DaDanes log (vægttab, styrke, muskler, kondi og alt det der).


DaDane
 Share

Recommended Posts

Dato: 19. Januar 2017
Vægt: 95,4 kg. Heraf muskelmasse: 35,5 kg og fedtmasse: 20,4 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Jeg har i går (og nok også, - men i mindre grad i forgårs) haft et for lavt blodsukker. Så min diæt har nok været "for" effektiv. Eller min mad har været dårlig.
Jeg synes jeg har haft rigtig meget god succes med IF. Men i går var en øv-dag. Og den minder mig om den følelse jeg ofte har haft i træningscenter. Hvor jeg har manglet energi til hoved især men også til krop tror jeg. Jeg har ikke overvejet det. Men jeg tror faktisk at mit blodsukkerniveau ofte har været lav når jeg har trænet. Og jeg tror det har været en meget stor grund til at det "ikke har været en sk*d sjovt".
Jeg tænker at der kan være mange gode grunde til det:

  • Jeg har nærmest altid været i energi-undskud når jeg har trænet (fordi jeg glemmer eller ignorere min vægt når jeg ikke er i mit "sund-mode".
  • Jeg har indimellem spist for meget slik (dog sjældent når jeg har trænet - fordi jeg jo netop har været i "sund-mode"
  • Jeg har nok ikke været nok opmærksom om hvordan jeg får styret niveauet.

Derudover må jeg indrømme at jeg er kommet dertil at energi-drik (sukkerfri men med koffein, guarana, taurin og vitaminer etc.) gør en forskel.

De sidste par dage har jeg ikke spist min morgenmad (beskrevet ovenfor - men med skyr, proteinpulver og diverse kosttilskud) men alene med en (lækker) aftensmad, - nogle dage dog suppleret med en low-carb proteinbar. Og det er altså ikke nok. Men min morgenmad ser ud til at være.

I dag var jeg igen til træning. Og det gik langt bedre. Dog mistede jeg pusten til sidst. Hvor jeg igen er ret sikker på at mit blodsukkerniveau har været for lavt. Det tager nok et par dage at få energien for alvor tilbage, - med god mad. I dag har jeg fået begge dele. God morgenmad - og har nu været hos min mor og spist kalvesteg, kartofler, grønt - og så med kakao til.

I går var der "energi" til 2 minutter cykling (o.k. måske gav jeg op før det var sådan rigtigt nødvendigt). I dag kørte jeg 10 minutter - med højere level. Og holdt stort set mine 80 RPM. Langt langt bedre - og især med humør og friskhed.

Dato: 20. Januar 2017
Vægt: 94,9 kg

I dag fik jeg en Mojito (energi-drik) inden jeg tog til træning. Måske er det fint at jeg får den en smule før. Ofte har jeg taget den samtidigt med at jeg har cyklet. Jeg tror dog stadig mere på at det er kosten som jeg har kikset lidt de sidste par dage. - Og at jeg er klart i bedring. Jeg tror stadig på IF! Men jeg tror jeg har kørt skævt de sidste dage. Men jeg tror på at det har skyldtes meget lavt kalorieindtag eller måske endnu mere hvad jeg har "fyldt" i de kalorier.
Nå ja - endeligt er jeg jo (som altid) fastende, - men ikke helt så længe. For træningen startede 13.30. Så jeg var kun fastende i ca. 15-16 timer da jeg startede. Hvor jeg nogle gange har fastet op mod 20-22 timer. Jeg tror dog ikke at det er årsagen, - men som nævnt meget få kalorier og især hvad det er for kalorier. Måske tager jeg fejl???

Cardio bicycle_smiley.gif
10 min level 7 ca. 80 RPM.
Men gennemsnitlige effekt var i følge cyklen 137 watt, efter 2 minutter var min puls 180 og cyklen begyndt at brokke sig over "for høj puls - pas på". Cyklen gav op med at måle puls kort efter. Det har jeg aldrig oplevet før (men det var i inFitness - så måske bare dårligt udstyr?). Efter ca. 3½ minut begyndte mine arme at sove og det tiltog lidt. Især hvis de fik lov at hænge nedad. Men jeg kørte videre til de 10 minutter. Det var hårdt, men bestemt ladesiggøreligt. Dog var det lidt skræmmende med armene.
Så lidt underligt. Egentligt bedste cykling længe - men noget kraftige symptomer i armene. Jeg mindes jeg har haft det før. Men ikke i de sidste par måneder tror jeg.

Dagens træning :pumpin:
Squat: 8@10,9 kg, 8@30,9 kg, 8@40,9 kg, 6x8@53,4 kg. Allerede 1. sæt var hårdt. Det var en stor overraskelse for mig. For opvarmningen gik super godt. Men det blev til gengæld ikke meget hårdere fra sæt til sæt. Så jeg kom fint igennem.
Bænk: 8@10,9 kg, 8@30,9 kg, 8@40,9 kg, 6x8@50,9 kg. Nice! Jeg var presset på tid. Så efter 3 sæt begyndte jeg at supersætte med dødløft.
Dødløft: 6x8@50,9 kg. Hårdt - og svært at holde ryggen strakt og sund. Men det gik vidst så nogenlunde.
Military: 8@10,9, 6x8@20,9 kg. Supersættet med leg-curl. De første sæt var meget lette, men de sidste ikke super lette!
Leg-curl: 6x8@10/10 kg. 

Jeg synes det gik godt i dag. Måske primært at humør og koncentration var god.
Jeg tror måske jeg er kommet til at bede for at min bænk kunne blive lige så god som min dødløft. Og det fik jeg så. Så pas på hvad I beder om :hmmm:
.

:banana::banana::banana::banana: 4 bananer.

Link to comment
Share on other sites

Tak Bjergtrold!

Der er sket en forskydning - i indlæget ovenfor nævner jeg 19. og 20. januar - det er altså 20. og 21. Men det gør nok ikke den store forskel.

Jeg har i dag været opmærksom på kcal indtag - og rammer langt under forventet. Jeg har i dag indtaget ca. 1400-1500 kcal (men dog 95 gram protein). Og i dag har jeg spist rigtig meget - eller sådan føles det i hvert fald. Jeg er ret sikker på jeg har haft dage på under 600 kcal.

Det er i øvrigt indtaget på ca. 4½ timer - og dermed 17½ timers faste (vinduet lukkede her kl. 22). Og jeg har spist nok i forhold til min skrumpede mavesæk - men ikke så det for alvor trykker.

Dato: 22. anuar 2017
Vægt: 95,7 kg

Cardio bicycle_smiley.gif
10 min level 7 ca. 80 RPM.
Cyklen var træls i dag. Den vil slet ikke måle puls - og da jeg var færdig gav den heller ikke gennemsnitseffekten. Men den er nok en smule lavere end i går, - i hvert fald synes jeg det var svært at holde de 80 RPM. Der var til gengæld ikke nær så meget sovende underarme. Bare lige antydningen af at det også var sådan i dag.

Dagens træning :pumpin:
Sitting calfraise: 8@0/15 kg, 6x8@5/25 kg. Sidste sæt (og måske lidt mere til) var ikke sådan helt perfekt udført, - men idag var det især det sunde ben der ikke helt var med. Mystisk. De var dog begge stort set med.
Leg extension: 6x8@20/20 kg. Jeg burde nok have prøvet lidt mere med det raske ben. Det føltes som om det mest var fordi det gjorde ondt i fodledet der hvor jeg pressede at jeg stoppede ved 20 kg. Jeg kan ikke tage meget mere, - men jeg kunne have prøvet med 25 kg.
Fys-øvelse (ankel) ind: 20@2,5 kg, 2x20@3,75 kg. Den føltes fin - men jeg kan se at jeg har kørt mere. Det syntes jeg nu ikke jeg havde overskud til.
Fys-øvelse (ankel) ud: 20@2,5 kg, 2x20@3,75 kg. Den føltes fin.
Fys-øvelse (ankel) ind: 20@10 kg, 2x20@15 kg. Med sko. Det er heller ikke helt optimalt. Men jeg tror det er bedste gang endnu. Jeg kan arbejde lidt tungere. Tror det er godt.
Omvendt BP: 8@35, 4x8@45 kg. Den var tung.
DB Curls: 8@10 kg, 4x8@12 kg, 2x5@12 kg. Det var nu meningen det skulle have været 6x8.

Det var jo ikke mange "rigtige" øvelser - mest fys-øvelser. Men det er også vigtigt nu selvfølgeligt.

Det må give  :banana::banana::banana: 3 bananer.

I morgen får jeg ikke trænet (skal have vagt på skolen) og tirsdag får jeg ikke målt min morgenvægt.

Link to comment
Share on other sites

Dato: 23. Januar 2017
Vægt: 95,8 kg

Ikke planlagt træning - jeg var på skolen og sove.

Dato: 24. Januar 2017
Vægt: Ukendt (da jeg sov på skolen)

Det var planen at jeg skulle have trænet, - men jeg kom senere hjem og havde en del ting jeg skulle nå. Så det røg ud. Øv.

Dato: 25. Januar 2017
Vægt: 96,0 kg

Cardio bicycle_smiley.gif
10 min level 7 ca. 80 RPM.
Det gik faktisk godt i dag. Og cyklen kunne måle puls næsten hele tiden. Jeg fik et gennemsnitseffekt på 141W - men det er lidt "snyd" da jeg øgede level de sidste ca. 30 sekunder. Gennemsnitspuls 173. Det gik ret godt med at køre ca. 80 RPM - og mine arme sov ikke :cool:Dagens træning :pumpin:
Squat: 8@10,9, 8@20,9, 8@30,9, 8@40,9, 6x8@55,9 kg. De første sæt var lidt ømme. Nok fordi mit ben var hævet ret meget op - fordi jeg har haft for travlt til at have det opad. Men de sidste sæt var meget fine - uden smerter.
CGBP: 8@10,9, 8@20,9, 8@30,9, 8@40,9, 6x8@50,9 kg. Det var tungt. Men det gik stort set. Min spotter kunne ikke holde nallerne for sig selv så jeg fik lidt hjælp i allersidste løft (og det havde været et close-run ellers, - men jeg tror jeg havde fået den. Muligvis ikke godkendt. Måske fik jeg løftet numsen?).
Sitting calfraise: 8@0/15 kg, 8@15/25, 5x8@10/30 kg. De fleste løft så fine ud. Men ind i mellem var jeg presset. 

Dato: 26. Januar 2017
Vægt: 96,2 kg - Jeg synes det ser ud til at min vægt er svagt voksende. Det er sådan set o.k. men jeg undrer mig. Jeg er ret sikker på at jeg får mellem 1300 og 1800 kcal. om dagen. Måske fører jeg præcist log en dag.

Jeg kommer sent hjem fra skole i dag. Men planen er faktisk lidt træning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik trænet torsdag (26/1).

Jeg skulle have været startet med lidt cardio - men alle cyklerne var optaget. Sikkert fordi inFit havde flyttet rigtig meget rundt - og derfor var ikke alle cardiomaskinerne sat til. Jeg valgte at "gøre det færdig" jeg havde startet onsdag - så det var ikke mangle øvelser. Også fordi klokken var mange og jeg har været bagefter med søvn. Og det er jo også skidt.

Dødløft: 8@50,9, 2x8@60,9, 3x8@70,9 kg. Jeg tror ikke formen var perfekt. Og så meget er 70 kg altså ikke i DL. Såee. øv.
Leg curl: 8@10/10, 6@12,5/12,5, 2x8@20.  Det var tungt
Fys øvelse - bagud: 20@10, 2x20@20 kg. Super.
Fys øvelse - ud: 20@2,5 kg, 2x20@5 kg. 
Fys øvelse - bagud: 20@2,5 kg, 2x20@5 kg. 

Dato: 27. Januar 2017
Vægt: 95,9 kg

Dato: 28. Januar 2017
Vægt: 95,9 kg

Jeg var i Nordland i dag. Dog uden Fist'en.

Squat: 8@20, 8@30, 8@40, 8@50, 8@60, 1@60, 8@60, 8@60, 3@60, 8@60, 6@60 kg. Tror jeg nok det var. I hvert fald var planen at køre 6x8 - men der var et par fails i mellem. Den sidste 'opgav' jeg på. De to andre fik jeg hjælp til. Meget mystisk, - fordi ind i mellem føltes det som om jeg havde masser af overskud - og flere gange (2 gange) tabte jeg opspændet og måtte give op.
Bænk: 8@20 kg, 8@30 kg, 8@40 kg, 8@50 kg, 6x8@55 kg. De var tunge, men ikke så voldsomt endda. Jeg tvivler på jeg kunne have taget 10 reps i sidste sæt så der var ikke meget overskud, - men i de første sæt tror jeg godt jeg kunne have gjort det. Den 25. november (før skaden) fik jeg 6x8@50 kg. 15. januar fik jeg 8,8,7,6,6,6@50 kg (efter skaden). Ellers skal jeg helt tilbage til 5. maj og 11. maj 2014 for at have taget hhv 55 kg og 57½ kg - men kun 2 sæt! Og jeg har tabt mig en del siden jeg pådrog mig min ankelskade (i 14 var jeg dog en smule lettere end i dag). Så jeg er meget tilfreds med min bænk! Min rep-rekord er 60 kg for 8 reps (helt tilbage i 2003). Mon ikke jeg får slået den før sommerferien?
Læg stående 3 sæt á 20 reps med en tung kettle-bell. Måske 28kg.

3 bananer for det - på trods af få øvelser.

:banana::banana::banana:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
6 timer siden, Fistandantilus skrev:

Jeg faldt lige over denne artikel omkrog faste.

http://www.kosttilskud.dk/periodisk-faste-saetter-gang-i-dit-stofskifte-og-er-yderst-effektivt-til-vaegttab/

Du må sige til, når du skal med op i klubben igen. :)

Tak, - ja meget positiv artikel :bigsmile:

Jeg har haft en god tur til Indien - og det lykkedes mig at fastholde min periodevise faste. Og jeg havde det super dernede.
Men da jeg kom hjem var det hårdt. Hvad skete der? Jeg-lag? Lang flyvetur? For meget ris og dårlig kost?
Jeg ved det ikke, men fakta er i hvert fald at jeg var træt, energi-tom og havde svært ved at fastholde min faste da jeg kom tilbage.

Efter nogle dage (3-4 stykker tror jeg faktisk) så blev det dog bedre. Jeg har en tanke om at noget af det der var nødvendigt var at jeg fik mine gode morgenmad ind. Måske tager jeg fejl????

Træt og energi-tom var nok også årsagen til at jeg var lidt træg til at komme igang med træning, - men jeg er kommet op på hesten igen.
 

Dato: 8. Februar 2017
Vægt: 93,7 kg. Heraf muskelmasse: 35,1 kg og fedtmasse: 19,6 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)
Jeg tænker det er meget fint. Et vægttab på 2,2 kg på 11 dage, - 10 af dem i Indien (eller påvej derned eller hjem). Og det på trods af at jeg ikke havde så meget kontrol over hvad jeg spiste - mest om jeg vil spise og hvor meget.

Dato: 9. Februar 2017 - Vægt: 93,7 kg. Heraf muskelmasse: 35,1 kg og fedtmasse: 19,6 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)
Dato: 10. Februar 2017 - Vægt: 93,0 kg. Heraf muskelmasse: 35,0 kg og fedtmasse: 19,2 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)
Dato: 11. Februar 2017 - Vægt: 94,0 kg. Heraf muskelmasse: 35,1 kg og fedtmasse: 19,7 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)
Dato: 12. Februar 2017 - Vægt: 93,3 kg.
Dato: 13. Februar 2017 - Vægt: 93,6 kg.
Dato: 14. Februar 2017 - Vægt: 92,9 kg.
Dato: 15. Februar 2017 - Vægt: 93,7 kg. Heraf muskelmasse: 35,1 kg og fedtmasse: 19,6 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)
Dato: 16. Februar 2017 - Vægt: 93,3 kg. Heraf muskelmasse: 35,0 kg og fedtmasse: 19,4 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)
 

Dato: 12. Februar 2017 (dvs. ingen træning 9., 10. og 11. feb - jeg landede i Billund den 8. og var først hjemme henad aften - så den 8. februar var nok urealistisk, - men at vente helt til den 12. er lidt meget, jfr. ovenstående). 
Cardio bicycle_smiley.gif
5'12" level 6 ca. 80 RPM.
Hårdt - også grunden til at jeg kun kørte 5 min 12 sekunder.

Dagens træning :pumpin:
Squat: 8@10,9, 8@20,9, 8@30,9, 6x8@40,9 kg. Gik fint - med 40,9 kg er jo heller ikke så meget.
Bænkpres: 8@10,9, 8@20,9, 8@30,9, 6x8@40,9 kg. Gik fint - med 40,9 kg er jo heller ikke så meget.
Siddende læg: 8@0/20 kg, 6x8@5/25 kg. 

Det må give  :banana::banana::banana: 3 bananer. Alene for at komme i gang.

Dato: 13. Februar 2017

Cardio bicycle_smiley.gif
Omkring ved 5 minutter på en cross-træner. Efter aftale med fys'en. Synes ikke det gik så godt. Giver den helt sikker en chance mere en anden gang.

Fys-øvelse (ankel) bagud: 20@10 kg, 2x20@20 kg. Med sko. Det er heller ikke helt optimalt. Men jeg tror det er bedste gang endnu. Jeg kan arbejde lidt tungere. Tror det er godt.
Fys-øvelse (ankel) ud: 20@5 kg, 2x20@7,5 kg. Den føltes fin. Sådan da. Det er tydeligt at placeringen af snoren på foden/skoen betyder noget for hvor hårdt det er. Så vægten i sig selv siger ikke det hele. Men det er nok sådan det bliver.
Fys-øvelse (ankel) ind: 20@2,5 kg, 20@7,5 kg, 20@5 kg. Som ovenfor.
Total abd: 8@40, 3x8@50 kg. 
Decl. situps: 5, 5, 3@bw. Trænger vidst til noget maveøvelse.
Alt DB curls: 6x8@10 kg. Faktisk hård nok - med sølle 10 kg.

Det må give  :banana::banana: 2 bananer.
 

Dato: 15. Februar 2017 
Cardio bicycle_smiley.gif
8' level 7, 1 ' level 8, 30" level 9, 30" level 10. 143 W gennemsnitlig effekt. Jeg fik cyklet 10 min, - super. Og med øget level. Fint

Dagens træning :pumpin:
Squat: 8@10,9, 8@20,9, 8@30,9, 8@40,9, 6x8@50,9 kg. De sidste ca. 3 sæt var tunge, men jeg tror godt jeg kunne have taget 10 reps på sidste sæt.
Bænkpres: 8@10,9, 8@20,9, 8@30,9, 8@40,9, 6x8@45,9 kg. Gik ret godt tror jeg.
Siddende læg: 8@2½/22½ kg, 6x8@10/27½ kg. 

Det må give  :banana::banana::banana: 3 bananer. Fin fremgang, - tror jeg.

Dato: 16. Februar 2017

Cardio bicycle_smiley.gif
8' level 8 - 148 W.

Fys-øvelse (ankel) bagud: 20@15 kg, 2x20@22½ kg. Med sko. Men av alligevel.
Fys-øvelse (ankel) ud: 20@5 kg, 20@5 kg, 20@7,5 kg. 
Fys-øvelse (ankel) ind: 20@2,5 kg, 20@5 kg, 20@7,5 kg. Som ovenfor.
Leg curl: 8@10/10, 8/6@12,5, 8/7@12,5, 7/7@12,5 kg. 
Ups - skulle have taget noget mave. Øv

Det må give  :banana::banana: 2 bananer.

Jeg ved ikke om det er en god idé, - men jeg forsøger at kombinere den nye "matematik-kur" med IF. Jeg har kørt det 4 dage.
Så:
Dato: 12. Februar 2017 - Morgenvægt: 93,3 kg- Aftenvægt: 95,4 kg
Dato: 13. Februar 2017 - Morgenvægt: 93,6 kg- Målvægt: 95,1 kg- Aftenvægt: 95,1 kg
Dato: 14. Februar 2017 - Morgenvægt: 92,9 kg- Målvægt: 94,9 kg. - Aftenvægt: 94,9 kg
Dato: 15. Februar 2017 - Morgenvægt: 93,7 kg- Målvægt: 94,6 kg- Aftenvægt: 94,6 kg.
Dato: 16. Februar 2017 - Morgenvægt: 93,3 kg- Målvægt: 94,3 kg- Aftenvægt: Jeg kommer til at ramme målvægten :)

I øvrigt er planen:

Dato: 21. Februar 2017 - Målvægt: 92,9 kg.
Dato: 28. Februar 2017 - Målvægt: 91,0 kg. (Jeg formoder det giver en morgenvægt på ca. 90 kg).
Dato: 7. Marts 2017 - Målvægt: 89,8 kg.
Dato: 14. Marts 2017 - Målvægt: 88,7 kg.
Dato: 21. Marts 2017 - Målvægt: 87,5 kg.
Dato: 28. Marts 2017 - Målvægt: 86,3 kg.
Dato: 31. Marts 2017 - Målvægt: 85,8 kg.(Jeg formoder det giver en morgenvægt på ca. 85 kg).

Det bliver super spændende om jeg kan følge det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var i Nordland i dag - og har sådan så småt indledt dialog om at blive medlem i klubben :bigsmile:

Dato: 17. Februar 2017
Vægt: 92,7 kg. Heraf muskelmasse: 34,9 kg og fedtmasse: 19,0 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dagens træning :pumpin:
Dødløft: 2@55 kg, 2x8@55 kg, 4x8@65 kg. Det føltes igen forkert, - men det var jo derfor jeg tog denne øvelse først. Med kyndig vejledning - og der var nogle småting at rette, men generelt set var det fint. (Note to selv - pas på benene ikke presses sammen i starten af løftet). Jeg synes det føles som om jeg ikke holdt ryggen lige, - men det fik jeg pure afvist - så den må tilbage på programmet :bigsmile:
Bænkpres: 8@20, 8@30, 8@40, 6x8@50 kg. Jeg føler jeg havde o.k. overskud.
Squat: 8@20, 8@30, 8@40, 6x8@50 kg. Jeg føler jeg havde overskud, ikke meget, men dog at det gik rigtig godt. Næste gang skal den øges, - men nok kun 2½ kg. og så køre op derfra.

Derudover kørte jeg jo med squat-sko. Sådan nogle skal jeg altså have købt mig. Det er en hel anden fornemmelse.

Super hyggeligt som altid i AK - og med gæster var Wie'bæk. Nice.

:banana: :banana: :banana: :banana: 

4 bananer må det blive til. Nice at dødløft kørte så godt (at teknikken var fin). Stadig sølle vægte. Så 4 bananer.

Min Mat-IF kur kører ikke super i dag.

Jeg var ude at spise - og havde faktisk taget madpakke med. Basilikum-Spinat salat med løg, rød peber, edamer bønner, lidt hørfrø olie og en del kylling. Dette er sådan set mit eneste måltid i dag. I morges havde jeg jfr. min mat-kur 1,3 kg at spise og drikke for. Da jeg kom hjem var Nordland var det endda lidt mere (1,6 kg så vidt jeg husker, men den er jeg usikker på. Jeg har selvfølgelig drukket både vand og sukkerfri koffein-drik (energidrik) men også været på toilet i løbet af dagen). Min aftensmad vejede 550 gram - og så lidt vand til det er fint.
Hmm jeg blev så fristet af en lille smule kage. Og mere vand. Faktisk en del vand. Var ret tørstig.
Nu står vægten så på hele 500 gram mere end min målvægt. Bum bum. Ikke så godt.
Nå skidt, - tog alligevel en proteinbar (60 gram) og 3 dL vand til.
Jeg forstår ikke helt jeg er så tørstig, men min intuition siger mig at jeg ikke har spist for meget - heller ikke i forhold til min ret stramme diæt.
Nu vil det vise sig hvad morgen-vægten siger i morgen.

Normalt er det jo morgenvægten som har været betydende for mig (og det er kun sjældent jeg har vejet mig til aften). Men på Mat-kuren er det aftenvægten som er den der tæller (så vidt jeg kan vurdere alene fordi det er den man kan "bestemme" selv).

Edited by DaDane
Link to comment
Share on other sites

Dato: 18. Februar 2017
Vægt: 93,0 kg. Heraf muskelmasse: 34,9 kg og fedtmasse: 19,3 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)
Jeg ved ikke hvor meget man skal lægge i det, - tænker nok: Ikke ret meget. Men jeg undrer mig lidt på at hele min vægtøgning (300 gram) skulle være fedt.


Cardio bicycle_smiley.gif
2'30" level 8. Virkelig dårligt. Ingen energi, - så jeg droppede ud før planen.

Dagens træning :pumpin:
Fys-øvelse bagud: 20@17½ kg, 2x20@22½ kg. 
Fys-øvelse ud: 20@5 kg, 2x20@7½ kg. 
Fys-øvelse ind: 20@5 kg, 2x20@7½ kg. 
Udstrækning.

2bens leg-curl: 8@20, 6@25, 8@22½, 8@20 kg. På sættene med 25 og 22½ var flere af reps'ne ikke med pæn form.
Low row: 8@40, 3x8@50 kg. Den er fin.
Træk til bryst (smalt, håndfladerne ind mod mig selv): 8@40, 3x8@50 kg. Den er tungere - giver en lille smule pump i armene.
Alt DB Curls: 6x8@12 kg. Noget hård efter træk til bryst. Eller bare i det hele taget? Det gik dog fint, - men de sidste reps i de sidste 2-3 sæt var hårde. Jeg er ikke rigtigt klar til 14 kg endnu - og makse med reps vil næppe give mere end en enkelt mere på sidste sæt. Kører nok videre sådan her noget tid. Måske prøver jeg en 6 sæt med 12 kg og 6 sæt med 10 kg hvis jeg får lyst til at presse bic'erne på et tidspunkt.

:banana: :banana: :banana: 

Min diæt var som nævnt presset i går. Første kalorie var med min "morgenmad" klokken ca. 19.35. Men lige nu går det godt. Jeg er mæt - og har faktisk en tre-fire hundrede gram at spise for endnu. Så det bliver nok en proteinbar og et glas vand til natten :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dato: 19. Februar 2017
Vægt: 92,1 kg. Heraf muskelmasse: 34,6 kg og fedtmasse: 18,9 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

I går havde jeg en dag med meget lavt kalorieindtag. Det har jeg også i dag. Måske jeg går lige lovlig voldsomt til den med min Mat-IF-kur?

Jeg har besluttet at cykle mindre de dage hvor jeg skal lave squat bagefter. Jeg kan mærke det trætter musklerne. I hvert fald endnu. Forhåbentligt kan det blive bedre senere (så meget cykler jeg altså heller ikke - det burde være muligt). Men da jeg var til træning glemte jeg det helt. Såe....

Dagens træning :pumpin:
Squat: 8@10,9, 8@20,9, 8@30,9, 8@40,9, 8,8,7,2,8,7@55,9 kg. Den tungeste squat ever. Det sortnede for mine øjne flere gange. Jeg var helt ude i tovene. Var det for tungt? Var det dumt at droppe cardio-opvarmning? Har jeg fået for få kalorier de sidste par dage? (Det sidste tvivler jeg lidt på - jeg har altså fastet 7 hele døgn engang og stadig lavet træning. Men o.k. det her er anderledes. Jeg har tabt 24,3 kg på ca. 4 måneder - det er også længe at ligge i ret massivt energiunderskud, - så måske alligevel???)
inclined BP: 8@10,9, 8@20,9, 8@30,9, 1,8,8,8,8,8,8@45,9 kg. Også tung. Men det sortnede trods alt ikke - og jeg missede ingen sæt.
Og så løb jeg tør for tid. Det var ikke så galt endda. Ville gerne have nået at lave læg-pres og udstrækning, - men det blev det ikke til. Det kan og må jeg leve med :bigsmile:
Jeg laver udstrækninger inden jeg går i seng og læg-pres i morgen.

Jeg ved snart ikke med banener.

1 for absolut nul stamina, 5 for trods alt at kæmpe igennem. Hmm tror det bliver til 2, - for et relativt ringe resultat. :banana: :banana: 

På endnu en VLCD-dag er min aftenvægt 93,5 kg som planen foreskriver.

Link to comment
Share on other sites

Dato: 20. Februar 2017
Vægt: 91,7 kg.
Det går godt med vægttabet! - Men jeg må sige jeg er nok for presset. Det har også gået stærkt.

Cardio bicycle_smiley.gif
3' level 10 på crosstrainer. Hårdt for ben, men ellers o.k. tror jeg.

Dagens træning :pumpin:
Læg-pres (siddende 1ben): 10@5/20, 10,10,8@10/30 kg. Kunne ikke helt kører 10'ere på sidste sæt med det sølle ben.
Fys-øvelse ud: 20@5 kg, 2x20@7½ kg. Den er altså mærkelig. Og det afhænger helt vildt meget af hvordan jeg får sat stroppen fast i foden. Hader de øvelser.
Fys-øvelse bagud: 20@17½ kg, 2x20@22½ kg. Som ovenfor - og så gør det ondt i foden fordi stropperne gnaver sig ind. :w00t:
Fys-øvelse ind: 20@5 kg, 2x20@7½ kg. 
1bens leg-curl: 3x8@12½ kg. Ikke alle reps'ne med pæn form.
Udstrækning.
Upper back: 8@30, 3x8@40 kg. Gad vide om jeg gør den rigtig, - føles forkert.
Omvendt BP: 8@30, 3x8@45 kg.
Total abd: 8@42½, 3x8@52½ kg. Den er o.k. nem.
Alt DB curls: 8,8,8,8,9,8,4@12 kg. Prøvede 9 på 5. og 6. sæt. Det lykkedes på 5. sæt. Ville så prøve et ekstra sæt, men der var kun til 4.
Decl. situps 8,7,6@bw. I decl. BP bænken. Tror den er lidt lettere end decl. situp bænken.

:banana: :banana: :banana: 

Link to comment
Share on other sites

Dato: 21. Februar 2017
Vægt: 92,2 kg.
Jeg er meget hårdt presset med mit vægttab. Overvejer faktisk at tage en pause.

Cardio bicycle_smiley.gif
Ups - det glemte jeg vidst.

Dagens træning :pumpin:

cgBP: 8@10,9, 8@20,9, 8@30,9, 8@40,9, 6x8$48,4
Dødløft: 8@50,9, 6x8@70,9
2-bens siddende læg-pres: 6x8@50 kg
Udstrækning
Military: 8@10,9, 8@20,9, 6x8@23,4.

:banana: :banana: 

Link to comment
Share on other sites

Der er hårdt at blive ved med a tabe sig!

Jeg har været igang siden 21. oktober hvor jeg vejede 116,4 kg.
Jeg har faktisk gjort forskellige ting undervejs. Startede med alm. sund fornuft, ingen slik og mere træning (end ingenting, - startede på et ret elendigt niveau, både hvad angår fødevarerindtag og træning), var så uheldig at brække anklen og kom på hospital og fastede, fik morfin og havde svært ved at spise (eller måske nærmere let ved at lade være). Jeg fortsatte med intermittent fasting (aka lean-gain, 16:8, 8-timers kuren etc.) og har kørt denne siden. Lidt over en uge har jeg så kombineret det med matematik-kuren.

Jeg er meget glad for IF - fordi det virker! Fordi det giver mig muligheder jeg ikke havde uden.
Jeg er meget glad for matematik-kuren - fordi det lærer mig om min krop og fordi jeg kan styre hvor hurtigt det går.
Jeg er nu på begge de kure/diæter/måder at leve på - og tænker at fortsætte med det.

Jeg tror jeg bliver nødt til at holde en pause. Jeg kan mærke at det bliver for hårdt.
Men jeg har også tabt hele 25 kg! Femogtyve kilo!!! Det er sandeligt også meget! - Og det på lige over 4 måneder.
Jeg er meget tilfreds - også selv om jeg ikke er i mål.
I dag vejede jeg 91,4 kg. Det er et BMI på 26,7.

Men det bliver også en pause. Ikke et stop!
Og på pausen (hvor jeg vil øge min vægt, ved godt at nogle vil synes det lyder åndsvagt, men jeg tror faktisk det giver mening, - jeg vil øge min vægt med ca. 1 kg. pr måned - og jeg tror at min pause bliver 1½ måned. Altså 1½ kg i alt) vil jeg fortsætte med både IF og matematik-kuren.
Jeg håber pausen giver mig:
* Højere forbrænding igen (p.t. taber jeg mig stadig, men jeg spiser nærmest aldrig over 1000 kcal på en dag, - og det er virkeligt ikke meget for en stor voksen mand)
* Større muskelmasse (jeg vil træne mindst lige så meget som nu - og større muskelmasse vil i sig selv give højere forbrændig. Derudover er det jo ikke kun et spørgsmål om kilo. Det er et spørgsmål om at blive sundere!)
* Psykisk overskud til at fortsætte turen nedad.

Og efter pausen skal jeg nedad igen. I hvert fald til BMI 25 men nok helst også gerne lidt længere end det.

Jeg ved ikke præcist hvornår jeg skifter over. Det skal jeg lige have overvejet. Måske fortsætter jeg vægttab måneden ud, - måske skifter jeg i morgen. Skal lige have enderne til at nå sammen.

P.s. i dag er der ingen træning. Jeg skal møde klokken 8 på skolen og har nattevagt. Måske en lille smule til mavsen, den trænger. Og der er træningsfaciliteter på skolen. Det er bare ikke helt hvad jeg kunne ønske. Så det er nok det der er muligt.

25kg.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dato: 22. Februar 2017
Vægt: 91,4 kg. Aftenvægt: 93,0 kg. Målvægt: 92,7 kg. Jeg havde faktisk taget min vægt med. Men på skolen er mine muligheder begrænsede. Så jeg tænker det må være acceptabelt.

Dagens træning :pumpin:

Egentligt var der ingen træning. Som nævnt var jeg på skolen.
Men nogle af drengene på skolen var i gange i træningslokalet. Såeee

Jeg var nok lidt dum. Helt uden opvarmning lavede jeg en smule træning.
Lidt decl. situps (det går nok) og lidt bænk med først 50 og senere 60 kg på stangen (jeg ved ikke hvad stangen vejer, - men det er en tynd, kedelig og ikke alt for tung stang. 8 kg???). Så det er jo noget mere end jeg ellers har kørt. Og 60 kg kørte jeg med 1 rep først (skulle lige prøve) og så 3 med failure på 4'ren og så 2 med failure på 3'eren.
Det var de vægte knægtene kørte. Jeg tror det gav lidt respekt (selvom de kørte flere reps end jeg jo så gjorde).


Dato: 23. Februar 2017
Vægt: 91,8 kg. Aftenvægt: 92,7 kg. Målvægt: 92,7 kg. 
Første dag med energi-overskud. Jeg følte jeg ÅD. Jeg fik hele 300 gram kylling til aftensmad :bigsmile:

Cardio bicycle_smiley.gif
5' på cyklen level 8. Stadig meget hårdt.

Dagens træning :pumpin:
Triceps push down: 8@15, 5x8@20 kg. Let. Det længe siden jeg har kørt den. Skal lige justeres ind. Men så let tror jeg heller ikke den var. Så uden tvivl 22½ næste gang - men 25 gange efter??? Det vil vise sig.
Fys-øvelse bagud: 20@17½ kg, 2x20@22½ kg. Den gør virkelig ondt. Fordi stropperne gnaver. Jeg kan ikke se hvordan jeg kan gøre det anderledes, - men det gad jeg virkeligt godt! Men indrømmet. Selv hvis jeg fik fundet en løsning så er der ikke til mere end 22½ kg i foden.
Fys-øvelse ud: 20@5 kg, 2x20@7½ kg. 
Fys-øvelse ind: 20@5 kg, 2x20@7½ kg. 
2bens leg-curl: 8@17½ kg, 2x8@22½ kg. Stort set alle reps i fin form. Føler det går (langsomt) fremad.
Udstrækning.
Alt DB curls: 6x10@12 kg. Ja 10 reps! Nice.
Total abdominal: 8@52½, 3x8@57½ kg. Hmm. Ved ikke om nogen har gjort noget ved maskinen, - men den føles hård ved de der skuldre-håndtag eller hvad de hedder. Men maven er frisk på at øge til 60 kg næste gang.

:banana: :banana: :banana: Egentligt en meget fin gang hjælpe-øvelser. Men for lidt cykling, for hårdt. Og så er det jo kun hjælpe-øvelser.

 

Dato: 24. Februar 2017
Vægt: 91,8 kg. Aftenvægt: Well det er vi jo ikke kommet til endnu (måske er det her en dårlig måde at gøre det på, bliver nødt til at gøre det retrospekt). Målvægt: 92,7 kg. (Jeg øger med 33 gram om dagen (1 kg på 30 dage). Men det giver ikke mening med flere decimaler end min vægt har, - så 92,7 kg). 

Dagens træning :pumpin: i AK Nordland 
Squat: 6x8@55 kg. Hårdt, men det gik egentligt ret o.k. Næste gang øger jeg (det bliver nok i inFit så det bliver nok 58,4 kg)
Bænk-pres: 6x8@55 kg. Hårdt, men ikke så hårdt som ovenfor. Og så skal jeg huske fødderne. Det hjalp virkeligt at have fokus på dem! (Næste gang øges)
Dødløft: 4x8@80, 2x8@85 kg. Ahh o.k. måske pressede jeg den lige lidt. Men skal jo "lege" med ungerne (de er altså tæt på 20, men hey) lørdag 8 dage. Så for min egen stoltheds skyld vil jeg godt lige have lidt at give af. Og DL er nok den øvelser jeg har (eller havde) mest overskud i. Det var hårdt nok. De 80 eller 85 kg er ikke så slemt endda, - men 6x8 i dødløft er meget.

:banana::banana::banana: :banana: :banana: Det var mega hyggeligt - og gode løft, god teknik osv. Det må give maks. 5 bananer.

Vægten står nu på 91,4 kg så der er 1,3 kg at spise for. Men o.k. morgenmaden står stadig i køleskabet. Når jeg er færdig med at skrive dette indlæg så spiser jeg den :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

På 22/2/2017 at 06:51 , DaDane skrev:

Der er hårdt at blive ved med a tabe sig!

Jeg har været igang siden 21. oktober hvor jeg vejede 116,4 kg.
Jeg har faktisk gjort forskellige ting undervejs. Startede med alm. sund fornuft, ingen slik og mere træning (end ingenting, - startede på et ret elendigt niveau, både hvad angår fødevarerindtag og træning), var så uheldig at brække anklen og kom på hospital og fastede, fik morfin og havde svært ved at spise (eller måske nærmere let ved at lade være). Jeg fortsatte med intermittent fasting (aka lean-gain, 16:8, 8-timers kuren etc.) og har kørt denne siden. Lidt over en uge har jeg så kombineret det med matematik-kuren.

Jeg er meget glad for IF - fordi det virker! Fordi det giver mig muligheder jeg ikke havde uden.
Jeg er meget glad for matematik-kuren - fordi det lærer mig om min krop og fordi jeg kan styre hvor hurtigt det går.
Jeg er nu på begge de kure/diæter/måder at leve på - og tænker at fortsætte med det.

Jeg tror jeg bliver nødt til at holde en pause. Jeg kan mærke at det bliver for hårdt.
Men jeg har også tabt hele 25 kg! Femogtyve kilo!!! Det er sandeligt også meget! - Og det på lige over 4 måneder.
Jeg er meget tilfreds - også selv om jeg ikke er i mål.
I dag vejede jeg 91,4 kg. Det er et BMI på 26,7.

Men det bliver også en pause. Ikke et stop!
Og på pausen (hvor jeg vil øge min vægt, ved godt at nogle vil synes det lyder åndsvagt, men jeg tror faktisk det giver mening, - jeg vil øge min vægt med ca. 1 kg. pr måned - og jeg tror at min pause bliver 1½ måned. Altså 1½ kg i alt) vil jeg fortsætte med både IF og matematik-kuren.
Jeg håber pausen giver mig:
* Højere forbrænding igen (p.t. taber jeg mig stadig, men jeg spiser nærmest aldrig over 1000 kcal på en dag, - og det er virkeligt ikke meget for en stor voksen mand)
* Større muskelmasse (jeg vil træne mindst lige så meget som nu - og større muskelmasse vil i sig selv give højere forbrændig. Derudover er det jo ikke kun et spørgsmål om kilo. Det er et spørgsmål om at blive sundere!)
* Psykisk overskud til at fortsætte turen nedad.

Og efter pausen skal jeg nedad igen. I hvert fald til BMI 25 men nok helst også gerne lidt længere end det.

Jeg ved ikke præcist hvornår jeg skifter over. Det skal jeg lige have overvejet. Måske fortsætter jeg vægttab måneden ud, - måske skifter jeg i morgen. Skal lige have enderne til at nå sammen.

P.s. i dag er der ingen træning. Jeg skal møde klokken 8 på skolen og har nattevagt. Måske en lille smule til mavsen, den trænger. Og der er træningsfaciliteter på skolen. Det er bare ikke helt hvad jeg kunne ønske. Så det er nok det der er muligt.

25kg.jpg

Imponerende vægttab - stor respekt herfra og lyder nu også rart med lille pause fra nådesløs diæt inkl nærmest minus mad dage på Matematik Kuren. God vind :hippy:

Link to comment
Share on other sites

På 25/2/2017 at 14:37 , Bjergtrold skrev:

Imponerende vægttab - stor respekt herfra og lyder nu også rart med lille pause fra nådesløs diæt inkl nærmest minus mad dage på Matematik Kuren. God vind :hippy:

Tak :)

Ja, - det har også været hårdt. Dejlig at være off. Men jeg skal nu længere ned.
Jeg tænker det er lærerigt og godt psykisk at overvinde store hindringer. At klare sig med ét måltid flere dage giver en fornemmelse af at man nok kan klare sig. Det tror jeg er sundt. Ligesom når Patrick McDonnalds klienter skal hoppe ud af en helikopter. Der er jo ikke direkte nogle af tingene vi får brug for i vores dagligdag, - men det at presse sig selv og komme ud af comfortzonen giver noget.
Jeg nyder nu tiden uden vægttab, - men planen er som nævnt at vægttabet fortsættes om en månedstid.

 

Tjaeh - ironien er tyk! Jeg forsøger nu at komme i energioverskud og har lige haft et par dage med problemer med at spise nok!
Og 25. februar rammer jeg så, med 90,9 kg den laveste vægt jeg har haft i lang tid. Formodentligt i ti år! (Men dengang i 2007 var jeg så helt nede på ca. 82 kg! Det vil jeg gerne igen.)
Og jeg har ikke skrevet dette før jeg så alligevel får spist rigeligt (og morgenvægten går op). Men det er o.k.
Tænker stadig det vil være sundt og godt for mig at fastholde mit forsøg på at komme i svagt energi-overskud for en tid. Og så komme endnu længere ned i vægt (og blive endnu stærkere!)

8. juni 2014 er sidste gang jeg var tæt på.
Jeg havde dengang trænet 4 måneder - og havde nået ca. samme styrke som nu - i hvert fald i de store (eller rettere, i de store! I hjælpeøvelser er jeg ikke helt på niveau endnu). Så jeg er meget tilfreds med at jeg, på trods af skade og skoletur er på niveau med. Både med kropsvægt og med styrkeløfts styrke.
I 2014 gav jeg kort efter op. Formodentligt pga. sygdom (jeg husker det ikke længere, men kan se i mine journaler at jeg blev syg).
Denne gang har jeg "overlevet" min skade. Jeg håber virkeligt at jeg kan fastholde de gode takter.
Lige nu er det ikke svært, - men jeg ved bare at der kommer en dag hvor jeg har brug for støtte! Og måske er den nærmere end man skulle tro. Fremgangen motivere mig. Men det begynder at blive hårdt og det kunne meget vel tænkes at jeg ikke får så meget fremgang som jeg har haft den sidste tid.
I juni 14 var jeg som nævnt på ca. samme vægt som nu. Men dengang havde jeg en mindre startvægt. Så jeg havde "kun" tabt 15 kg hvor jeg nu har tabt 25 kg.
Det er altså skidt at jeg kommer helt derop hvis jeg glemmer fokus. Men jeg tror det vigtige for mig er at holde fokus. Forhåbentligt kan bl.a. mit venskab med Fistandantilus hjælpe på det.
 

I går var jeg i byen - og spiste kartofler, cuvettesteg. - Og for meget lakrids og mandler til hygge bagefter.
Jeg holdt mig ikke inden for det tilladte, - men det var tæt på. Jeg havde jo (naturligvis) ikke min vægt med.

Og jeg kan se at jeg er presset i dag. Det er jo én af de ting matematik-kuren er god til. At man lærer hvordan kroppen reagere på forskellige ting. Og jeg vidste det jo godt. At sukker (lakrids) binder en masse vand. Så det har jeg så oplevet i dag.

Dato: 25. Februar 2017
Vægt: 90,9 kg  Heraf muskelmasse: 34,4 kg og fedtmasse: 18,2 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)
Aftenvægt: 92,9 kg. Målvægt: 92,7 kg.

Cardio bicycle_smiley.gif
10' på cyklen level 8. Stadig meget hårdt. Cyklen skrev gennemsnitspuls 169. Jeg er ikke sikker på man kan regne med det, for den målte kun pulsen i kort tid (det bliver så rart at skifte til FW igen!) Gennemsnitseffekten blev opgiver til 143W.

Dagens træning :pumpin:
Træk til bryst: 8@45, 3x8@55 kg. Tung. Jeg kunne godt tænke mig at prøve at øge næste gang, - tvivler lidt. Næste trin er 60 kg og det tror jeg bliver for meget.
Low row: 8@45, 3x8@55 kg. Det gik noget bedre. Den var sådan set hård nok, - men tror 60 kg komme næste gang.
Fys-øvelse ud: 20@5 kg, 2x20@7½ kg. Træls øvelse
Fys-øvelse ind: 20@5 kg, 2x20@7½ kg. Gik faktisk godt i dag. Dejligt! Synes ellers de her øvelser driller alt for meget.
Fys-øvelse bagud: 20@17½ kg, nogle @22½ kg. Den gjorde ondt, stroppen faldt af igen og igen og var bare alt for træls. Lorte øvelse!
1bens leg-curl: 8@12½ kg. Tror maskinen gik i stykker. Lortedag!
Udstrækning.
Alt DB curls: 3x12,3x10@12 kg. Prøver 6x12 næste gang - og så 14 kg gange efter.
Military: 6x8@25,9 kg. Føles ret tung, men jeg fik alle 6 sæt.
Decl. situps: 8, 7, 5@bw. 

:banana: :banana: :banana:
En blandet omgang. DB curls er ved at køre fint. De 2 første øvelser var også gode. Men jeg nåede ikke total abd og flere af fys-øvelserne gik af lort.

Dato: 26. Februar 2017 5
Vægt: 91,6 kg.
Aftenvægt: 92,8 kg. Målvægt: 92,8 kg.

Cardio bicycle_smiley.gif
3' på crosstrainer level 8. 

Dagens træning :pumpin:
Squat: 8@10,9, 8@20,9, 8@30,9, 8@40,9, 8@50,9, 4@60,9 5x8@60,9, 4@60,9 kg. Den tager helt og fuldstændig luften fra mig. 1. sæt med 60,9 kg fik kun 4 reps fordi jeg ramte safety-baren og dermed mistede opspænd. Jeg satte så safety-baren et trin ned. Sidste sæt var en udfordring. Jeg tabte opspænet på 2. rep, men fik den faktisk reddet og dykkede en gang mere og fik den op (ved godt det ikke ville have været tilladt i konkurrence, - men synes det var nice at få den op). 5'eren tabte jeg også. Og så stoppede jeg.
inclined BP: 8@10,9, 8@20,9, 8@30,9, 8@40,9, 8,7,6,8,7,7@50,9 kg. Hmm. Der var jeg mega presset Havde jeg trænet med en makker havde jeg prøvet (og formodentligt fået) 8 reps på alle 6 sæt. Meeeen jeg var godt nok presset Og kørte også "ulovligt" løft af numsen et par gange.

:banana: :banana: :banana:
Kunne godt have brugt mere tid. I min plan stod der også dødløft og lægpres.

I øvrigt blev jeg ret øm i den øverste del af armen/nederste del af skulderen kort efter. Det er gået over nu, - men det er en muskel-smerte jeg ikke er så bekendt med.
Føler jeg gav mig.

Edited by DaDane
Link to comment
Share on other sites

Dato: 27. Februar 2017
Vægt: 91,9 kg.
Aftenvægt: 92,7 kg. Målvægt: 92,8 kg.

Dagens træning :pumpin:
Squat: 8@10,9, 8@20,9, 8@30,9, 8@40,9 kg. Som opvarmning. Virker godt til at øge mobiliteten af foden - og fjerner den lille smule ømhed der er.
Dødløft: 8@50,9, 8@70,9, 8,8,8,8,5@90,9 kg. Den viser i den grad tænder. En fra centeret sagde at jeg skulle passe på min ryg. Og da jeg selv havde en fornemmelse af at det nok ikke var super form så stoppede jeg lidt før. Det sidste sæt (5 reps) var forsøgt (og med succes tror jeg) meget strict og pænt. Men jeg kunne også mærke at den 5. begyndte at vakle en lillebitte smule og at det nok ville tage til. Derfor kun 4½ sæt.
Back ext: 8@bw, 3x8@bw+10 kg.
Upper back: 8@35 kg, 3x8@45 kg.
Omvendt BP: 8@40, 3x8@50 kg.
Triceps extensions: 8@20, 8,8,8,7,8,8@25 kg. Hårdt!
Læg pres: 8@0/20 kg, 6x8@10/30 kg kg.
Udstræk
Total abd: 8@50, 8@60, 8@65, 8@65 kg.
Decl. situps: 8, 8@bw. 
og så var tiden løbet går og vel ud.

:banana: :banana: :banana:

Aaah dødløft kunne godt have gået bedre og jeg orkede ikke lige fys-øvelserne (bortset fra læg-pres). Tiden var knap. God undskyldning, men tiden var også knap. Spørgsmålet er så mere om det var fys-øvelserne det skulle gå ud over.

Dato: 28. Februar 2017
Vægt: 91,1 kgHeraf muskelmasse: 34,4 kg og fedtmasse: 18,3 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)
Aftenvægt: Lad os se. Målvægt: 92,8 kg.

I dag ingen træning.

Jeg er godt nok sulten og synes diæten er hård - på trods af at den altså nu står på stort set stabil vægt (svagt stigende - ca. 30 gram pr. dag).

 

I morgen skal jeg meldes ind i AK Nordland - og forhåbentligt få løftet 95 kg i dødløft (max nice hvis jeg kan lave 6x8, - men lad os se hvor meget det bliver til), 52½ kg i cgBP og så evt gerne også 65 i squat.

Link to comment
Share on other sites

Dato: 1. Marts 2017
Vægt: 91,2 kg.
Aftenvægt: Lad os se. Målvægt: 92,9 kg.

Dagens træning :pumpin:
Squat: 8@20, 8@30, 8@40, 8@50, 4,7,5,8,6,9@65, 1@80 kg. Det var i AK Nordland. Jeg var alene til at starte med. Det er hårdt og jeg kan mærke det er min psyke jeg kæmper med mindst lige så meget som styrke og kondi. Styrken bliver naturligvis prøvet! Og kondien også, - men jeg tror altså at psyken er det svageste led. Så hvordan træner jeg lige den. Da jeg lavede 8'eren var der én anden i centeret. Det hjalp lidt. På 9'eren var Fistandantilus kommet og stod og råbte af mig. Det var uden tvivl en god ting. Jeg skal bare have lært at råbe af mig selv (helst inde i hovedet tror jeg). Det tog ca. 1 time alene for squat.
closegrip Bænkpres: 8@20, 8@30, 8@40, 6x8@52,5 kg. Tungt nok. Men jeg føler mig ikke nær så presset - i hvert fald ikke på psyken (og kondien). De sidste reps var faktisk tunge nok. Denne del af træningen tog også ca. 1 time!
Dødløft: 8@50, 8@70, 8,8,4,4@95 kg. Jeg begynder at runde ryggen når jeg kommer længere hen. Jeg ved ikke lige hvad jeg gør. Jeg har ikke lyst til at ødelægge ryggen - men heller ikke at køre lavt på DL. Hmm.
Læg: 6 sæt - belastning ukendt kg.

Og nu officielt medlem af AK Nordland :beerchug: Der var energidrik og proteinkage til de der dukkede op. Og som altid super hyggeligt.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Failede for meget i squat og dødløft. Men jeg føler jeg har fået trænet i dag.
Og så tog det alt for længe. Ved ikke lige hvordan jeg får gjort noget ved det.
I dag (og de andre eftermiddage jeg kommer til at træne i Nordland) går det nok, men planen er jo at jeg skal til at lave morgentræning på vej til job i Fitness World igen. Og der har jeg altså ikke 3 timer!

I dag gik det bedre med min IF + Mat diæt.
Jeg havde 900 gram til aftensmad. Så jeg fik en stor portion med kylling, salat og ristede champignon. Og så endda med lidt juice til - og mest vand.
Og det var efter morgenmad og derefter protein-snack og et par energi-drik i Nordland.

Link to comment
Share on other sites

Månedsstatus for februar 2017:

Hmm efter en alt for turbulent tid tror jeg at jeg er ved at være i "normal"-tilstand igen.
I oktober lavede jeg en status - og havde store håb og drømme.
Men så brækkede jeg anklen og blev sat lidt på et sidespor.
I november og december satte min skade lidt en dæmper på ønsket om at skrive en månedsstatus.
I januar kunne jeg nok have gjort det - hvis ikke jeg havde været på en (i øvrigt super dejlig) tur til Indien med en klasse.

Min skade har dog måske også haft nogle fordele. Jeg fastede en smule på sygehuset, fik lidt vanskeligt ved at spise (eller måske nærmere let ved at lade være) og kom egentligt lidt ved en tilfældighed til at køre fistandatilus' foreslåede periodevise faste.
Og det tror jeg har været rigtig godt. Jeg har i hvert fald i løbet af de førte lige lidt over 4 måneder tabt 25 kg. - Og holder nu pause fra vægttab, men har en ambition om at komme igang igen!

I februar har jeg så også stiftet bekendskab med matematik-kuren. Og den synes jeg spiller godt sammen med periodevis faste - og giver god mening i mit hovede. Så p.t. kører jeg begge, - en med (en lille) vægtøgning for øje. Dog kun i en måned eller noget i den stil. Så skulle det gerne være et vægttab igen.

Min vægt i starten af februar var ca. 95 kg (ca - fordi jeg ikke var ved min vægt). Den er nu 91-92 kg. I marts skal den stige (en smule) og derefter ned igen.

Midt i november nåede jeg op på 70 kg i squat, 50 kg i bænk, 90 kg i dødløft.
Der er jeg stort set igen (sidste løft var 65 i squat (men ikke helt 6x8), 55 i bænk, 95 (men ikke helt 6x8) i dødløft) og nu må jeg så fortsætte. Det er mega ærgerligt at blive sat tilbage på den måde, - men der er kun én ting at gøre. Op på hesten!
Så lavere i squat, bedre i bænk og nok rimeligvis på niveau i dødløft. Måske. For jeg føler mig rigtig presset i squat og dødløft. Jeg tror ikke jeg får øget ret meget lige med det første.
(Og hjælpeøvelserne har jeg ikke haft så meget fokus på - så de er ikke helt på niveau igen. Men der må jeg så fokusre lidt mere).

Jeg er (dd) blevet medlem af AK Nordland. Det glæder jeg mig meget over. Jeg kommer stadig til at lave det meste af min træning i FW, - men det er et super fedt sted.
Nå ja og jeg starter i FW igen - efter en kort pause og et medlemsskab i inFitness som var en ... hvad siger man ... interssant oplevelse. Det bliver godt at komme tilbage i FW og endnu bedre at kombinere med med AK Nordland!

I februar har jeg, fra og med 12. februar (pga. Indien-tur med elever - og lidt for lang efterpause pga. Jetlag ... eller noget) har jeg fået trænet 12., 13., 15., 16., 17., 18., 19., 20., 21., 22. (en smule), 23., 24., 25., 26. og 27. februar.
Altså 14½ gange ud af 17 gange. Det må være absolut godkendt. (Som sagt var jeg dog sløv til at få startet efter min tur).
Jeg kørte 40 kg i bænk, 40 i squat og 65 i dødløft. Så fremgangen har også været absolut fin. Meeeen det er jo ikke helt rigtigt. For jeg startede let og føler mig temmelig presset nu. Så det er lidt pærer og bananer!

Mine mere eller mindre realistiske planer (mere håber jeg) for marts er:

  • At tangere (eller slå) min 8RM PR i BP (60 kg - opnået 4. april 2003 (og 11. april 2003) - men med en kropsvægt på 100,5 kg. Kørte dog også 57½ kg med 93,8 kg den 10. maj 2014 og igen den 12. juni samme år med 91,7 kg).
  • At øge min squat - men den er allerede tung! Og der er meget langt op til min PR, - så det bliver ikke i marts! Men måske kan jeg nå op på 70 kg - eller næsten?
  • At øge min dødløft - men den er allerede tung! Og der er meget langt op til min PR, - så det bliver ikke i marts! Men over 100 kg for 6 sæt8 reps?
  • Dog biver jeg nødt til at fokusere på at få træningstiden ned. Det kan betyder mindre belastning (eller måske færre sæt?)
  • At få mine hjælpeøvelser i system igen - og komme på niveau med hvad jeg var før skaden, - eller i hvert fald næsten. Jeg glæder mig til at se hvad jeg kan i assisted dips og pullups - nu hvor jeg har tabt mig betragteligt.
  • Nu hvor jeg er i (svagt) energi-overskud måske at få startet noget lidt bedre cardio op? Nok som aftentræning - da jeg der ikke er fastende.
  • Planen er at nå op på ca. 93 kg i morgenvægt i slutningen af marts.
  • Jeg håber at nå op på at træne mere end eller i hvert fald cirka 30 gange i FW (30 gange, ikke dage. Nogle dage vil jeg træne mere end én gang. Planen er som udgangspunkt at træne styrke morgen og så 2-3 gange om ugen at få et aften-cardio sæt. Måske bare 10-15 minutter), 4-5 gange i AK Nordland. Så det er nok an ambitiøs plan.

Min fod er ikke perfekt. Den hæver, jeg kan ikke rigtigt løbe, jeg kan mærke at især læg'en er svag etc. Så der er også stadig en genoptræning der skal passes. Men den genere meget lidt i forhold til min træning. Squat og dødløft er slet ikke generet, - hvad men allers godt kunne tro.
Jeg vil gå så vidt som til at sige næsten tværtimod. Skaden gør godt nok ikke noget godt for min træning, - men min træning gør godt for foden. I en sådan grad at når den er øm (hvilket heldigvis ikke er så ofte) så hjælper det at træne. Så forsvinder ømheden. Og "sjovt nok" så kommer den ofte tilbage senere.
Men som sagt er ømhed sjældent et problem, - men det samme gør sig også gældende med mobilitet.

Mine planer længere frem:

  • Vægttab igen - formodentligt ned omkring 80-85???? Jeg har i 2007 været nede på 82 kg og vil egentligt gerne endnu længere ned. Men lad os se hvad der er realistisk. Jeg er ikke låst fast på et bestemt slutmål men jeg vil gerne mærke og/eller se at min fedtprocent er lavere. Jeg ved ikke om det er realistisk.
  • Sætte rekorder i stort et alle løft i år (udover de 3 SL-løft tænker jeg også military, træk til bryst m.m.)
  • Have særligt fokus på de 3 SL-løft. Måske endda at maksiere mine Wilks-tal (selv hvis det kræver større kropsvægt). Den er jeg ikke helt afklaret med endnu. Måske.
  • Jeg kunne godt tænke mig at opnå klassiske 1, 1½, 2 (100 kg bænk, 150 kg squat og 200 kg dødløft - 1RM). Mon ikke jeg kan nå 1-2 af dem i år???? Det vil være en god start!
  • Få trænet foden op så jeg "kan alt" inkl. løb, dans etc.

Mine planer er ikke (Ja det virker underligt at præcisere det, - men tidligere har jeg været endnu mere "jeg vil det hele" så jeg tror det er godt at præcisere):

  • Jeg har ingen planer om at opnå noget specielt med løb eller cykling. Jeg vil gerne have en smule bedre kondi, - men har ingen planer om at lave egentlig løb eller cykling.
  • Jeg har ingen planer om bodybuilding. Jeg vil gerne være stærk, - og det implicere nok større muskler. Faktisk er det ikke helt rigtigt. Jeg vil meget gerne have en pænere krop - men jeg har en klar prioritet (... tror jeg nok ...) og det er ikke BB.
Links til tidligere månedsstatus:
 
I dette meget lange indlæg er der status fra april, maj, juni og juli 2003
Link to comment
Share on other sites

Dato: 2. Marts 2017
Vægt: 91,3 kg.
Aftenvægt: Ukendt. Målvægt: 92,8 kg. - Det er stadig uvist hvad aftenvægten bliver, men det er gået o.k. de sidste dage. Både dem hvor jeg har været presset og dem hvor jeg ikke har. Og det virker til at jeg bliver mindre og mindre presset. Faktisk måske så meget at jeg ikke helt får spist det jeg skal. Men det vil vise sig. Aftenen er ung endnu :bigsmile:

Dagens træning :pumpin: i Fitness world. Ca. 12.00 og med en varighed på ca. 1:15, - hvilket er nice. Det er ca. der jeg gerne vil hen. Meeen idag var jo også bare hjælpeøvelser.
Low row: 8@50, 3x8@60 kg. Tung men slet ikke slemt.
Pull ups: 3x8@-50 kg. Den var tung. Mere end forventet. Jeg havde lidt håbet på -50 i opvarmning og så -40 i øvelsen. Men det synes jeg ikke rigtigt jeg havde tic
Preacher curls: 6x8@18 kg. Bestemt ikke slem. Jeg føler jeg fik trænet, men næste gang skal der mere på.
Fys-øvelse ud: 3x20 @ smal rød elastik - dobbelt. Jeg tror den var for tung. Der var ikke fuldt ROM. Ikke desto mindre føles det meget bedre end hidtil. Det var nok en fejl at prøve at køre den i tårnet. Den her gjorde slet ikke ondt. Den var hård, men den trykkede ikke foden.
Fys-øvelse ind: 3x20 @ smal rød elastik - dobbelt. Som ovenfor - gange 2. Jeg tror jeg bliver nødt til at kører elastikken enkelt eller lave et andet trick for at lette sværhedsgraden på den. Der var slet ikke nok ROM.
Fys-øvelse bagup: 3x20 @ grøn elastik - dobbelt. Hårdt, men tror den var fin. Fuld ROM. God øvelse. Og meget rarere end før!
Udstræk
Total abd: 8@55, 3x8@65 kg. PR (minimal PR, jeg har kørt 8@65 før (1. maj 2014) men kun 2 sæt. I dag var det tre sæt). 

:banana: :banana: :banana: :banana:

Det føltes godt. Og en (minimal) PR (både fordi det var et sæt mere end før, men samme vægt og samme reps, men endnu mere fordi det er en ret ny øvelse for mig. Så derfor er den jo nem at få.)

Link to comment
Share on other sites

Dato: 3. Marts 2017
Vægt: 91,4 kg.
Aftenvægt: 92,6 kg. Målvægt: 92,9 kg.

Dagens træning :pumpin: i Fitness world. Ca 6.30-7.45. Nice at jeg kan få det klemt ned. Meen jeg fik jo heller ikke så meget endda.
Squat 8@15, 8@35, 8@45, 8@55, 1,8,5@65 kg. Det var ikke meget det blev til :nonono: Jeg var træt, udkørt, manglede tid - men ikke undskyldninger.
incl. BP: 8@20, 8@40, 6,6,6,6,5,5@52½ kg. Den var tung. Men stadig tror jeg at jeg mangler en god indpisker/råbe-mand som kan motivere mig. Jfr. Fistandantilus' motivationer den 1. marts.

:banana:

Jeg kom, jeg gjorde noget. Meeen...

Dato: 4. Marts 2017
Vægt: 91,5 kg.
Aftenvægt: 93,7 kg. Målvægt: 93,0 kg. Jeg har min vægt med men kan ikke så godt veje mig og i hvert fald slet ikke maden. Men hold da. Det var en del over!

Dagens træning - Ingen. Hviledag. Dejligt! Shabat Shalom eller hvordan er det :bigsmile:

Dato: 5. Marts 2017
Vægt: 92,4 kg. Øv øv. Den sved! Sikke noget øv!
Aftenvægt: Ukendt - men lige nu er den 94,1 kg. Målvægt: 93,0 kg. øv øv. Noget ser ud til at jeg har taget et +1 kg vægthop i går. Øv.

Dagens træning :pumpin: på skolen - med drengene! 12.00 - ca. 14.45. De fleste af eleverne var dog gået før gammel-far havde nosset sig færdig :blush:
Squat 8@7,8, 8@27,8, 8@47,8, 8@57,8, 8,8,8,5,8,8@67,8 kg. Det gik super godt! Det motiverede at have eleverne omkring mig? Eller hjalp med en hviledag? Eller med vægtøgningen (og dermed energi-overskud)? Jeg ved det ikke helt, men noget har virket! :bigsmile: Dog grindede jeg nok og var lidt øm i ryggen bagefter. Tror ikke jeg kørte dem sådan helt pænt!
BP: 8@7,8, 8@27,8, 8@47,8, 6,5,7,8,6,6@57½ kg. Hmm. Ikke helt tosset, - og ikke helt godt. Jeg tror ikke helt på at jeg ikke har det i mig. Men jeg har det ikke nok i mig til at tage dem. Så... øv. Måske går det for hurtigt frem???
DL: 8@47,8, 8@77,8, 3,3,3,3,4,1@97,8 kg. Ja o.k. noget skrammel. Men ryggen var godt ristet af squat. Der blev gjort lidt og de fleste af de få reps jeg tog havde nogenlunde form, men sidste reps i alle sæt havde ikke. Tror det var fint at lukke ned.

:banana: :banana: :banana: :banana: 

Det var en fornøjelse at træne med eleverne. Squat gik ret godt. Derefter gik det vidst ned af bakke. BP var nogenlunde. Men jeg havde håbet på mere.

 

Link to comment
Share on other sites

Hej Log :beerchug:
Længe siden :bigsmile:

 

Jeg tror det var rigtig godt at jeg kom til at lave noget andet end softwareudvikling! Jeg har været på et kursus på skolen omkring Android programmering. En ting jeg faktisk gerne har villet lære længe. Og det er super spændende - alt alt alt for spændende. Det går ud over søvn, mad, alt. Jeg kan ikke rigtigt styre det. O.k. så er det heller ikke værre. Jeg har set folk, jeg har passet mit arbejde og rimeligvis også min træning, - men det er faktisk mere fængende end computerspil, en god serie eller en god for mig.

Normalt hvis jeg er blevet presset (af programmering, job eller bare hverdagen) så har det betydet at jeg har spist forkert, for meget slik f.eks. - det er jo super nemt. Meget lettere end varm mad. Det har det også denne gang, - men denne gang har jeg haft ret meget fokus på at spise rigtigt - og har med I.F. fået et ret stærkt værktøj. Så jeg har denne gang spist for lidt - og til tider kun stegt kylling (det er trods alt ikke så krævende - og da slet ikke hvis jeg dagen forinden havde stegt rigeligt og lagt ngoet på køl), proteinbar eller evt. en enkelt skive rugbrød med makrel. Eller sagt med andre ord, - jeg har manglet at få gode grøntsager etc.
Og så en sjælden gang - som f.eks. i går, været på besøg hos f.eks. min mor. Spist rigelig og også for meget slik. Det er bestemt ikke særlig godt! Måske har jeg også spist for meget nogle dage hos mig selv. Men det er bedre, tror jeg, at spise regelmæssigt end at spise for lidt den ene dag og for meget den anden.

Det betyder bl.a. at jeg har været energi-tom. Især til træning. Og det var jo netop grunden til at jeg besluttede mig for at komme i energioverskud. Såe det var ikke så godt!

Endeligt var planen jo at træne to gange (cardio og små støtte-øvelser som f.eks. mine fys-øvelser aften) et par gange om ugen. Det er sket for første gang i marts i dag (ja, - det slik og andet jeg fik i går har gjort godt!)

Men som sagt har jeg faktisk fået trænet noget. Så her er sidste uge's log.

Dato: 6. Marts 2017
Vægt: 92,9 kg  Heraf muskelmasse: 34,8 kg og fedtmasse: 19,2 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)
Aftenvægt: 93,7 kg. Målvægt: 93,0 kg.

Cardio bicycle_smiley.gif
7' på cykling level 7. 

Dagens træning :pumpin:
Assisted Dips: 5x8@bw-60 
Omvendt BP: 8@42,5, 3x8@52,5 kg. 
Upper Back: 8@37,5, 3x8@47,5 kg.
Fys-øvelse bagud: 3x20 @ grøn elastik - dobbelt. 
Fys-øvelse ind: 3x20 @ grøn elastik - enkelt.
Fys-øvelse ud: 3x20 @ grøn elastik - enkelt.
Rotary Calf 8@15/15, 8@20/15, 8@25/15, 8@22,5/17,5 kg.
Udstræk
Alt DB Curls: 8,8,8,7,7,7@14 kg.
Total abd.: 8@57,5, 3x8@67,5 kg. PR.
 

:banana: :banana: :banana: :banana:
Det var en nice træning. Med PR og overskud og god fart igennem centeret. Ikke noget der i øvrigt har præget min træning.

Dato: 7. Marts 2017
Vægt: 91,9 kg  Heraf muskelmasse: 34,6 kg og fedtmasse: 18,7 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)
Aftenvægt: 92,6 kg. Målvægt: 93,1 kg.

Dagens træning :pumpin:
cgBP 8@20, 8@40, 6,8,4f øv, 6,7,7@55 kg.
Dødløft 4@40, 4@60, 4@80 2,3@100 kg. Ikke meget af det der skulle have været 6x8@100 kg.
Back ext 8,8,10@10 kg

:banana: 
Træls træning. Jeg fik ikke gjort det jeg skulle.


Dato: 8. Marts 2017
Vægt: 91,1 kg  Heraf muskelmasse: 34,3 kg og fedtmasse: 18,4 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)
Aftenvægt: 92,1 kg. Målvægt: 93,1 kg.

Dagens træning :pumpin:
Træk til bryst: 8@45, 3x8@55 kg. Næste gang nok 4 sæt, 9 reps eller noget. Der var meget lidt overskud.
Triceps pushdown: 8@22½, 6,8,6,5,4,4@27½ kg. Tung - selvsagt. Det er lidt træls at jeg giver så op. 6,8,6 tyder jo på at jeg ikke presser mig selv hårdt nok.Fys-Fys-øvelse ind: 3x20 @ grøn elastik - enkelt.
Fys-øvelse ud: 3x20 @ grøn elastik - enkelt.
Fys-øvelse bagud: 3x20 @ grøn elastik - dobbelt. 
Udstræk
Preacher curl: 3@18, 8,8,8,8,8,6@20½ kg. Bedre presset!
Decl. situps: 8, 7
Total abd.: 8@57,5, 3x8@67,5 kg.
:banana: :banana: :banana: 

Det er vidst meget o.k. Hverken noget særlig godt eller særlig dårligt.

Dato: 9. Marts 2017
Vægt: 91,1 kg  Heraf muskelmasse: 34,4 kg og fedtmasse: 18,3 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)
Aftenvægt: ? kg. Målvægt: 93,1 kg.

Dagens træning :pumpin:
Squat: 8@20 kg, 8@40 kg 8@60 kg, 1@80 kg, racke 100 kg (ingen dyk, ingen løft), 8@67½ kg, 2, 4, 4@67½ kg. Det er ikke så godt. Der skulle jo gerne have været 6x8@67½ kg.
incl. BP: 8@20 kg, 8@30 kg, 8@40 kg, 1,4@52½ kg. Det er da noget l.rt! 6x8@52½ kg. End ikke tæt på. Hmm.

:banana: 
1 enkelt banan. Det er det mindste der gives - og her næsten for meget. Var det overhovedet træning. Øv.

Dato: 10. Marts 2017
Vægt: 90,6 kg  Heraf muskelmasse: 34,3 kg og fedtmasse: 18,0 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)
Aftenvægt: 92,0 kg. Målvægt: 93,2 kg.

Dagens træning :pumpin:
Low row: 8@55, 3x8@65 kg.
Assisted pullups: 5x8@-50 kg.
Fys-øvelse bagud: 3x20 @ grøn elastik - dobbelt. 
Fys-øvelse ind: 3x20 @ grøn elastik - enkelt.
Fys-øvelse ud: 3x20 @ grøn elastik - enkelt.
Rotary Calf 8@15/15, 10@22½/17½, 3x8@25/20 kg.
Leg curl 8@30, 8@40, 8@50, 8@50 kg. Næste gang 60 kg
Udstræk
Alt DB Curls: 6x8@14 kg. Der var ikke meget mere! Men jeg fik dem - alle.

:banana: :banana: :banana:
O.k. træning.

Dato: 11. Marts 2017
Vægt: 91,1 kg  Heraf muskelmasse: 34,4 kg og fedtmasse: 18,3 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)
Aftenvægt: ? kg. Målvægt: 93,2 kg.

Ugens hviledag.

Dato: 12. Marts 2017
Vægt: 92,9 kg.
Aftenvægt: lige nu 92,2 kg. Målvægt: 93,2 kg.

Dagens træning :pumpin:  i Nordland - og med en gæst jeg havde med :bigsmile: og Henrik og andre hyggelige gutter. Så det var top nice!
Squat: 8@20, 8@40, 8@50, 8@60, 1@70, 1@80, 1f@70, 4@70, 8,8@60 kg, 3(box)@60, 7(box)@60, 5(box)@60 kg. gDet er vidst så godt som det bliver - og det endda med Fistandantilus råbende bagved. Jeg har ikke mere at give end det. Men det er nu også o.k. tænker jeg. Den 1 fail på 70 kg skyldes at jeg stod for bredt. Der skal ikke meget til for at styrken bare en helt væk. Kunne faktisk mærke at benet var træt eller noget i den stil bagefter. Det tog en del energi! 
Bænk pres: 8@20, 8@40, 8@50, 6x8@60 kg. Ja da! Ja ja ja ja!!! :strat:. Sæt PR. Første gang jeg har kørt så meget på 60 kg. Faktisk er der endda 9 reps i 5 sæt! Meen det er ikke helt sammenligneligt. Min PR (2 sæt á 60 kg - i 2003!) var med pause. Og bortset fra den ene ekstra rep på 5. sæt var det her touch 'n go. Til gengæld tror jeg faktisk der er lidt mere at komme efter. De sidste reps var tunge, - men ikke så umulige. Ikke værre end jeg kunne tage en ekstra - på næstsidste sæt! Men de første reps - selv på sidste sæt - var faktisk meget lette. Jeg er så glad!
Dødløft: 3@50, 3@70, 3@90, 5,4,5@100 kg. Tjaeh.

:banana: :banana: :banana: :banana:
Dødløft kunne godt være gået bedre. Squat havde jeg håbet på mere fra, - men jeg synes faktisk jeg gjorde et godt stykke arbejde (hvilket som nævnt er lidt sjældent i disse dage - men min mors mad - og slik - har vidst gjort godt!) Men bænken var jo super nice. Og så følte jeg mig helt i mit es så jeg prøvede sådan lige spontant at lave pull ups. Og fik en der manglede 5-10 cm. Det er meget bedre end forventet. Så det gav også lidt lidt plus på selvtillidskontoen.

Aften træning i FW.
Cardio
 bicycle_smiley.gif
5' på cykling level 7. Gns puls 153, gns. effekt 139 watt. Ca 80 RPM nærmest hele tiden.

Aftenens træning :pumpin:
Military: 8@20 kg, 8,8,8,8,8,6@30 kg. 
Rotary Calf 8@15/15, 8@25/20, 8/8, 8/8, 8/7, 8/5@27½, 25 kg.
Fys-øvelse bagup: 3x20 @ grøn elastik - dobbelt. 
Fys-øvelse ind: 3x20 @ grøn elastik - enkelt.
Fys-øvelse ud: 3x20 @ grøn elastik - enkelt.
Udstræk
Planken: 15 s, 15 s.

Edited by DaDane
Link to comment
Share on other sites

Dato: 13. Marts 2017
Vægt: 90,6 kg  Heraf muskelmasse: 34,3 kg og fedtmasse: 18,0 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)
Aftenvægt og målvægt.... :hmmm: Det går ikke så godt lige nu. Jeg får ikke vejet, skrevet og holdt øje.
Jeg holder stadig min lean-gain / warrior / 16-8 diæt/IF eller hvad man kalder det.

Dagens træning :pumpin:
Dips: 8@-50 kg, 8@-45 kg, 4x8@-40 kg.
Omvendt BP: 8@45 kg, 3x8@55 kg.
Upper row: 8@40 kg, 3x8@50 kg.
Leg curl: 8@50 kg, 3x8@60 kg. Meget tungt på de sidste.
Fys-øvelse bagud: 3x20 @ grøn elastik - dobbelt. 
Fys-øvelse ind: 3x20 @ grøn elastik - enkelt.
Fys-øvelse ud: 3x20 @ grøn elastik - enkelt.
Udstræk.
Preacher curl: 4@18 kg, 8,8,7,6,3@23 kg.
God træning - men kun hjælpe øvelser.
:banana: :banana: :banana: 

 

Dato: 14. Marts 2017
Vægt: 91,0 kg.

Morgentræning :pumpin:
cgBP: 8@20, 8,@40, 7,8,6,7,8,7@57½ kg. Ikke strict. Løftede numsen.
Dødløft: 4@60 kg, 2x8@100 kg.
Minimal træning - og det gik ikke så godt med close grip BP syne jeg.
:banana: :banana: 


Jeg var til fysioterapeut i dag. Han var ikke helt tilfreds med styrken i det skadede ben. Så et-bens øvelser må være vejen frem. Og så reducere antal reps til 8 i elastik-øvelserne.

Cardio - til aftenstræning bicycle_smiley.gif
10' på cykling level 7.  Gns. puls 164, gns. effekt 154 watt.
Nice!

Træning :pumpin:
Læg i legpress: **. Det var én af de øvelser fysioterapeuten talte varmt for. Både med strakt ben og med bøjet ben. Han talte om en øvelser hvor jeg kunne træne lår først og så læg nederst. Det synes jeg ikke jeg kan få til at spille, men derudover også om den hvor jeg bare laver læg-øvelse - og som sagt med såvel strakt som bøjet ben. Først lavede jeg 8@10/20 kg på det dårlige ben og 50/70 med det gode. Nogle sæt og især de 20 på det dårlige ben, med lav ROM. Så lavede jeg 4 sæt á 8 gentagelser med forskellig belastning (afprøvning af belastning). Til sidst et par dobbelt med 20 kg med dårlig udførsel, begrænset ROM etc og så umiddelbart efter 10 kg pænt. Så i alt nok ca. 6 sæt. Der skal leges mere :)
Fys-øvelse bagud: 3x8 @ fed tung grøn elastik - dobbelt. 
Fys-øvelse ud: 3x8 @ fed tung grøn elastik - enkelt.
Fys-øvelse ind: 3x8 @ fed tung grøn elastik - enkelt. Nok en fejl med den tungere elastik. Jeg kan ændre belastningen med positionen af benet (hvor hårdt jeg spænder elastikken).
Planken: 30s, 25s. 
Udstræk
Det var godt at få lavet ét-bens øvelser. Det skal jeg have gjort mere af!
:banana: :banana: :banana: 

 

Dato: 15. Marts 2017
Vægt: 91,1 kg.
Morgentræning :pumpin:
Squat: 8@20, 8,@40, 8@60, 4@80 kg. 4@80 - nice!
Læg i leg - ben ret: 8@20/70 kg, 2x8@20/60 kg. Det føles som om belastningen er ca. den samme med hhv. 20 og 60 kg. Så læg'en i højre ben er nok ikke lige på dupperne endnu! 
Læg i leg - ben bøjet: 8@10/30 kg. Det er sandelig tungt!
Et-bens squat i leg-press maskinen: 8@50/40 kg, 3x8@50/50 kg. Første sæt var meget tungt og ufuldstændig ROM. Derefter blev det bedre.
Læg i leg - ben bøjet: 2x8@10/30 kg, 2x8@20/40 kg. Mystisk det var som om den blev nemmere efterhånden.
iBP: 8@20, 8@40, 6,6,6,5,6@55 kg.
Et lidt anderledes træning - og brugte stænger bagefter. Meget godt tror jeg.
:banana: :banana: :banana: :banana: 

 

Dato: 16. Marts 2017
Vægt: 91,9 kg.
Tjaeh det er vel o.k. - men det går lidt hurtigt opad tror jeg.Jeg skulle sove på skolen - så morgentræning.
Cardio morgen
 bicycle_smiley.gif
80" på cykling level 13.  Gns. effekt 290 watt. Ca. 100 RPM. Kun 80 sekunder, - men hårdt! God cykling tror jeg.
Træning :pumpin:
Træk til bryst: 10@47½, 3x8@57½. Skulle have været 8@47½ som opvarmning, - men skidt.
Triceps pushdown: 8,8,8,7,8,7@27½ kg. 
Fys-øvelse bagud: 3x8 @ grøn elastik - dobbelt. 
Fys-øvelse ud: 3x8 @ grøn elastik - enkelt.
Fys-øvelse ind: 3x8 @ grøn elastik - enkelt.
Udstræk.
Alt DB curl: 9,9,9,8,8,8@14 kg.

God træning - men kun hjælpe øvelser. Og god cykling tror jeg. Selvom det var meget kort.
:banana: :banana: :banana: :banana: 


Dato: 17. Marts 2017
Vægt ukendt. Har sovet på skolen.

Skal træne med Henrik, en pige fra Estland og 3 knejter fra skolen i dag. Så det bliver sjovt :bigsmile::strat:

Edited by DaDane
Link to comment
Share on other sites

Det hele det sejler lidt lige nu. Jeg tror nok jeg har det sådan lidt "stop verden, jeg vil gerne af". Jeg spiser stadig efter IF, - men ikke så meget andet. Jeg har endda tilladt mig selv flødebolle et par gange :bigsmile:
Jeg får trænet. Jeg får passet mit arbejde - og alt andet er kaos. Eller sådan føles det i hvert fald.
Det blev også bekræftet af at tandlægen ringede og spurgte om hvor jeg blev af. Ja ja. Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.

Jeg fik trænet med nogle af mine elever i fredags. Det var sjovt, - men de var konsekvent stærkere end mig. Hmm.

Dagens træning :pumpin:
Squat: 8@20, 8@40, 8@60, 1@80, 4@80, 4@70, 4@70 kg.
Dødløft: 8@50 kg, 8@80, 8@100 kg. Og så fik drengene puttet for meget vægt på stangen - så gammelfar stod over.
Bænkpres: 8@20, 8@40, 8@50, 8,8,8,8,7,7@62,5 kg. (PR) Jeg fik 8'eren i 5. sæt med bare en smule hjælp. Men det tæller jo ikke helt.
 

:banana: :banana: :banana: :banana: 


Dato: 18. Marts 2017
Vægt: 91,9 kg  Heraf muskelmasse: 34,6 kg og fedtmasse: 18,7 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)
Aftenvægt og målvægt.... :hmmm: 
Jeg fik ikke trænet - men fik lappet mit udstødningsrør (altså jeg fik en til at gøre det, jeg er desværre ikke så praktisk).

Dato: 19. Marts 2017
Vægt: 92,2 kg  Heraf muskelmasse: 34,7 kg og fedtmasse: 18,9 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)
Aftenvægt og målvægt.... :hmmm: 

Dagens træning :pumpin:
Low row: 8@60, 3x8@70 kg.
Pullups: 5x8@-55 kg, 8@-45 kg. Det er det der står i mine noter. Det lyder lidt underligt.
Leg curl - siddende: 8@30/30 kg, 2x8@35/35 kg, 8@30/30 kg.
Fys-øvelse bagud: 3x8 @ grøn elastik - dobbelt. 
Fys-øvelse ind: 3x8 @ grøn elastik - enkelt.
Fys-øvelse ud: 3x8 @ grøn elastik - enkelt.
Udstræk.
Preacher curl: 4, 8,8,8,8,8,8@23 kg.
Pump på preacher - og pullup.
:banana: :banana: :banana: 
 

Dato: 20. Marts 2017
Vægt: 92,4 kg  Heraf muskelmasse: 34,7 kg og fedtmasse: 18,9 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)
Aftenvægt og målvægt.... :hmmm: 

Træning :pumpin:
cgBP: 8@40, 7,7,5,7,7,7@60 kg. Jeg fik ikke 8 @ 60 det ville ellers have været en PR.
Meget meget minimal træning - og det gik ikke så godt med close grip BP synes jeg. Og det var eneste øvelse jeg nåede. Hmm.
:banana: 

Dato: 21. Marts 2017
Vægt - ingen notering i dag.

Dagens træning :pumpin:
Dødløft: 5@55, 8@95, 2x8@105 kg. Den er tung og ikke 100% strict, men jeg tror faktisk det ser hæderligt ud.
Dips: 8@-45 kg, 5x8@-35 kg. Hårdt på sidste sæt - og ikke kun sidste rep!
Omvendt BP: 8@47½ kg, 3x8@57½ kg. Hjælpeøvelserne begynder at være rigtigt tunge også.
Upper back: 8@42½ kg, 3x8@52½ kg. Også hård! Men næste gang er (forsøg på) 55 kg.
Leg curl - siddende: 8@55, 3x8@65 kg. Tung. Næste gang (forsøg på) 70 kg.
Fys-øvelse bagud: 3x8 @ grøn elastik - dobbelt. 
Fys-øvelse ind: 3x8 @ grøn elastik - enkelt.
Fys-øvelse ud: 3x8 @ grøn elastik - enkelt.
Udstræk.
Alt DB Curls: 6x10@14 kg. Nice. Næste gang forsøg på 6x8@16 kg. Dem får jeg næppe alle af, - men tror det er nu jeg skal øge.
Sit ups: 8,8,6 @ bw
Total abd: 3x8@70 kg.

:banana: :banana: :banana: :banana: 

Dato: 22. Marts 2017
Måske har jeg registreret vægten, men har ikke lige info her. Måske er det gået tabt (eller glemt at måle).

Dagens træning :pumpin:
Squat: 8@20, 8@40, 4@60, 1+@80, 2x8@60 kg. +'et var med hjælp fra spotter (ikke aftalt, men det var nu nice nok!). Ikke så meget som jeg havde håbet, men tjaeh. Sådan er det nok.
iBP: 8@15 kg, 8@35, 1@57½, 3,5,3,5,5,5@57½ kg. Skrammel! Men der var ikke rigtigt til mere. I hvert fald ikke i hovedet. Øv.
Et bens squat i leg-press: 8/8@30 kg, 8/8@40 kg, 8/7@50 kg, 7/4@50 kg. Fleste reps på højre ben (det der har haft brækket ankel!)
Et bens siddende læg-pres: 3x8@10/30 kg. Tung. Her er det dårlige ben (brækket ankel) bagefter.
Fys-øvelse bagud: 3x8 @ grøn elastik - dobbelt. 
Fys-øvelse ind: 3x8 @ grøn elastik - enkelt.
Fys-øvelse ud: 3x8 @ grøn elastik - enkelt.
Udstræk.
Triceps pushdown: 6x8@27½ kg.

Hmm. Glemte vidst biceps curls og mave.

:banana: :banana: 
 

Dato: 23. Marts 2017
Ingen vægt noteret.

Forhåbentligt når jeg at få trænet lidt i Nordland i dag.

Så kommer der en del dage uden træning. Fredag, lørdag, søndag og formodentligt også onsdag og torsdag i næste uge tror jeg bliver træningsfri. Så det ville være rart at give den gas i dag og på mandag.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Igen - for længe siden. Denne gang med en obstakel jeg synes at have følt før.
Jeg har haft travlt og har dermed ikke fået skrevet herinde - og er så gået hen og blevet syg også (gad vide om der kan være en sammenhæng, - synes jeg har set den lidt for ofte).

Dato: 23. Marts 2017
Vægt: Ukendt :hmmm: 

Dagens træning :pumpin:
Bænk pres: 8@20, 8@50, 5x8@65 kg, 6@65 kg. Whau. ikke helt 6x8@65 kg, - men PR. Nice!
Dødløft: 4@60, 4@90, 8,8,5@110 kg. Fin fremgang i vægt. Langt fra PR, - men det går fremad!
:banana: :banana: :banana: :banana: 
God træning! Hyggeligt - som altid i Nordland.

Og så til Brussels (konference).

Jeg fik trænet lidt både fredag og lørdag.
Fredag formiddag:

Træk til bryst: 8@45, 3x8@60 kg. Meget tung.
Alt DB curls: 8,4,5,4,3,5@16 kg. Ja det er ikke ligefrem 6x8, men det er fint. Det er første gang (i meget lang tid) med 16 kg i alt DB curls.
Triceps push-down: 6,5,3@25 kg. Øv. Det må være pga. at øvelsen laves lidt anderledes.

Det var på hotellet. Så udstyret var ikke særlig fedt, men det var lige ved hånden. En del øvelser jeg kunne have tænkt mig at lave, men ikke lige gav mening.

Fredag aften:

Træk til bryst: 2x8@60 kg.
Super kort træning. Synes lige at jeg fik for lidt ud af det i formiddags - såe...

Lørdag morgen:
Træk til bryst: 1x8@60 kg.
Bare lige hurtig ind og hurtig ud.

Lørdag eftermiddag:
Alt DB curls: 3x8@16 kg. supersættet med:
Træk til bryst: 1x8@60 kg.
God træning. Det gik godt med DB curls. Lidt tidspresset, - ellers havde jeg nået lidt mere og nok ikke supersættet. Men ikke ringe.

Og så gik jeg hen og blev syg. Startende nok allerede lørdag på et tidspunkt. Hostede en del i startet. Nok også feber. Efterhånden hovedpine, træthed, muskelømhed (ikke mindst i læg'en på det dårlige ben).
Søndag var jeg på konference - og var med til det meste. Men indimellem blev feberen for høj og jeg lagde mig lidt.
Fastede søndag (og tror det var meget godt).

Mandag var jeg tilbage i Danmark - og var i skole. Stadig fastende. Sygdommen var ikke slem.
Tirsdag var jeg en smule på skole og så på ekskursion (CanSat konkurrence) stadigt fastende siden lørdag aften indtil tirsdag aften hvor jeg spiste mad. Og efter jeg havde spist fik jeg igen høj feber og fik det rigtig dårligt. Jeg kunne heldigvis gå ind og ligge mig. Men havde det rigtig dårligt.
Onsdag gik det bedre, men ikke super. Jeg spiste. Og jeg var med til det meste af programmet men ind i mellem lagde jeg mig i sengen.
Torsdag blev det lidt værre, men det gik. Jeg tog hjem (som planlagt) og sov fra ca. klokken 18 og til næste morgen - hvor jeg ringede mig syg. Og sov videre.
Det hjalp tror jeg. Jeg har det bedre nu, - men stadig ikke perfekt.

Jeg er igen fastende. Føler jeg har det lidt bedre. Og nå ja, så har jeg jo ikke noget imod at der er en bieffekt med at tabe sig.
I går fredag vejede jeg ind på 88,1 kg (heraf 33,7 kg muskel og 16,9 kg fedt - hvis man tror på fedtimpedans-målinger). I dag var jeg nede på 87,0 kg (og havde ikke tålmod til at den skulle få lavet en impedans-måling. Det er et stort problem for mig. Ved ikke hvorfor. Da min ekskone boede her kunne hun gå op på vægten og bum så havde den målt hende, men med mig timer den tid ud så jeg må prøve igen og igen og igen. Især hvis jeg beder om impedans-måling men faktisk også nogle gange uden).

Jeg er stadigt fastende og tænker at være det resten af dagen. Tror det vil være godt for mig at komme igang med at spise i morgen. Så det prøver jeg nok. I hvert fald lidt "morgenmad" (skyr, proteinpulver etc.) tænker jeg.

Jeg har det overhovedet ikke som en der skal træne lige nu. Når jeg skal så ser jeg nok min sygeperiode som S.D. og kører progression fra et lavere niveau.

Så 65 kg i bænk bliver toppen for denne gang, - men den forøges forhåbentligt snart :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share