Sukersyge Vs. Proteinpulver


Aladdin
 Share

Recommended Posts

Hey Aladdin..

Går ud fra det er type 1 du har..

Jeg er selv 17 år og har haft type 1 siden feb. 2002. Jeg har styrketrænet i lang tid, med sukkersygen, og jeg har ALDRIG haft nogle komplikationer ved brug af Proteinpulver.

Jeg har ikke kunnet se nogen bemærkelsesværdi ændring i blodsukkeret, hverken lige efter eller senere..

Har snakket med min diætist om det, som sagde at det ikke vilde skade på nogen måde..

Der er sikkert nogle medicinske forklaringer på det hele, men det har jeg ikk rigtig forstand på :blush:

Har kun min viden fra egne erfaringer! :smile:

Link to comment
Share on other sites

jeg skal ikke gøre mig klog på sukkersyge, men der er jo ikke meget kulhydrat(laktose) i... hvis man fx køber noget med 95% protein i(som er godt for laktoseintolerente) vil jeg tro sukkersygepatienter også kan bruge det. men spørg eventuelt producenterne...

produkter kan du finde mange steder, lige fra matas til kvickly men også på nettet. der er nogle bannerer fra fitnessbutikker på forsiden af mol.dk, dem kan du eventuelt benytte dig af. ellers søg på google...

Link to comment
Share on other sites

Men ville nok lige holde lidt øje med blodsukkeret lige omkring indtagelsen..

Kan høre der er forskel på hvormeget folk reagere på det.. men kan da ikke skade at prøve :4thumbup:

Kommer også an på typen af protein-pulver. Generelt indeholder valleprotein-koncentrat væsentlig mere kulhydrat(laktose) end isolater. Foruden kulhydrater udløser protein i sig selv et marginalt insulin-release, som man skal kompensere for, men det er virkelig marginalt.

Så hvordan folk reagerer på det kommer også an på hvilket produkt du bruger, og det siger sig selv, at du vil opleve en mere markant stigning i blodsukkeret, hvis du blander pulveret op med mælk fremfor vand :wink:

Om du er diabetiker eller ej har ikke noget at sige - det eneste man skal have for øje er småjusteringer af insulindosis.

Men som altid skal der tages højde for individuelle forskelle, så overvåg blodsukkeret i tiden efter indtagelse, og juster dosis af isulin derefter, som det allerede er nævnt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share