Hver anden dag, er en gang om ugen.


tjr
 Share

Recommended Posts

Tirsdag 22FEB2011 @ Nandrups

Rugbytræning.

Undervejs fik jeg ondt i højre ankel på en mærkværdig måde (=anderledes end normalt). I weekenden havde det lykkedes mig at få kæmpe slag på højre underben. Jeg blev nervøs for det var en gammel skade der var brudt op (balrede anklen som 10-årig) så jeg tog på skadestuen og kiggede ud i luften i 4½ time. Fik tigget et elastikbind af sygeplejersken og læse en masse Se og Hør. Ugens "Se og Hør-mand" havde samme højde som mig, men vejede 50kg mindre:

post-9807-046123100 1298500097_thumb.jpe

Nå, men lægen hev lidt i anklen, trykkede lidt og forklarede at væsken fra ødemet var "sunket" ned i anklen og hævet lortet op. Fair nok, han var meget betryggende og jeg cyklede tilfreds hjem igen.

Onsdag 23FEB2011 @ Thor

Træning med Lykkestrup, badmintontræneren, nogen der snakkede om Java-kode og BB-drengene.

Træning uden den helt store plan. Bare rart at være i gang igen.

Frivend

Opvarmning fra hæng, 3 højder, 3 reps hver, 40kg

Double til og med 80kg med 10kg hop. 80'erne var grimme. Burde nok ha' kørt en double med 75kg.

Box Squat (stor + mellem + 2 små blokke = meget høj)

3x3x80kg

Der kommer ikke flere kilo på, før teknikken er bedre og kassen er lavere.

1-ben DL med kettlebells (for funktionalitetens skyld)

3x5/5x24kg

KB-leg

1-KB Swings med 16, 24 og 32kg. 32kg er for tungt til 1-KB swings. 24kg passer meget godt.

Snatch: Jow det kørte vel meget godt. 16 og 24kg

Clean and press: Er ikke så glad for rack-positionen. Vil gerne have et-eller-andet om håndledet.

Reverse curls

10x13,8kg

10x23,8kg

10x23,8kg

Det ser dumt ud med store overarme og små underarme.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Godt at se noget træning igen champ. Anklen er funktionel nok igen?

Joden fungerer fint nok, men sjip, løb og opadstød er lagt på hylden indtil videre.

Er forresten taget til Jylland i dag (sidder hjemme hos mor og drikker kaffe). Håber at få tid til en enkelt træning ude hos Asbjørn Riis, men er i tvivl om hvor det liiige kan passe ind.

Link to comment
Share on other sites

Er forresten taget til Jylland i dag (sidder hjemme hos mor og drikker kaffe). Håber at få tid til en enkelt træning ude hos Asbjørn Riis, men er i tvivl om hvor det liiige kan passe ind.

Hils Klaus hvis du møder ham ude på Solvang, og i så tilfælde, kan du så ikke ved samme lejlighed spørge ham, hvordan man bliver både meget brun, flot og utroligt stærk på samme tid? Jeg ville så gerne vide det..

Det skal jeg gøre, men jeg tror næsten jeg kender svaret: STÆRK kaffe og BRUN sovs!

Link to comment
Share on other sites

Det skal jeg gøre, men jeg tror næsten jeg kender svaret: STÆRK kaffe og BRUN sovs!

Hjemme hos mor er der dælme masser af KAFFE! og SOVS!. Ved ikke om jeg er blevet stærkere endnu. Der var desværre ikke tid til en tur ud til Asbjørn.

Tirsdag 01MAR2011 @ Thor

Glædeligt forårstræning. Der var ingen mongoler i Thor, så jeg trænede ganz allein. Burde vel egentligt ha' været til rugby, men er ret sikker på min ankel ikke ligefrem trænger til en løbetur.

Træk

Burgener warmup @ 20kg

3x40kg

3x50kg

1x55kg

1x60kg

1x65kg

1x70kg

0x75kg

1x65kg

1x67,5kg

1x70kg

0x72,5kg (bagover)

0x72,5kg (fremad)

Kørte faktisk dejligt på trods af exceptionel dårlig søvn

Stem

5x20kg

3x30kg

3x35kg

3x40kg

1x50kg - tungere end jeg regnede

5x50kg

4x50kg - WTF?

6x50kg

Ben bagpå

3x50kg

3x70kg

3x80kg

3x90kg

Besluttede efter de 90kg at jeg hellere måtte tage en let dag i benene. Alle reps sad rigtigt godt, så vidt jeg lige kunne mærke.

A1 KB-Swings

A2 Inverted Rows

Pull Downs, DD-greb

Op til 5x18 blokke

Tror nok jeg havde kontakt til lats?!

Hammer curls

5/5x12,5kg

5/5x20kg

5/5x20kg

Masser af cheats til ære for Janus.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 03MAR2011 @ Thor

I går trænede jeg sammen med de andre mongoler. Der var godt nok mange.

Frivend

Blandede bolcher på 80kg. Jeff fik mig overtalt til at prøve en ny teknik og det gik helt og aldeles ad helvede til.

Ben bagpå

En 3'er på 100kg og en 1'er på 105kg - slap og doven.

Liggestem

5x80kg

5x80kg

5x80kg

A1 KB Swings

20x24kg

20x24kg

20x24kg

Kørte rigtigt godt. Første gang i lang tid jeg kører den med 2 hænder. Flot og funktionel øvelser. Det irriterer mig lidt at jeg ikke skiftede til Five Fingers inden, for at gøre den ENDNU mere funktionel!

A2 Inverted Rows

5xBW

5xBW

5xBW

C2 roergometer

2000m @ D4 = 9:06.

Link to comment
Share on other sites

Min krop er en pose grus. Blandet med lort. Min ankel er ved at være OK, tilgengæld har jeg nu vrøvl i venstre hoftebøjer (siger min fys - det føles nemlig også en del som en indadfører). Det startede for nogle uger siden hvor jeg var så klog at sætte i spring - på møj hidsig vis - helt uden opvarmning, men det går i sig selv igen. Så i går hvor jeg sad i sofaen sprang den umotiveret op igen. Jeg drøner til træning, kan ikke løbe, snakker med fyssen og tager hjem. Har fået mail fra min træner om at jeg ikke behøver vise mig igen for tirsdag næste uge....

Har lige været nede i træningslokalet og bøsse den af med en omgang udstrækning af hoftebøjere og aktivering af ballerne.

Peter Freuchen er 40's BIG!

EDIT: Og han mistede i øvrigt sit ene ben i 1926 pga. forfrysninger.

Jeg har ikke helt fået læst op på ham endnu, men han var vist en værre bandit.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tirsdag 22MAR2011 @ Thor

Lidt solo morgentræning.

Brugte lang tid på at strække hoftebøjere og aktivere glutes. Det er den venstre side der halter.

A1.1 Stem

5x20kg

5x30kg

5x40kg

5x50kg

5x50kg

5x50kg

A1.2 Skrå bænk

12x20kg

12x40kg

12x40kg

12x40kg

12x40kg

Ikke nok med at Spøer har den perfekte pik - han har også den perfekte rep-range!

A2 KB Swings

10x24kg

10x24kg

10x24kg

10x24kg

10x24kg

10x24kg

10x24kg

10x24kg

10x24kg

Ville ha' haft 10 set, men fissehuden på fingre/hænder gav op.

En kort update om de sidste par uger og hvad der sker i mit liv:

I sidste uge var jeg på sprængningskursus og jeg kan nu fungere - lovligt - som sprængningsleder. Med de rette tilladelser kan jeg også købe sprængstof - så sig til hvis du har en bambus der skal fjernes!

I weekenden havde jeg travlt med at få flyttet fra mit kære kollegie, hvor jeg har boet siden August 2006. Jeg burde ha' flyttet i sidste uge, men fik en uges henstand pga. kurset. Det har været lidt af en følelsesmæssig omvæltning at forlade stedet og ikke mindst vennerne. Jeg skal hilse og sige at man får sammentømret et solidt bånd når man bor op og ned af folk i 5 år. Jeg bor nu på en kammerats stuegulv mens jeg leder efter bolig. Han bor lige ved siden af The Gym, så det er ikke utænkeligt jeg kigger forbi dér nogle gange.

Rugby går ikke specielt fantastisk. Er vist så småt ved at komme mig ovenpå min fiber i venstre hoftebøjer, men min kondition er slet ikke hvor den burde være. For mange vægte og for lidt bakker. Min træner har en idé om at løbeture på 45 minutter er en skidegod idé - jeg synes den er fucking åndssvag. Vi spiller kamp mod Århus på lørdag. Jeg er ikke på holdet, men overvejer at tage med alligevel for at vise flaget.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for noget, men med den volumen i ben øvelser du gør brug af er det altså ikke så mærkeligt at du får en fiber. Jeg har før sagt at du laver ALT for meget. Og det er ikke kun i henhold til at du spiller rugby men også hvad angår stigning i styrke.

Edited by Athlete X
Link to comment
Share on other sites

For tiden træner jeg en masse ben og arme nede i The Gym. Der var blandt andet en idiot der kommenterede på mine curls som - med ironi i stemmen - opfordrede mig til at cheate mere.

I går trænede jeg også nakke. Alle bitches elsker mænd med en kæmpestor nakke og som alle ved: Fisse er den eneste motivator.

Strækmærker henover skulderen, dagen efter shrugs:

post-9807-059627500 1301058105_thumb.jpg

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Det var da nogle grimme strækmærker. Uheldigt sted de sidder.

Shit, så skulle du se dem jeg har på dunken. 3-4mm brede tigerstriger.

Lige nu er jeg lidt ligeglad. Det kan være det ændrer sig, hvis jeg engang vil være flot. Nogen har tatoveringer - jeg har ar og strækmærker :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Shit, så skulle du se dem jeg har på dunken. 3-4mm brede tigerstriger.

Lige nu er jeg lidt ligeglad. Det kan være det ændrer sig, hvis jeg engang vil være flot. Nogen har tatoveringer - jeg har ar og strækmærker :laugh:

Ok men du får vel ikke strækmærker af at lave shrugs?

Link to comment
Share on other sites

Jo åbenbart. Havde i hvert fald de der flotte striber på skulderen i morges, hvor der vist ikke plejer at være noget.

Det er i hvert fald ikke strækmærker. Jeg får de samme mærker når jeg træner læg. Det er t-shirtens syninger der laver det.

Link to comment
Share on other sites

Det er i hvert fald ikke strækmærker. Jeg får de samme mærker når jeg træner læg. Det er t-shirtens syninger der laver det.

Haha, problem solved :laugh: Jeg syntes egentligt også de lignede kradsemærker mere end noget andet.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mandag 04APR2011 @ The Gym

Nå, der er i dag kommet internet hjemme hos Peter, så det kunne være jeg skulle logge lidt igen.

I lørdags var jeg til Illdisposed på Gimle. Der var en gut der prøvede at crowd surfe. Jeg var den eneste der greb ham. I går/dag har jeg så haft ondt i venstre side af lænden. Shit happens when you party naked til dødsmetal.

Min venstre hofte er ved at være ret meget bedre. Tror sågar jeg tør løbe i morgen. Det har hjulpet meget at 'aktivere' gluteus medius: http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/bulletproof_your_body_assessments_for_the_hardcore_lifter

Jeg har forresten genereret et (en?) meme til ære for AX:

post-9807-071266300 1301945773_thumb.jpg

Stem

5x53,5kg

3x53,5kg

5x50kg

Tid til reset.

Benbøj

3x90kg

2x100kg

5x90kg

Kropshævninger, smalt UHG

4 singels

2 halve

Nakke

20x12kg

15x12kg

15x12kg

Pull Downs

5-6x5-8x40-60 blokke

Det er godt nok en fucking gøglermaskine de har til det i The Gym...

Concentration Curls

3x8x12,5kg

Shrugs

5x180kg

Link to comment
Share on other sites

Mandag 11APR 2011 @ Thor

Mange mennesker i huset i dag.

Sidste uge trænede jeg mandag, fredag og lørdag. Weekendens træning + udskejelser var i selskab med Incognito. Vi var bl.a. på Zefside hvor SimonHP ikke kan lave drinks med Stroh rum. Tilgengæld har han klamme shots. Derefter var vi på hipster-bodega på Nørrebro, hvor der var Slayer på jukeboxen. Win.

Jeg var forresten også i Tyskland med firmaet. Det lykkedes mig at besøge Sønderborg lufthavn onsdag, torsdag og fredag. Den er meget kedelig, kan jeg afsløre.

Træningsmæssigt var sidste uge ikke synderligt spædende. Trækhiv fra kasser er en fantastisk øvelse og man bliver Yoked As FuckTM.

Stød

Op til 1x75kg

Meget lang tid siden jeg har kørt stød og kæft de sad elendigt. Jeg prøvede lige dagsformen af, da der er klubmesterskaber (2+3 kamp) på lørdag.

Benbøj

3x5x90kg

Stem

5x47,5kg

5x47,5kg

8x47,5kg

Kan se jeg tidligere har lavet 8x48kg - stød har noget kostet lidt krafter i skulderne. Kunne godt tænke mig én eller anden widget/dims til at tracke rep-pr.

Nakke

12x16kg

12x16kg

For tung.

Pull Down, V-greb

8x15 blokke

8x15 blokke

Squeeze i bunden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share