hvilke muskler bruger man til at lægge arm?


tc8800
 Share

Recommended Posts

Ja hvis man gerne vil være god til at lægge arm er det så biceps eller triceps man skal fokuser på? Hvilke øvelser vil være specielt gode?

Det kommer an på om du mener konkurrence-armlægning, eller typisk værtshus-armlægning.

Men prøv at søge, jeg er sikker på det har været oppe mange gange.

edit: Desuden - pas på med det! Man kan hurtig få skader i armen af det.. sidste gang havde jeg øm underarm i en måned efter :(

Edited by Phil
Link to comment
Share on other sites

min erfaring er, at jo mere (og tungere du træner) jo lettere er det at få skader og en "dårlig" arm af det.. måske fordi at led og muskulatur i forvejen er meget presset! Men man lader jo primært to funktioner, flekser overarmen og drejer armen ind mod kroppens center. Den første funktion er jo primært biceps og underarm, men vil umiddelbart mene at den anden funktion er den vigtigste.. Og her er det vel en stærk skuldermuskulatur og til dels bryst/ryg der gør sig gældende? Vil jeg lige umiddelbart mene.. :smile: En stært skulder, underarm og supertunet rotator-cuff muskulatur er nok vejen frem for almindelig værtshus-armlægning.. Selve sporten aner jeg ingenting om, what-so-ever! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share