6 - 8 kilo... Det er alt!


Cektar
 Share

Recommended Posts

Hej boys and girls,

Jeg har et problem. Jeg har taget på! Helt "præcist" 6 - 8 kg. Har Alle har de sat sig lige på sidebenene. Og det er virkelig ikke pænt! Udover det, er jeg godt trænet og har en rigtig pæn overkrop, en super stærk ryg og arme der er trænet, så de helt naturligt danner en "kurve" ved skulderen.. Så på den måde, er jeg fuldt tilfreds med min overkrop.

MEN! --> Lige over buksekanten sidder der nu godt to cm. på hver side af mig, som jeg gerne vil have væk igen!

Og mit spørgsmål er så: HVORDAN KOMMER JEG NEMMEST OG HURTIGST AF MED DISSE KILO? Altså, hvis jeg laver 45 min - 1 times intensiv konditræning 5-6 gange om ugen, er det så nok? Og hvordan kan jeg være "sikker på", at det lige er på mine sideben fedtet bliver svitset af? Og hvor hurtigt vil jeg kunne få resultater?

Jeg spiser - ift. at jeg gerne vil smide de kilo der:

Morgen: Havregrød.

Mellemmåltid: En klapper rugbrød med en banen.

Frokost: Kylling eller Oksekød med grønt eller frugt. Spiser ikke paste og kartofler, når jeg vil tabe mig (?)

Mellemmåltid: Igen noget rugbrød med en banen el. lign.

Aften: Kylling, kalkun eller lign... Igen ingen kulhydrate (?)

Nat: Hmm, rugbrød igen... :)

Hvad siger I? Det vigtige er, at jeg kan få svedt de der depoter på siderne af!

PÅ forhånd tusind tak!

Cektar.. :)

Link to comment
Share on other sites

Og mit spørgsmål er så: HVORDAN KOMMER JEG NEMMEST OG HURTIGST AF MED DISSE KILO? Altså, hvis jeg laver 45 min - 1 times intensiv konditræning 5-6 gange om ugen, er det så nok? Og hvordan kan jeg være "sikker på", at det lige er på mine sideben fedtet bliver svitset af? Og hvor hurtigt vil jeg kunne få resultater?
Hvordan du hurtigt og bedst kommer af med kiloerne:
  • spis lidt mindre end du gør nu, drop søde sager og sukkersødet sodavand, alkohol mm
  • spis mere protein. Det giver større mæthed og kroppen skal bruge 30% af energien fra protein på selve optagelsen, til forskel fra 5% og <1% for kulhydrat og fedt. Kroppen skal selvfølgelig også bruge de to andre, så det går ikke kun at spise protein.
  • øg dit aktivitetsniveau, hvilket du jo også har planlagt.

4-6 timers træning om ugen burde være noget der rykker, men det er naturligvis ikke en garanti for vægttab, hvis kosten bare følger med op.

Der hvor fedtet sidst er kommet på er også ofte der det først bliver forbrændt fra. Det er ikke noget du kan påvirke, så du må bare fortsætte indtil du er tilfreds med "problemområderne".

½-1kg pr uge vil jeg mene er realistisk med den mængde motion og en kost lidt under dit ligevægtsindtag (hvor motionen ikke er medregnet).

Hvad siger I? Det vigtige er, at jeg kan få svedt de der depoter på siderne af!

Modsat af hvad visse griske TV-shop reklamer påstår, så kan fedt jo desværre ikke svedes ud.

Held og lykke med projektet. Keep us posted :smile:

Link to comment
Share on other sites

nu er det nok ik så fedt og gå sulten i seng... når du sover har du alligevel en 6-12 timers faste periode (nogen sover jo længere end andre :innocent: ) og du skal jo passe på ikke at miste din muskelmasse i samme omgang som du smider dit fedt, så sørg for at få alle de proteiner du har brug for :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hey boys,

@MaxPower: Ja, det er rigtigt. Noget du kan anbefale? Altså, vindruer og sådan noget shit gør jo ikke, at man føler sig mæt. Men vi snakker frugt og så videre, ik? For et eller andet sted handler det jo også om at tage sig sammen og vise, hvem der bestemmer! (?) :)

@reflect: Ok. Så du enbefaler at jeg stadig drikker 1 - 2 proteinshakes dagligt? Med 25-30 gram i hver? Oder? :)

Tak! Det er helt kanon med nogle råd.

C

Link to comment
Share on other sites

Hey boys,

@MaxPower: Ja, det er rigtigt. Noget du kan anbefale? Altså, vindruer og sådan noget shit gør jo ikke, at man føler sig mæt. Men vi snakker frugt og så videre, ik? For et eller andet sted handler det jo også om at tage sig sammen og vise, hvem der bestemmer! (?) :)

@reflect: Ok. Så du enbefaler at jeg stadig drikker 1 - 2 proteinshakes dagligt? Med 25-30 gram i hver? Oder? :)

Tak! Det er helt kanon med nogle råd.

C

Nu er min egen kostsituation en lidt anden, men jeg kan prøve :innocent:

Høj mæthedsfornemmelse ift kalorieindtag får du som sagt med fedtfattigt kød, grove kulhydratkilder (mørkt brød frem for lyst f.eks.), få flydende kalorier (lille mæthedsfornemmelse) grøntsager og noget frugt, men ikke for meget. Det meste frugt føler jeg ikke giver særlig meget mæthed.

http://kalorietabel.dk/ kan du få et overblik over godt vs. skidt. Alle de "gode" ting er markeret med grønt. Der ser dog ikke ud til at være en præcis definition på den markering, men den virker meget fornuftig.

Proteinshakes vil jeg som udgangspunkt ikke anbefale, hvis du er på diæt - igen flydende kost, lav mæthedsfornemmelse. Kun hvis du har meget svært ved at få tilstrækkelig med protein i kosten og i øvrigt ikke føler den store sult.

Link to comment
Share on other sites

oksekød er generelt en rigtig god ting da proteinen bliver fordelt op mod 48timer hvor proteinshaken maks bliver fordelt over 2timer(hvis jeg ikke husker helt forkert)

Siger du man kan være op til 2 døgn om at nedbryde og optage en bøf? :blink: Referencer? :wink:

Men ud over det har du jo ret, at det både er proteinpulvers styrke og svaghed at det optages hurtigt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share