789's log


789
 Share

Recommended Posts

Fed log du fører dig 789! :4thumbup: Tror jeg vil følge lidt med på sidelinjen. Du får godt nok tilbagelagt nogle seriøse km i din løbetræning. :blink: Også tillykke med den onde førsteplads i armstrækkerkonkurrencen. Bliver spændende at se om der er nogle (evt. dig selv) der kan slå den.

Tak, ja løbet har en god mængde for tiden, men endnu bedre, jeg får ugentligt løbet 15-25km effektive intervaller. Det flytter altså niveauet.

Om jeg selv kan slå de 478, ved jeg ikke. Der går i hvert fald noget tid inden jeg vil forsøge igen. Det er ikke den mest spændende form for træning.

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 369
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Søndag: Rolig morgen løb til svømmeren.

Derefter 5000m svømning incl diverse undervandsøvelser.

fik bl.a. 4*75 dynamisk uden finner.

Og 2 *100 med monofinne.

Svømmede også 10*100m crawl med starttid 1:30 ganske pænt for mit niveau.

Derefter joggede jeg hjem, og kørte noget cirkel trænning.

Nu er klokken 9 og jeg har allerede trænet godt i gennem - dejligt.

Link to comment
Share on other sites

Ordentlig røvfuld træning du får fyret op for!

respæææækt :yo:

Hvor hurtig løber du 10km og har du nogen problemer med skader du skal tage hensyn til?

Hilsen Runners. :smile:

Hvis du bladrer lidt tilbage, vil du se at jeg lige har løbet test løb på 35:00 rent, men mener helt klart at jeg har fin mulighed for at slå min gamle på pr på 34:20

Måske enda komme ned på 33:XX

Link to comment
Share on other sites

Mandag middag:

Interval løb.

Løb idag en af de - i mine øjne - hårde serier, nemlig

400-800-1200-1600-2000-1600-1200-800-400

2min pause mellem hver.

Samlet 10.000m alle løbet under 3:30/km

Alt i alt kom jeg på på 18km incl opvarmning og afjob

Med 10km jog i morges, har jeg dag tilbagelagt 28km incl 10km under 3:30.

Det kan godt mærkes i stængerne. :cool:

I aften står den på velfortjent ( :innocent: ) afslapning

Link to comment
Share on other sites

har du nogen problemer med skader du skal tage hensyn til?

Jeg arbejder meget med at tage diverse små skader i opløbet, da jeg af erfaring ved at det betaler sig i længden.

Har tidligere haft diverse "kendte" løbeskader, dog aldrig alvorligt.

Har bl.a. døjet lidt med skinnebens betændelse, løberknæ, achillessenen (staveplade)

Blå negle, hård hud og sure tær er vel ikke i kategorien "skader" :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tog tidligt fri i dag.

Støvede Raceren af og så ellers der ud af, vejret var jo flot i dag.

4 timer med omkring 1½ time med god intensitet. Kørte over Munke bjerg, Yddinge skov høj, og andre gode bakker.

Dejlig tur, både for krop og sjæl.

Der er altså noget særligt ved blot at lade sig trække gennem naturen, og blot have fokus på rytme, tråd, åndedræt, og glæden ved at have (taget) tidligt fri.

Link to comment
Share on other sites

Det er en seriøs længde du får hamret af her! :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Hvad er din max tid i statisk apnea?

Er det noget du har/vil træne(t)?

/Tao

Max statisk: 6:45

Det var i en priode hvor jeg trænede det ret ofte, vil gætte på jeg kan gå omkring 5:00 for tiden.

Men det er ikke det mest spændende at træne, IMO, så det er ikke noget jeg gøt meget i.

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

det er simpelthen for vildt. Synes i det hele taget at din træning er imponerende. Hvor lang tid tog det at træne dig op til 6:00?

Det er svært at sige hvor lang tid det tog. Som med al træning, havde jeg en lang periode hvor jeg trænede det hårdt og jævnt, så slappede jeg lidt af, og så pludseligt var den der. men 1½-2 år er et gæt

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Kiggede lige på dine løbetider,

hvad er din tid på henholdsvis en 400, og en 800 meter?

Det ligger år tilbage at jeg har løbet igennem på 400 og 800m, kan faktisk ikke helt huske tiderne. Skal lige hjem og blandre i de gamle træningsdagbøger.

Men så vidt jeg husker så er det

400m 00:57

800m: 2:03

For tiden er jeg godt tilfreds hvis jeg kan klemme mig under 3:00/km eller omkring 1:12 på 400m. Da jeg ikke lave kort distance træning.

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Her til morgen (torsdag) stod menuen på en ½ times roligt jog, incl 5 stigningsløb til submax.

Kom forbi en legeplads, hvor der var fin mulighed for chins og dips.

Så jeg kørte dagens cirkeltræning der.

4 runder af:

- 25 chins

- 10 englehop

- 25 dips

- 10 englehop

- 25 strækkere

- 10 engle hop

Kørte stille og roligt med fokus på 100% korrekt teknik - dog ikke englehop her fik den gas.

Blev i alle yder positionerne lidt tid, og forsøgte at holde meget igen i bevægelserne "nedad". Det er sindsygt hårdt!

I aften tager jeg til undervands rugby, det er noget tid siden jeg har spillet sidst, så det bliver spændende om jeg kan gøre mig gældende.

Link to comment
Share on other sites

I aften tager jeg til undervands rugby, det er noget tid siden jeg har spillet sidst, så det bliver spændende om jeg kan gøre mig gældende.

...

Max statisk: 6:45

Det var i en priode hvor jeg trænede det ret ofte, vil gætte på jeg kan gå omkring 5:00 for tiden.

Det bliver vist ikke noget problem :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det bliver vist ikke noget problem :wink:

Nu kræver Uv-rugby jo noget mere end blot evnen til at holde vejret.

Det er meget svært at finde hoved og hale i det hele, da spillet jo foregår i 3d.

Men det gik fint her til aften, havde ikke helt mistet følingen med det.

Men fik nogle tæsk af de store drenge. :cry:

Link to comment
Share on other sites

Har lige lagt en (for mig) sindsyg plan for i morgen.

Jeg skal hjem til mine forældre i weekenden, men mit lift har lige brændt mig af.

Så i morgen bliver en march dag som få, da jeg har bestemt at gå de 45km hjem.

Skal have mit vasketøj, bøger, trænings tøj og extra tøj med, så ved ikke hvad rygsækken kommer op på.

Det er faktisk første gang jeg skal over 40 km.

Jeg vil førsøge at holde 5km/t når jeg går, men holde de pauser jeg føler er nødtvendige.

Så nu vil jeg smutte i seng, og sove længe i morgen for at samle kræfter. Go'nat

Link to comment
Share on other sites

Så er det næsten afgang hjem til mors madgryder.

Alt er pakket og klar. Støvlerne er pudset, rygsækken er godt fuld og sneg sig op på 27kg incl 5kg mad og drikke jeg regner med indtage undervejs.

Har pakket mit kogegrej ned, og taget noget dåsemad.

Regner med at turen vil tage 12timer incl pauser: 9timers gang med 5km/h og sammenlagt 3timer pause.

Skrever igen i morgen, hvordan det gik - bogstaveligt talt - :wink:

Lørdag skal jeg ud og hilse på et par unge damer, så mon ikke jeg skal sove længe søndag :wub:

God weekend

Link to comment
Share on other sites

Lyder som om du ikke har gået så mange lange marcher før?

Jeg tror du finder ud af at:

Kogegrej er pisse tungt og irriterende. Hav hellere mad med som ikke behøver at tilberedes, men kan spises direkte fra posen.

5 kg mad og drikke, er alt for meget til sådan en tur. Man tror man har behov for det helt vilde, men det har man egentlig ikke.

Dine pauser varer højst 5 min af gangen for at kroppen ikke bliver kold. Hvis din krop først bliver kold, er det et helvede at starte igen. Højest en eller to lange pauser på sådan et stræk.

Så samlet tid i pauser nærmer sig overhovedet ikke 3 timer.

Derimod tror jeg at du vil få svært ved at holde 5 km/t uden makker. Lige pludselig kører dine tanker bare derud af og så falder tempoet stille og roligt til normal gang tempo.

bliver spændende at høre om du ikke deler de samme erfaringer med mig imorgen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share