"vægttab" i cm... hehe


RhyMe
 Share

Recommended Posts

Hey... jeg står så i den situation at jeg startede på gymnasiet for snart 3 år siden. Jeg kom i skole som slank (nærmest spinkel) lille fætter.

Men så lærer man jo at drikke øl for alvor, hehe. og en ting jeg kan sige er at efter 3år sætter det altså spor.

Nu fortalte en veninde mig sidst at bare man drikker 1 øl stopper eller bremser det forbrændinge i 1 uge, passer det?

Da jeg også styrke træner lidt ved siden af kan jeg ikke rigtigt bruge en vægt til det store, men ved bare at de 114cm jeg har om maven (incl. håndtag) skal væk på en måde...

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtigt at alkohol sætter "muskelopbygningen" i stå, men hvad jeg ved af er det dog "kun" 3-4 dage. Det er også derfor det ikke er smart at tage for meget i byen hvis man satser på at blive stor og stærk :innocent:

Den undersøgelse vil jeg gerne se, ikke at jeg er i tvivl om at alkohol har en negativ effekt.

Din forbrænding går ikke i stå fordi du drikker dig stiv. Men alkohol indeholder energi der skal forbrændes så der er større risiko for at en del af det resterende indtag sætter sig som fedt.

Overdrevent alkohol-indtag sænker også testosteron-niveauet som klown er inde på (men en enkelt øger det faktisk lidt), og derudover medfører den slags jo ofte at man laver meget lidt dagen efter og spiser måske ikke fantastisk sunde ting.

Alt sammen faktorer der peger i den "gale" retning :wink:

I øvrigt en udmærket idé primært at bruge målebåndet til at vurdere dine fredskridt, selvom jeg nu også tror at vægten vil give et rimeligt billede. Du skal ikke regne med at tage mange kg muskelmasse på når du taber dig.

Link to comment
Share on other sites

Den undersøgelse vil jeg gerne se, ikke at jeg er i tvivl om at alkohol har en negativ effekt.

Din forbrænding går ikke i stå fordi du drikker dig stiv. Men alkohol indeholder energi der skal forbrændes så der er større risiko for at en del af det resterende indtag sætter sig som fedt.

Overdrevent alkohol-indtag sænker også testosteron-niveauet som klown er inde på (men en enkelt øger det faktisk lidt), og derudover medfører den slags jo ofte at man laver meget lidt dagen efter og spiser måske ikke fantastisk sunde ting.

Alt sammen faktorer der peger i den "gale" retning :wink:

I øvrigt en udmærket idé primært at bruge målebåndet til at vurdere dine fredskridt, selvom jeg nu også tror at vægten vil give et rimeligt billede. Du skal ikke regne med at tage mange kg muskelmasse på når du taber dig.

Hej MaxP , jeg har desværre ingen dokumentation for det , men det var hvad jeg fik af vide af min gamle instruktør. Det er selvfølgelig ikke meningen at jeg vil lede folk på vildspor og fortælle dem noget der ikke er sandt, men prøver at dele ud af den viden som jeg lidt efter lidt får skrabet sammen.

Men jeg er da glad for at høre at forbrændingen ikke går i stå af en lille en eller to :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

PHEW :4thumbup:

altid noget.. en lille en eller 2 kan jeg nok ikke undvære engang imellem. hehe

Er stoppet med at drikke mig fuld, så den kører bare på træning og rimlig sund mam.

Nu jeg blandt andet går meget efter af få maven og de håndtag væk, er der så øvelser det målret går ind på dem?

Eller er det forkert hvis jeg tænker at ved siden af kredsløbs træning ville mavebøjniner hjælpe med at brænde ekstra fedt af på maven?

Chubby T ;)

Link to comment
Share on other sites

jeg har erfaret at alkohol(hvertfald efter en hvis mængde) ødelægger ens kondi fuldstændig - hvis man er i god form.

men jeg tror nu som maxp er inde på at det ikke nødvendigvis er alkoholen der laver hele ravagen, men også den kebab eller andet grillsnask du spiser imens eller efter du har været i byen.

men selvom man styrketræner er det begrænset hvor meget muskelmasse man får omkring maven og 114 er alligevel en del

mere konkret til hvordan du kommer af med kg / cm'ene så er en blanding af cardio(fx cykling, svømining ect. løb er måske lige lovlig hårdt for kroppen at starte ud med) og styrketræning en god måde at få vendt nogle af kiloene til muskelmasse.

men en sund kost er alpha og omega! - så den vil jeg umiddelbart satse på til at starte med og så langsomt begynde at motionere mere.

men held og lykke. hvis du klikker dig lidt rundt i forumet vil du finde en masse nyttig information

Link to comment
Share on other sites

Det er meget farligt alt det man spiser under sådan en bytur... det er nok slemt at man henter sig 4 store franske på tanken klokken 6.00 og tar hjem og sover.. hehe.

Men er stoppet med at spise alle de ting jeg plejede, får mig noget salat i løbet af dagen, måske en lille müsli bar og ellers vand, og så lige aftensmad seføllig.

Men når det bliver fredag er det sgu svært at se alle gutterne tage afsted og drikke. hehe

Ville mest af alt også bare lige have afkræftet at lidt øl alene kan lave meget lort i ens forbrænding

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ved ikke om det kun er mig men dagen efter en bytur med masse af druk, har jeg haft mine bedste løbeture. Tilgængel er styrketræning næsten umuligt.

Enig... Da jeg løb meget slog jeg oftest mine PR efter at have været på druk... Men det har nok nærmere været psykisk end så meget andet...

Jeg løb og tænkte: "kom nu løb for fanden du har lige været på druk og spist kebab. LØØØØØB!!! :devil:" ...

Det virkede for mig...

Men jeg tror nu ikke der er noget andet i det end psyken....

Edited by BananAgtigKo
Link to comment
Share on other sites

Enig... Da jeg løb meget slog jeg oftest mine PR efter at have været på druk... Men det har nok nærmere været psykisk end så meget andet...

Jeg løb og tænkte: "kom nu løb for fanden du har lige været på druk og spist kebab. LØØØØØB!!! :devil:" ...

Det virkede for mig...

Men jeg tror nu ikke der er noget andet i det end psyken....

Jeg slår absolut ingen løberekorder dagen efter en druktur :crazy: - jeg lader faktisk helst skoene stå med argumentet er jeg er blevet for gammel til at træne med tømmermænd :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share