Hver anden dag, er en gang om ugen.


tjr
 Share

Recommended Posts

Mandag 10JAN2011 @ Thor

Nå, så blev det mandag. Min søvn i weekenden var virkeligt noget lort. Kom til at drikke mig fuld fredag - hvilket ikke var meningen.

Kondisvinmandstræning

Intervaller på C2'eren. 500m:2min

1:45.8

1:45.1

1:50.3

1:52.7

=7:13.9

Opvarmning

Sjip - slatten omgang

Udstrækning

A1 Bænkpres vs. miniband

5x20kg

5x40kg

5x50kg

5x55kg

5x60kg

5x62,5kg

5x62,5kg

5x62,5kg

A2 Råtræk

3x40kg

2x50kg

1x62kg

1x62kg

1x62kg

1x62kg

1x62kg

1x62kg

De lignede/føltes godt nok som PIS!

B1 Bænkpres

1x70kg

1x75kg

1x80kg

1x85kg

1x90kg

0x95kg

BUM! Der var rigtigt godt tryk i pressemaskineriet. Brystet føltes svagt. Den del hvor triceps tager over, føltes virkeligt stærk. Tror det er pga. de tidligere sæt mod elastikker. De 95kg var der tilgengæld INGEN chance for at få med hjem, så jeg lavede en flot kontrolleret ekcentrisk fase og lagde den pænt på tværstængerne.

B2 Squat

3x60kg

3x80kg

3x90kg

3x100kg

2x112kg (miss på 3.)

Der var INGEN sovs what-so-fucking-ever i stængerne. Fuck hvor var det nederen. Det skal måske siges at udførslen var markant anderledes end sidste uge. Meget smallere fodstillere, langsommere ekcentrisk fase, intet bounce. Oh well.

Zercher Step-up - 30cm kasse

5/5x50kg

5/5x60kg

5/5x60kg

5 (venstre)x60kg

Nakke ekstensioner

30x8kg

30x8kg

25x8kg

20x8kg

=105 reps

EZ Curl

5x13,8kg

5x48,8kg

5x48,8kg

Ja, vores Eleiko EZ-stang vejer 13,8kg. Jeg vejede den. WTF?

Bradford Press

12x20kg

12x30kg

12x30kg

Pas nu på med det kalorieunderskud Thyge, du ved hvordan det gik Lotte!

*PLOP* Den dag Thyge blev usynlig!

Ja for real. det dur heller ikke hvis Sara/Laura ikke længere synes jeg er bred.

Link to comment
Share on other sites

Her er opskriften på en god lørdag:

Først 2x40 minutters træning med stærkmandsudsyr @ The Gym

Bagefter kigger man på Jeff til CWC i Idrætshuset og siger "hej" til Mads.

Så er det ikke utænkeligt at man er blevet lidt sulten og tager et smut forbi The Taco Shop på Østerbrogade 87.

Hvis man er ung og dum kan man passende tage et smut forbi Thyges Kro og drikke Arnbitter og Gyldne Damer, indtil man i sin brandet ringer til hende pigen man kender i området og erklærer hende sin evige kærlighed eller kalder hende en møgsæk afhængig af hvordan dagens slapmandstræning gik.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Det er noteret, tak!

Hvorfor har du nu skiftet log-titel igen?

Jeg var ingenlunde tilfreds med "kondisvinet ... etc." og på vej hjem fra træning poppede den bare op. "Mand" og "træning" er trods alt de ord der oftest optræder, i de forskellige inkarnationer, som "Flotmandstræning" efterhånden har været far til.

Edit:

Men for helvede. Jeg har opmærksomhedsspændvidde som en bananflue. Loggen skifter alligevel navn igen, når det pludseligt går op for mig at "indsæt system/træningsredskab" er bomben.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Hvad angår CNS takserende arbejde: Less is more.

Din styrkefremgang er noget nær stillestående og du brænder dig selv ud med den arbejdsmængde du lægger for dagen i vægtrummet. Hyppige løft over 90% er en meget dårlig idé.

Der er per se heller ingen grund til at du smækker bands på stangen nedefra og da slet ikke på dit niveau.

Jeg føler mig lidt, som et røvhul. Hver gang jeg skriver i din log er det for at kritisere dig. Men omend andet så har du altså seriøst brug for at revurderer din strategi.

Godt at læse at vægttabet går fremad.

Link to comment
Share on other sites

Hvad angår CNS takserende arbejde: Less is more.

Din styrkefremgang er noget nær stillestående og du brænder dig selv ud med den arbejdsmængde du lægger for dagen i vægtrummet. Hyppige løft over 90% er en meget dårlig idé.

Der er per se heller ingen grund til at du smækker bands på stangen nedefra og da slet ikke på dit niveau.

Jeg føler mig lidt, som et røvhul. Hver gang jeg skriver i din log er det for at kritisere dig. Men omend andet så har du altså seriøst brug for at revurderer din strategi.

Godt at læse at vægttabet går fremad.

Enig, der har været lige rigeligt mange singles på det sidste. Der er deload på vej i squat og dødløft og snarligt i bænk. Jeg er tilhænger af submaksimal træning på den lange bane.

Jeg har dog et lille ego-mål, nemlig at bænke 100kg indenfor overskuelig fremtid, hvorfor jeg tog tunge singles i mandags, for at se hvor jeg var/er.

Jeg kan godt li' elastikkerne, så jaah, jooh, tjaah.

Det bliver spændende at se på mandag om der er fremgang. Den første uge er jo nem nok...

Link to comment
Share on other sites

Enig, der har været lige rigeligt mange singles på det sidste. Der er deload på vej i squat og dødløft og snarligt i bænk. Jeg er tilhænger af submaksimal træning på den lange bane.

Jeg har dog et lille ego-mål, nemlig at bænke 100kg indenfor overskuelig fremtid, hvorfor jeg tog tunge singles i mandags, for at se hvor jeg var/er.

Jeg kan godt li' elastikkerne, så jaah, jooh, tjaah.

Det bliver spændende at se på mandag om der er fremgang. Den første uge er jo nem nok...

Hvis du bænker 95 kilo nu burde du kunne bænke 100 kilo i næste uge.

Elastikker tilføjer givet vis noget variation i træningen. Den er jeg med på. Men de gør mere skade end gavn for dig. Stol på mig.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du bænker 95 kilo nu burde du kunne bænke 100 kilo i næste uge.

Elastikker tilføjer givet vis noget variation i træningen. Den er jeg med på. Men de gør mere skade end gavn for dig. Stol på mig.

Nu bliver jeg jo lidt interesseret.

Hvad er problemet med elastikkerne? Der er vel og mærke kun én 'mini' på i hver side. Jeg har såmænd lyst til at stole på dig, men på den anden side 'føles' det enormt rigtigt med elastikkerne på.

Link to comment
Share on other sites

Nu bliver jeg jo lidt interesseret.

Hvad er problemet med elastikkerne? Der er vel og mærke kun én 'mini' på i hver side. Jeg har såmænd lyst til at stole på dig, men på den anden side 'føles' det enormt rigtigt med elastikkerne på.

Primært fordi kapaciteten af en vægtstang er mere end rigeligt til at udvikle alt den styrke du nogensinde får brug for. Dernæst fordi du sandsynligvis brænder dig selv ud og hæmmer dit egentlige mål; at blive stærkere i konventionel bænkpres.

Link to comment
Share on other sites

Primært fordi kapaciteten af en vægtstang er mere end rigeligt til at udvikle alt den styrke du nogensinde får brug for. Dernæst fordi du sandsynligvis brænder dig selv ud og hæmmer dit egentlige mål; at blive stærkere i konventionel bænkpres.

Mit mål er at blive stærkere. Bænkpres er et middel og ikke et mål i sig selv.

Men vi får se om du har ret. Om ikke andet bliver jeg en erfaring rigere.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 12JAN2011 @ Thor

I bøssede jeg den af! Jeg var slap oppe i hjernen.

Kondisvinsafbøsning

C2 roergometer, damper 5, 500m:2min

1:41.8

1:49.7

1:54.5

2:00.2

=7:26,2 (+13.7)

I mandags roede jeg med damperen på 6 - kan det forklare forskellen, eller bøssede jeg den bare af?

Opvarmning

Udstrækning

Aktivering

Stem

5x20kg

5x30kg

5x35kg

5x40kg

5x47kg

5x47kg

7x47kg

Frivend

3x50kg

2x60kg

1x65kg

1x70kg

1x75kg

1x77kg

1x77kg

1x80kg flot

0x82kg Holdte ikke hoften nede - undskyld Jeff

1x82kg grim

Dødløft

Opvarmning

1x110kg

1x120kg

5x130kg

Shrugs

Opvarmning

1x130kg

5x160kg

Nakke

4x30x8kg

ZING! 9kg på fredag.

Pull Downs - v-handle

5x13blokke

5x15

5x17

5x17

5x17

Dips, assisteret af medium band

5xBW

5xBW

5xBW

5xBW

5xBW

EZ Curl

5x13,8kg

5x43,8kg

8x43,8kg

Jeg havde mit nyindkøbte neoprenbælte på under hele træning - det er fandme lækkert! Jeg faldt i søvn på sofaen med det i går og da jeg vågnede havde jeg det vildt godt i lænden.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 13JAN2011 @ Tietgen

Meget kort afbøsning fordi jeg kedede mig. Desuden ville jeg gerne lige fedte lidt rundt med squat som Rippetoe foreskriver det.

Jeg har i dag været i Metro for at købe en dunk æggehvider. Derudover shoppede jeg lidt tøj, så jeg har noget flot at tage på til en eventuel fællestræning med MOLboerne i ze Gym.

Kropshævninger

5 x 1 x BW

Bum bum. Det havde jeg alligevel ikke regnet med. Jeg er tungere, trænede ryg i går og har ikke trænet øvelsen synderligt i lang tid, alligevel var de overraskende nemme - det var nok fordi jeg bare trak hårdere i pinden.

Squat

Jeg har det meget svært ved at skulle læne mig så meget forover, som er nødvendigt. Jeg tror min lænd vil have godt af, hvis jeg skifter. Jeg synes konstant jeg bliver skadet af OL-squat.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Torsdag 13JAN2011 @ Tietgen

Meget kort afbøsning fordi jeg kedede mig. Desuden ville jeg gerne lige fedte lidt rundt med squat som Rippetoe foreskriver det.

Jeg har i dag været i Metro for at købe en dunk æggehvider. Derudover shoppede jeg lidt tøj, så jeg har noget flot at tage på til en eventuel fællestræning med MOLboerne i ze Gym.

Kropshævninger

5 x 1 x BW

Bum bum. Det havde jeg alligevel ikke regnet med. Jeg er tungere, trænede ryg i går og har ikke trænet øvelsen synderligt i lang tid, alligevel var de overraskende nemme - det var nok fordi jeg bare trak hårdere i pinden.

Squat

Jeg har det meget svært ved at skulle læne mig så meget forover, som er nødvendigt. Jeg tror min lænd vil have godt af, hvis jeg skifter. Jeg synes konstant jeg bliver skadet af OL-squat.

hvis du bliver skadet i lænden af ol squat så gælder enten

1) du er ikke tight nok i bunden

2) du laver ikke OL squat (der skal man nemlig ikke læne sig forover

I begge tilfælde vil en overgang til SL squat ikke løse dit problem

Link to comment
Share on other sites

Thyges ol-benbøj er så tæt på at se perfekte ud, som man kan forlange af en med hans træningserfaring. Ingen kip i pelvis, hoften rimeligt langt fremme, stangen helt oppe på nakken. Kunne være lidt dybere, men det er detaljer.

Hvornår fik du sidst ondt af ol-ben Thyge? Tror det vi har her er et klokkeklart tilfælde af teoretitis. En smitsom virus, der via internettet rammer især unge studerende med den effekt til følge, at de bruger mere tid på at planlægge, reflektere over og neurotisk ændre små detaljer ved deres træning, end de gør på at udføre den.

Tag det fra en, der har været der...

Thyge du kan ikke vide, om noget virker, inden du har været igennem det.

Lad dig coache af Flemming. Han kan skabe dig alle de resultater, du nogensinde kunne drømme om styrkemæssigt, atletisk og helt sikkert også i forhold til alt hvad der hedder skader og vægttab, sålænge du følger hans vejledning. Men han kommer ikke og griber fat i en, dertil er han for beskeden. Man skal selv spørge. Det har taget mig seks år at fatte, at han er den største ressource jeg sandsynligvis kommer til at få så tæt en kontakt til i resten af mit træningsliv. Han har løftet stort set non-stop i +45 år...

Og bliv vægtløfter. Du vil blive en megameget bedre rugbyspiller af det. Sprintstærk, smidig (skadesforbyggelse) og robust i kernen. Og du vil vigtigst af alt få samlet fokus. Alt det der med at sprede sin indsats udover hele spektret af muligheder kan meget nemt lede til spild og forvirring. Og det betyder slet ikke, at sjove sager som bænkpres, elastikker, bb, dødløft etc skal udgå. Det betyder bare, at de ting kommer til at følge en plan, der i sidste ende skal gøre dig til en bedre vægtløfter. Tænk på det som en ramme indenfor hvilken du kan slå dig løs.

Hvad tror du desuden Chigishev bænker? Og hvordan tror du, han ville være at stå overfor på en rugbybane?

At det så kan være skidesjovt at teoretisere og eksperimentere er en anden snak. For det skal guderne vide, at det er. Jeg ville bare ønske, der var nogen, der havde gjort en indsats for at få mig ind på en bane, så jeg ikke havde spildt så meget tid og det er den eneste grund til, at jeg ranter sådan her.

Er desuden enig med Incognito :smile:

Ses i morgen. Brunsviger. Fuck yeah :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Fredag 14JAN2011 @ Thor

Puh ha, i dag var jeg både slap i hjernen og i kroppen.

Det bliver en meget kort logbogsføring...

Bænk

2x5x75kg

1x6x75kg

Træk

Mange med 60kg... Fedtede meget rundt med teknikken. Gjorde som Per/Jeff sagde og jeg må desværre give dem ret i at det føles markant bedre. Desuden var jeg meget hurtigere under stangen i modtagelsen.

Ben

Fedtede meget rundt med teknikken (fornemmer man et tema?). Hoften frem, forsøge at holde ryggen lodret (hvilket naturligvis ikke er muligt). Tror jeg skal 'behandle' øvelsen som en slags front squat, bare med stangen på ryggen. Jeg lavede en 3'er på 100kg.

EZ-Curls

5x13,8kg

5x43,8kg

10x43,8kg

Så jeg ellers en smule ondt i højre underarm.... Tror snart jeg implementerer nogle af Thaigunnymos fifs: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=12856&st=2190&p=1481730entry1481730

Pull downs, DD-greb

4½x17 blokke.

***********************************************************************

Jeff, din besked er ikke glemt, du skriver bare mange ting at reflektere over. Der er brunsviger i ovnen.

Link to comment
Share on other sites

Her er opskriften på en god lørdag:

Først 2x40 minutters træning med stærkmandsudsyr @ The Gym

Bagefter kigger man på Jeff til CWC i Idrætshuset og siger "hej" til Mads.

Så er det ikke utænkeligt at man er blevet lidt sulten og tager et smut forbi The Taco Shop på Østerbrogade 87.

Hvis man er ung og dum kan man passende tage et smut forbi Thyges Kro og drikke Arnbitter og Gyldne Damer, indtil man i sin brandet ringer til hende pigen man kender i området og erklærer hende sin evige kærlighed eller kalder hende en møgsæk afhængig af hvordan dagens slapmandstræning gik.

Her er resultatet fra en god lørdag:

Vågne 20 minutter efter man havde aftalt at mødes med Brøleaben.

Finde ud af at Jeff først skulle løfte ved 15-tiden.

Få sms fra Brøleaben, 2 timer efter vi aftalt at mødes, hvor han stod at han lige var vågnet og droppede træningen.

Passe Anders' unger, mens Anders trænede i The Gym. Jeg fik dog løbet et par ture med en Prowler, løftet en log, taget nogle kropshævning og fyret den af en 'squat-maskine' der - hvis man vender sig om - i virkeligheden er en triple-extension maskine.

Så flimrede vi ned til Østerbro Stadion, hvor vi kom for sent til at se Jeff trække. Vi fik dog set stødene og det var fint. Bagefter så vi resten af stævnet. Der blev bl.a. set ny dansk rekord i træk i 94kg (152kg) af en polak fra Slagelse.

Jeg fik sagt hej til Mads og proppet brunsviger med flødeskum ind i munden på ham.

Ingen Taco Shop, ingen Thyges kro, ingen fuldemandsopkald.

Link to comment
Share on other sites

Ja, hvis du ikke er forberedt er den slags temmelig normalt under sprint og sprintlignende aktiviteter.

Jeg er ikke forberedt til den slags :laugh:

Tak for brunsviger med flødeskum Thygemus, det var super! Ved du om Jeff stadig lever?

Det var så lidt. Jeg så hans profilnavn som online tidligere, så det antager jeg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share