Hver anden dag, er en gang om ugen.


tjr
 Share

Recommended Posts

Mandag 27AUG2012 @ Thor

Så blev det sgu mandag venner og om mandagen trænes der.

A1 Træk Til Bryst

Smalt neutralt greb

4 set @ 16 blokke

Nemmere end i fredags.

A2 Face Pouls

4 set @ 4 blokke

Broad Jumps

Whatever.

Det løb lidt ud i sandet. 'Snappet' var der ikke rigtigt og mine hoppe-sko er efterhånden for slidte til at stå fast.

Yoke Bar Squat

2x5x110kg

7x110kg

Udmærkede set. Havde planlagt at skifte til yoke'en efter 2 resets med flad bar. Jeg har jo egentligt ikke resettet, men synes at tiden er rigtig til et skift. Hun er en led kælling, den yoke bar. Jeg har helt glemt hvor meget den prøver at krøllen én sammen i hullet.

B1 Bænkpres

PG

2x5x78kg

7½x78kg

Jonas beordrede en 8. rep - det blev ikke.

B2 Ring Rows

3 set

EZ Curl

2x5x43,8kg

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det du vælger at skifte bar, når du er så langt fra at skulle resette?

Som jeg ser det er squatten endelig begyndt at rykke lidt på sig, og der er kommet lidt kg på. Sidste træning med normal stang laver du 5, 5 og 8. Der kunne snildt være til 2-3 ugers yderligere progression.

Er det fordi du bare nægter at blive stærk? :D

Hvis du bliver ved med at fedte rundt og kifte stang og øvelse konstant, så får du jo aldrig kilo på stangen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også stillet mig selv dit spørgsmål. Der er to mulige forklaringer på beslutningen og jeg er i tvivl om hvilken der er den rigtige:

1) Min erfaring siger mig at det er nu jeg plejer at blive skadet. Jeg synes at kunne genkende nogle mønstre fra 'før', hvor det er nu jeg går for hårdt på istedet for at tage det roligt.

2) Jeg er en pussy der er bange for tunge squats og helst ikke vil blive stærk.

De 120kg var meget tunge og jeg var smadret i kroppen bagefter, på en måde jeg ikke plejer at være. Jeg havde bl.a. DOMS i abs, hvilket ikke er sket før.

Jeg squatter 122kg i flad pind på fredag.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 29AUG2012 @ Thor

I dag trænede jeg med Katrine. Og så kom Nils på besøg og dødløftede lidt.

Jeg har desuden gjort en helvedes masse for at få bedre bevægelighed i anklerne. Der mangler liiiiige en lille bitte smule.

Det har lykkedes mig at få ondt 2 steder.

1) Bag højre knæ

2) Hvor højre rectus femoris hæfter på hoften.

Første problem skyldes mine forsøg på at squatte med parallelle fødder. Jeg er nødt til at vinkle dem lidt ud, ellers brokker popliteus sig: http://70sbig.com/blog/2012/08/public-service-announcement-toe-angle/

Andet problem skyldes ssv. at jeg var for aggressiv med couch stretch i mandags.

Broad Jumps

Whatever

De kørte ikke specielt godt - igen. Måske det er på tide med en lille pause eller en anden variant. Bøvl med en hoftebøjer hjælper nok heller ikke.

Fat Bar Stem

2x5x52kg

8x52kg

Skide godt!

Dødløft

10x147,5kg

Ikke ringe.

Semi Sumo DL

5x10x60kg

Smør til glutes

Incline Strækkere

@ 8. hul

20 med bred fatning

20 med smal fatning

20 med omvendt fatning

Har lige set The Avengers med Katrine og Mads og spist kage. Udmærket film - endnu bedre kage.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 01SEP2012 @ Thor

Knæ og rectus femoris markant bedre. Venstre hofte er begyndt at drille lidt. Noget af snasket ude på ydersiden.

Går for tiden meget op i at mobilisere ankler. Lakmustesten er om man kan holde bundpositionen af en Pistol (1-ben squat) barfodet. Det kan jeg ikke endnu, men i Adidas Handball Spezial er det ikke et problem.

Jeg har forresten skiftet de hurtige sko (Brooks T6) ud med et par Spezial. De er meget lækre.

Kunne ikke træne i går fredag da jeg skulle til begravelse. Katrines morfar har efter 94 år på planeten søgt nye jagtmarken. Bagefter hastede vi hjem fra Herstedøster da jeg skulle passe nevøen og niecen i nogle timer.

A1 Træk til Bryst

Neutralt greb - også kendt som v-greb

3 set @ 17 blokke

A2 Face Pouls

3 set @ 4 blokke

Bænkpres

PG

2x5x79kg

8x79kg

Bænk er kraftedeme en lorteøvelse. Éns styrke kommer alt for meget an på, hvor meget man gør ud af opspændet. Her er skrå bænk bedre.

Squat

2x5x122kg

8x122kg

HEJ FAME BOY!

Lidt abs og en hel del liggen på liggeunderlag til tonerne af Queen mens Roar nørdede andet-hiv i træk med hhv. tom stang og kosteskaft.

Link to comment
Share on other sites

Mandag 03SEP2012 @ AK Thor

I anledningen af Per Formance Koks fødselsdag valgte jeg at træne. Der stod FULL BODY på programmet, hvilket vil sige ryg, ben, skuldre, mave, lænd, forside af overarm, bagside af overarm og greb.

A1 Træk til bryst

V-greb, 180s RI

4 set @ 17 blokke

FRYGTELIGT! Maskinen trænger til en justering. Jeg tror man kan komme langt ved at fjerne isoleringen på kablet, så der er jævnt træk hele vejen.

A2 Seated Face Pouls

3 set @ 4 blokke

Broad Jumps

Meh

Squat

2x5x124kg

8x124kg

B1 Fat Bar Stem

180s RI

3x5x53kg

Meget tunge. Meget tungere end de burde være.

B2 Leg raises

3x10

C1 KB Spider Curls

120s RI

6x8/8x8kg

SQUUUUUUUUUEZE i toppen.

C2 Incline Push Ups

@ 7. hul

2x10 m/bred fatning

2x10 m/smal fatning, eksplosive

2x10 m/omvendt fatning

Hanging Static Hold

2 set @ BW + 25kg

KB Swings

1x50x16kg

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 05SEP2012 @ AK Thor

Tirsdag begyndte jeg noget arbejde. Med at rive køkken ned. Rive væggen ned. Osv. Altså fysik arbejde. Tidligt op og den slags. Det er en meget pludselig øgning af ugens arbejdsbyrde, så træningen får ikke tildelt helt så mange ressourcer som før.

Onsdagen bød på en frygtelig lortetræning. Fuldstændigt energiforladt. Træls!

Dødløft

1x5x150kg

Og de var tunge. Puh ha. Jeg havde på forhånd besluttet mig for kun at nappe 5-6 stykker aht. arbejde. Jeg havde lige nøjagtigt 5 reps i mig.

Bænkpres

Efter et opvarmningsset med 50 eller 60kg racker jeg stangen. Tror jeg. Det lykkes mig at ramme forbi, så stangen falder ned mod mig. Ikke noget dramatisk, men det var mit cue til at stoppe den træning.

Lørdag 08SEP2012 @ Thor

Var for træt til at træne fredag, så det blev hyggeaften med kæresten og "The Invention of Lying" som er en lortefilm.

Træk til bryst

Smalt UHG

1x17 blokke

1x19 blokke

Opvarmning til kropshævninger

Lidt GHR. 'Store Skinke Protokollen" starter næste uge.

Kropshævninger

5x1xBW

Kampvægt ukendt. En snert over 115kg vil jeg gætte på. Mit lille sommerprojekt med at få lats til at arbejde mere i trækkebevægelser er lykkes. Jeg kunne mærke dem arbejde meget mere under kropshævninger, bedre skulderekstension og hagen højere over stangen.

Squat

3x5x126kg

Ingen pres pga. tidspres.

Nyt legetøj i Thor:

GHR.JPG

Link to comment
Share on other sites

Mandag 10SEP2012 @ AK Thor

Hurtig omgang upper body pump. Benerne må vente til i morgen, ikke?

Jeg har opfundet et nyt koncept der hedder "6x10 på minuttet"

Træk til bryst

Medium OHG, 180s

5 reps x 14 blokke

5 reps x 16 blokke

2 set @ 15 blokke

Skrå Bænk

22deg, PG, 120s

5x20-20-40-50-60-65-70-75kg

A1 Ring Rows

120s

6x10

A2 Incline Push Ups

@ 7. hul

2x10 m/ bred fatning

2x10 m/ smal fatning

2x10 m/ omvendt fatning

Alt. Incline DB Curls

52 deg, offset grip, 120s

4/4x15kg (med 45deg - gav ondt i skulderen).

2x8/8x12,5kg

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Lørdag 15AUG2012 @ Sparta

I dag trænede jeg rent faktisk. Jeg teamede op med Nils og pryglede dødsløft.

Dødløft

5x152,5kg

Det er fandeme tungt altså...

A1 Back ext. / Rev. hyper

5 set

A2 Leg Raises

5 set

B1 Skrå Bænk

25deg, PG

2x5x70kg

8x70kg

B2 Træk til Bryst

OHG, stropper, thumbless

4 set @ "70"

Inc. DB Curls

Offset Load (+1,25kg), Offset Grip

4 set @ 16,25kg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

I dag trænede jeg. Det gjorde jeg også nogle gange siden sidst. Jeg har gokket en del rundt og været i tvivl uden mål og lalalalala, så nu har jeg besluttet mig for det der med 140kg i squat.

Jeg lavede 10 minutters cardio i dag.

Jeg har bøvl med højre scapula. Fysseministeren siger det er noget med noget med pec minor og serratus anterior.

Jeg hører I snart skal have smæk af Århus?

Nu er det begrænset hvor meget jeg har med holdet at gøre for tiden, men jeg tror nok de fleste får smæk af ARK for tiden: http://www.rugby.dk/turneringer/dm-2012-m/table/16

FRK tabte 0-52 d. 15. september og skal spille mod dem igen d. 20. oktober.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share