(EDB)Program til cutting


Sortiarius
 Share

Recommended Posts

Et emne som med 100% garanti har været oppe før, men som jeg desværre ikke har kunnet finde - er hvorvidt der findes et program der er passende til holde styr på sit kalorieforbrug pr. dag.

Jeg har nu været igang med at cutte i en uge, og har fint nedskrevet hvert et lille måltid jeg har indtaget i gram kalorier osv. i et word dokument, med een dag pr side - men nu - allerede efter en uge, er mit fine word dokument ved at blive kæmpe-uoverskueligt.

Det jeg leder efter er ikke (nødvendigvis) et program der indeholder en masse fødevaredata, - da jeg selv regner sådanne data ud ved at kigge på varedeklarationen, og bruge sider som www.kalorietabel.dk og www.foodcomp.dk - men nærmere et program hvor man hurtigt kan taste forskellige data (kalorier, antal gram, forskellige måltider om dagen ind) således man kan få et hurtigt overblik - og måske endda noget så fansy som et par grafer over eens indtag, fordelt fx efter måltider, ugedage og lign.

Det kunne selvfølgelig været fedest hvis man kunne få en freeware version af et sådant program, men hvis man skal ud at investere nogle penge i det, ville det heller ikke være et problem for mig.

Såfremt man (skal!, skal!) til at rode sig ud i excel skabeloner har jeg også 2003'udgaven af dette program installeret.

Håber i kan hjælpe mig - lavede en søgning efter "program" her på sitet, men da det let misforståes i forbindelse med "kostprogram" eller "tv-program" blev det hurtig en uoverskuelig søgning - så håber i har tålmodighed med jeg (formodentlig) bringer en sådan tråd op igen.

Sort.

Link to comment
Share on other sites

En lækker skabelon, tak for linket.

Umiddelbart er jeg dog lidt ked af udsigten til at det kun er det samlede kalorieindtag i løbet af en dag der kan slås ned på når man ser tilbage. Når man fx har plottet onsdagens madindtag ind i programmet, synes specificeringen af tirsdagens madindtag væk - dvs man kan ikke se tilbage på hvad der eventuelt fik et kalorieindtag til at peake (eller falde) - kun samlede kalorieindtag - taget det i betragtning af min højfrekvente drukture - kan det godt være svært at finde ud af hvorfor det nu lige var kalorieindtaget gik af amok for 8 dage siden (til mit store chok er 1500kcal i kalorieindtag udelukkende fra øl ikke en sjældenhed :crazy::unhappy:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share