789's log


789
 Share

Recommended Posts

Lørdag.

Endnu en rolig dag, er ved at blive frisk igen.

Tog endnu en tur i svømmeren, men blot 1000m teknik og en god lang sauna tur, med olie på ovnen.

Det er altså godt til en træt krop.

Har tilgengæld fået lavet en masse af det jeg ikke når/vælger fra i hverdagen.

Så nu er her orden i sagerne, kan i tro.

Men det holder nok ikke længe :nonono:

Håber at blive halt frisk i løbet af natten, da jeg i morgen skal svømme 1000m test.

Afhænnigt af hvor klar jeg er i morgen, tager jeg stilling til om det bliver med hammer på, eller om det bliver til endnu en sausa-dag.

Har for øvrigt støvet mine langrend ski af, og håber at kunne komme ud en af de kommende dage, da sneen jo ser meget indbydende ud.

God weekend

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 369
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så er dagens 1000m overstået.

Og med lidt sygdom i kroppen kunne jeg ikke prale af at være godt svømmende.

Alligevel kunne jeg presse en tid på 14:25 ud af ærmet.

Meget overraskende.

Så på trods af, at jeg følte at det ikke kørte, så har farten åbenbart været der.

En fin oplevelse - Hvad kunne det ikke have blevet til hvis jeg var 100% på dupperne?

Samlet blev det til 2500m incl ind- og afsvømning.

Link to comment
Share on other sites

Når teknikken er ved at side dér. Så vend om på ryggen, og lav nøjagtiv de samme bevægelser, og find samme glid. Det flytter teknikken.

Ved ikke om overstående giver mening for andre end mig selv. Men det er gode tanker at gøre sig i vandet for at optimere sit glid og "greb" i vandet.

Interessant. Det synes jeg giver god mening. Det må jeg lige prøve af.

Ved UV, svømmer du da i 25 m. bassin eller 50 m. bassin?

/Tao

Link to comment
Share on other sites

Interessant. Det synes jeg giver god mening. Det må jeg lige prøve af.

Ved UV, svømmer du da i 25 m. bassin eller 50 m. bassin?

/Tao

Om jeg svømmer i 25 eller 50m bassin er forskelligt, da jeg kommer forskellige steder.

Men oftest er det 25.

Jeg foretrækker dog 50m, da det giver langere perioder hvor man kan ligge og glide afsted, og vendinger kan godt smadre rytmen.

Hvis du vil prøve det med at svømme på hovedet, så gør dig selv den tjeneste også at prøve at svømme brystsvømning på hovedet, og lad hovedet falde så meget tilbage at du kan se fra ende til ende. Det synes jeg virkelig er specielt.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Dagens træning var rolig, da jeg fortsat ikke er kommet mig helt efter lidt småsygdom.

Morgen

- 10km jog incl 10 stigningsløb

- 2km svømning. Mest teknik, men dog incl 10*50m med starttid 1min

Resten af dagen bliver afslapning, så jeg kan blive helt rask.

Link to comment
Share on other sites

God træning!

Måske du har lyst til at teame op en dag til lidt svømning og undervandsleg...jeg er åben for forslag!

Hvor bor du?

Træner ofte alene, da jeg så ikke er afhænnig af andre (s tider).

Men skirv lidt om hvad du går og laver, så kan vi da snakke sammen.

Ellers vil jeg anbefale dig (hvis du er fra århus) at tage til intro i AFK de holder intro nu på onsdag se fridykning.com

Link to comment
Share on other sites

Det bliver nok lidt tyndt med opdateringer i den kommende tid, da jeg nu bevæger mig ind i en periode med EXTREM løbe træning frem mod DM 10km i april.

Så tiden på mol bliver begrænset, men bare rolig, det vil blot være fordi træningen er sat i 5. gear.

Dagen i dag, var igen henlagt til restitution.

Lave lidt styrketræning, fullbody, men lav vaægt, men med fukus på "hurtige" løft.

Joggede derefter 12km, helt rolig

Er ved at være oven på. Og har lagt træningsprogram frem mod DM, så nu skal den bare have max gas, så jeg kan banke en ti'er af på 33:xx

God træning til alle

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg på dupperne igen!

Dagen i dag, har budt på svømning, løb og cirkeltræning

Morgen:

- Svømning, rolig teknik træning, dog incl en lang pyramide-serie på (100-200-300-400-500-400-300-200-100)m, pause 30 sek, i moderat tempo. Til sidst lavede jeg lidt UV-træning uden finner da jeg havde glemt dem der hjemme. Men gik fint og jeg vendte flere gange på langbane.

Samlet omkrig 4000m

- Derefter 4 x bronxecirkel

Eftermiddag:

- Løb

20min opvarmning, derefter:

4*1000, løbet i moderat tempo, 3:39-47, pause 2min

10*400, løbet med starttid 2:00, tider omkring 1:09-1:15

4*1000, løbet i hårdt tempo, 3:06-14, pause 3min

20min afjog

Pænt over 20km samlet – god træning

Pause 5min mellem de forskellige intervaller, hvor jeg lave de en masse strækøvelser for bagsiden.

Godt at mærke at jeg stadig kan trække igennem efter et langt intervalpas.

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Så er jeg på dupperne igen!

Dagen i dag, har budt på svømning, løb og cirkeltræning

Morgen:

- Svømning, rolig teknik træning, dog incl en lang pyramide-serie på (100-200-300-400-500-400-300-200-100)m, pause 30 sek, i moderat tempo. Til sidst lavede jeg lidt UV-træning uden finner da jeg havde glemt dem der hjemme. Men gik fint og jeg vendte flere gange på langbane.

Samlet omkrig 4000m

- Derefter 4 x bronxecirkel

Eftermiddag:

- Løb

20min opvarmning, derefter:

4*1000, løbet i moderat tempo, 3:39-47, pause 2min

10*400, løbet med starttid 2:00, tider omkring 1:09-1:15

4*1000, løbet i hårdt tempo, 3:06-14, pause 3min

20min afjog

Pænt over 20km samlet – god træning

Pause 5min mellem de forskellige intervaller, hvor jeg lave de en masse strækøvelser for bagsiden.

Godt at mærke at jeg stadig kan trække igennem efter et langt intervalpas.

Det var sgu en seriøs omgang træning :blink::superman:

Jeg bliver helt træt bare af at læse om det...Hvor får du al den energi fra?

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Det var sgu en seriøs omgang træning :blink::superman:

Jeg bliver helt træt bare af at læse om det...Hvor får du al den energi fra?

-Camilla

Kartofler og bruun sovs!

- Nej, når træningen finder sin egen rytme, har den en selv forstærkende effekt.

Jeg skal virkelig op på store mængder før det dræner mig totalt for energi - præver at finde ballancen mellem hård træning og nedbrydning af kroppen.

Link to comment
Share on other sites

De sidste par dage har lignet hinanden, og bestået af følgende hver dag:

Morgen:

2000m svømning incl

primært teknik

5x100 starttid 1:30,

10*50m startti 1:00

Lidt forskellige UV "lege"

5km meget rolig jog, dog incl 5 stigningsløb over 100-200m til submax

5* Bronzecirkel, 100% korrekt udført

tilføjet row under et bord

kropshævninger skiftevis over/under hånd

ingen tid - fokus på teknik

Aften

Interval løb

Har løbet pyramider beståenden af

(100-200-400-800-1000- 1200-1200-1000-800-400-200-100)m, Pause 1min.

100, 200, 400 er løbet som stigningsløb, sluttende tæt ved sprint

800 og 1200 er alle løbet lige over 3:00/km - langsomste 1200m er løbet på 3:07/km

Så der har været rigtig høj intensitet på intervallerne, men har følt at det har gået fint.

Dog forsøger jeg at ligge intervallerne tidligt på eftermiddagen, inden det bliver rigtigt koldt. Da jeg godt kan have lidt bøwl med at løbe tæt på max i kulde.

I morgen kobler jeg mig på en marathon træningsgruppe og jogger med på deres 25-30km for at holde lidt udholdenhed i kroppen. tempoet bliver nok 5:15-5:45/km - så det bliver en lang dag.

Link to comment
Share on other sites

Hey 789

Har du overvejet når du er færdig med optræningen til løbet at lave noget mere seriøs styrketræning? f.eks. med kettlebell eller sandsæk? Jeg tror noget kb træning vil være rigtig godt for dig, da resten af din fysik jo ser rigtig god ud. Det er blot for at gøre opmærksom på, hvis du bestemmer dig for at søge ind, at du ikke ender i den suppedas ikke at kunne slæbe de mængder udstyr etc. der er, til trods for de gode tider på løb, svømning, og bw øvelser.

God hastighed på intervallerne :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hey 789

Har du overvejet når du er færdig med optræningen til løbet at lave noget mere seriøs styrketræning? f.eks. med kettlebell eller sandsæk? Jeg tror noget kb træning vil være rigtig godt for dig, da resten af din fysik jo ser rigtig god ud. Det er blot for at gøre opmærksom på, hvis du bestemmer dig for at søge ind, at du ikke ender i den suppedas ikke at kunne slæbe de mængder udstyr etc. der er, til trods for de gode tider på løb, svømning, og bw øvelser.

God hastighed på intervallerne :4thumbup:

HVIS jeg bestemmer mig for at søge ind, så vil træningen tage en anden retning.

Men PT. er det løb på 5000-10000m der har fokus.

Jeg mangler helt klart noget på styrkesiden i forhold til min "cardio-form", og det vil være noget jeg vil arbejde med inden en evt ansøgning.

________

Aftenens UV-Rygby gik fint.

Jeg lavede et par mål. Men ikke mindst så havde jeg et par rigtige gode forsvarsindgreb :superman:

Mine nye Mares Avanti tre finner er jeg blevet rigtig glade for, de er dog lidt stivere end mine andre, så det skal man lige vænne sig til.

Link to comment
Share on other sites

Giver det godt? Jeg giver altså ikke 800 kroner for en kanonkugle der smadrer min ryg.

:laugh: :4thumbup:

Seriøst, den giver dig, hvis du bruger den rigtigt, virkelig stærke ryg og ben. Lige præcis det der er vigtigt når man render rundt med rygsæk etc. Men det kan en sandsæk eller vægte jo også give. Det vigtigste er bare at man træner det op

Link to comment
Share on other sites

:laugh: :4thumbup:

Seriøst, den giver dig, hvis du bruger den rigtigt, virkelig stærke ryg og ben. Lige præcis det der er vigtigt når man render rundt med rygsæk etc. Men det kan en sandsæk eller vægte jo også give. Det vigtigste er bare at man træner det op

Personligt er jeg mere til "almindelig" styrketræning, har dog kun prøvet kettle en enkelt gang.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag.

Morgen svømning

-6000m incl en del hårde serier.

Afsluttede med 6*50 dynamisk uden finner. pause 1min. Godt glid.

Lang tid siden jeg har svømmet over 5000m, men det gik fint.

-2*guldcirkel

Aften.

Løb 5km opvarming, 7*1000m, pause 3 min.

Løbet på

3:15

3:17

3:18

3:10

3:12

3:20

3:14

5km afjog

Rigtig hård gang interval træning, med et par at de seje bananer som løb mig helt i sænk.

Men jeg løb mit eget tempo, og fik nogle - for mig - forholdvis jævne tider.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share