jarvig13


jarvig13
 Share

Recommended Posts

:treadmill:

Distance: 3,7 km

Tid: 21.51

Hastighed: 10,2 km/t - 5.54/km

Vurdering: :banana::banana::banana:

Bemærkning: Trist vejr, tunge ben, træt - hmmmm, ikke det bedste udgangspunkt for løbemotivationen.

Kom dog afsted, og uha hvor var benene tunge. Den stod på ren cardio-overlevelse. Midtvejs på ruten tænkte jeg i 2-3 min konstant på at stoppe op og gå et stykke tid. Sagde dog "fuck det, det bliver det jo alligevel ikke bedre af" Så jeg fortsatte og derfra gik hjemturen faktisk rimeligt. De to bananer er for træningen, den sidste for at jeg overhovedet kom ud og træne. :)

Kroppen er vist pænt forvirret pt. Er det BB eller cardio den skal koncentrere sig om. :w00t: Men når den ikke kan forstå, så den lære: "Det er både cardio og BB" - så kan den lære det, kan den :devil::devil::devil:

:)

Link to comment
Share on other sites

Midtvejs på ruten tænkte jeg i 2-3 min konstant på at stoppe op og gå et stykke tid. Sagde dog "fuck det, det bliver det jo alligevel ikke bedre af" Så jeg fortsatte og derfra gik hjemturen faktisk rimeligt.

skidegodt jarvig, thats the spirit :worship:

Link to comment
Share on other sites

Kroppen er vist pænt forvirret pt. Er det BB eller cardio den skal koncentrere sig om. w00t.gif Men når den ikke kan forstå, så den lære: "Det er både cardio og BB" - så kan den lære det, kan den
Man kan næppe være rigtig god til begge dele(har du nogensinde hørt om en pro vægtløfter der har gennemført et marathon?), så hvis ens ønske er lidt af begge verdener, så hvorfor ikke begge dele? Jeg tror det også må være bedst for kroppens sundhed både at træne cardio + vægt end kun det ene.

Ellers ret sejt at du har viljen til at gå ud og løbe selv om det er lortevejr.

Link to comment
Share on other sites

Takker for de fine indlæg :)

Ja, jeg vil koncentere mig om både BB og løb - så vidt muligt i forholdet 50% og 50% ;)

For at holde migselv orinteret (og motiveret) om udviklingen, har jeg tænkt mig fremover at opgøre ugens samlede træning for BB og løb

:treadmill: (2 træningspas):

Samlet distance: 7,4 km (3,7 km/løbsdag)

Gennemsnitlig hastighed: 10,2 km/t ~ 5.52 pr. km

:pumpin: (2 træningspas):

Tonnage (de tre store)*: 2.920 kg (i 96 sæt = 30,4 kg/sæt)

Tonnage (alle de store)**: 4.720 kg (i 163 sæt = 29,1 kg/sæt)

*= Dag 1: Dødløft; squat, bænkpres + Dag 2: Stiff-legger dødløft + Dag 3: Squat

** = Dag 1: Dødløft; squat, bænkpres + Dag 2: Incline bænkpres, stiff-legged dødløft, military, pulldowns +Dag 3: Squat, close grip bænkpres, bent over rows.

Så det ser jo fornuftigt ud :)

Link to comment
Share on other sites

:pumpin:

AHHHHHHHHHHHH, DEJLIGT :) Dejlig omgang træning!

Squat:

1x8x15

1x8x25 (let)

1x8x30 (næsten nemt)

Kommentar: Yesser, yesser, yesser. Teknikken tror jeg endelig sad der. ;) Stilen vil øvede personer som jer, nok stadig sige ikke er den kønneste. :D Men teknikken tror jeg holder ok.

Afstand mellem fødder: Skulderbrede

Ryg: En anelse svaj

Fodsål: I jorden hele tiden (altså ikke op på tå)

Knæ: Kom hverken specielt meget udover (næsten ikke) over tærene og de blev holdt lige (dvs. ikke knække indad ale kalveknæ)

Numsen: Korket bagud og så langt ned som man kan forlange

= rigtig squat :banana:

Vægt: Da først teknikken sad det, så var 25 og 30 kg næsten lette. For dog ikke at presse min teknik udover, hvad den kan bære, så tager jeg dog små step fremad af gangen. Derfor - næste gang 20/30/35

Close grip bænkpres:

1x8x25

1x8x30 (let)

1x8x35 (lidt tungt)

Kommentar: Gammel kending - ingen problemer. Ingen problemer med vægten eller teknikken (teknikken = skulderbrede mellem hænder, albuer ind til kroppen og stang helt ned til brystbenet). Men jeg kom dog lidt tvivl :blink: Holder jeg for smalt. Jeg mener det er jo næsten ren triceps så smalt, og jeg jo også dipssæt senere (også næsten rene triceps). Så har jeg misforstået noget? Vil jo gerne træne brystet lidt (mere) på Dag 3 programmet, hvis dette var muligt :) Håber I kan fortælle mig, hvorfor jeg skal have to næsten rene tricepsøvelser på en dag og (næsten) intet bryst :o Næste uge (hvis ingen ændringer) 25/35/35

Bent over row:

1x8x15

1x8x20 (let)

1x8x25 (medium)

Kommentar: Har aldrig lavet denne øvelse før (og vi taler om denne her, ikke sandt

Bent åge ?)

Synes teknikke er lidt svær. Har lidt svært ved:

1) ikke at komme til at bruge benere en anelse

2) kommer til at hæve overkroppen lidt for meget

3) desuden syntes jeg, den var lidt hård ved lænden, også selvom jeg holdt ryggen ret (måske endog med en anelse svaj af ren sikkerhedsvane ;) )

Mht. vægtene - ingen problemer. Næste uge 15/25/30

Dips:

1x6x50 (uha - alt for hårdt)

1x7x40 ( :bblush: æhh stadig for hårdt)

1x7x35 (hmmm - nu var triceps ved at melde sig ud)

Kommentar: Gammel kending - alt for gammel (har ikke været i mit program i 6-7 år), så jeg kunne ikke huske, hvad jeg normalt kunne tage.

50 kg alt for hårdt efter close grip bænkpres. 40 kg var herefter også overambitiøst. 35 kg var okay, hvis de to tidligere sæt ikke havde tæret på kræterne. Såfremt jeg ikke har misforstået dagens program (med at jeg måske holder for smalt i close grip bænkpres) så bliver næste uge 25/35/35

Biceps:

1x8x7

1x8x10

1x6x12

Kommentar: Spasserstedet har kun håndvægte med to kg's spring, når håndvægtene kommer over 10 kg. Synes 2x8x10 ville være lidt blødt. Så derfor lidt op i vægt - men altså med konsekvensen at det måtte blive 12 kg. :devil: Fan... mig meget at gå fra 10 til 12 kg i biceps - svin :lol: Resultatet blev derefter.

Derfor ingen ændring næste uge 7/10/12

Mave

1x10

1x8

:bblush: :devil: :bblush: Æv jeg er dårlig til mave - tænk at jeg for 10 år siden kunne lave 100 mavebøjninger :devil: Nå, jeg klør bare på her - det kommer jo efterhånden

Samlet vurdering

4 x :banana:

De tre bananer for selve træningen og en ekstra banan fordi squaten pludselig sad lige i øjet - juuuuuuubbbbbbbbbiiiiiiiiiiiiiiiii :)

Link to comment
Share on other sites

Hæhæ Lilley Py - tak :) - men det er jo lidt af en overdrivelse at sige, det ser godt ud. <_< Skal vi hellere sige, at udgangspunktet giver rige muligehder for forbedringer. :bblush: Er dog glad for at teknikken er ved at være på plads i de store øvelser.

Dødløft: Mangler at prøve dødløft, hvor jeg placerer røven rigtigt = lidt over vandret - men tror den nok skal sidder der næste gang (imorgen allerede :) ). Enenste problem er, at jeg synes dødløft næsten at sig selv bliver "eksplosivt" i udførelsen. Og specielt i den eccentriske fase er det svært at køre BB-agtigt (= 3-4 sekunders eccentrisk fase). Mener dog ikke at det har noget med vægten at gøre (altså at jeg har for meget på stangen), for 50 kg føles faktisk kun medium tungt. Tror mere det skyldes øvelsens egenlogik.

Stiff-legged dødløft: Eneste øvelse jeg ikke har prøvet endnu. Glæder mig meget til at få denne "tunge øvelse" med istedet for goodmornings

Squat: Teknikken næsten helt sikkert på plads (men kønt er det sikkert endnu :D )

Bænkpres: Teknikken næsten helt på plads. Er kun tvivl om vinklen på armene fra kroppen. Kører vel med 80 grader, men er ikke sikker på, om jeg skal helt ud i 90 grader i BB. Mener at man med fordel kan køre "smallere" i SL, men det er jo ikke det jeg er igang med. :D

Link to comment
Share on other sites

Bent over rows: Prøv dem nogen gange, om det så ikke kommer helt naturligt.

Bænkpres: Læs denne artikel: Link

Dødløft: Dødløft skal løftes så eksplosivt som muligt og sænk stangen igen kontrolleret. Lad den ligge død på jorden et sekund mens du trækker vejret ind og lav så næste rep.

Triceps/bryst: Du kan sagtens lave om på fordelingen af dine øvelser, hvis du synes der er for meget til triceps og for lidt til bryst.

Link to comment
Share on other sites

Bent over rows: Prøv dem nogen gange, om det så ikke kommer helt naturligt.
Ok, det satser jeg på.
Bænkpres: Læs denne artikel: Link

Har allerede læst denne artikel. Synes ikke TJ kommer med klare bud på den korrekte BB-stil. Siger 90 grader er for meget og at SL tit kommer ned på 45 grader, men det er jo ikke noget svar :) Og jo mere man samler armene desto mere må man vel træne triceps, hvilket jeg ikke vil i den almindelig bænkpresøvelse.

Dødløft: Dødløft skal løftes så eksplosivt som muligt og sænk stangen igen kontrolleret
Lyder næsten som den måde jeg udfører dødløftet på. Men er det nu også rigtigt, når det er BB og ikke SL vi taler om???
Triceps/bryst: Du kan sagtens lave om på fordelingen af dine øvelser, hvis du synes der er for meget til triceps og for lidt til bryst.

Ja okay, det er fint! Men betyder det, at jeg kan tage CG bænkpres ud og erstatte det med almindelig bænkpres. Eller bare at jeg med fordel kan holde lidt bredere i min CG bænkpresøvelse???

:) :wave:

Link to comment
Share on other sites

Hej Jarvig.

Dips:

1x6x50

1x7x40

1x7x35

Jeg går ud fra at du laver dem i maskine. Ellers kan du også lave Weighted Bench Dips. Det synes jeg er en rigtig god øvelse. Ved dog ikke om den giver direkte forbedringer til alm. dips.

Godt at se at du har fået styr på squatteknikken og er kommet ud af Smith-stativet. :) Squat er den fedeste øvelse imho. :D

God træning!

:wave: Sputnik.

Link to comment
Share on other sites

Siger 90 grader er for meget

Det er i allerhøjeste grad for meget, hvis du har din rotator manchet kær. Det er sådan set lige meget om det er BB eller SL. Bænkpres med armene ud til siden i en 90 graders vinkel er selvmord for din skulder. Så hold armene så godt ind til kroppen som muligt, og sænk stangen til omkring solar plexus. Du skal nok aktivere dine brystmuskler alligevel.

Det virker lidt som om du er meget fikseret på om det er BB eller SL. Der er altså ikke de store forskelle når man ser bort fra rep- og øvelsesvalget. En bodybuilder vil anvende højere reps generelt, og han vil også anvende flere øvelser pr. muskelgruppe generelt. Men så er den altså heller ikke ret meget længere. God teknik er nu engang god teknik, lige gyldig hvad du træner.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hæhæ lækkert med eksperter lige ved hånden. Ved svar her i loggen, i PM'er og på chatten har de herre TJ og KJ besvaret alle mine spørgsmål. :)

Tak for det :) :wave:

Nå, idag er det løbedag. Ben lidt tunge - kan godt mærke en rigtigt udført squat (selv med lille vægt :D ) trækker tænder ud af benene. Men mon ikke det går alligevel. ;)

Link to comment
Share on other sites

:treadmill:

Distance: 3,7 km/t

Tid: 21.11

Hastighed: 10,5 km/t ~ 5.44/km

Vurdering: 4 x :banana:

Bemærkning: Så lærte den det, ja den gjorde :devil: Det er både løbetræning og BB. Det fandt kroppen ud af i dag. YES. :w00t: Bedste løbetur siden pausen. Lagde blødt ud. Men da jeg mærkede tungheden langsomt sivede ud af sålerne for hvert skridt jeg tog, så blev hastigheden (helt uden jeg tænkte nærmere over det) konstant sat op. Måske en anelse for meget for halvvejs kunne iltoptagelsen ikke helt følge benene. :blink: :D Så lidt ned igen. Og her skete det :bblush: :huh: :) ;) For første gang siden pausen gled tankerne væk fra den igangværende løbning og over på noget helt andet - og vupti havde jeg løbet 5-6 minutter uden at tænke på ben, åndedræt eller den næste bakke.

Dette burde næsten give 5 bananer samlet set. Men min lidt for hurtige mellemtid ødelagde (lidt) min samlede tid => 4 bananer :)

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke noget bedre end når man oparbejder en grundform der tillader at man slet ikke tænker over man løber ... Man gør det bare ! Så kan man løbe der og gruble over livet vupti så har man løbet 5 km. I LOVE IT :D

Nemlig - også sådan jeg har det. Men tager nok lige 4-6 uger førend det kan lade sig gøre på alle 5 km. ;)

Link to comment
Share on other sites

:pumpin:Igår den 25.9.

AHHHHH, dejligt. Det rykkede virkeligt i kadaveret igår :D

Jeg vil begynde at indsætte PR i alle øvelser, når der er forbedringer. Dette er jo ikke helt sandheden for alle øvelser (nogen jeg har klaret mig godt i førhen). Men eftersom jeg ikke altid lige kan huske, hvad mine gamle maks. er på, og eftersom at jeg med dette BB-program under alle omstændigheder vil slå dem alle efterhånde, ja, så har det vel ikke den store betydning, derfor.........

Squat:

1x8x20

1x8x35

1x8x40 (PR)

Kommntarer: Teknik ok. 40 kg var ikke overdrevet tungt :) :banana: Jubiiiiiii. Næste uge squatsession 25/40/45

Dødløft:

1x8x40

1x8x60 (PR)

1x8x60

Kommentar: :blink: Dødløft er bare dejligt :D Men hold kæft, hvor var det hårdt denne gang. Dvs. i den koncentriske fase føltes 60 kg ikke overdrevet tungt (tror godt jeg næste gang kunne tage 70-80 kg). Men i den eccentriske fase er fan... mig hårdt. Specielt fordi jeg selvfølgelig prøver at holde rimeligt meget igen (altså at stangen ikke bare dumpes på gulvet). De første 5-6 reps er der ingen problemer. Men de sidste 2-3 reps var lænden ved at stå af (men den gjorde det ikke :) ). Således tror jeg ikke, at der i øvelsen samlet set (altså op OG ned) er mulighed for vægtøgning næste gang. Så næste uge 40/60/60 (måske 40/60/65 hvis andet sæt går rimeligt) ;)

Bænkpres:

1x8x30

1x6x42,5 (PR - grrrrrrrrrrrrrrr - <_< )

1x7x40

Kommentar: Dagens store skuffelse. <_< Oplæftet over fremgangen i dødløft og squat, så gik jeg optimistisk til brystet. Opvarmningssættet gik bedre end sidst, og så fik man jo lyst til mere. Så 42,5 kg kom på stangen (stangen inklusiv selvfølgelig). Uha :unsure: det var for meget. Gik allerede halvdød omkring fjerde rep, men kæmpede (uden forced reps) igennem til 6 gentagelse. Så måtte vægten igen ned på 40 kg. Kunne dog ikke tage sidste rep :huh: Næste uge - ikke helt sikker men i hvert fald 30/40/?

Triceps:

1x8x35

1x8x45

1x8x50 (PR)

Kommentarer: Ingen. Næste gang 35/50/50

Biceps:

1x8x7

1x8x10

1x7x12

Kommentarer: Ingen. Næste gang - 7/10/12

Mave:

1x12

1x9

Kommentarer: <_<

Samlet vurdering:

4 x :banana:

Kunne næsten klare 5 bananer. Men skuffelsen over mit slatne bryst trækker en fra. :D

Nå, idag er det løbedag. Ben overraskende friske. Men lænden lidt slidt af gårsdagens prøvelser i dødløft.

Link to comment
Share on other sites

Uha, det blev sent idag - men ud kom jeg kl. 22.00

:treadmill:

Distance: 3,7 km

Tid: 22.44 (What :retard: )

hastighed: 9,8 km/t ~ 6.08/km <_<

Kommentarer: Benene var overraskende (BB-)friske. Men som dagen skred frem svandt energien og friskheden i benene :( Så ved aftentid jeg blev ved med at uskyde løbeturen i håbet om bedre tider. Men det kom aldrig. Således begyndte turen med blytunge ben, ømhed i lænden og ingen saft i kroppen, og som turen skred frem blev også vejrtrækningen noget anstrengt.

Lagde blødt ud og dette tempo holdt jeg (havde simpelthen ikke kræfter til øgning)

Vurdering: 2 x :banana:

En banan for træningen og en banan for at jeg overhovedet kom ud - og gennemførte. :)

Fremtiden: Næste træningspas bliver med sikkerhed ikke mere end de sædvanlige 3,7 km. Men fra næste uge har kroppen haft to uger til at vænne sig til, at det både drejer sig om cardio og BB. Og så vil jeg så småt begynde at øge distancen. :wave:

Link to comment
Share on other sites

:blink:

Ævvvvvvvvvvvvv - jeg er totalt smadret idag :( Ikke fået sovet nok, ben helt færdige, lænd lidt medtaget og ingen energi overhovedet.

Konklusion: Ingen træning idag :huh: Jeg ville alligevel under ingen omstændigheder kunne gennemfører det på fuld damp. Så imorgen lørdag formiddag (øv jeg hader morgentræning (morgentræning for mig er alt før 12.00 <_< )) vil jeg tage ugens tredje træningssektion. Vil så vidt muligt også tage løbeturen samme dag, også selvom det ikke er helt optimalt for hverken løbe- elle BB-restitutionen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Så ved aftentid jeg blev ved med at uskyde løbeturen i håbet om bedre tider. Men det kom aldrig. Således begyndte turen med blytunge ben, ømhed i lænden og ingen saft i kroppen, og som turen skred frem blev også vejrtrækningen noget anstrengt.

Lagde blødt ud og dette tempo holdt jeg (havde simpelthen ikke kræfter til øgning)

Hej Jarvig :)

Det lyder meget bekendt det der ;) Vi må vist holde hinanden lidt i ørerne for tiden indtil træningen igen er blevet en fast del af hverdagen :D

Hilsen Tulle :wave:

Link to comment
Share on other sites

:pumpin:

Vågnede kl. 11.00 efter 12 ½ times søvn :retard: :w00t::blink: <_< Hold kæft må kroppen have været smadret. I hvert fald var søvnen lige hvad jeg behøvede. Ingen ømhed og kroppen fuld af energi. Til gengæld gjorde det sene opvågningstidspunkt at jeg kom lidt sent afsted - og da centeret lukker tidligt (kl. 15.00 (hvilket dog fra 1.10 ændres til 16.30 :) ) så var jeg konstant under tidspres i øvelserne. Blev nødt til at skippe nogen. Det blev curls og mave. Men dem vil jeg tage senere - hjemme hos mig selv. Derfor:

Incline bænkpres:

1x8x20

1x8x32,5 (PR)

1x8x35 (PR)

Kommentar: Waaaauuuuv, det gik næsten nemt. Kun det sidste rep i sidste sæt var (lidt) tungt. Næste uge 20/35/35 (måske 20/35/37,5)

Stiff-legged dødløft:

1x8x20

1x8x30

1x8x35

Kommentar: Ny øvelse. Var lidt bange for lænden efter de sidste dages prøvelser. Uden grund. Selv 35 kg gik rimeligt nemt, så næste uge 25/40/40

Teknik: egentligt ikke så svært, som jeg havde regnet med. Men i nogen få reps røg koncentrationen lidt og så blev det ene rep til et alm. dødløft og to andre reps vel nærmest til strait legged dødløft <_< Men der hvor koncentrationen ikke røg (alle de andre 21 reps) var der ingen problemer med teknikken. :)

Military:

1x8x15

1x8x20

1x7x20

Kommentar: Som sagt så regnede jeg med (grundet sidste uges problemer med 25 kg), at 20 kg ville være passende. Og det var det også. ;) Næste uge 15/20/20

Pulldowns:

1x8x30

2x8x40

Kommentar: Lige passende. Næste uge 30/40/45

Rear laterals:

1x8x3

2x8x4

Kommentar: Næsten lige passende - de sidste to reps i sidste sæt var ikke for kønne. Derfor næste uge 3/4/4

Triceps:

1x8x30

1x8x50

1x6x50

Kommentar: Ingen. Næste gang 30/50/50

Biceps:

Måske senere idag (centeret lukkede som sagt)

Mave:

Måske senere idag

Samlet vurdering:

4x :banana:

Kommentar: I alle øvelser var der enten fremgang eller også lå jeg lige på grænsen - dette skulle næsten give 5 bananer. Men nåede ikke biceps eller mave, derfor kun 4 bananer.

Link to comment
Share on other sites

:treadmill:

Distance: 3,7 km

Tid: 20.47

Hastighed: 10,7 km/t (PR) :devil::w00t::blink:

Kommentar: Ben rigtigt frisk, så det var svært at holde tempoet nede. Det hævnede sig ca. 2/3 fremme af turen. Herfra blev det hårdt. Men vidste attiden var god, så jeg kæmpede mig hjem til ny PR - det holdt hårdt.

Vurdering: 5 x :banana:

PR og friske ben = fem bananer.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share