes jeg selv teknikken var okay. Skal lige have øvelsen lidt mere ind på kroppen førend den føles glidende.

Var dog lidt i tvivl om, hvor langt jeg skulle ned med balderne. Ass to the ground siger I som regel, men andre steder (f.eks. I TJ's artikel på getbig), så ser det nærmest ud som om, at man ikke engang kommer ned på 90 grader (= lårene nærmest vandret). Jeg tror mine balder kom lidt længere ned end 90 grader - måske 70-80 grader (sådan ca.)

Squat (Smith-stativ):

1 x 8 x 25 (opvarmning (PR :D ))

2 x 8 x 30 (fuck hvor hårdt :devil: (PR :D ))

Kommentar 1: Uha, slem øvelse - men dejlig (dog ikke så lækker som dødløft). Syntes 25 kg gik godt. Men 30 kg !!! Kunne næsten ikke komme op :devil: Mærkeligt nok føltes det ikke særligt "tungt" - bare at jeg simpelthen ikke kunne komme op igen og at det gjorde rigtigt avs i baglåret. Tror at det går bedre når jeg har vænnet mig til øvelsen.

Kommentar 2: Teknik. Squat kan jeg altså ikke lige greje. Tog den som sagt i smith-stativ for at være på den sikre side. Men nu opstod problemerne. Har hørt at knæene ikke må komme "ud over tæerne", smatidigt mener jeg føderne (hælen) skal være nogenlunde lige under stangen. Dette er umuligt !!!!!!!!!!!!!! Selvom jeg koncentrede mig om at sænke røven - snarere end bøje i knæene (sådan som TJ har skrevet på getbig) så kunne det simplethen ikke lade sig gøre :( Bedre blev det ikke af, at der kom en hen og sagde, at man skulle placere føderne (altså hælen af føderne) henved 10-20 cm foran :huh: stangen. Det var godt nok meget. Prøvede med ca. 10 cm. Det hjalp faktisk. Men hvordan hænger det lige sammen med, at man også kan lave øvelsen uden smith-stativ. Jeg mener så er der sådan ca. 0 % chance for at man kan holde balancen.

Hjælp, hjælp, hjælp, hjælp! Hvad gør jeg galt?

Bænkpres:

1 x 8 x 30 (opvarmning)

2 x 8 x 40

Kommentar: Bænkpres er en gammel kending, så ingen problemer her.

Biceps (dumb bell, så f.eks. 7 kg er 7 kg i hver hånd - trods alt <_< ):

1 x 8 x 7 kg (opvarmning)

2 x 8 x 10 kg

Kommentar: Gammel kendning. Gik bedre end forventet.

Triceps (kabel)

1 x 8 x 35 kg (opvarmning)

2 x 8 x 45 kg

Bemærkning: Gammel kending. Ingen problemer.

Crunch:

Gik helt i fisk. Ville gerne lave en eller anden øvelse for maven, hvor "kroppen ikke selv var en del af vægten". Så startede med "maskine". Helt umuligt at koncentrere øvelsen til kun maven. Derefter kabel siddende på bænk. Gik lidt bedre, men igen andre muskler end maven legede med - øv.

Konklusion: Jeg går tilbage til "normale maveøvelser uden maskiner eller kabler". Gode velprøvede maveøvelser på gulv, dem kan jeg (altså hvor jeg kan koncentrere øvelsen om kun mavemusklerne). Så må jeg hen ad vejen bare fyrer vægtskiver bag nakken.

Generel kommetar/vurdering: Jeg syntes det var overraskende let. Følte mig slet ikke smadret, som jeg jeg har gjort før MOL (hvor jeg har kørt isolerede øvelser med 4-5 sæt til failure :blink: ). Godt klar over, at dette selvfølgelig skyldes to ting.

1. At jeg klart overtrænede førhen

2. At jeg endnu ligger i en indkøringsfase med (selv for mig) vægte lidt til noget under, hvad jeg kan klare.

Alligevel er jeg overrasket over, at jeg godt er lidt øm, men slet ikke smadret. :huh:

Vurdering: :banana::banana::banana: ud af fem

Squat- og maveproblemerne trak ned. Men specielt dødløft og bænkpres trak (meget) op = tre bananer

Link to comment
Share on other sites

hej Jarvig

det plejer at hjælpe på squatten, hvis man stritter med bagdelen - altså laver et lille svaj i ryggen, stikker popo'en godt bagud og sætter sig ned.

det skal nok blive kønt til sidst.

Tillykke med din nye kæreste - jeg har godt nok hørt at hun er lidt løs på tråden og lade sig løfte af både gamle og unge, store og små... men jeg er sikker på at hun tænker på dig i mens.

Hvis du kommer ned i Impuls og spinner en lørdag eller torsdag kan jeg vise dig hvordan man stritter med bagdelen under squat og biceps curl ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share