Hver anden dag, er en gang om ugen.


tjr
 Share

Recommended Posts

Jeg har DOMS i mine glutes i dag, hvilket er ganske helt og aldeles skønt. Min venstre hofte/glute har været notorisk elendig, med en masse ubehag til følge. Jeg tror endeligt at jeg er ved at have den på niveau.

I går kom Adrian forresten rendende med nogle grippers at mærket Bone Crucher jeg skulle prøve. 100, 150 og 200 pund var ikke noget problem. 250 pund kunne jeg ikke lukke og der manglede 5-8mm før den var der (både højre/venstre).

Glæder mig til at prøve dem igen.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 08AUG2012 @ Thor

Dødløft

10x140kg (2 reps under par)

A1 Stem

Fat Bar, paused

2x5x48kg

10x48kg

A2.1 Yoke Bar Good Morning

5x37-47-47-47kg

Shit man bliver krøllet af den lortepind.

A2.2 Bench Pulls

3x5x72,5kg

Lidt tunge i det.

Lidt blandede ring rows, bl.a. nogle reps hvor den koncentriske fase udføres med begge arme, men den eccentriske med en arm.

Katrine:

Dødløft: 3x5x37,5kg

Skrå bænk: 12-8-6x19kg

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 09AUG2012 @ Thor

Jeg skulle egentligt bare ned og aflevere nogle kvitteringer til Krebs, men jeg kommer så i tanker om at det er lang tid siden jeg har lavet curls og jeg glemte derudover at lave shrugs i går.

Fat Bar Curls

5x25-30-35-40-35-35-35kg

2-KB Shrugs

aka. Glenn Buechlein KB Shrugs

4x25x24kg

Man bør lave alle reps uden at give slip på kuglerne; det var en lidt for stor mundfuld så jeg delte det op. Næsten gang er målsætningen 100 reps i 3 set.

Hanging Hollow Body

5 set

Jeg cyklede en omvej hjem. Først hen og kigge på triathlon. Det er ret interessant at se så blandet et felt. Couch-potatoes på city-bikes sammen med 'rigtige' triatleter på carbonlåger med pladehjul. Sidstnævnte var vist bare op til på søndag. Bagefter et tilfældigt smut forbi Amager Judo der er flyttet i store, fede lokaler på Strandlodsvej. Jeg synes judo er en fed sport.

Du er en stærk mand. :smilerock:

Tak :wub:

Link to comment
Share on other sites

Hvor meget kan man stole på de der energiforbrug-beregnere? Ud fra MOLs egen ligger jeg på 4700kcal på træningsdage og 3.400kcal.

Jeg synes det lyder som nogle helt absurd høje tal, men hvad ved jeg. Jeg har hentet sådan en app så jeg kan tracke hvor meget jeg indtager - det bliver interessant at følge med i.

Jeg har forresten lige sat 700g cuvette til livs.

Link to comment
Share on other sites

4.700kcal lyder som boot-camp niveau. Men du kan vel udlede nogenlunde hvor rigtigt det er ved at se på dit madforbrug over en uge og så om du tager på eller taber dig. Jeg regner selv med mit daglige forbrænding ligger på ca. 3.500kcal, hvor der trænes ca. 1 gang dagligt.

Link to comment
Share on other sites

Fredag 10AUG2012 @ Thor

Kunne ikke sove i nat. Stod op omkring kl. 5. Gik kold omkring kl. 8 og sov til kl. 12. Dette er ikke den ideelle måde at starte en dag.

I morgen er der AK THOR SOMMERFEST. Dette glæder jeg mig meget til.

A1 Træk til bryst

Bredt neutralt greb

4 set @ 15 blokke

Bedre kontrol end sidst

A2 Cuban Press

5 set @ 25kg

B1 Reverse Crunches

3 set

B2 Glute Bridges

1 set

Squat

2x5x114kg

10x114kg <<< Rep PR +5

Bænkpres

PG

2x5x74kg

9x74kg

C1 Incline Push Ups

@ 9. hul

2 set med smal fatning og klap

2 set med bred fatning

3 set med underhåndsgreb <<< slet ikke en dum variation

C2 Ring Rows

Mange set med mange reps.

Katrine:

Træk til bryst: 2 set med 5 blokke. 2 set med 5 blokke + 2,5kg

Front Squat: 5-7-7-8x28kg

Jeg er meget træt lige nu. Søndag tager jeg til Gilleleje op og passer svigerfars sommerhus. Træner måske igen søndag, ellers bliver det ikke før onsdag/torsdag.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 16AUG2012 @ Thor

Havde et par hyggelige dage (søndag-mandag-tirsdag-onsdag) i sommerhus med Damen og fejre ½-års dag. Nåede desværre ikke træning onsdag, så i dag har jeg udført en mandagstræning på en torsdag; hvad fanden sker der lige for det?

A1 Træk til Bryst

Smalt neutralt greb

5x13-15-17 blokke

3½ x 19 blokke

5x16-15 blokke

En 5RM test til at vurdere de næste 3 ugers vægt i øvelsen.

A2 Cuban Press

5x20-22,5-27,5-27,5kg

For tunge. Tror jeg bliver på 25kg og kører flere reps og langsommere ecc.

Stræk/aktivering

Hoftebøjere, glutes, abs, hofte.

Broad Jumps

Whatevs

Dyyyyyyybe Split Squats

2 set @ 20kg

Jeg må jo se i øjnene at jeg ikke kan tage mig sammen til at lave den som assistanceøvelse efter squat og så må jeg jo lave den før.

Squat

2x5x116kg

8x116kg

Inden jeg tog til træning noterede jeg på en lap papir at jeg mindst skulle ha' 8 reps.

Stem

2x5x49kg

7x49kg

Inden jeg tog til træning noterede jeg på en lap papir at jeg mindst skulle ha' 8 reps. Dette kom jeg desværre først i tanker om bagefter.

B1 Incline armstrækkere

@ 8. hul

2 set bredt

2 set smalt med klap

2 set omvendt fat.

B2 Ring Rows

6 set

Katrine:

FSq: 7-8-8-7x30kg Hele VL-klubben var fuld af imponade.

Stem: 6-7-4-6-5x19kg

Hvis der er rigtig øl i dem er jeg ikke sikker på jeg synes det er en god idé at fjerne dem...

Det er noget meget sur øl, der mest af alt smager af sved. Måske fordi det bare er sved.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 18AUG2012 @ Thor

Solo-træning i Thor. Eller det vil sige at Lykkestrup og hans bror + friend var der, men de gik kort tid efter jeg ankom. Katrine er til bryllup og trænede derfor ikke.

Jeg kan godt li' solo-træninger. Især hvis jeg ikke har en tidsbegrænsning. Ikke at jeg går og sløser. Der er bare mere zen og meditation over det.

Jeg håbede jeg kunne nå at støde til MC og SALT på Bryggen. De ville vist tage sol. Jeg ville nok helst drikke øl. De var desværre færdige med at bronze, da jeg var færdig med at jerne (fangede I den?).

Lige nu er der "Laid Back - White Horse" i radioen. Den er sgu cool. Det er på P7 Mix. P7 Mix er en god kanal når det gælder musik. 24/7 er god når det gælder snak og humanisk pladder.

Den Gale Pose har lavet et cover på 'Sådan er Reglerne" (1998). Jeg kan egentligt godt li' DGP. Jokeren som solo-artist har aldrig rigtigt sagt mig noget.

Opvarmning

Hoftebøjere, baller, abs, hofte

Broad Jumps

4x2

De kørte godt i dag.

Frivend

2x40-50-60-70-75-80

2x0x85kg

Jeg tror ikke jeg gider VL-øvelserne længere. Jeg synes ikke jeg har den tid og det overskud de fortjener.

Dyyyyyyyybe split squats

4s ecc. - SuperTrainer Approved

2x8/8x20kg

Dødløft

5x60-80-100

3x120

2x130

10x142,5kg Rep PR+5

Jeg havde aftalt med mig selv mindst at få 8 reps. Det er vel egentligt ikke en rigtig rep-pr. Sidste gang jeg havde den vægt på stoppede jeg efter 5 reps og arbejdede op til ny 1-rep PR.

A1 Bænkpres

5x20-40-50-60-70-76-76kg

7x76kg

Ingen spotter så jeg prøvede ikke 8. rep

A2 Ring Rows

8 set

Div. greb/teknikker.

C1 KB Spider Curls

30 deg. incline

6 set @ 8kg

C2 Incline Strækkere

@ 8. hul

2 set bredt greb

2 set smalt greb m. klap (shit der var udsolgt)

2 set omvendt greb, non-lockout (DEN GIVER GODT GIBBONZ!)

Træk til Bryst

Bredt overhåndsgreb

3 set @ 14 blokke.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 21AUG2012 @ Thor

Late Night træning med Katrine.

A1 Træk til bryst

Smalt neutralt greb, 180s RI

4 set @ 15 blokke

A2 Face pouls

3 set

B1 Broad bumps

120s

4x2

Det gik ganske udmærket.

B2 Seated band abduction

X0X2

3x30

Den kloge læser kan nu udregner at det tager 1 minut at udføre et sådan set.

Squat

300s

5x20-20-20-60-80kg

3x98-108kg

5x118-118-118/6

Fail på 7. rep - det er meget lang tid siden jeg har misset en gentagelse i squat.

Fat Bar Stem

180s

5x25-35-40

3x45

5x50-50-50/8

Link to comment
Share on other sites

Jeg er egentlig enig med dig langt hen af vejen, og kan sagtens forstå din beslutning. Han burde nemlig sælge alle maskinerne, og så købe nogle gamle old school maskiner. Og så en platform kunne han også bruge.

Som sagt, så gjort!

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 22AUG2012 @ Thor

Har lige gennemlæst det sidste år i loggen. Der er sket meget. Jeg har ikke ondt nogen steder. Min venstre hofte er i orden. Styrken er bedre end ever. Jeg har fået en kæreste og skal til at læse igen.

Torsdag 29DEC2011 @ IK99

Dødløft (konv. fra gulv).

4x140kg

Hoftebøjeren sagde stop. Der var ellers ikke problemer på opvarmningsset. Pæne reps.

I går gad jeg ikke træne. Så det gjorde jeg alligevel. Dehydreret, træt, for lidt mad, for meget kaffe. Conditions were perfect.

Opvarmningen piksjoflede jeg. Det var noget med at strække hoften lidt ud, kaste lidt med en med-ball og nogle ynkelige forsøg på broad jumps.

Dødløft

10x145kg

BUM! Virgin-territory i forhold til GSLP. Og sikkert også i forhold til træningen generelt.

Bænkpres

PG

5x20-20-40-50-60kg

3x70kg

5x77-77kg

8x77kg

BUM! på det sidste set.

EZ Curls

Smalt greb

5x23,8-28,8-33,8-38,8-43,8kg

Link to comment
Share on other sites

Fredag 24AUG2012 @ Thor

I går var en ganske begivenhedsrig dag. Den startede ellers meget stille og rolig med at jeg sov længe og efterfølgende så en film (Pianisten) med kæresten. Jeg fulgte desværre ikke ordentligt med i filmen, da jeg fedtet med en Tabata-timer på telefonen. Den film skal jeg se igen.

Ud på eftermiddagen tog jeg ud i værkstedet og påbegyndte bygningen af et baghjul til cyklen. Det er vel og mærke det første hjul jeg nogensinde har bygget fra bunden. Det tog da også omkring 4 timer at gøre færdigt. Men flot blev det.

561468_10152044588705133_2065529830_n.jpg

418960_10152044598045133_494103702_n.jpg

539424_10152046845520133_1517105079_n.jpg

Det var nu sent, men jeg manglede stadig at træne. På vejen hjem finder jeg den cykel jeg fik stjålet for 2 uger siden. Noget tyder på at den ikke blev stjålet alligevel, da den stod låst udenfor McDonalds på Amagerbrogade :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Afsted til træning. På papiret stod der 120kg i squatten. Et dejligt rundt tal. Der var engang en ung mand der brækkede kravebenet og derfor begyndte at squatte meget, en øvelse han ellers havde negligeret. Han kørte Bill Starr Intermediate og kom op på 5x117,5kg, med målet at squatte 120kg for 5 reps. Han fik desværre en skade i lænden og begyndte at køre box squats i stedet. Way to shit the bed Thyge anno 2008. Så jeg var lidt nervøs for de 120kg, især taget i betragtning mit fail på 7. rep i tirsdags. Jeg er desværre rigtigt godt til hyle mig selv ud af den.

Oh well. Klokken var nu 23.15 og jeg var uncomfortably energetic på en blanding af Huslter, skummetmælk og Nicorette.

A1 Træk til bryst

Smalt neutralt greb

3 set @ 16 blokke

A2 Face Pouls

3 set @ 4 blokke

Broad Jumps

3x2 >220cm

Jeg har indtil videre ikke gået så meget op i hvor langt jeg hopper; det vil jeg prøve at notere lidt om.

Squat

5x20-60-80-90kg

3x100-110kg

2x5x120kg

8x120kg

BUM!

Fat Bar Stem

Paused

5x25-35-40kg

3x46kg

2x5x51kg

6x51kg

Fin træning. Hjem og stene; FB-chatte med SuperTrainer og en fuld Comedian. Stene lidt "Unforgiven", som jeg lige har set færdig.

Skal til Peters 30 års fødselsdag i aften i Gadevang udenfor Hillerød - så er vi kraftedeme kommet på landet venner!

Her vil jeg benytte lejligheden til at sige noget pænt om Big BoB: Han er en True Good Guy!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share