Hver anden dag, er en gang om ugen.


tjr
 Share

Recommended Posts

Ikke mere :unhappy: Det var Sune's (conscience) og han har taget den med til HSF :crybaby: Men vi savner den :4goodbye: hver :cry: dag :cry3:

Jeg tror ikke vi har mødt hinanden, men jeg har da en forestilling om, at du ikke er dværg, så jeg må da lige spørge om det ikke er et vældig kort sjippetov til dig?

Jeg prøvede det for nogle dage siden, men opgav igen, da det blev ved med at ramme mig øverst på baghovedet...

Vi ses nok i IK en dag :smile:

Indtil for 10 sekunder siden var jeg stor Sune Bak fan...

Jo, sjippetorvet må lige nøjagtigt ikke være kortere og det kan desværre ikke indstilles. Jeg er 1.87cm og kan uden de store problemer sjippe med det - men det kræver lidt mere fokus end 'normalt'.

Det er ikke utænkeligt vi ses :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kære Marianne.

I dag sjippede jeg igen. Uden problemer. Konklusionen må altså være at du enten:

  1. Er meget høj
  2. Er dårlig til at sjippe

Løsningen er begge tilfælde er et længere tov, da højere og/eller begyndere har behov for et længere tov, da det enten passer i højden eller roterer lidt langsommere.

Onsdag 14SEP2011 @ IK99

Opvarmning

Baseball

Sjippetov

Nikotintyggegummi

Frivend

Op til 1x82,5kg

A1 SSB Pause Squat

Mange x 2 x 50kg

A2 Skrå bænk

3x60kg

Mange x 3 x 57,5kg

Chest Supported Row

Whatever x Whatever x 60kg

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg ikke tager fejl er Marianne lidt højere end mig. Omkring 187ish måske?

Hvis det med 187 passer (hvilket også er min højde), kunne det måske tænkes at min betydeligt højere kampvægt gør at jeg hopper lavere (hvilket vel ikke er noget problem i sjip) og synker hurtigere :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det med 187 passer (hvilket også er min højde), kunne det måske tænkes at min betydeligt højere kampvægt gør at jeg hopper lavere (hvilket vel ikke er noget problem i sjip) og synker hurtigere :laugh:

Accelerationen mod jorden er, særligt over så korte distancer, den samme uanset din kropsvægt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

LOL :laugh:

Jeg er ikke helt 187 cm, men

a) manglende fokus og

b) dårlig til at sjippe

lyder som to plausible årsager til mit svirp i nakken.

Længden af sjippetovet blev dog også vurderet som kort af en CROSSFITTER og han er fucking ELITE!!

Ham den krøllede eller ham den karseklippede? De må ikke desto mindre være AWESTRUCK af mine sjippeskills :smile:

Hvis man er ny til sjipning er det en god idé at starte med et "lang" tov og efterhånden arbejde sig ned til et kortere.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Jeg har altid godt kunne li' Chabal. Han var et kæmpenavn til VM 2007 - det år jeg begyndte at spille. Han er dog ikke med på det franske hold til VM i år (som kører lige nu - TV2 Sport viser en del kampe).

Håret er godt nok lige blevet trimmet, men skægget har det fint. Jeg skulle have nye pasfoto den anden dag:

post-9807-008105100 1316283116_thumb.jpg

Super fedt nummer der er på videoen. Jeg sad og bladrede lidt gennem itunes og kunne ikke finde det helt rigtige - det må blive noget Amon Amarth :smile:

Lørdag 17SEP2011

Roskilde Viking vs. Kløveret

Kan ikke huske scoren, men mener det blev 6-34.

Startede inde som tighthead og spillede hele kampen. Roskilde havde glemt deres klyngespillere, skulle man tro, vi dominerede i hvert fald fuldstændigt. Vi havde lidt bøvl med dem i første halvleg, men fik styr på dem i anden og vandt ganske komfortabelt.

Min kondition er stadig ikke hvor den skal være, men det er ved at hjælpe på det.

Link to comment
Share on other sites

Øv, er vist ved at blive lidt småsyg. Droppede at knække jern i går. Var nødt til at melde afbud til rugbytræning i dag pga. arbejde. Gad egentligt ikke træne, men slææææbte mig derned alligevel. Til et helt tom IK99. Hvor anlægget ikke virker. Far kunne ellers godt ha' brugt noget feee' døøøø' i dag.

I går fandt jeg ved en tilfældighed ud af, at vi kan sprænge på fredag i Jægerspris. Planen var egentligt at sprænge i Oksbøl hele næste uge, men det kan ikke lade sig gi' sig, da området ligger under vand. Dvs. at vi har ganske få dage, til at planlægge en fuldskala sprængning, hvilket vel og mærke er noget der plejer at tage en hel del længere tid. Heldigvis har vi efterhånden prøvet det nogle gange og det skal nok lykkes. Især hvis jeg kan holde sygdommen fra døren.

Jeg er begyndt at have helt forfærdeligt ondt i min venstre TFL (tror jeg). Jeg tror det hænger sammen med min mangel på aktiveringsøvelser til venstre glute medius på det sidste (uha så selvlært man kan blive, når man har ondt). Det skal der rettes op på. Jeg er ved at være meget træt af den venstre hofte:

recurring_nightmare.jpg

Tirsdag 20SEP2011 @ IK99

Opvarmning

SMR

Side Lying Clam

Glute Bridge

Sjip

KB Snatch

KB Windmills

Råtræk

Op til 1x65

2x0x67,5kg

Havde ellers en OK fornemmelse af EXPLOSOVSTM i kroppen, så der blev virkeligt rykket igennem på anden-hivet. Det kan måske ha' kostet lidt på teknikken. Syntes i hvert fald min modtagelse var lidt mere usikker end normalt.

SSB Squat

Op til 1x5x75kg

Det føles som om mine abs er ved at være lidt stærkere. Udmærket nemt set. Tror jeg fortsætter med et enkelt topset á la Starr og noget lettere/hurtigere en senere dag på ugen.

Stem

2x5x46kg

8x46kg

Pull Downs V-handle

Whatever x få kilo

Her begyndte jeg at få ondt i venstre patværk. Så meget jeg var nødt til at stoppe. Jeg prøvede med en flad pind, som stadig gjorde ondt i patværket. Jeg tror måske det hænger sammen med en tackling fra i lørdag mod Roskilde. Jeg stopper deres indercenter med en ganske solid tackling (han kunne ligeså godt ha' løbet ind i en mur), som jeg dog godt kunne mærke lidt efterfølgende.

Chest Supported Row

Whatever x whatever x 60kg

SQUUUUUUEEEEEZEEEE i ryggen.

Her kom den flinke vagt fra Idrættens Hus og sagde at de lukkede indenfor en halv time, så jeg så mit snit til at fordufte.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke lytte til CF'ere. De er fulde af lort. Seje briller i øvrigt

De virker nu ellers som nogle OK dudes.

Det Canadiske rugbyhold er forresten vel repræsenteret på skægfronten:

30806_j.jpg

Hubert Buydens, loose head, 120kg/191cm

35161_j.jpg

Jebb Sinclair, lock, 108kg/196cm

26476_j.jpg

Adam Kleeberger, flanker, 98kg/185cm

Kleeberger in action:

2052435%5flrg-169.jpg

2052422%5flrg-169.jpg

2051362%5flrg-169.jpg

301222_10150392440712189_706267188_10144520_442891035_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mandag 26SEP2011 @ IK99

Fuck jeg er en idiot nogen gange. Havde glemt mine sko og trænede således barfodet. Frivend kunne nogenlunde lade sig gøre, men det føltes godt nok noget anderledes. Squat var en pose grus med lort i.

Frivend

Op til 1x82,5kg - som var grim

SSB Squat

Havde én rep på 70kg hvor jeg knækkede helt sammen. Sko hjælper virkeligt seriøst meget i squat :smile:. Har haft hold i ryggen hele dagen og blah blah blah...

Stem

2x5x47kg

1x8x47kg

Ganske udmærket

Pull Down, v-handle

5x75kg

4,9x85kg

3x80kg

Link to comment
Share on other sites

Chabal ligner en grum type på en rugbybane - mere end den gennemsnitlige rugbyspiller.

Og omend skæg er sejt ligner det da vist er lidt en ulempe for ham Kleeberger i den første nærkamp. Han har i øvrigt lidt Herkules over sig, synes jeg.

Ja, han virker grum. Jeg ville hellere stå overfor Mariusz end Chabal:

pudzianowski.jpg?width=500&height=797

Nej, det er nok ikke så smart at montere et håndtag lige på forsiden af ansigtet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, han virker grum. Jeg ville hellere stå overfor Mariusz end Chabal:

pudzianowski.jpg?width=500&height=797

Nej, det er nok ikke så smart at montere et håndtag lige på forsiden af ansigtet :smile:

Mariusz ser absolut syg ud. Det er for vildt!

Iøvrigt hvad barfodet squat angår, så er det en tilvænningssag. Jeg squatter stort set kun barfodet eller i five-fingers og det har endnu ikke været et problem. Rundede de 130 på bare fødder. Uanset hvad er jeg dog sikker på at du var flot mens du gjorde det.

Link to comment
Share on other sites

Mariusz ser absolut syg ud. Det er for vildt!

Iøvrigt hvad barfodet squat angår, så er det en tilvænningssag. Jeg squatter stort set kun barfodet eller i five-fingers og det har endnu ikke været et problem. Rundede de 130 på bare fødder. Uanset hvad er jeg dog sikker på at du var flot mens du gjorde det.

Jeg er absolut ikke barfodsmodstander og har også selv 2 par VFF - men squat føles absolut forkert i strømpefødder.

Tjekkede lige Chabal ud på Google... Han ser fandme også ond ud. Han har sådan et udseende, hvor man bare fordi han ser sådan ud, burde bruge ham i en film om vilde mænd der slår på hinanden.

Rugby League spillerne er syge i hovedet (jeg spiller Rugby Union). De League-spillere vi har haft på holdet, har alle spillet benhårdt.

Tirsdag 27SEP2011 @ Nandrupsvej

Stille og rolig rugby-træning. Vores træner mener det sikkert godt, men nogle af øvelserne er lige et niveau over hvad flere af de nye er klar til.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 28SEP2011 @ IK99

Kom lidt for sent af sted, så piskede lidt hurtigt gennem træningen og skar lidt af overkropsvolumen.

Jeg har været ude i Thor og hente mine stumper og fjerne hængelåsen på mit skab :unhappy: ...

Semi Sumo DL

Op til 3x110k

SSB Squat

Op til 1x75kg - med bælte

Skrå bænk med håndvægte

Whatever x whatever

Kropshævninger

1xBW (119,1kg)

Optur at lave en kropshævning. Nedtur kropsvægten er så høj. Optur at lave en kropshævning med så høj kropsvægt.

CSR

Whatever x whatever

SQUUUUEEEZEEE!

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share