Hver anden dag, er en gang om ugen.


tjr
 Share

Recommended Posts

Torsdag 02FEB2012 @ SPARTA!

Det er lang tid siden jeg har haft en rigtig, grundig, ordentlig, solid træning. Det var været lidt herp-de-derp pga. ændringer i planer og hvad ved jeg.

Jeg har en smule ømhed en skinnebenene efter gårsdagens løbetur, men overraskende lidt. Slet intet i anklerne.

Frivend

1x80kg

0x85

Puhh ha det var slattent. 60kg føltes tungt.

Dødløft

11x135kg

Et meget langt sæt, med masser og råb og hyl. Gibbonz Approved. Målet var 10, men tænkte at jeg ville lave en ekstra til Dronningen.

A1 Skrå Bænk

3x5x77,5kg

A2 Shrugs

5x180kg

5x190kg

Det lykkedes mig at hamre stangen op i bollerne på et opvarmningsset. Jeg havde egentligt planlagt at lave nogle BB Holds efterfølgende, men det kom jeg først i tanker om da skiverne var sat på plads.

B1 Low Incline DB Press

2xREx22,5kg

B2 Stiff Arm Lat Pull Downs

Whatever

Aktivering af lats

Pendlay Rows

1x5x87,5kg

Jeg burde også ha' lavet nogle curls, men det gad jeg ikke.

Imorgen er OFF. På lørdag står den på squat/stem, Skotland vs. England i Six Nations og en fødselsdagsfest.

bs61.jpg

Ham englænderen ligner lidt SALT når han er fugl.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 04FEB2012 @ SPARTA!

Sov næsten ikke fra torsdag til fredag. Kunne bl.a. ikke sove fordi mine rygmusklerne brokkede sig når jeg lå på dem :mrgreen: Det var alt i alt en ganske hård omgang torsdag. Fik sovet OK fra fredag til i dag, hvor jeg ramte Sparta med Nils. Nils deloader stadigt og det kan være lidt svært at komme "in the zone" når makkeren løfter let.

Alle de andre bodybuildere brillerede med deres fravær.

Lige nu drikker jeg en kop kaffe og spiser Bland Selv Slik (HAHAHAHA NILS!). Om lidt står den på et måltid, ud i klubben og se Skotland-England og så til fest. Alt det skrev jeg jo faktisk også i torsdags.

SSB Squat

3x5x105kg

Yep - stadigvæk tunge. Har gruet for de 3 set siden tirsdag. Sidste rep i andet set var frygtelig. Tredje set var fint. Det er et personligt nederlag for mig hvis jeg resetter før jeg squatter 3x5x110kg.

Stem, tempo: 3-1-x-2

5x20-40-50-54kg

Stem

5x54kg

9x54kg

Jeg har lavet 8 med 55kg, så dagens rep-out er ikke godkendt. Jeg tror det der tempo-halløj kostede nogle kræfter. Jeg gider ikke tempo-halløj længere.

Dan-Cole-007.jpg

Dan Cole - engelsk tighthead prop.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forresten fået en kasse med narko:

426957_10151233328120133_706355132_22693777_795499050_n.jpg

20kg valle (5kg er til en ven). Chokolade, Jordbær og vanilje. Chokoladen er god, jordbær er også OK men smager som noget jeg bliver træt af i længden. Har ikke smagt vanilje.

Koffeinpiller. Jeg har ikke den store fidus til pre-workout produkter, men ind i mellem har jeg brug for et boost.

N-Acetyl L-Tyrosin. L-Tyr er precursor til dopamin som er en neurotransmitter. Det skulle eftersigende give mere fokus. Jeg prøvede det i dag og skal ikke kunne sige om jeg bemærkede nogen effekt.

Kreatin. Den kender I. Kreatinfosfat refosforylerer ATP så man kan lave mere alaktisk arbejde.

Beta Alanin. B-Ala er precursor til carnintin i muskelcellen. Carnitin fungerer som syre-buffer, så man er i stand til at udføre mere glykolytisk arbejde - ifølge teorien. Jeg har ingen erfaring med det.

Zinc & Magnesium. ZMA er et trademark, det her er knock-off og billigere. Skulle hjælpe på at sove dybere og bedre testosteronproduktion. Wendler påstår desuden at man før en større mængde ejakulat. Det er et tilskud jeg køber igen og igen. Det gør jeg sover bedre og oftere vågner med jern på (#inb4TMI).

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forresten fået en kasse med narko:

426957_10151233328120133_706355132_22693777_795499050_n.jpg

20kg valle (5kg er til en ven). Chokolade, Jordbær og vanilje. Chokoladen er god, jordbær er også OK men smager som noget jeg bliver træt af i længden. Har ikke smagt vanilje.

Koffeinpiller. Jeg har ikke den store fidus til pre-workout produkter, men ind i mellem har jeg brug for et boost.

N-Acetyl L-Tyrosin. L-Tyr er precursor til dopamin som er en neurotransmitter. Det skulle eftersigende give mere fokus. Jeg prøvede det i dag og skal ikke kunne sige om jeg bemærkede nogen effekt.

Kreatin. Den kender I. Kreatinfosfat refosforylerer ATP så man kan lave mere alaktisk arbejde.

Beta Alanin. B-Ala er precursor til carnintin i muskelcellen. Carnitin fungerer som syre-buffer, så man er i stand til at udføre mere glykolytisk arbejde - ifølge teorien. Jeg har ingen erfaring med det.

Zinc & Magnesium. ZMA er et trademark, det her er knock-off og billigere. Skulle hjælpe på at sove dybere og bedre testosteronproduktion. Wendler påstår desuden at man før en større mængde ejakulat. Det er et tilskud jeg køber igen og igen. Det gør jeg sover bedre og oftere vågner med jern på (#inb4TMI).

Du mangler krudten.

Link to comment
Share on other sites

Du mangler krudten.

Team Danmark siger at der tit er krudt i kosttilskud, så jeg håber der er lidt krudt i noget af det.

Fedt du endeligt fik fat i det.

:4thumbup:

Og du skal sgu være glad for at vågne med jern på, det går desværre over med tiden :blink:

Du skal bare begynde på lidt væksthormon. 2-3 enheder om dagen. Det er sundt.

Skal du af med din jordbær, så ringer du bare.

Jeg kan se min formulering var lidt kluntet. Jeg ville blive træt af jordbær hvis det var den eneste smag jeg havde.

Amagerhylder er the shit!

Den spottede jeg også... Den er mandig..

Det er ikke en amagerhylde

Link to comment
Share on other sites

Mandag 06FEB2012 @ SPARTA!

Har været lidt smadret i begge TFL efter lørdagens squat. Foam rolling er dejligt og hjalp gevaldigt.

I går havde jeg tømmermænd. Jeg indtog bl.a. en liter vand med 2 treo, 5g kreatin og 3g beta-alanin. Derudover indtog jeg en masse junk food. Er det SL at nappe en Team Box fra McD til frokost og en alm. pizza til aften? Det er i hvert fald sundt og nærende.

Mandag og onsdag er INSANITY NIGHT i SPARTA! Der er fucking proppet med mennesker. Opvarmning trak derfor kunstigt langt ud, mens vi ventede på lidt plads.

SSB Squat

3x5x107,5kg

Første set var tungt. Andet var pænt. Tredje var lort.

Skrå Bænk

2x5x78,5kg

6x75kg

Jeg kunne ikke forstå at sidste set var så let. Det var så fordi vi havde glemt at putte de små skiver på efter Nils set. Jeg tror desværre jeg er nødt til at resette bænk nu - havde ellers håbet på at nappe 80kg inden det blev nødvendigt.

High Incline DB Bench

2xREx22,5kg

RDL

8x40-60-80kg

Link to comment
Share on other sites

I dag løb jeg en tur. I Five Fingers. Det er koldt. Venstre ankel er mærkbart svagere (eller også er jeg mere 'forsigtig') end højre. iforms beregner siger 880m og jeg løber hele vejen, forfod und alles.

Det vigtige lige nu er ikke volumen men bare at komme afsted :laugh:

Jeg har en stille plan om flad vej 1x ugen (tirsdag) og bakker/trapper 1x ugen (lørdag).

Jeg indfører sjip som opvarmning fra og med i morgen - det skal nok hjælpe på anklen. Jeg tror måske også den spørger lidt i mine hop (som ikke er logget).

Link to comment
Share on other sites

Var det dig der kiggede på en Safety Squat Bar fra Watson Gym Equipment?

Mjaaarh. AK Thor (min gamle klub) var på udkig efter en SSB. EliteFTS var første kandidat, men det er trods alt lidt dyrt at få ting over Atlanten. Én fra bestyrelsen foreslog den fra Watson, som af en eller anden grund, har det lidt 'iffy' ved.

Der er nu bestilt fra EliteFTS. Jeg spørger lige ind til status på FB.

Link to comment
Share on other sites

Den blev bestilt for ~3 uger siden, burde ankomme i morgen og kostede 4100,- (inkl. told, skat, forsendelse, pis og papir gennem ShopUSA).

Ved du noget om vinklerne på en safety squat bar? Jeg sidder og kigger hvad der er af udvalg, så vi kan købe en til The Gym.

Link to comment
Share on other sites

Ved du noget om vinklerne på en safety squat bar? Jeg sidder og kigger hvad der er af udvalg, så vi kan købe en til The Gym.

Heerrrpprp.

Den jeg bruger i IK er eftersigende produceret af Asbjørn Riis hamsjæl. Her har håndtagene og camberen samme vinkel. På EFS Yoke Bar (som SuperTrainer bruger) har de forskellig vinkel, håndtagene peger mere 'frem' og camberen mere 'ned'. Den den jeg bruger er camberen ret stor, hvilket gør den i højere grad prøver at dumpe dig fremover (á la front squat), på Yoke Baren er camberen noget mindre.

Jeg er ret overbevist om at EFS Yoke Bar er 'industry standard'.

Marianne har muligvis brugt begge?

Link to comment
Share on other sites

Ved du noget om vinklerne på en safety squat bar? Jeg sidder og kigger hvad der er af udvalg, så vi kan købe en til The Gym.

421237_3238010276944_1467360851_3165162_1570901518_n.jpg

Så er der ny pind i Thor. Håndtagene kan afmonteres, så den burde vel kunne bruges på 2 måder / forskellige vinkler?

Jeg skal vist snart på besøg i Thor igen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Kauf:

En anden stor fordel ved at have tandbeskytter på til træning er at den sikkert minimerer skaden, når man besvimer efter at have racket en supramaksimal vægt i squat og falder bagover så man slår hovedet og får en hjernerystelse.

Fredag 10FEB2012 @ SPARTA!

Hop

4x2

SSB Squat

3x100kg (opv.)

1 supramaksimal hold/walk out på 120kg

Jeg når at tænke "Det her er noget lort", racker stangen, besvimer og falder bagover. Slår hovedet (har en fin bule) og slår venstre skulder (hvor jeg tidligere brækkede kravebenet). Kommer til mig selv ved at fire personer står og glor på mig og klapper mig på kinden. Jeg har åbenbart været ude i ~10 sekunder. Kommer på fode, er meget groggy. Sidder og chiller lidt. Tager på Bispebjerg sammen med Nils (Han er nu æresmedlem i League of Extraordinary Good Guys) og bliver checket ind. Sidder i venteværelset og bullshitter med Nils hvor det går op for os at jeg ligeså godt kan tage hjem. Gav en 20'er til en pige der sad og sultede - like a baws.

Desværre ingen video - havde ellers været fedt at kunne bidrage til interwebbets pletora af fail-videoer.

Jeg burde forresten ikke kigge på en skærm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share