Hvad gør i ?


sg_hansen
 Share

Recommended Posts

Jeg er igang med at tabe mig og har derfor afskåret slik, chips og sodavand og lignende. Men selvom jeg er opsat på at tabe mig og leve sundt er jeg utrolig lækkersulten :devil: og har virkelig lyst til alt det usunde.

Hvad gør man for at undgå denne lækkersult??? Hjælp

Hilsen Hansen

Link to comment
Share on other sites

Jeg er igang med at tabe mig og har derfor afskåret slik, chips og sodavand og lignende. Men selvom jeg er opsat på at tabe mig og leve sundt er jeg utrolig lækkersulten :devil: og har virkelig lyst til alt det usunde.

Hvad gør man for at undgå denne lækkersult??? Hjælp

Hilsen Hansen

Det er ikke for at være irriterende, men der har lige været en del tråde om netop dette emne, så prøv at søg før du spørger :smile: Her er de tråde jeg taler om:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=29640

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=29725

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=29537

Håber du kan bruge det - og held og lykke med vægttabet. Husk at det ikke altid er nok at skære de søde sager væk - det aller vigtigste er at du er i kcal underskud :smile:

Link to comment
Share on other sites

Når jeg en sjælden gang imellem husker at æde ca. hver 3. time, plejer jeg ikke at have problemer med at kontrollere den værste sukkertrang. Det er vel først når ens blodsukker er lavt at man har lyst til napoleonshatte. Ellers virker cola light udemærket for mig som erstatning for 'slik'.

Link to comment
Share on other sites

Tyggegummi, et stykke frugt, cola light...

Og så er den gode nyhed, at jo mindre sukker man spiser jo mindre har man som regel også behov for...For mig er det et vanespørgsmål, men man skal lige over den første periode, hvor man vænnes fra at spise for meget sukker.

Lav eventuelt en eller to dage om ugen, hvor du spiser lidt chokolade eller hvad du nu savner mest.

Link to comment
Share on other sites

uh-ha hvor jeg kender problemet.

Men som der allerede er postet så virker sodavand/saftevand light godt. Det smager sødt og det føles godt :bigsmile:

Ellers er der mange gode alternativer. Jeg kan selv finde på at snitte nogle frugter i en skål, komme lidt A38 på med et par dråber sød (sødemiddel) det smager ganske fortrinligt, og det giver så god en samvittighed når man ikke har syndet :innocent:

Du kan også lave et kop kakao med hollandsk mad kakao, skummetmælk og et par dråber sød. Det smager lissom alm kakao bare uden al det sukker etc.

Der er rigtig mange alternativer, dog vil jeg personligt fraråde tyggegummi, da det har en tendens til at gøre mig mere sulten og det er vel egentlig den modsatte effekt vi søger efter?!

Det ER svært at holde sig fra de søde sager når man er slik-sulten, men nogle gange må man bare hanke op i sig selv, og vise sig selv at man godt kan modstå fristelsen, det er vel i virkeligheden det første skridt mod en sundere tilværelse.

Held og lykke :4thumbup:

Edited by Gygex
Link to comment
Share on other sites

Hey... Syntes selv jeg har fundet en "lille" løsning til slik trangen..

Sidder selv og guffer mig i "sukkerfrie/kalorielet" Bolcher .. Spejder hagl

De indeholder kun 1,5 kcal per bolche..l www.isisfoods.dk...... Klik på bolcher og i kan se hvad de indeholder..!! :wink:

De er måske også lidt dyre da en lille bøtte på ca 14 stk koster 16 kr.. Men hele bøttens indhold er ca 20 kcal.. Så det kan næppe gå galt.. :w00t: Plus ens mave brokker sig gevaldigt hvis man har spis for mange af dem.. :innocent:

De fås i Føtex, og super best... hvor der også findes Lakridser, is osv.. også med MEGET lav kcal/kulhydrater .. indhold

Ellers tyr jeg nok til Protienbar med chokolade overtræk (og kan nu også fås i alle 7/11 butikker).... De indeholder ca. 200 kcal per bar.. pluds man får da i det mindste en MASSE vitaminer og protien..... Bedre end en TOMS chokolade.. :tongue:

Et par alternativer til RIGTIG slik og chokolade.. Og man vænner sig hurtigt til det.. og man "spare" en MASSE kcal og kulhydrater når man ikke kan dy sig længere.. :icecream:

post-9443-1138789280.jpg

Edited by Nillepige25
Link to comment
Share on other sites

Hey... Syntes selv jeg har fundet en "lille" løsning til slik trangen..

Sidder selv og guffer mig i "sukkerfrie/kalorielet" Bolcher .. Spejder hagl

De indeholder kun 1,5 kcal per bolche..l www.isisfoods.dk...... Klik på bolcher og i kan se hvad de indeholder..!! :wink:

De er måske også lidt dyre da en lille bøtte på ca 14 stk koster 16 kr.. Men hele bøttens indhold er ca 20 kcal.. Så det kan næppe gå galt.. :w00t: Plus ens mave brokker sig gevaldigt hvis man har spis for mange af dem.. :innocent:

De fås i Føtex, og super best... hvor der også findes Lakridser, is osv.. også med MEGET lav kcal/kulhydrater .. indhold

Ellers tyr jeg nok til Protienbar med chokolade overtræk (og kan nu også fås i alle 7/11 butikker).... De indeholder ca. 200 kcal per bar.. pluds man får da i det mindste en MASSE vitaminer og protien..... Bedre end en TOMS chokolade.. :tongue:

Et par alternativer til RIGTIG slik og chokolade.. Og man vænner sig hurtigt til det.. og man "spare" en MASSE kcal og kulhydrater når man ikke kan dy sig længere.. :icecream:

Det er nogle helt kanon produkter du har fingre i der :4thumbup:

Kan klart anbefales :w00t:

p.s. Ang det med proteinbar ... så ville jeg holde mig fra dem på diæt, specielt hvor man prøver at fravænne sig den søde tand! 90-95% af kulhydrater i disse er i reglen raffineret sukker (cirka 20-25 gram hvilket er halvdelen af det maks man anbefaler voksne at få på en dag)

En anden ting er at kcal indholdet ofte er højere end angivet i de amerikanske barer fodri de ikke tæller sukkeralkoholer som kalorier, så man kan nogle gange risikere at tro man spiser 200 kalorier men i stedet ramme de 350 :dry:

Link to comment
Share on other sites

pepsi max eller tyggegummi...

jeg har til nu haft en spisedag om ugen...hvor jeg spiser hvad der passer mig :blush:

Nu må I ikke hænge på op på den, men jeg mener bare at have hørt, at ved at have en ugentlig spis-hvad-du-vil-dag, forvirrer du kroppen. Dvs at kroppen pludselig skal opjustere sin forbrænding, da der bliver indtaget mere fedt, og det kan typisk varer et par dage. Så den smule mad man så indtager igen efter sin off-dag, bliver der forbrændt mere af.

Eller er den ren volapyk? ( kan som sagt ikke dokumentere det, da jeg ikke kan huske hvor og hvornår jeg har hørt det.)

Link to comment
Share on other sites

Nu må I ikke hænge på op på den, men jeg mener bare at have hørt, at ved at have en ugentlig spis-hvad-du-vil-dag, forvirrer du kroppen. Dvs at kroppen pludselig skal opjustere sin forbrænding, da der bliver indtaget mere fedt, og det kan typisk varer et par dage. Så den smule mad man så indtager igen efter sin off-dag, bliver der forbrændt mere af.

Eller er den ren volapyk? ( kan som sagt ikke dokumentere det, da jeg ikke kan huske hvor og hvornår jeg har hørt det.)

nej det er rigtig nok...og for mig der vil tabe mig så er det en fin boost for min forbrænding :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg mente det nok :cool:

Så lad os gøre søndag til national dvd-med-junkfood-ad-libitum. :4mewantfood:

jeg har den om fredagen eller lørdagen, samme dag som jeg har træningsfri..jeg blev i starten overrasket over hvor hurtig man får nok af lortet når man har vendt kroppen af med det...man kan altså mærke det er noget crap man spiser..man bliver oppustet og tung i kroppen..

det er signaler jeg helt har overset førhen :crazy:

men stadig tar lysten altså overhånd indimellem... :blush:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ok, en anden hypotese der ikke har været oppe og vende:

i sidder på jeres uddannelsesinstitution og koger da blodsukkeret er lavt!

man har brugt en halv time på at finde ud af hvad foskellen mellem antipassive og intransitive konstruktioner er hvorefter man så skal forklare sammenhængen mellem to-pladsprædikater og divalente verber(det lyder stadig sort!!!)

det eneste man har til rådighed er indholdet af en automat med øl, sodavand(ingen light produkter), diverse slik barer(mars, twix, sneakers, kitkat) og slikposer(diverse bolcher og vingummi)

og man skal have lavet opgaven færdig, så der går ca to timer før man kan få anden form for energi.

hvad er bedst af ovenstående simple kalorier?

(og inden i alle skriver vingummi, vil jeg minde jer om at der stadig er ca 350kcal per 100g hvori der er 370 i en pose med tyrisk peber, så altså ikke den store gevinst!)

Link to comment
Share on other sites

ok, en anden hypotese der ikke har været oppe og vende:

i sidder på jeres uddannelsesinstitution og koger da blodsukkeret er lavt!

man har brugt en halv time på at finde ud af hvad foskellen mellem antipassive og intransitive konstruktioner er hvorefter man så skal forklare sammenhængen mellem to-pladsprædikater og divalente verber(det lyder stadig sort!!!)

det eneste man har til rådighed er indholdet af en automat med øl, sodavand(ingen light produkter), diverse slik barer(mars, twix, sneakers, kitkat) og slikposer(diverse bolcher og vingummi)

og man skal have lavet opgaven færdig, så der går ca to timer før man kan få anden form for energi.

hvad er bedst af ovenstående simple kalorier?

(og inden i alle skriver vingummi, vil jeg minde jer om at der stadig er ca 350kcal per 100g hvori der er 370 i en pose med tyrisk peber, så altså ikke den store gevinst!)

Har set det spörgsmål postet et eller andet sted för... häng mig ikke op på hvor det var. Konklusionen i den diskusion var at man burde holde sig til den med flest nödder i. Altså Sneakers som jo har en del jordnödder (ja ja det er en bönne) i sig.

Ellers er jeg også på light cola og tyggegummi vognen... Frugt plejer også at hjälpe.

Link to comment
Share on other sites

ok, en anden hypotese der ikke har været oppe og vende:

i sidder på jeres uddannelsesinstitution og koger da blodsukkeret er lavt!

man har brugt en halv time på at finde ud af hvad foskellen mellem antipassive og intransitive konstruktioner er hvorefter man så skal forklare sammenhængen mellem to-pladsprædikater og divalente verber(det lyder stadig sort!!!)

det eneste man har til rådighed er indholdet af en automat med øl, sodavand(ingen light produkter), diverse slik barer(mars, twix, sneakers, kitkat) og slikposer(diverse bolcher og vingummi)

og man skal have lavet opgaven færdig, så der går ca to timer før man kan få anden form for energi.

hvad er bedst af ovenstående simple kalorier?

(og inden i alle skriver vingummi, vil jeg minde jer om at der stadig er ca 350kcal per 100g hvori der er 370 i en pose med tyrisk peber, så altså ikke den store gevinst!)

Jeg ville tage det reneste af de chokolade varianter der er.. der er god energi uden at være helt tomme kalorier... Chokolade er jo sundt i små mængder, og sidder man i sådan en situation så er det god med en lille bar..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share