Kulhydrater når man er slank


koger
 Share

Recommended Posts

Hej, håber det er det rigtige forum

Måske er det her nogle dumme spørgsmål, men jeg håber at nogen kan give mig svar :-)

Jeg kan æde alt det sukker og fedt som jeg har lyst til uden at det sætter sig på mig, hvad sker der med det overskydende kommer det bare med "ud"?

Er det skadeligt at spise mere end man har brug for, jeg tager jo i hvert fald ikke på af det?

Jeg er cykelrytter og hvordan påvirker denne kropsegenskab min cykelpræstation, har jeg mindre mulighed for at lagre kulhydrater i kroppen og skal derfor indtage flere end mine normale cykelkammerater mens jeg cykler? Andre ting jeg skal være opmærksom på?

Hvis nogen har et par gode links omkring dette ville det også være perfekt.

På forhånd mange tak!

Link to comment
Share on other sites

Prøv følgende eksperiment:

Prøv at spise som du plejer.

Desuden drikker du 2-3 DL olivenolie og 2-3 DL piskefløde når du skal i seng.

Vej dig efter 14 dage.

Hvis du vejer det samme stadig - øg dosis til 4-5 DL/dag.

Jeg vil gætte på du tager på :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke atger på så spiser du - som andre påpeger - ikke for nok. Hvis målet altså er at tage på (?)

Har det selv på samme måde, jeg træner 25-30timer/ugen, og føler ikke at jeg kan presse energi nok ned til at tage på. Men i perioder med mindre aktivitet, så kan det lade sig gøre.

Link to comment
Share on other sites

Desuden drikker du 2-3 DL olivenolie og 2-3 DL piskefløde når du skal i seng.

Ej det lyder ulækkert, bvadr, jeg tror jeg springer over :-)

Men seriøst alle af mine søskende er undervægtige og det lige meget om der dyrkes motion eller spises usundt.

Hvorfor skulle jeg så tage på af at drikke fløde, når jeg ikke tog på da jeg spiste usundt og ikke rørte mig?

Link to comment
Share on other sites

Prøv følgende eksperiment:

Prøv at spise som du plejer.

Desuden drikker du 2-3 DL olivenolie og 2-3 DL piskefløde når du skal i seng.

Vej dig efter 14 dage.

Hvis du vejer det samme stadig - øg dosis til 4-5 DL/dag.

Jeg vil gætte på du tager på :smile:

Haha.. FUCK det lyder nasty...! Hvis de fleste spiste det oveni deres ligevægtsindtag ville man nok tage min 2 kg på om ugen!!! :devil::crazy::blink::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Ej det lyder ulækkert, bvadr, jeg tror jeg springer over :-)

Men seriøst alle af mine søskende er undervægtige og det lige meget om der dyrkes motion eller spises usundt.

Hvorfor skulle jeg så tage på af at drikke fløde, når jeg ikke tog på da jeg spiste usundt og ikke rørte mig?

Så drik en liter kakao inden du går i seng i stedet, hvis det ikke virker efter et par uger, så op dosen til 2 liter.

-----------

Hvor mange timer cykler du om ugen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share