789's log


789
 Share

Recommended Posts

Dagens træning vol. 2

Så røg den halve hvile dag...

Blev lokket ned og træne lidt i jernhulen, lavede blot lidt lette øvelser med fokus på teknik.

Den tunge træning er skippet til fordel til seriæs løbe træning det næste stykke tid.

Overhead Squat: 5*3 @ 20kg (kun med stangen) - måtte lige prøve efter jeg havde set MaxPower's video (se hans log)

Dødløft: 3*2 @ 70kg, supersættet med sumo-dødløft

Sumo-dødløft 3*2 @ 70, supersættet med dødløft

Kropshævninger (Overhånds) 5*5, supersættet med pushpress

Pushpress 5*5 @ 30kg, supersættet med kropshævninger

Ok træning, som blot viste mig hvad jeg frygtede, nemlig at min styrke er væk.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 369
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dagens træning bød på denne uges lange tur.

1time og 57min incl 2x20min med ca 4:00/km

Jeg løb med nogle sløve motionister under opvarmningen, og åbnede derefter lidt op i det første "interval". joggede derefter 10min for derefter at tage yderlige 20min med med et tempo omkring forventede marathontempo.

Rigtig flot tur i skoven, hvor solen flere gange gav sved på panden - dejligt.

Slugte to energi-gels + noget vand undervejs for også lige at øve det lidt.

Total omkring 25km

Eftermiddagen blev brugt i svømmehallen, endnu et let svømmepas med fokus på teknik - særligt acceleration efter vendinger.

Total 2800m

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

hej igen

har du tænkt dig at søge ind i FKP eller JGK? bare af ren interesse - for jeg synes din træning er meget målrettet noget i den retning :)

mvh Casper-E

Ja, jeg har tænkt meget over det (som så mange andre) og fundet frem til, at jeg ganske enkelt ikke har det i mig. Ikke lige nu ihvertfald.

Udfordringen ved at se, hvorvidt man vil kunne klare sig gennemnåle øjet og måske ligefrem gennemføre elevskolen tiltaler mig.

Men jobbet efterfølgende, med mulighed/risiko for udsendelser til verdens brændpunkter er pt ikke noget jeg ønsker.

Hvis jeg engang vælger at søge ind, vil jeg helt klart omlægge min træning en del, og fokusere mindre på de intensitive løbe pas, og i stedet sætte fokus på march, dykning (fridykning, uv-rygby, lidt flaske) og styrketræning.

Rent fysisk mener jeg, at jeg burde kunne træne mig op til det, men psysisk er jeg bare ikke parat.

EDIT: I øvrigt har jeg et studie som jeg vil gøre færdig før en evt ansøgning bliver sendt.

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning.

Interval løb 2x3000m.

Det lykkedes mig at fucke tiderne op på begge intervaller.

Jeg havde glemt mit eget ur og lånte et, som var lidt for smart til at jeg magtede at tage mellemtider uden at stoppe totaltiden.

Men benene var ok og farten ligeså.

Et gæt vil være 10:30 på begge ture svarende til 3:30/km

Total 12km

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning.

Kan virkelig mærke at jeg har haft nogle uger med rigtig hård træning, og kroppen er ved at være godt mærket af det.

Ikke sådan at jeg er ved at være ødelagt, men bare godt gammeldags brugt.

Hvil må vente, der er endnu nogle uger med ubehagelig træning på programmet inden jeg begynder min nedtrapning.

Dagen i dag bød på min ugentlige tempo tur.

20min opvarmning, lidt tekniktræning og herefter 10km med 3:47 (med meget svingende mellemtider), 20min afjog

Total omkring 20km

Hvade meget svært ved at styre hastigheden i dag, prøvede hele tiden at justere mig ind på et jævnt tempo omkring 3:45. Men kilometerne skiftede hele tiden mellem at være løbet for hurtigt (hurtigste km var 3:39 - godt nok lidt ned af bakke) hhv. for langsomt (langsomste km var 3:58).

Samlet set blev tiden dog for planlagt, så det er godkendt.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

1. Morgensvømning.

800m - opvarmning incl 4x100 IM

1200m - 6 X ( 4 X 50) teknikøvelser, fokus på rotation og særligt at få skulderen fri af vandet under fremføring.

2700m - hovedserie: 3 X (400fri + 2x100ryg + 4x50fri + 4x25fri)

400m - afsvømning incl 4x50 dyk

Total 5100m

2. Intervalløb

15min opvarmning, teknikøvelser (mange udfaldsøvelser), 8x1000m, 15min afjog.

Tider som følger:

1 - 3:41

2 - 3:37

3 - 3:42

4 - 3:39

5 - 3:43

6 - 3:31

7 - 3:27

8 - 3:21

Planen var at løbe stabil omkrign 3:35-3:40 på de første, og når jeg følte mig klar så lukke lidt mere op.

6,7,8 blev løbet hurtigt, men stadig med alt under fuld kontrol, og stort overskud.

Kanon træningsdag.

Jeg er ved at glæde mig rigtig meget til HCA. Den skal bare have så meget bundgas at alle de lange kenyanere ser mærkelige ud i hovederne når jeg smutter fra dem - elller noget...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Hej mester!

Sad lige og læste din log igennem igen, imponerende træning. Hvordan gik HCA?

HCA var noget lort. Så er det sagt.

Træningen op til gik sådan set fint, jeg var netop begyndt min nedtrapning og havde løbet ½ marathon i 1:19:25 som test uden nogen problemer.

Men men men..,

I de afslutende uger optil er jeg åbenbart blevet angrebet af en skovflåt, som har smittet mig med borelia.

Min ene læg var helt rør, og jeg søgte læge.

Han var ikke i tvivl og jeg kom på medicinvognen.

Han fråråde kraftigt at jeg pressede kroppen i bund med et marathon for fuld blæs, så jeg endte med ikke at stille til start - for andet år i træk.

Godt bitter måtte jeg lade min ellers udemærkede form gå til spilde.

Hvis man skal se positivt på det, så lykkedes det mig at bygge en rigtig solid form op uden at "løbe" ind i skader og andet møg.

Nu er jeg blot endnu mere "sulten" og regner nu med at det bliver enten Paris eller København som blivet mit næste forsøg.

Jeg er så småt begyndt at træne seriøst igen, men primært med svømningen.

Løbet holder jeg bare ved lige hen over vinteren med daglig, kort og lystbetonet træning.

Jeg har stadig en plan om igen at starte noget ordentlig styrketræning, men tiden er bare ikke til det hele.

God træning.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Har ikke brugt så meget tid herinde på det sidste, og det skyldes ganske enkelt at jeg prioriterer min tid alderledes.

Hermed en kort update.

Alt går sådan set som det skal:

- Bestod alle kurser på studiet, og er blevet stillet en ph.d i udsigt. Dog skal forløbet nok foregå primært i Østrig, men det må jeg så tage med.

- Svømningen holdes ved lige med 4-5pas/uge. Samlet 10-20km/uge

- Løb kører også fint med primært kortere intensitivt ture 5-10 gange om ugen. Samlet 50-100km/uge

Hold jer munter - og træn igennem... :cool:

Link to comment
Share on other sites

Har ikke brugt så meget tid herinde på det sidste, og det skyldes ganske enkelt at jeg prioriterer min tid alderledes.

Hermed en kort update.

Alt går sådan set som det skal:

- Bestod alle kurser på studiet, og er blevet stillet en ph.d i udsigt. Dog skal forløbet nok foregå primært i Østrig, men det må jeg så tage med.

- Svømningen holdes ved lige med 4-5pas/uge. Samlet 10-20km/uge

- Løb kører også fint med primært kortere intensitivt ture 5-10 gange om ugen. Samlet 50-100km/uge

Hold jer munter - og træn igennem... :cool:

Tillykke med det. Det må blive spændende :smile:

Har du nogen træningsmæssige mål for i år?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Tillykke med det. Det må blive spændende :smile:

Har du nogen træningsmæssige mål for i år?

Jeg vil ikke sige, at jeg har direkte mål, det primære bliver studiet.

Dog spøger der altid en række drømme i baghovedet, og blandt disse er:

- Ned i 18:xx på 1.500m fri

- Under ét minus på 100m fri

- Ned i 15:xx på 5.000m

- Tæt på den halve time på 10.000m

- Under 2:40 på marathon

- Styrketræne regelmæssigt

- Droppe studiet og sige mit job op for derefter at søge til specialttropperne :blush:

Link to comment
Share on other sites

Så brænder tampen...

Efter et par dage hvor jeg følte mig træt, langsom og ude af form tog jeg lige en uge med nedsat træningsmængde og så kom kræfterne eller igen skal jeg love for.

Således bød dagen i dag på 1500m i 19:07, så der er ikke så langt endnu. :tongue:

Sidste uge bød også på lidt sporadisk styrketræning:

- Squat: 2x10@20kg, 3x5@70kg

- Sumo dødløft: 2x10@40, 3x6@80kg

- Kropshævninger OH 4x25@mig (pt. 69kg)

- Milipress: 2x10@20, 3x5@35

- Træk (row) i maskine 4x5@ukendt men dog tung vægt

- Kropshævninger UH 4x25@mig (pt. 69kg)

God træning til Jer

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning bød på test af den nuværende løbeform.

Således blev der løbet 10.000m test på bane sammen med nogle atletik-folk.

Jeg fik løbet et stabilt løb, som jeg bøg føler kunne være bedre "planlagt", da jeg følte at jeg måske ikke kunne styre tempo'et 100%. Særligt i kurverne havde jeg svært ved at holde "flowet" - det tager altid lidt tid før "bane-formen" indfinder sig efter en vel vinter i skoven og på landevejen.

Resultatet blev 10.000m i 34:47 incl 5000m i 17:10.

Dagen bød også på lidt genoptræning til endnu et 10min forsøg i strækkere; 5x50 strækkere med pause i bunden.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 11 months later...
Hvorfor står det stille her? Nogen der ved noget?

Jeg ved noget...

Tiden blver ganske enkelt brugt på træning og studier frem for skriveri herinde!

Håber at I alle holder gang i hjulene, og fortsat træner seriøst mod jeres mål.

Jeg selv træner ikke på fuld kraft for tiden, da mit studie tager meget af min tid. Samtidig har jeg været så "uheldig" at møde en sød pige :boobs::tongue4: , som også kræver lidt opmærksomhed :wub:.

Hold jer munter!

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share