Hver anden dag, er en gang om ugen.


tjr
 Share

Recommended Posts

Stats:
Alder: 21
Højde: 186
Vægt: 124
Erfaring: Startede med træning sidst i 2005.

Primære mål: Ned på 100kg inden september

Metode:
Kostplan under ligevægtsindtag
Styrketræning
Færre bajere

Kontrol:
Ugentlig vejning
”Hvad siger spejlet?”

Motivation:
Forhåbentlig positiv respons fra omgivelserne
Større fysisk formåen i det daglige
Beslutningen om, at NU er det fandme nu.

Sekundære mål:

At få kost og træning ind som en naturlig del af hverdagen. Jeg vil tro, at jeg stadig kører på begynder motivationen, hvilket jo er fint nok, men ligegyldigt hvis det kun holder i 3 måneder.

Squat 110kg, 8 set, 5 reps, inden juni. Der er kun 110kg vægte at squatte med i mit nuværende center. Regner med at skifte til juni, når mit medlemskab ophører.

Dødløft 250kg, 5 set, 3 reps. Et kvart ton – hårh. Dato? Ingen anelse – det er i hvert fald ikke en øvelse, hvor jeg vil presse mig selv for hårdt.

Bænk 120kg. Langsigtet mål – et sted derude i horisonten.

Program:

Har tyvstjålet Incognitos begynder fullbody program fra www.bodyhouse.dk - dog med tilføjelse af dips og incline crunch. Køres mandag, onsdag og fredag.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Tidligere træninger:

11.01.06

Squat - 8x5: 34kg.

Tager 8x5x40kg næste uge!

Bænkpres - 6x5: 34kg.

Øger stille og roligt.

Military press - 2x5: 22kg.

Fik 4 reps med 25kg. Regner ikke med at øge i næste uge - ligger mere vægt på korrekt form under udførelse.

Træk til bryst - 2x5 (maskine): 130kg

Det må fandeme snart være muligt at lave øvelsen ved egen kropsvægt.

BB rows - 6x5: 24kg

Tvivler på jeg laver øvelsen rigtigt. Overvejer at skifte til maskine.

Dips - 5x5: 50kg

13.01.06

Squat - 5x5: 2x30 2x40 1x50

Sidste set drillede lidt

Dødløft - 5x3: 2x60 2x70 1x80

Tror ikke den skal over 80kg i et godt stykke tid

Bænkpres - 2x5: 1x30 2x40

Yessir, sådan!

Military press - 6x5: 6x24

Glemte 4 set, så det blev 2x5x24 og 4x5x24 30 minutter senere

Træk til bryst - 4x5: 2x110 2x120

BB rows - 4x5 (maskine): 2x100 2x110

Dips - 5x5: 5x50

16.01.06

Squat - 3x5: 40kg

Dødløft - 5x5: 70kg

Bænkpres - 4x5: 40kg

Military press - 4x5: 24kg

Træk til bryst - 6x5: 110kg

BB rows (maskine) - 2x5: 110kg

Dips - 5x5: 55kg

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Sov af helvede til, så var ikke ligefrem sprængfuld af energi, selvom motivationen stadig er høj.

Squat: 8x5x40kg

Easy - nåede det mål jeg satte for mig selv sidste uge :)

Bænk: 6x5x40kg

5. set drillede, så blev jeg sur, så var 6. ikke noget problem. Øger ikke vægten næste uge.

Military: 2x5x24kg

Easy - flere kilo :) Prøvede lige 3 reps af "The Bear" (clean, front squat, military press, back squat, behind neck press) - den er fandme hissig. Tror ihvertfald min puls var højere end hele spinningholdets tilsammen :)

Træk til bryst: 5x140kg, 5x120kg

140kg var lige ambitiøst nok, sidste rep kom ihvertfald ikke langt nok ned. Prøver 2x5x130kg næste gang.

Bent over row: Kiggede ikke rigtigt på kilo/set/reps. Gik mere op i bare at udføre øvelsen, men tror nok sidste set endte på 40kg.

Dips: 5x5x55kg

Sidste set drillede.

Link to comment
Share on other sites

Begyndte ny diæt for 20 minutter siden - er allerede bagud med at æde.

Skriver vareliste, fordeling, begrundelse osv. for diæten om 2 ugers penge, når den har haft mulighed for at virke. Kodeordene er KISS - Keep It Simple Stupid - og dovenskab. Mangler dog at få købt proteinpulver - håber jeg husker det imorgen.

Apropos imorgen, glæder jeg mig som et lille barn, til at skulle rive noget dødløft af. Tror forresten mit langsigtede mål med worksets af 250kg bliver ændret til 1RM. Det er ihvertfald mere sansynligt :)

En anden ting jeg kom til at tænke på idag, var søvn. Jeg sætter tid af til træning og bruger en del tid på at læse om programmer og kost, men alligevel kan jeg ikke tage mig sammen til at bruge tid på at sove.

"Jeg står tidligt op hver morgen - hvorfor ligg' og fise den af / og vente på at verden bliver min en dag" - Jokeren. Skal sgu vænne mig til at gå tidligere i seng og tidligere op (blive et af de der forbandede a-mennesker) - det er bare pissesvært når det er så mørkt 24/7.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til. Efter min mening er det en god tommelfingerregl ved uarbejdelse af mål at stille følgende krav: De skal være objektivt målbare, tidsbestemt, realistiske, samt ikke indbyrdes modstridende. Dine mål ser ud til at stride mod disse 4 helt elementære principper.

Link to comment
Share on other sites

Squat:

3x5x40kg

2x3x50kg

2x3x60kg

Dødløft:

2x5x60kg

2x5x70kg

2x3x80kg

1x3x100kg

Military press:

4x5x24kg

2x5x30kg

Upright row (kabeltårn tingest):

4x8x40kg

Bænkpres:

1x8x32kg (DB)

1x5x40kg

1x4x40kg fail :(

Træk til bryst:

4x8x110kg

BB rows:

2x5x40kg

2x5x34kg

Dips:

2x8x50kg

4x8x55kg

Dagens karakter: To ristede med brød og en tur på orglet.

Der var nogle af de andre, der havde været så flink at tage en MP3 afspiller med lidt musik med, så den stod på Metallica, Rage Against the Machine, Green Day og LOC - rar forandring ifht. til P3

Link to comment
Share on other sites

Det går skidegodt med min nye og forbedrede livsstil.

Lørdag var mother of all cheatmeals med firmajulefrokost. Søndag gik jeg en lang tur, men fik ikke overholdt min kostplan og levede således, mere eller mindre af en liter Faxe Kondi og en fransk hotdog. Idag har jeg aflyst træning til fordel for kaffe og eksamenslæsning :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Nå, tirsdag var jeg til eksamen i fødevaremikrobiologi og fik en dejlig karakter på 9, så beslutningen om at droppe træningen til fordel for læsning var nok ikke helt dum :superman:

Onsdag burde jeg jo også have været til træning, men da vi jo skulle fejre eksamen samt at have fået 1½ uges ferie, røg jeg i byen istedet. Det kan jo smutte det skidt. Fik dog holdt mit løfte om, ikke at drikke helt vildt mange bajere, så for en gangs skyld kan jeg faktisk huske at hvad jeg lavede :4thumbup:

Idag kom jeg dog alligevel afsted. Man er sgu ikke helt normal, hvis man fredag aften klokken halv ni, vælger at cykle tværs igennem København i 0 grader, for at lave noget man får ondt i patterne af, når man kunne slappet af derhjemme eller drukket hjernen ud. Men afsted kom hjem.

Var ikke ligefrem sprængfuld af energi, så det blev stille og roligt:

Squat:

2x5x40kg

2x5x50kg

Har slæbt rundt på lidt ondt i knæet - det forsvandt sgu ved skvåååt.

Dødløft:

Lidt opvarmning med 40kg - den fløj sgu hurtigt op :D

1x5x60kg

3x3x80kg

Nas i erectoren

Bænk:

3x8x30kg

Spændte godt i patterne. Kan bedre li' 8 reps end 5.

Total militær press:

24kg viste sig at være lidt for stor en mundfuld, efter at have læst, at det er 'snyd' at læne sig bagud. Så det blev 'kun' til 3x8x20kg.

Upright row:

3x8x24kg

Godt træk i skulderen

Træk til bryst, overhåndsgreb:

3x8x110kg

Total spændt underarm :)

Bent over row:

3x8x24kg

Tror/håber at jeg er ved at have styr på teknikken.

Dips (maskineting):

3x8x50kg

Herefter shake og chill-out på den der store sjove gummibold, 10 minutter på kondicyklen og en tur i grillen.

Havde hele centeret for mig selv, så der blev skruet godt op for P3. Håbede at der ville være Det Store Mix med DJ Noize, men istedet var der noget live releaseparty for noget elektronisk musik, som også var fint nok. Desuden er det rart at kunne råbe og skrige under løftet, uden at føle sig fjollet.

Dagens karakter: to krassere og en lunken Cocio (<-- ÅBENLYS REKLAME FOR KOSTTILSKUD!).

Link to comment
Share on other sites

Mange tak Lars :D

Onsdag 1/2-06 ( 27 usle dage før det bliver forår).

Idag var jeg ultimativt den der skubbede flest kilo i æ' center. Overfladisk? Mon ikk'. Fed fornemmelse? You betcha. Desværre siger det jo nok mere om de andre end om mig :weight_lift:

Squat:

3x5x50kg

2x5x60kg

Hader det fucking Smith stativ. Overvejer faktisk at droppe øvelsen.

Bænk:

5x5x40kg :pumpin:

De sidste 2 reps i sidste set var liiiiige dårlige nok, så der bliver ikke øget i næste uge.

Military:

2x5x24kg

3x5x20kg

Set med 20kg er lige lette nok. Prøver 22kg næste gange.

Upright row:

3x8x20kg

Træk til bryst:

5x5x120

Bent Over Row:

5x5x40kg

Tror så småt jeg er ved at have styr på teknikken.

Dips:

3x8x55kg

Edit:

Glemte lige at nævne at jeg endda tog mig sammen til dyrke lidt af det der cardio med en hvis intessitet. Klarede ca. 5 minutter inden jeg ikke gad / kunne klare mere. Bliver sjovt at se hvor længe jeg gider næste gang.

***********************************************************

Ang. kost har jeg lidt problemer med at holde sulten fra døren, selvom jeg æder 6 gange om dagen. Overvejer at smide flere grønsager ind, for at 'fylde op' - jeg gider bare ikke æde det.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

YAAAAAAAAAAARGH

Squat 5x5x55kg

Øges til 60kg næste uge

Dødløft 5x3x90kg

Prøver de magiske 100kg næste uge

Bænk 5x5x40 Easy

Øges til 42kg næste uge

Militær 5x5x22kg

Prøver med 24kg næste uge

Upright row 3x8x22kg

Følger militær

Træk til pat 5x5x120 (tror måske det er pund?)

Prøver de 125

Bent row til tank 5x5x40

She's just lying and waiting

Pushdowns 3x8x55kg

Øger til 60kg

***********

Jeg var lige gavmild nok i går med snydemad, så imorgen står den på selvpineri med nihalet.

Link to comment
Share on other sites

Skod træning.

Squat:

Fik 5 set med 60kg, men fik vist ikke 5 reps i alle. Fokuserede for meget på hvor jeg placere stangen og vejtrækningen og det gik ud over udførslen :(

Bænk:

5x5x42kg

Military:

5 set med lidt blandede reps @ 24kg

Upright row:

3x8x24kg

Træk til bryst:

5x5x120

Dips:

3x8x55kg

Glemte at lave Bent over row. Alle cardiomaskinerne var optaget, så blev heller ikke gjort noget på den konto.

Desuden var jeg på vægten i morges og de sagde 122,2kg.

Alt i alt ikke den fedeste dag - men jeg skal ud og sprænge ting i luften i morgen, så det skal nok hjælpe på humøret :devil::4jumpy::smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Iorden træning :)

Squat:

5x5x60kg

Dødløft:

5x3x100kg :devil:

Bænkpres:

4x5x42kg

1x5x40kg :(

Militarypress:

5x5x20kg

Træk til bryst - overhåndsgreb:

5x5x120

Bent over row:

5x5x40kg

Tror sgu den er der nu.

Press down:

2x8x60kg

1x7x60kg

Og nu ud til en kammi og drikke bajere :)

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Så er det efterhånden 17 dage siden sidste update. Holdte pause fra træningen i forrige uge og kunne ikke få min røv afsted i sidste uge. Hvis 1 uges dekotionering er godt, må 2 ugers være endnu bedre.

Var på vægten i morges; 122,9kg hvilket er overraskende godt, de sidste ugers fodder og bajere taget i betragtning.

Dagens træning:

Squat:

1x5x50 for let

4x5x60 Sidste rep i hvert set skulle overtales, ellers ingen problemer.

Dødløft:

Havde slået hånden på arbejde idag, så jeg var lidt nervød for, at mit greb ikke var optimalt, men det gik:

5x3x100kg

Tror godt jeg kan øge til 5 reps. Det virkede ihvertfald unaturligt kun at tage 3 reps.

Bænk:

5x5x40kg - ikke noget nyt

Military:

5x5x24kg

Træk til bryst:

2x5x130 - lige tundt nok

3x5x120

Bicep curl, EZ-bar:

2x5x20kg

1x3x20kg

Har måttet bide i det sure æble og erkende, at lidt diskopumper er man altid :)

Læg musklen løft tingest i Smith maskine på aerobic step bænk satan:

3x8x70kg

Tror sgu godt den kan tage lidt mere.

Bent over row:

2x5x40kg

Kunne ikke lige få teknikken på plads idag, så droppede den. Var alligevel ved at være træt.

Dips:

3x8x50kg

Easy

Edit: Woohoo, så røg loggen op på 2 sider :D

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 1. marts

Squat:

4x5x60kg

1x5x50kg

Havde lidt trælår fra i mandags, så det kørte ikke rigtigt.

Frontsquat:

Roddede lidt med frontsquat på 20kg nogle gange, bare lige for at prøve det. Tror jeg skal have kigget en del på teknikken :)

Bænk:

5x5x40kg

Sidste rep blev forced

Calf raise:

5x5x110kg

Der er ikke flere vægtskiver der passer på Smith stativet :) Så 110kg er max :P

Military:

3x8x20kg

For helvede jeg er ringe i den øvelse

Træk til bryst:

5x5x120

Jeg hoppede over i benpressen, hvor man også kan træne læg.

3x8x200

Bicep curls, EZ bar

3x8x20kg

De røg sgu bare op, i forhold til sidst :)

Bent over row:

5x5x40kg

Mens jeg sad og pustede ud mellem set i BOR, var der en tøs som indtog Smith stativet - allerede der var min interesse vakt - og hun squattede sgu under parrallel. Da vidste jeg, at jeg var forelsket. Men så rettede hun fodstilling, og kørte de sidste sets og reps til et godt stykke over parrallel, og mit hjerte blev knust :( :tongue:

Dips / pressdowns:

3x8x55kg

Og jeg fik mig endelig taget sammen til at træne lidt mave, i én eller anden helvedesmaskine.

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 3 marts

Var lidt under tidspres

Squat:

1x5x50kg

4x5x60kg

Dødløft:

3x5x100kg

2x3x100kg

Bænk:

5x5x40kg

Calf-raises:

3x8x110kg

Curls:

2x8x20kg

1x5x20kg :(

Træk til bryst:

5x5x100

Har ændret på udførslen, derfor nedgangen i belastning

Bent over row:

5x5x40kg

Lateral raises:

3x8x6.5kg

Og så ned på fredagsbaren og drikke bajere :)

Link to comment
Share on other sites

Har haft lidt halsbetændelse idag, så jeg blev hjemme og drak kaff' istedet for at tage i skole / træne. Af andre spændende ting har jeg sagt mit job op, så nu må jeg prøve at leve af SU'en alene, indtil jeg får nyt arbejd arbejd.

Overvejer at gå i gang med kreatin imorgen tidligt. Det lykkedes mig desuden at tage en 'rigtig' strækker idag, så vil se om jeg kan tage mig sammen til at lave "dato-strækkere" imorgen og fremover.

Jow jow.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag, stadig forkølet, lige kommet hjem (fra 8 til 22 - det er sgu en lang skoledag :) )

Grunden til at jeg kom så sent hjem var, at der i centret var et foredrag af Jens Rikardt Andersen (overlæge i ernæring på Riget / Lektor på Institut for Human Ernæring på KVL), og han havde et par interessant pointer omkring kost og træning, som jeg vil prøve. Bl.a. mere kulhydrat i kosten, flere og ikke mindst forced reps.

Jeg begyndte på kreatin igår morges (tirsdag). Regner med at loade 25g om dagen i en god uge, og derefter skulle ned med 5gr efter træning, indtil bøtten er tom.

Dagens træning:

Varmede lidt op i benpressen, fordi sqatten var blokeret. Fik taget hele stakken :)

Squat:

5x5x60kg

Ingen dødløft - det var jo onsdag

Bænk:

1x5x44kg - puh ha tungt

4x5x42kg majet bedre

Calf raise:

3x8x110kg

Der er ikke flere kiks i centret, så jeg må vel øge reps.

Military:

5x5x24kg

Bent over row:

5x5x40kg

EZ curl:

3x8x20kg

Træk til bryst:

Fik vist taget 3 set a 5 reps, men stoppede pga. det gjorde ondt i skulderen. Prøver en ny 'teknik' næste gang.

Lateral Raises:

3x8x5,5kg

Pressdowns:

5x5x60kg

Alt i alt en god træning - synes jeg havde rigtig meget power. Ved ikke om kreatinen allerede virker - om ikke andet har det en kraftig placebo effekt =)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share