357 dage


FicusForPresident
 Share

Recommended Posts

Tja, her er min vægttabs historie.

Personlig info

Hankøn.

25 år gammel.

Studerende

79,6 kg

180 cm høj.

Fedtprocent 11-13%

Problemet;

Tja, hele historien starter vel da jeg var omkring 20 år gammel. Havde hele mit liv dyrket meget motion og var i ganske god form. Men pga. druk/piger og dovenskab begyndte jeg at tage på. Fra jeg var 19 til 24 år gammel tog jeg omkring 45 kg på. Da jeg nåede mit max vejede jeg 130 kg og lignede en der var burde havde sit eget program på Discovery.

Hva fanden jeg har da taget lidt på;

Lagde først mærke til jeg havde taget lidt på, da jeg rundede 100 kg men syntes ikke det var så galt så jeg festede videre. Gjorde mit første forsøg på at tabe mig, da jeg vejede 105 kg, holdte 2 uger, så gav jeg op. Men ellers så sagde jeg hele tiden til mig selv, at på Mandag begynder jeg men den ene Mandag tog den næste og jeg kom aldrig igang.

Begyndelsen;

130 kg; Selve begyndelsen på mit vægttab var da jeg sammen med en ven meldt mig ind i et motionscenter. Tænke ikke rigtig over, at jeg ville tab mig men besluttede mig hurtig at når jeg nu alligevel ville styrketræne så kunne jeg ligesågodt også begynde at tabe mig. Bagved så der også et ønske om at søge ind til politiet menn det var en drøm som var langt væk.

Motion og kost;

Da jeg startede havde jeg ingen ide om hvordan et motionsskema eller hvordan min kost skulle være. Vidste godt, at jeg skulle i energiunderskud men ikke rigtig mere men jeg besluttede tidligt at jeg ikke ville tabe mig vedhjælp af stoffer, f.eks. terma power og den slags. Men, jeg startede med en slags fuldbody program eller mere et "tag lidt af alle slags maskine" program. Det gav mig ikke særlig styrke fremgang. Den store fremgang kom, da jeg opdagede www.motion-online.dk og kropkost programmet. Skiftede hurtigt mit "fuldbody" ud men et 2 split program og fik styr på kosten med kropkost programmet. Lå på omkring 1500-1600 kcal i 10 måneder. 2 Split programmet var godt men tog for lang tid, lige omkring 2 timer. Så jeg lavede et 3 split program som jeg køre Mandag til Lørdag. Nu skal det siges, at jeg restituere meget hurtigt og ikke får DOMS eller kan mærke det dagen efter selvom jeg har trænet hårdt + så har jeg også genetikken til at få muskler(har altid været nemt) =). Udover styrketræning 6 gang om ugen, så løber jeg 2-3 gange om ugen.

Hvorfor 3 split;

Ved godt mange vil spørge, hvor jeg har et 3 split. Men jeg synes det giver mig en pæn symatri og tid til at give hver kropsdel den fokus og tid som sikre symatri. Grundlæggende er jeg ikke så meget til store muskler og har set alt for mange med overudviklet pecs/arme og ingen ben eller ryg. Videre er jeg ikke så smadret efter en træning.

Her er lidt kedelig info;

Tabt over;

Bryst = 17 cm (var mere men er begyndt at vokse)

Talje = 46 cm (Synlige abs er bare sagen, når man har været fed)

Hofte = 28 cm

Ben = 9 cm

Arm =3 cm (argh)

Læg = 7,5 cm

Havde tabt mig 10 kg før jeg begyndt at måle.

Mit vægttab over tid;

http://www.motion-online.dk/fora/gallery/1...5_521_19463.jpg

Problemet ved vægttab og styrketræning;

Tja, min styrke steg indtil jeg vejede 100 kg. Efter 100 fik jeg problemer med at beholde styrken. Gik f.eks. fra 170 kg i squat til nu at tag 5x130 kg, har også haft lidt knæ problemer. Gik fra 107,5 kg i bænkpress til 105 kg. Eneste store øvelse som ikke led var dødløft som blev ved 160 kg.

Fremtiden;

Tja, efterhånden er jeg blevet rigtig glad for at dyrke bodybuilding og træner ikke mere for vægttab og efter jeg er begyndt, at spise bedre er jeg begyndt at vokse rimelig meget. Nyder faktisk at være lidt cut og vil ikke være meget stor. Men regner med at gå op til 85 kg med en fedt% under 10. Ellers har jeg søgt ind til poltiet og vil ændre min træning til lidt mere cardio. Selvom jeg uden problemer kan løbe over 1 time så vil jeg gerne øge min hastighed.

Kosttilskud;

Div kosttilskud jeg har brugt;

Protein-pulver.

Kreatin.

Men ellers tak til alle fra motion-online, har virkelig brugt dette forum til mit vægttab. Tror ikke jeg ville have kunne gjort det uden.

Selve grunden til jeg har skrevet dette indlæg er, at jeg er træt af de forskellige vægttabs programmer i medierne som f.eks. Meretes mave, livet er fedt, Du er hvad du spiser og alle den slags programmer. Ikke noget med fancy kure som Atkins og alt det andet fis der findes derude. Villle gerne vise at hårdt arbejde og kostomlægning kan være vejen frem.

Slut;

(gider ikke rette fejl)

Edited by FicusForPresident
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share