Hver anden dag, er en gang om ugen.


tjr
 Share

Recommended Posts

Onsdag 16OKT2011 @ IK99

Kom de forkerte skiver på, så stangen var 500g for tung - nu er den planlagte progression fuldstændigt ødelagt!

For helvede Thyge... Du kan sgu da ikke tillade dig at ødelægge den planlagte progression. Tænk på alle os andre. Kender du ikke butterfly effekten?

Jorden begynder f.eks. at dreje langsommere, hvis ikke du løfter det rigtige antal kilo og før vi ved af det, så er hele den ene side af jorden henkastet i et evigt mørke. Folk fryser ihjel, mayn!

Det kan du ikke være bekendt!

Link to comment
Share on other sites

Nej det er OK, for jeg sørgede for at løbe mit første interval mod uret og det næste med uret. Så er der balance i tingene.

Uden pis, så kunne jeg mærke et større pump i højre ben, efter første interval :laugh:

Pyha... Tak fordi du reddede verden fra en frygtelig skæbne. Der må være balance i tingene.

Link to comment
Share on other sites

Eeeeeeeej, jeg har også lige været i Bruxelles af to omgange! Sorry hvis jeg ikke er up-to-date, men hvad skulle du dernede?? Nu drikker jeg ikke så meget øl (faktisk drikker jeg ikke andet end Rebull og Jägermeister), men Leffe Blond var populært blandt de nørder jeg var sammen med.

PS Synes det er cool du uploader så mange videoer :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

' date='16. November 2011 - 23:59 PM' timestamp='1321484349' post='1554331']

Eeeeeeeej, jeg har også lige været i Bruxelles af to omgange! Sorry hvis jeg ikke er up-to-date, men hvad skulle du dernede?? Nu drikker jeg ikke så meget øl (faktisk drikker jeg ikke andet end Rebull og Jägermeister), men Leffe Blond var populært blandt de nørder jeg var sammen med.

PS Synes det er cool du uploader så mange videoer :4thumbup:

Jeg var nede og besøge en ven der på udveksling sammen med det Gamle Crew fra kollegiet.

Jeg havde ikke forventet at du drak andet. Måske lidt vodka. Jaegermeister grisser vel, hvis man spilder det på Shox'ne?

Og hvorfor fanden tage til Belgien, for at drikke det belgiske øl, man alligevel kan få overalt herhjemme? Ja jeg spørger bare.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var nede og besøge en ven der på udveksling sammen med det Gamle Crew fra kollegiet.

Jeg havde ikke forventet at du drak andet. Måske lidt vodka. Jaegermeister grisser vel, hvis man spilder det på Shox'ne?

Og hvorfor fanden tage til Belgien, for at drikke det belgiske øl, man alligevel kan få overalt herhjemme? Ja jeg spørger bare.

Awkay, det er ellers en meget cool by, men det er så åbenbart ikke alle der taler engelsk, men klarede den så på fransk. Savnede dog lidt shoppingcentre :wub:

Det sjoveste er faktisk :blush: jeg havde dem med, hi hiiiiiiiiii!! Havde dem på hver dag som transport-sko :smile: :smile: :smile:

De drak også de hjemmelavede, men tror bare Leffe B falder i de flestes smag, nok ligesom en Carlsberg herhjemme, tror jeg! Jeg drak det ikke, for jeg er jo ikke idiot :smile: Og så går ALLE og spiser de dér vafler :blink: endda som morgenmad :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Leffe synes jeg generelt ikke er særligt godt øl. Men dine nørd-venner om det. Jeg synes generelt folks engelsk var ok? Men det hjalp selvfølgeligt også med lidt franske gloser.

Disse to øl er TJR Approved. Spøer skal nok udvise forsigtighed:

Bush Ambrée

Bush-Ambree-bout-verre-270x400.png

Belgiens stærkeste øl med hele 12%. Den fik jeg på den bar der ligger skråt overfor Manneken Pis. Drukholdets Jurist var så kæk at stjæle glasset (afbilledet) jeg fik den serveret i, så det står nu og pynter i mit køkken på Østerbro.

Rochefort 10

rochefort-verre-biere-10.jpg

Et sandt mesterværk på 11,3%. Jeg fik den første gang på Kareten på Amager, for mange år siden. Helt fantastisk øl af Trappistet-typen, hvilket betyder den er brygget på et kloster af munke fra Trappiste-ordnen. Jeg sad fredag på restauranten ved Martyrpladsen og fik en lille hyggeskid på af den ene øl.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Ja, men han er også rødhåret.

Jeg har faktisk et par Mizuno Tokyo 4 liggende i mit flyttelæs - dem kan jeg lige grave frem næste gang jeg er på Amager:

9755-562191-p__00849.jpg

Dem jeg løb i mandag var, er fodboldstøvler designet til kunstgræs (vi har kunstgræs hvor vi træner rugby), som umiddelbart ikke er særligt stive:

post-9807-017624700 1321479054_thumb.jpg

Nej, kan se at dine fodboldstøvler er udmærket. Dem jeg kender fra fodbold og amerikansk fodbold kan ikke bøjes så meget, som en milimeter.

Link to comment
Share on other sites

Leffe synes jeg generelt ikke er særligt godt øl. Men dine nørd-venner om det. Jeg synes generelt folks engelsk var ok? Men det hjalp selvfølgeligt også med lidt franske gloser.

Disse to øl er TJR Approved. Spøer skal nok udvise forsigtighed:

Belgiens stærkeste øl med hele 12%. Den fik jeg på den bar der ligger skråt overfor Manneken Pis. Drukholdets Jurist var så kæk at stjæle glasset (afbilledet) jeg fik den serveret i, så det står nu og pynter i mit køkken på Østerbro.

Et sandt mesterværk på 11,3%. Jeg fik den første gang på Kareten på Amager, for mange år siden. Helt fantastisk øl af Trappistet-typen, hvilket betyder den er brygget på et kloster af munke fra Trappiste-ordnen. Jeg sad fredag på restauranten ved Martyrpladsen og fik en lille hyggeskid på af den ene øl.

2 ud af de 5 jeg skulle spørge om noget, kunne ikke engelsk :blink: den ene måtte jeg tale med på fransk, og den anden var én som arbejdede i Desigual lufthavnen... Hun skulle skrive en bekræftelse til mig, om at jeg godt kunne sende den til ES hvis den skulle byttes, da der ikke er butikker i DK. Det kunne hun ikke skrive på engelsk, men kun fransk :smile: Trés bien je te dire!

Uha, jeg kan slet ikke drikke så stærk øl. Har meget dårlig erfaring med noget der hed årgangsøl for år tilbage. Men jeg er glad for at læse, at jeg ikke er den eneste herinde, der har været på så fint et sted som Kareten :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fredag 18NOV2011 @ IK99

Teamede op med Nils. Der en dejlig masse folk i hulen. SuperTrainer og Pouliquin diskuterede ting på højt niveau.

Opvarmning

SMR / mobility

Slækker for meget på det. Git r dun!

Ekterne rotationer

2,5kg

SSB Squat

5x

40kg

50kg

60kg

70kh

3x

80kg

7x

80kg

10x

80kg

Startede squatten uden egentligt mål. Nåede at nappe en 3'er på 80kg, inden Nils og jeg i fællesskab besluttede os for at jeg skulle resette til 80kg, derfor 7'ere. 10'ere fra ikke specielt hård og der var faktisk til en del flere 'breathing style'.

:heartpump: :heartpump: :heartpump: Safety Squats :heartpump: :heartpump: :heartpump:

CSR

8x

75kg

75kg

75kg

SQUUUUUUEEEZEE!!!

Skrå Bænk

8x

20kg

40kg

45kg

50kg

55kg

60kg

65kg

8RM test. Meget bodybuilderian påpegede Pouliquin.

BB Curls

8x35kg

10x35kg

Bagefter gav Nils en middag på McD :cool:

post-9807-073837500 1321654589_thumb.jpg

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mandag 28NOV2011 @ IK99

Sidste uge stod den på arbejde mandag-torsdag. Torsdag aften var jeg fuglemandsidiot og vrikkede godt og grundigt om på min venstre fod. Sådan noget lort.

Dagens træning var naturligvis noget præget det dårlige ankel. Dejligt af få trænet igen. Og dejligt at få set Nils igen (no homo).

Stem, siddende

5x

20kg

30kg

35kg

40kg

45kg

50kg

55kg

4x

55kg

5x

50kg

Faktisk ikke en dum øvelse. De 55kg var ret tunge. Nu er det da så absolut tid til reset.

BB Curls

Lidt af hvert. Tungeste var 5x45kg

CSR

Op til en 5'er på 90kg

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 30NOV2011 @ IK99

Jeg er skiftet til Chrome fra Firefox og jeg er generelt glad. Dog irriterer det mig grænseløst at jeg ikke længere kan trykke Ctrl+B for at tilføje bold-koden.

I dag traaanede jeg. Sammen med Nils. Bruce og Gibbonz var der også. Senere kom SuperTrainer også. Sikke vi hyggede.

Anklen er stadig ikke god, men har det bedre. Når jeg står op og morgenen får jeg en utroligt lækker fornemmelse af at min ankel er ved at eksplodere. Der strømmer nemlig en masse ødem (verdens ulækreste danske ord ifølge Nils) ned i anklen som giver et formidabelt tryk.

Rumænsk Dødløft til lige under knæet (pinky grib, Leoko-stang)

5x

20kg - med straps (til ære for Dixen)

40

50

60

70

80

90

100

100

100

Min baglårs-mobilitet er måske ikke så fantastisk som jeg går og bilder mig selv ind - det var i hvert fald en meget lidt imponerende ROM.

Skrå bænk

5x

20

40

45

50

60

65

65

9x

65 (rep PR +1)

Testede 8RM for noget tid siden og endte på 65kg, så det er vel en - lille - PR. Som Starr siger: "A PR for every workout!"

DB Flies

2x10x5kg

Nils havde lidt svært ved at få kontakt til pecs. Så mindedes jeg dengang jeg kørte Sheiko hvor der indgik en masse DB Flies, hvilket jeg fik swole patter af. Så jeg instruerede ham efter de pointers Guntonamo engang gav mig. Jow Jow.

Pull Downs, V-greb

3x5x70kg

A1 Reverse EZ Curl

3x8x10kg + pind

A2 Push Down, reb

3 sets pyramide

Incline DB curls

3x8x12,5kg

Korte pauser og langsom eccentrisk

Liggende Triceps extensions

3 set.

RDL - 100kg

Og så lige en video med Klokov der står og smider rundt med 170kg

http://www.youtube.com/watch?v=8NwqmXt3eg4

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Jeg har forresten læst den her artikel: How to Look Freakin Awesome

SteveReeves1.jpg

Steve Reeves

Den handler om proportioner og hvilken størrelse de forskellige kropsdele skal have i forhold til hinanden for at man ser "awesome" ud. Artiklen tager udgangspunkt i det gyldne snit og Steve Reeves legendariske proportioner. Et klassisk eksempel på god symmetri er at læg, hals og overarm skal have samme størrelse. Overarmen skal så være 2,52 gange større end håndleddet (håndleddets størrelse ændres IKKE efterhånden som musklerne vokser).

Jeg har målt mit håndled; 18,5cm. Ganget med 2,52 skal min overarm/læg/hals altså være 46,62cm. Det er mindre end min læg, lidt større end min hals og MEGET større end mine overarme, som er 40,5cm (kolde, spændte).

Jeg kan slet ikke forestille mig hvor lang tid det ville tage at putte 6+cm på min overarm. Det lyder af virkeligt meget - især min lave interesse for den slags træning taget i betragtning.

Ak ja - det er sjovt som en enkelt artikel kan skabe så meget tankespind.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner mest for strangths med også lidt for hypotrofi.

Fredag 02DEC2011 @ IK99

Tidlig træning med Nils og efterfølgende hjem til min bror til flæskesteg og portvin.

Kan ikke huske ret meget fra træningen og skrev det heller i min log (af papir), men det var noget i retning af:

Stem

2x5x49kg

9x49kg

IKKE godkedt! Jeg har tidligere lavet 49kg for 10 gentagelser. Det var godt nok også overraskende godt, med bælte, uden smadret ankel og med en fornuftig nattesøvn (eller - i hvert fald ikke med en elendig nattesøvn), men jeg skal vel for helvede minimum matche mine gamle rep-rekorder.

Rumænsk DL

Samme vægt som sidst, lidt større ROM, samme rep-range.

Pull Downs

2x5x80kg

Overraskende god trækkestyrke - men jeg havde også lige installeret et nyt kabel i trækketårnet, da SuperTrainer stod og fjumrede lidt med det.

Og sikkert noget mere.

Link to comment
Share on other sites

Mandag 05DEC2011 @ IK99

Teamede op til Nils til vores sædvanlige Monday Insanity NightTM. Desværre var det ikke særligt insane. Der var kun enkelte volleyballspillere som lærte at front squatte, hvilket jo kun er fornuftigt, men hvorfor det skulle være krydsgreb kan jeg ikke se fornuften i.

I lørdags var jeg til julefrokost i rugbyklubben - jeg var der først kl. 1, hvor folk havde peaket, men jeg fyrede den da af i nogle timer. Folk var meget imponerede over mit begyndede snurbard - men det er også utroligt flot:

johnlsullivan-4.jpg

Bitches var ON!

Tilbage til træning; Planen var at forsøge med lidt squat i dag, så jeg psychede mig selv op med "AC/DC Back in Black" og træningstøj holdt helt i sort.

Back squat, low bar og meget Rippetoeian

Op til 5x100kg hvor jeg råbte lidt. De andre i hulen råbte også ad mig. Jeg fristede desuden skæbnen med lidt high bar og SSB squat og det fungerede nogenlunde. Der er dog fortsat stor forskel i mobiliteten mellem de to ankler.

Skrå Bænk

2x5x66kg

11x66kg

Aldeles godkendt! Jeg ownede endda Nils med 2 reps.

Pendlay Rows

4x5x70kg

A1 DB Curls

3 set på 5 reps per side. Offset grip. 1,25kg tapet fast i den ene ende. SuperTrainer ApprovedTM

A2 Band Push Downs

3 set

BB Curls

3x8x40kg

http://www.youtube.com/watch?v=hkkL_aDrIyU

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Jeg har begået et par straps. Jeg har et par 'Schiek' der er røv-dårlige, og så vidt jeg kan se er alle straps - mere eller mindre - lavet på samme måde. Hvis man vil have noget gjort ordentligt, må man gøre det selv.

De er syet af en overskydende båndstrop. Webbingen er 22mm bredt. Det er er lidt på den smalle side. Dog er det indtil videre de bedste straps jeg har prøvet. Jeg vil lave et par af noget breddere webbing, men indtil videre er der ingen komfortproblemer (shruggede 180kg med dem i dag - easy peasy).

CIMG0240.JPG

Hold da kæft hvor jeg syr flot.

CIMG0241.JPG

Båndstrop fra XL-Byg til 22 kroner.

CIMG0242.JPG

Close-up af webbing. Ikke verdens bedste kvalitet. Ser lige om jeg kan finde noget bedre at ofre.

CIMG0243.JPG

Sytråd fra Stof2000 til 31 kroner og nogle nåle (som man jo har).

Nu vil jeg fluks begå et par mere, der kan passe om Nils' lille barnehånd og gøre mine egne om, så de bliver lidt mere lækkerheds i syningerne.

Link to comment
Share on other sites

Nu vil jeg fluks begå et par mere, der kan passe om Nils' lille barnehånd og gøre mine egne om, så de bliver lidt mere lækkerheds i syningerne.

Det er jo løgn. Først vil du opdatere gokkeloggen med dagens begivenheder.

Onsdag 07DEC2011 @ IK99

Da jeg vågnede i morges var det eneste jeg kunne tænke på 'grapejuice', så på vej hjem til min bror, købte jeg 5 grapefrugter som fluks blev til lækker, lækker juice.

På vej hjem i bussen skete der en masse spændende ting.

Træningen er ved at være back-on-track. Jeg mærker stadigvæk lidt til anklen engang imellem, mobiliteten er ikke den bedste, men alt i alt synes jeg det går rigtigt fint fremad.

Efter at have læst denne artikel om tandbeskyttere, havde jeg taget én med i dag. Det er absolut ikke sidste gang. Jeg lyder tit som en hydralikpumpe på overarbejde når jeg løfter og kan godt have en tendens til at 'grinde' mine tænder.

Semi Sumo DL

5x136kg

Efter at have set videoen af sættet er jeg måske ikke helt tilfreds med min teknik :sneaky2:

Stem

2x5x50kg

11x50kg Rep PR +2.

Godkendt

Pull Downs, V-greb.

7x80kg

8x70kg

Det er jo helt absurd så meget styrke jeg mister fra første til andet set.

Shrugs

13x180kg

-Back off-

3x5x70kg

3 sekunders hold i toppen. De tunge sæt gav intet paaaarmp i traps. De lette med squeeze er garanti for swoleness.

Der er ikke gået nogen stor fotograf tabt i Nils.

Sikke nogle fine straps.

Angående skjorten, som bragte stor glæde blandt alle tilstedeværende i hulen, så har jeg haft en korrespondance med Bruce ovre på BeBeDeKå:

I morgen' date=' kære ven, bliver der sat ny standard for straaangtshtræningsmandspåklædning![/quote']

Kære fitness comrade. Jeg er desværre ikke at finde til fitness i morgen thi jeg var til fitness i dag. Måske du kunne løfte sløret for hvad du tænker at påklæde dig?

Selv var jeg iført tights og ternede skjorte i dag' date=' hvilket fast er materiale til ben dag.[/quote']

Det er en kommentar til brugen af skovmandskjorter i forbindelse med træning.

Skovmandsskjorten er i min optik et stykke arbejdsbeklædning af amerikansk oprindelse - og vi er faktisk i Europa' date=' nærmere bestemt Danmark. Så derfor har jeg gravet et ægte stykke dansk arbejdsbeklædning i azurblå frem af gemmerne:

[img']http://dsr.kvl.dk/~tjr/feengel.jpeg

Jeg har faktisk to, så måske jeg skulle klippe ærmerne af den ene...

Azurblå er en farve oftest forbundet med smede/maskinarbejdere (hvid = maler, brun = tømrer etc.), så man kan jo passende kalde det en SMEDESKJORTE. Incognitoooeszch term for at træne er "at smede jern" og han havde fødselsdag den anden dag, så det vil være en lille, forsinket tribute til Muskelprofessoren fra min side.

Én eller anden idiot syntes jeg lignede en skovhugger, men Christina har hurtigt at rette ham og fortælle jeg nærmere lignede en fabriksarbejder. Jeg er vist kommet til at love SuperTrainer min ekstra skjorte. Det er ok. De kostede 100,- i Harald Skrald.

Min trænings ADHD må være ved at fortage sig, siden jeg går mere op i træningstøj end træning.

For helvede hvor tager det nogen gange lang tid at opdatere sin log. Ind i mellem fatter jeg ikke at jeg gider. Men hvis man så tager en tur 'down memory lane', er det altid utroligt interessant med de lidt længere indlæg, om løst og fast.

Nu vil jeg lave noget mad. Og så vil jeg begå straps.

Ps. Husk at tage Black Sabbath med på fredag! :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share