Er det overkill med dette Fullbodyprogram?


lundgren
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Jeg havde for et stykke tid siden lavet et HST program, men pga løbetræning til marathon, har jeg prøvet at konverter programmet til et fullbodyprogram.

Jeg har godt nok en del øvelser med, men er det for mange øvelser?

Jeg havde tænkt mig at træne det 3 gange om ugen.

Hvad er jeres mening? Er der evt nok jeg skal tage væk eller tilføje istedet for noget andet?

Hver træningsæt er der 11 øvelser, da Squat, Legpress og DL kun er hveranden gang jeg laver de øvelser.

Squat (hver anden gang) 5*5RM

Legpress (hver anden gang, istedet for Squat) 5*5RM

Bænkpres 5*5RM

Dødløft (kun hver anden gang) 5*5RM

DB pres skrå 3*8RM

Rowing 3*8RM

Chins 2*max og 1*max med støtte

Dips 2*max og 1*max med støtte

Military 3*8RM

Biceps curls 3*8RM

Skulder-laterals 3*8RM

Læg 3*8RM

Mave, 3 forskellige øvelser

Link to comment
Share on other sites

Rimelig ligetil program, der kommer ok rundt. Men om det er passende, for lidt eller for meget til dig er ikke til at sige. Hvor meget har du trænet tidligere (altså hvor mange løft i alt)? Og hvor længe har du trænet?

Spørgsmål:

Hvorfor lave chins og dips til max? Hvor mange laver du? Har du ikke mulighed for at tilføje vægt, eller evt vælge andre øvelser der tillader progression.

Hvorfor 3 maveøvelser? Det er godt nok en detalje og skader næppe, men i forhold til hvor mange reps de andre muskelgrupper ser så er det rimelig voldsomt. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Spørgsmål:

Hvorfor lave chins og dips til max? Hvor mange laver du? Har du ikke mulighed for at tilføje vægt, eller evt vælge andre øvelser der tillader progression.

Chins og Dips tillader da progression.

Jeg kører personligt med min egen-vægt + vægte i dips.

Og chins i maskine, med blok-valg :smile:

Edited by ja5260
Link to comment
Share on other sites

Rimelig ligetil program, der kommer ok rundt. Men om det er passende, for lidt eller for meget til dig er ikke til at sige. Hvor meget har du trænet tidligere (altså hvor mange løft i alt)? Og hvor længe har du trænet?

Spørgsmål:

Hvorfor lave chins og dips til max? Hvor mange laver du? Har du ikke mulighed for at tilføje vægt, eller evt vælge andre øvelser der tillader progression.

Hvorfor 3 maveøvelser? Det er godt nok en detalje og skader næppe, men i forhold til hvor mange reps de andre muskelgrupper ser så er det rimelig voldsomt. :wink:

Jeg har rundt regnet trænet i ca 1år. Brugte TJs fundamental for begyndere. Gik derefter igang med et HST program, som lignede meget mit nuværende fulldbody program, men selvfølgelig med andre RM´s. Men dette har jeg måtte droppe grundet løbetræning.

Ang chins og dips til max, tror det var et råd jeg engang hørte. Jeg laver kun ca 7+7 til max. Og med støtte bliver det til 15ca. Og nej har desværre ikke mulighed for at tilføje vægte.

Tja jeg laver "normale" situps, en øvelse til siden, og en øvelse til de nedereste. Til de "normale" har jeg 10kg vægt på.

Link to comment
Share on other sites

Går ud fra det spørgsmål er til mig :smile:

Nej ikke "træk til bryst", i den maskine.

Men en maskine udelukkende til Dips/og Chins.

Okay nu er jeg med... - kender godt maskinen/tårnet. Uden vægt på er chins i maskine vel det samme som almindelige chins?

Jeg har rundt regnet trænet i ca 1år. Brugte TJs fundamental for begyndere. Gik derefter igang med et HST program, som lignede meget mit nuværende fulldbody program, men selvfølgelig med andre RM´s. Men dette har jeg måtte droppe grundet løbetræning.

Ang chins og dips til max, tror det var et råd jeg engang hørte. Jeg laver kun ca 7+7 til max. Og med støtte bliver det til 15ca. Og nej har desværre ikke mulighed for at tilføje vægte.

Hvis du laver 2x7 chinups, vil jeg ikke mene du skal have vægt på. - "Normalt" sker dette først når man når de 12-15 stykker, afhængig af hvad målet er.

Tja jeg laver "normale" situps, en øvelse til siden, og en øvelse til de nedereste. Til de "normale" har jeg 10kg vægt på.

Som så mange andre sikkert, kan jeg kun anbefale at eksperimentere med dragon flyes...

Link to comment
Share on other sites

Okay nu er jeg med... - kender godt maskinen/tårnet. Uden vægt på er chins i maskine vel det samme som almindelige chins?

Præcis den samme, hvis ikke der er vægt på.

Men pointen er man kan følge en progression med blok-valg.

Hvis ikke man kan løfte sig selv + vægt - Så er det jo et godt alternativ :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share