Mit energiforbrug?


SSdk
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg vil til at bruge Krop og Kost programmet til at planlægge mine diæter.

Mit formål er at tage på i masse.

20 år, 180cm, 82kg.

Når jeg bruger beregneren her på siden får jeg nogle meget høje resultater, helt op til 4500kcal.

Jeg sover 7 timer, cirka.

Sidde: 8 timer

Stå og gå: 5 timer

Let motion: 3 timer

Moderat motion: 1 time

Det er nok ikke helt galt. På arbejdet har jeg typisk 3-4 timers omdeling ofte med mange opgange, og jeg arbejder altid i et højt tempo.

Tilbage på kontoret er der jo også meget gående frem og tilbage osv.

Men er dette korrekt sat op?

Den siger 4312kcal så, er dette ikke vildt meget?

Nogen der kan hjælpe mig?

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae..._energiforbrug/

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg var dig ville jeg starte med ca 3000KCAL og hvis du ikke tager på i løbet af 2 uger så øg den med 200KCAL .. hvis du bulker helt vildt op er der bare en masse fedt du også skal smide igen så jeg ville tage den med ro ..

Desuden skal du nok også gå efter at få lidt mere søvn end 7 timer ..

Edited by WarMonger
Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg var dig ville jeg starte med ca 3000KCAL og hvis du ikke tager på i løbet af 2 uger så øg den med 200KCAL .. hvis du bulker helt vildt op er der bare en masse fedt du også skal smide igen så jeg ville tage den med ro ..

Desuden skal du nok også gå efter at få lidt mere søvn end 7 timer ..

3000kcal lyder af lidt?

Mere end 7 timer? Så skal jeg nogen gange gå i seng kl 20.00 :innocent::cry:

Link to comment
Share on other sites

4000+ kcal er en del, men nu er postbud også et ret aktivt arbejde. Da jeg drønede lidt rundt på en postcykel sidste sommer under min diæt gik det i hvert fald ret godt ned af bakke - med vægten altså.

Det er fint nok at bruge sådan en beregner lige til at få den første ide om hvor man ligger, men derfra må man måle og veje hvad man rent faktisk indtager og vurdere på vægtens udvikling om det så er over eller under ligevægtsindtaget.

Det er jo totalt ligegyldigt om en formel siger du er i under- eller overskud, hvis praksis viser at det ikke er tilfældet.

Link to comment
Share on other sites

4000+ kcal er en del, men nu er postbud også et ret aktivt arbejde. Da jeg drønede lidt rundt på en postcykel sidste sommer under min diæt gik det i hvert fald ret godt ned af bakke - med vægten altså.

Det er fint nok at bruge sådan en beregner lige til at få den første ide om hvor man ligger, men derfra må man måle og veje hvad man rent faktisk indtager og vurdere på vægtens udvikling om det så er over eller under ligevægtsindtaget.

Det er jo totalt ligegyldigt om en formel siger du er i under- eller overskud, hvis praksis viser at det ikke er tilfældet.

Gud, jeg glemte helt at skrive, at jeg er postbud - godt spottet alligevel MaxPower :4thumbup:

Og ja, det er et meget aktivt job, undtagen når man kører en fæsen landtur :laugh:

Jeg vil ned og købe en køkkenvægt i morgen så jeg kan veje alt det jeg propper indenbords, og så ellers bruge krop og kost programmet til at finde mit ligevægtindtag.

God aften.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share